Jump to content

Sign in to follow this  
codeman

Victima A Sistemului De Asigurari

Recommended Posts

Acum doua luni am avut un accident minor cu o tanti care avea permisul de o saptamana. A crezut ca are loc sa treaca pe langa mine si cand a avut dubii in acest sens a inchis ochii si a trecut. Toata treaba s-a terminat cu partea stanga a masinii zgariate si cu o vizita la biroul tamponari. Pina aici totul normal. Dupa ce i-am luat asigurarea m-am dus la biroul celor de la Asitrans Galati sa imi fac dosarul de dauna. Foarte amabili de altfel mi-au spus ca dupa ca imi repar masina sa trec pe la ei sa iau acceptul de plata. Zis si facut, numai ca trecerea asta pe la ei dureaza de treispe zile, timp in care imi tot spun ca dosarul e la Bucuresti, ca asteapta acceptul in 24 de ore si multe alte motive. Ideea e ca am sunat si la OPC, chiar si la cei ce urmaresc dosarele de dauna (o agentie nationala cu un nume pompos), solutia ? Trebuie sa astept 15 zile ca sa pot sa fac panarama pina atunci nu pot sa fac nimic. Partea mai nasoala e ca masina e si taxi deci si o sursa de venit si daca fac un calcul pierd considerabil din buget pe zi ce trece.A mai trecut cineva prin asa ceva cu cei de la asigurari? Cum ati rezolvat problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ameninta-i nitelus cu CSA. Eventual fa si o sesizare scrisa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ideea e ca am sunat si la OPC, chiar si la cei ce urmaresc dosarele de dauna (o agentie nationala cu un nume pompos), solutia ? Trebuie sa astept 15 zile ca sa pot sa fac panarama pina atunci nu pot sa fac nimic. Partea mai nasoala e ca masina e si taxi deci si o sursa de venit si daca fac un calcul pierd considerabil din buget pe zi ce trece.A mai trecut cineva prin asa ceva cu cei de la asigurari? Cum ati rezolvat problema?

 

Incearca un contact direct cu serviciul de dezvoltare si coordonare retea ASITRANS sau un telefon la sucursala Bucuresti din reteaua teritoriala. Incearca sa sensibilizezi ceva mai la varf. > :)

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ti se daubanii pe asigurare din diferite motive te invat cum ii dai in judecata. Eu am invins asiromul ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce fac dosarul de dauna, la firma de asigurari, repar masina, apoi trebuie sa o las in service pana ma intorc de la firma de asigurari cu acceptul de plata, care il aduc la service, apoi iau masina.

E corect rationamentul meu, asa se procedeaza?

Trebuie sa platesc ceva la service?

Sau daca de exemplu, cum a patit codeman, daca nu primesc acceptul de plata, trebuie sa platesc personal reparatia, ca apoi sa-mi recuperez banii de la asigurator (ca sa nu raman cu masina blocata in service)?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa se procedeaza pentru ca cei de la asigurari verifica tot ce e trecut in factura pentru a nu fii incarcata nejustificat de catre service. Daca se constata ca e incarcata nejustificat, atunci diferenta aia o platesti tu, dar nu te speria, e vorba eventual de sume f mici, simbolice. Eu odata a trebuit sa platesc aproape 1 leu, pentru nush ce prostie li s-a parut lor ca e in plus (un smirghel parca). In rest totul ar trebui sa decurga normal, fara sa fi nevoit sa platesti tu toata reparatia, pentru ca apoi sa iti recuperezi banii. Sa nu accepti asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazul asta, trebuie sa ma misc repede. Vreau ca intr-o zi sa fie totul rezolvat.

Nu vreau sa las nici o clipa masina nesupravegheata. Cat merg la asigurari, il las pe tatal meu cu masina in service.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi sa nu te grabesti degeaba. Fiecare societate de asigurari are un termen in care trebuie sa dea acceptul de plata. Unde sunt eu asigurat, termenul este de 48 ore, deci... se poate intampla (extrem de rar) sa ai noroc si sa-l primesti incateva minute sau ... Acum vezi si tu la fata locului care e termenu si ce zic ei. Insista, spune-le ca ai nevoie urgenta de masina si poate ai noroc. Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

codeman, fa o sesizare la CSA. Nu au multe reclamatii si ar trebu sa vina cineva de la o reprezentanta regionala (Iasi sau Constanta). CSA-ul e vinovat ca autorizeaza sa vinda RCA firme care nu sunt solide (Asitrans, Astra). Cate cazuri stiu in care au refuzat sa deschida dosare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazul asta, trebuie sa las, o zi-doua, masina in service? Nu exista o cale de a pleca acasa cu ea si sa ma intorc a doua zi?

Nu de alta, dar la cate inlocuiri neoficiale, de piese, am auzit ca se produc in regim de service, nu-mi vine s-o las.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba da...platesti personal toata reparatia si astepti sa primesti banii de la compania de asigurari. Alta varianta nu am auzit..si din pacate au trecut prin cateva serviceuri; masina ta in service e garantia reparatorului ca isi va recupera banii de pe piese si manopera.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trebuie sa platesc ceva la service?

Sau daca de exemplu, cum a patit codeman, daca nu primesc acceptul de plata, trebuie sa platesc personal reparatia, ca apoi sa-mi recuperez banii de la asigurator (ca sa nu raman cu masina blocata in service)?

 

Amice, ai CASCO? Daca da si ai avut inspiratia sa-l faci la o firma serioasa te duci cu polita RCA a celui care ti-a creat necazul si deschizi un dosar de reparatie cu regres. In acest caz nu dai niciun ban nimanui, iar firma de CASCO isi ia banii de asigurare de la cea la care este deschis RCA-ul inclusiv fransiza. Nu te doare capul si iti faci masina cum vrei, normal in limita daunelor constatate.

Asa am procedat cand firma ASIBAN, m-a luat ma misto pentru o mica si neimportanta zgaraietura de pe bara produsa de o adormita din Bucuresti. Mi-au oferit un derizoriu 100 RON sa-mi iau un polish si gata. M-am adresat firmei de CASCO si voila' reparatia gata. Apoi au platit cei 860 RON vopsitul barii si cred ca si fransiza. Nici nu am vrut sa stiu detaliile. :uff:

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am Casco.

Tipul care a intrat in mine e asigurat la Asiban E posibil ca si pe mine sa ma ia la misto. La exterior e doar spoilerul pe spate deformat si numarul un pic zgariat. Spre interior, bara spate e indoita si impinsa cativa milimetri (maxim 1 cm), in oala rotii de rezerva.

Acum am variante:

1. O repar si o iau acasa in aceeasi zi

a)firma de asigurari accepta plata

b)platesc asteptand sa-mi recuperez banii

2. Primesc o suma de bani de la Asiban, de exemplu sa-mi deconteze numai valoarea spoilerului si sa il montez si sa indrept bara pe cont propriu. Astfel societatea ar face economie. Este viabila aceasta idee?

3. O repar si o las peste noapte in service.

Edited by robertinoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa o lasi la reparat, si apoi sa primesti acordul. E cel mai simplu, nu are rost sa te complici. De unde teama de a lasa masina peste noapte in service, s-au mai intamplat evenimente nedorite?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, in cazul meu. Voi intreba, totusi, daca pot sa cumpar spoilerul si ei sa-mi deconteze contravaloarea lui.

Edited by robertinoo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu am Casco.

Tipul care a intrat in mine e asigurat la Asiban E posibil ca si pe mine sa ma ia la misto. La exterior e doar spoilerul pe spate deformat si numarul un pic zgariat. Spre interior, bara spate e indoita si impinsa cativa milimetri (maxim 1 cm), in oala rotii de rezerva.

Acum am variante:

1. O repar si o iau acasa in aceeasi zi

a)firma de asigurari accepta plata

b)platesc asteptand sa-mi recuperez banii

2. Primesc o suma de bani de la Asiban, de exemplu sa-mi deconteze numai valoarea spoilerului si sa il montez si sa indrept bara pe cont propriu. Astfel societatea ar face economie. Este viabila aceasta idee?

3. O repar si o las peste noapte in service.

 

Conform legii, asigurătorul RCA este obligat la plata despăgubirii în 15 zile lucrătoare de la data depunerii ultimului document la dosarul de daună, acesta fiind de regulă factura de reparaţie. Nici un asigurător nu este obligat să semneze devizul de lucrări în ziua în care i se predă. La fel şi în cazul în care soliciţi efectuarea reparaţiei în regie proprie.

Care ar putea fi pentru tine acel service în care să ai încredere pentru a lăsa maşina pester noapte? Gîndeşte-te că poţi avea o daună a cărei reparaţie poate dura şi 25 de zile. Ce faci atunci? X(

 

Nu am Casco.

Tipul care a intrat in mine e asigurat la Asiban E posibil ca si pe mine sa ma ia la misto. La exterior e doar spoilerul pe spate deformat si numarul un pic zgariat. Spre interior, bara spate e indoita si impinsa cativa milimetri (maxim 1 cm), in oala rotii de rezerva.

Acum am variante:

1. O repar si o iau acasa in aceeasi zi

a)firma de asigurari accepta plata

b)platesc asteptand sa-mi recuperez banii

2. Primesc o suma de bani de la Asiban, de exemplu sa-mi deconteze numai valoarea spoilerului si sa il montez si sa indrept bara pe cont propriu. Astfel societatea ar face economie. Este viabila aceasta idee?

3. O repar si o las peste noapte in service.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prefer sa o rezolv in regie proprie, decat sa o las 25 zile in service. De multe ori, dupa o astfel de vacanta, poti sa o iei inapoi cu 1-2000 km mai batrana.

Am fost astazi la firma de asigurari, mi s-a facut dosarut de dauna, s-au fotografiat avariile, cu telefonul mobil si pe miercuri primesc telefon cu suma pe care trebuie sa o ridic daca sunt de acord cu reparatia in regie proprie.

Pe foaia respectiva mi s-a trecut:

1. spoiler spate- inlocuit

2. lampi numar - inlocuit

3. panou spate - reparat

Aveti idee cam ce suma imi vor oferi, avand in vedere ca la magazin Daewoo, un spoiler costa 164 lei, doua lampi numar 4 lei, si ar mai fi de reparat panou spate( indreptat, vopsit - cred)?

Edited by robertinoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un service serios iti preia masina cu proces-verbal de predare-primire care contine multe aspecte: km bord, cantitatea benzinei din rezervor, zgarieturi (daca exista si locul lor pe caroserie), dotari interioare, tipul si seria bateriei samd. Ai incercat unde ti-am scris?

Edited by cris06

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca nu. Astept pana miercuri, sa vad cat imi ofera pentru regie proprie, dupa care ma hotarasc ce fac mai departe.

Edited by robertinoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ţi-o spun cît se poate de amical: pregăteşte-te să duci maşina în service. Nu ai luat în calcul manopera, iar la ce normative de timp şi mai ales tarife orare au cei din service vei vedea ce înseamnă o reparaţie în regie proprie. La asta mai adaugă că nu ţi se despăgubeşte TVA-ul dacă o repari în regie proprie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca nu m-am hotarat. In functie de oferta lor, voi face urmatorul pas. Ideea e ca ma gandesc serios la regie proprie pentru ca-mi place mecanica si as putea sa incerc sa-mi repar, singur, panoul si sa schimb spoilerul.

Chiar acum ma uit pe manualul de reparatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti recomand servisul pt ca e in garantie. Asa scrie si in ghidul de servis. Acum am sesizat anul fabricatiei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renumita firma de asigurari Asirom nu ma lasa sa bag masina in service la reparat pana nu vin cu un deviz estimativ al pretului de la service-ul la care vreau sa repar masina.E corect asa ceva?Ma adresez la CSA? O alta problema mare este ca aproape niciun service nu mai vrea sa lucreze cu Asirom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Un service serios iti preia masina cu proces-verbal de predare-primire care contine multe aspecte: km bord, cantitatea benzinei din rezervor, zgarieturi (daca exista si locul lor pe caroserie), dotari interioare, tipul si seria bateriei samd. Ai incercat unde ti-am scris?

 

Asta daca intre timp nu se hotarasc sa mai adauge :)

LE am auzit si eu ca bajectii de la ASIROM au datorii mari, chiar f. mari.

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar, majoritatea service-urilor se feresc de Asirom din cauza datoriilor, totusi eu am avut o reparatie de vreo 3600 ron exact inainte de sarbatori si nu am intampinat probleme. Acceptul de plata l-am primit in aceeasi zi, chiar daca aveau acolo o chestie care zicea ca se dau in termen de 48 de ore de la depunerea actelor. Per total eu am fost multumit, s-au miscat ok, inspectorul a facut 4-5 vizite la service pentru a urmari progresul lucrarii si a face constatari ulterioare pe masura ce se schimbau piesele.

 

Acelasi lucru nu-l pot spune si despre Asitrans, in ciuda amabilitatii aparente sunt niste #$%^&* , nu accepta sa-ti faci masina unde vrei tu, decat daca e in garantie. Te trimit pe la service-uri fantoma, de unde cred ca iesi cu masina mai varza decat atunci cand ai dus-o. Eu in final am rezolvat cu un mare scandal si reclamatii la Bucuresti pentru a ma lasa sa fac pe C A S C O ( cu fransiza ) zgarieturile de pe capota (pietricele) si o urma de cheie descoperita prin parcarea de la Car4 Br.

Edited by Tyby_G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×