Jump to content
Sign in to follow this  
masterbobs

A Venit Frigul... Motorina - Aditivi - Statii?

Recommended Posts

Vezi ca 1 aprilie a trecut demult.La noi poate sa curga pe Dunare benzina in loc de apa, si tot va fi scumpa benzina sau daca va fi ieftina, va fi la cota.

Edited by laurentziu83
  • Like 1

Share this post


Link to post

Cum am scris pe un alt topic, ieri am incercat niste diesel Lukoil de la benzinari din Ciolpani (pe DN1). Am mai pus si acum vreo luna niste diesel in Bucuresti tot de la ei. Daca asta iarna simteam o diferenta clara intre carburanti: cu Petrom mai zgomotos, dar tragea mai bine; cu Lukoil mai linistita, dar tragea mai prost, acum nu mai simt absolut nici o diferenta. Masina merge la fel, trage la fel. Poate in sfarsit Lukoil a inceput sa fabrice carburanti de calitate mai buna.

 

Am continuat sa adaug ulei 2T Mol aproape la fiecare plin si pana acum toate sunt bune, motorul merge f bine. Am deja ~7000km de cand folosesc ulei 2T si pot spune ca diferenta este clara - motorul este mai putin zgomotos la relanti cand pun si mai zgomotos cand nu (am vrut sa vad ce se intampla daca merg fara). Diferente de consum si de putere nu am observat si nici nu cred ca voi observa.

Share this post


Link to post

Eu am mai zis cate ceva referitor la calitatea carburantilor luk oil mai demult... Eu n-as baga de la ei decat gratis si numai in masina firmei :D

Carburanti inconstanti dpdv calitativ, cifra cetanica mica, puritate redusa. Nu stiu cum de te impaci tu cu motorina lor...

Share this post


Link to post

Asta vroiam sa zic, ca s-au mai schimbat lucrurile. Asta toamna si eu am simtit ca motorina de la ei e mai proasta (masina tragea mai prost), insa acum se pare ca au schimbat reteta sau au inceput sa nu mai fure la reteta veche :D .

Share this post


Link to post

Nu, ei folosesc mai multi furnizori. Peste o saptamana, sau o luna, sau 6, din aceiasi statie vei lua carburant prost, si asta n-ai cum sa o prevezi...

Share this post


Link to post

Revin cu niste impresii noi despre motorina folosita pe timpul verii.

 

De cand cu vara am renuntat la uleiul 2T intrucat nemaifiind rece afara zgomotul motorului era acelasi. Am zis ca merita o pauza sa vad cum merge si fara. A mers bine :) .

Acum 2 zile am trecut din nou la 2T pentru ca dimineata, la rece motorul iar suna cam tare. Am luat 2x 1l de Mol Dynamic Sprint cu numai 15RON :D . Diferenta s-a simtit imediat, mai exact a doua zi de dimineata motorul torcea linistit ca un motan.

 

Intre timp am experimentat Lukoil Ecto Diesel pt ca Petrom normala cred ca au inceput sa o "indoaie" - motorul era mai zgomotos. Cu Lukoil Ecto masina parca trage mai bine, dar nu neg ca ar putea fi si placebo. A consumat parca si ceva mai putin in aceleasi conditii de mers, cel putin conform CB. Dupa 2 plinuri de Ecto s-a scumpit motorina si am incercat si Top Diesel de la Petrom care e cu aprox 10bani/ litru mai ieftina. Motorul suna bine (e drept ca acum are si ulei 2T) si de tras, parca trage la fel. O sa mai vad.

 

Un lucru e cert, de acum inainte voi baga motorina aditivata pt ca se simte la mers si producatorii se lauda ca ar mentine si motorul curat.

Share this post


Link to post

Eu folosesc numai Top Diesel de la Petrom si merge foarte bine.

Daca te uiti cu atentie la bulinele alea prin care trece motorina cand alimentezi, se vede ca motorina Top e mai curata decat cealalta.

 

De unde ai luat uleiul 2T si cum il folosesti? As pune si eu, pt ca se simte clar un zgomot mai puternic la rece.

Share this post


Link to post

Salut Axel si scuze de raspunsul intarziat. Am folosit exclusiv uleiurile 2T Dynamic Sprint sau Garden 2T de la Mol pt ca au preturile cele mai bune. Poti sa fiolosesti orice ulei 2T, important e sa fie certificat minim JASO FC si ISO GD (am ineteles ca astea ard fara a genera cenusa si se pot folosi la motoare cu DPF). Mol e JASO FC si ISO EGD, deci chiar mai bun decat specificatia minima. Daca nu ai DPF poti folosi orice ulei sintetic 2T.

Share this post


Link to post

Si cat pui per litru de motorina alimentat?

Share this post


Link to post

La masinile fara DPF se poate folosi orice ulei 2T, mineral, semisintetic sau sintetic, care sa indeplineasca 2 conditii:

- sa NU contina ulei de ricin (castor oil);

- sa aiba proprietati de autoamestecare.

 

Teoretic, se pune in proportie de 1:200, ulei:motorina. Practic, "dupa mana". Cel putin eu asa procedez.

Share this post


Link to post

Scuzati ignoranta dar de ce se pune ulei in motorina?

Este o practica din categoria..."mi-au zis doi vecini" sau...

 

Merci.

Share this post


Link to post

Scuzati ignoranta dar de ce se pune ulei in motorina?

Este o discutie de multi ani pe tema asta.

 

Se zice ca daca s-a scos sulful din motorina nu mai exista propietati de lubrifiere a motorinei.

 

Dar producatorii de motorina au pus biodiesel sa suplineasca pierderea caracteristicii de lubrifiere a motorinei. Unii nu vor sa creada acest lucru, de aceea a aparut uleiul 2t in motorina.

 

Unii, mai nou, au impresia ca motorul lor diesel e mai cu motz in urma folosirii acestui ulei in motorina. Unii zic ca, daca folosesc uleiul 2t, pompa de injectie si injectoarele o sa tina 20 de ani, nu doi ca pina acum :mrgreen: .

 

Gasesti tone de info daca dai pe 'goagal' -2 stroke oil in diesel-. Deasemenea mai exista discutii pe tema asta pe forumul volvo, vw, peugeot din ro.

Edited by hitman

Share this post


Link to post
... Unii, mai nou, au impresia ca motorul lor diesel e mai cu motz in urma folosirii acestui ulei in motorina...

 

In schimb, urca rampe accentuate la 1500 rpm cu tedeiul.

Share this post


Link to post

...in treapta 5 sau 6 (daca o au) :D

Share this post


Link to post

Mircea, scuze n-am mai intrat demult sa iti raspund. Intr-adevar proportia e 1:200. Eu pun la un plin (65 litri are rezervorul, de obicei cand fac plinul intra 56litri) 300ml. In aproape 1 an cat l-am folosit nu am observat efecte adverse (am mers si cu si fara pe timpul verii): regenerarile DPF au fost la fel si cu si fara ulei 2T, masina trage la fel, consuma la fel. Singura diferenta pe care am observat-o este ca la rece motorul este mai linistit. Unii se lauda si cu consum mai mic si altele, eu nu am observat asa ceva. Oricum e imposibil sa observi o scadere de pana in 1litru la 100km, mai ales pe "minunatul" CB de la Epica care pe consumul mediu arata ceva semi-instantaneu (media pe ultimii 10km sau ceva de genul :) ) )

 

Bineinteles nu am schimbat stilul de mers, schimb la 2500-3000 si sub 2500 cand e motorul rece (sub prima gradatie). La mine pica cam 500rpm la schimbarea de treapta 2-3 si ceva mai mult la 1-2.

Share this post


Link to post

Dintre clientii mei nu pune niciunul ulei in motorina si merg cu masinile de le sar capacele si n-au nici o treaba. Unii merg doar acasa-servici, altii fac 100 de mii de km pe an, pe niciunul nu-i intereseaza calitatea carburantului si niciunul n-are probleme de acest gen. Si sunt cateva mii. Singurii care au probleme cu injectoarele sunt cei care lucreaza pe santiere cu masinile si isi aduc motorina in tot felul de recipiente dubioase.

 

Referitor la calitatea carburantului, m-am obisnuit sa pun in Bucuresti benzina de la Petrom, cu care masina in GL mergea execrabil (mai bine mergea cu benzina de la alde Ciumacenco SRL din Ucraina), aici e comparabila cu Rompetrolul, la un pret sensibil mai mic.

Share this post


Link to post

Calitatea carburantului, in special a motorinei este inca o problema la noi. Am observat ca si in functie de statia de benzina, la acelasi brand, masina merge mai bine sau mai prost (tremura la relanti). De ceva vreme (>6 luni) am inceput sa bag motorina aditivata, adica cea mai scumpa de la statii: Petrom Top Diesel si Lukoil Ecto.

 

Dupa cateva plinuri de motorina am tras concluzia ca merita schimbarea - volanul tremura mai putin decat daca pun motorina normala (am mai scapat 1-2 plinuri de motorina obisnuita). Mai mult, Lukoil Ecto este net superioara celei normale, masina nefiind puturoasa asa cum constatam in urma cu ceva vreme. As zice ca este chiar ceva mai buna decat Petrom Top Diesel, dar diferentele sunt aproape insesizabile (zgomotul motorului e mai redus cu Ecto). De asemenea am observat ca la motorina asta aditivata, adaugarea uleiului 2T nu are nici un efect, masina tremura la fel de putin si cu si fara ulei 2T. E drept ca iarna asta a fost destul de blanda fata de cea trecuta.

 

Diferenta de pret este neglijabila intre motorina buna si cea normala la aceeasi companie:

- Petrom normala este 5.68RON/ litru (statia de la Salajan), iar Petrom Top Diesel este 5.86RON/litru. La 50 litri diferenta este de 9RON, adica jumatate din costul unui aditiv de motorina Abro

- Lukoil normala este 5.51RON/litru (intersectia Splai cu Mihai Bravu), iar Ecto este 5.68RON/litru. La 50 litri diferenta este de 8.5RON.

- Diferenta in Ecto si Top Diesel este de 9RON la un plin, Ecto avand pret de normala de la Petrom.

 

Am dat preturile de la benzinariile unde pun de obicei. Ecto diesel nu se gaseste decat la unele benzinarii Lukoil, deci pun de la ei numai daca vin de la serviciu, altfel nu merita sa fac ocol dupa cum arata si calculele de mai sus.

 

Ieri am prins oferta la Lukoil si am pus Ecto la pret de normala, cu 5.57RON/litru la Virtutii. Am facut plinul pana in buza :D

Edited by ches

Share this post


Link to post

Ma bucur ca ai realizat ca uleiul 2T este frectie la picior de lemn.

Share this post


Link to post

Ai si tu periodic cate o obsesie, pe care o tot repeti.

 

La subiect: e foarte bun uleiul 2T pentru lubrifierea pompelor de injectie.

Nevoia de lubrifiere e clara, la motorina euro 5. Nu mai intru in detalii.

Cui i se pare prea "inapoiata" solutia de a adauga ulei in motorina, exista aditivi speciali in acest scop.

De la Liqui Moly, DuraLube, Casite, Metabond, etc. Adica firme serioase, orice ar spune lumea. Da stiu, au pierdut procese pentru reclama mincinoasa, dar pun pariu ca nici Domestos nu omoara 99.9% din microbi, si totusi folosim cu totii.

 

Eu folosesc ulei dar am de gand sa incerc de exemplu aditivul de la Metabond sau DuraLube, sa vad diferenta.

Share this post


Link to post

Tocmai mi-am procurat si eu un tractoras (corsa 1.3 cdti) Sh 2004 75.000 km. Nu are mult (o am din noiembrie si am facut cam 5000 km pana acum) insa masina a vazut motorina "de top" aseara pentru prima data, in rest numai "posirca", deocamdata absolut nici o problema la motor si nu e menajata deloc .

Nu folosesc ulei sau alte minunatii si o sa va tin la curent daca moare ceva. :)

Singura diferenta minora (poate e placebo) cu "posirca" masina nu scoate fum decat subturata, cu asta de top scoate parca ceva la acceleratii viguroase si parca trage un pic mai bine. Mai studiem problema.

Share this post


Link to post

=)) . Mai am si espero stai linistit. Ea a pus saraca piciorul demult dar inca mai reusesc sa ma fofilez, cat o mai merge

 

I-am dat doar o pauza, din martie revine pe drum ;)

Share this post


Link to post

Ai si tu periodic cate o obsesie, pe care o tot repeti.

 

La subiect: e foarte bun uleiul 2T pentru lubrifierea pompelor de injectie.

Nevoia de lubrifiere e clara, la motorina euro 5. Nu mai intru in detalii.

Cui i se pare prea "inapoiata" solutia de a adauga ulei in motorina, exista aditivi speciali in acest scop.

De la Liqui Moly, DuraLube, Casite, Metabond, etc. Adica firme serioase, orice ar spune lumea. Da stiu, au pierdut procese pentru reclama mincinoasa, dar pun pariu ca nici Domestos nu omoara 99.9% din microbi, si totusi folosim cu totii.

 

Eu folosesc ulei dar am de gand sa incerc de exemplu aditivul de la Metabond sau DuraLube, sa vad diferenta.

Firma mea are 4000 de masini in utilizare. Da, ai citit bine, PATRU MII. 80% din ele sunt DIESEL. De la vechiul 1.9 tdi pana la CR-urile actuale.Toate sunt euro 4 sau 5 (nu-i nici o masina mai veche de 2007). Orice problema tehnica a acestor masini trece pe la mine. Niciuna din masini nu alimenteaza cu ceva special, ci preponderent Petrom, si in rest alte statii cu distributie nationala. Anul trecut, la toate aceste masini, cred ca s-au inlocuit maxim 10 injectoare pe motivul "carburantul prost din Romania". Am mai avut cateva cazuri cu apa in filtrul de motorina dupa ce au alimentat la unele statii Petrom. Alte cateva cazuri de injectoare picate la masini care lucreaza pe niste santiere la mama naibii si care isi primesc motorina cu palnia din diverse recipiente. Si ar mai fi ceva: pe firma fiind, nu prea alimenteaza nimeni de la statii gen Boromir sau Nelu Galbenus. Doar statii cu distributie nationala.

Toate masinile astea MERG, sunt masini achizitionate in 2011 si care au sarit de suta de mii de km. Fara nici o problema.

NU PUNE NICI DRACU' ADITIVI IN MOTORINA, nu pune nici dracu' toate porcariile alea de le gasesti pe rafturile de kitsch-uri de la Carrefour, Cora, Auchan, Metro si Real, alaturi de aripioare de rechin si carnetele de lipit cu ventuze pe parbriz. Si cu toate astea masinile merg fara nici o problema, fara sa caraie sau sa maraie.

Si atunci, cum naiba sa nu fac pe istericul cand vad toti barbatii adevarati cum dau ei sfaturi despre cat de benefic este uleiul 2T in motorina, cum isi protejeaza ei injectoarele, cum pun Dura Lube in motor ca sa reduca uzura motorul, cand ei fac 10 mii de km anual, cand eu vad zi de zi cum sunt altii care merg cu masinile, iar masinile respective nu vad decat apa, paie si bataie?

Nu de alta, dar mai citesc si altii si isi strica masinile pe care le-au cumparat cu mari eforturi. Suntem in anul 2011, nu mai suntem pe timpul lui Ceausescu cand ne plictiseam in case si ne bagam sub capotele masinilor sa vedem ce face aia si ailalta, eventual sa turnam ulei in praguri crezand ca se va pastra masina mai bine.

Liqui Moli, Ceratec, Metabond, ulei 2T sunt intr-adevar benefice...pentru buzunarul producatorilor care se imbogatesc de pe urma fraierilor.

Share this post


Link to post

Pe mine m-ar interesa cate dCi-uri ai, productie euro 3 sau euro 4, si care, alimentate acum cu motorina euro 5, au mers mai mult de 100000 km cu motorina euro 5, fara sa se strice pompa de injectie.

Ma refer desigur la cele dotate cu pompe Delphi, adica 65/68/70/80/82/85/86 CP.

 

In afara de asta, ai ceva clar, dovezi sau argumente stiintifice, care sa dovedeasca ca acesti aditivi si in special uleiul 2T fac sau pot face rau vreunei componente din sistemul de alimentare?

Eu nu stiu decat un lucru: dupa ce am pus acest ulei in motorina, zgomotul produs de motor s-a redus simtitor, iar functionarea lui este mai lina. Din cate stiu eu, aceste manifestari nu sunt negative, ci pozitive la un motor.

 

La fel, DuraLube adaugat in uleiul de la motor a redus vizibil temperatura motorului, astfel ca acum, iarna, trebuie sa pun ceva sa acopar grila radiatorului masinii, ca altfel motorul se incalzeste foarte greu, si fac frigul in masina. Sa nu cumva sa crezi ca nu stiu ca scopul acestei acoperiri a botului masinii nu este pentru acoperirea radiatorului, prin care oricum nu circula apa pana cand motorul nu s-a incalzit, ci pentru a impiedica patrunderea aerului rece in compartimentul motor, care aer raceste blocul.

Share this post


Link to post

Tu poti sa bagi si lubrifiant de buci, dar nici un producator de automobile, adica cei care le proiecteaza, testeaza, fabrica, nu au recomandat ever maglavaisurile astea.

Cine proiecteaza motorul stie pt ce ulei il proiecteaza, daca l-ar proiecta pt 2T, T2, PL MDura Lube etc, aia ti-ar pune si la revizie.

Iar la combustibil, motorina cu aditivi are tot ce trebuie si dozata cat trebuie.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...