Jump to content
Sign in to follow this  
zalmoxis

PLACUTE FRANA

Recommended Posts

exact cum a zis smailmiami, asa am avut eu la revizia 30.000. 8mm cu totul, comparativ cu cei 20 aproximativ care ii are initial placuta de frana. Nu cred ca conteaza cine face cei mai multi km cu acelasi placute de frana, ideea e ca dupa o anumita grosime, o sa poti incontinuare sa franezi "normal" dar pune si o situatie, doua in care blochezi rotile si sa vedem cat de eficace e frana sau se poate sparge.

 

de asta cred ca e bine, la revizii, rufati si pe baietzi sa se uite la placutele de frana. mie cand m-am dus in jur de 22.000 km mi-au zis ca ma tin lejer pana la 30.000 si atuncea le-am schimbat.

 

daca nu..subler tata...si lasam la apreciere constiintei fiecaruia. asta pentru cei care fac acest lucru la garaj sau in fata blocului.

 

off topic: eu am schimbat odata franele si am ramas fara ele in 100 km. macar in service ai pe cine sa tragi la raspundere.

Share this post


Link to post

La verificarea grosimii placutelor si discurilor de frana, s-a rupt unul din suruburile de prindere a etrierului de suport, o parte ramanand blocata in ghidajul de surub. Fiind cel inferior, etrierul sta normal, datorita gravitatii, si l-am mai fixat si eu cat am putut. Merg de vreo 500km asa, si masina franeaza foarte bine. Este absolut necesara inlocuirea ghidajului si a surubului rupt, sau pot merge asa in continuare?

Share this post


Link to post

Eu as zice sa inlocuiesti ce e de inlocuit pe acolo, ca nu se stie cand ai nevoie de o frana zdravana si risti sa te lase cand ti-e lumea mai draga! :rolleyes: Nu te juca cu franele ca te joci cu siguranta ta si a altora!

Share this post


Link to post

Am inlocuit azi in service ghidajele de suruburi si bucsele de la etrier, se dau la set, asa ca mi le-au inlocuit pe amandoua, nu doar pe cel inferior. Se mirau ca am reusit sa merg 500km, cati au trecut de cand s-a rupt surubul, si mi-au insiruit cazuri urate cu care au avut de-a face...insa eu nu am sesizat nimic schimbat la franare, nici macar nu tragea intr-o parte din cauza vreunei inegalitati in franare...si ma indoiesc ca a avut un efect atat de miraculos isolier bandul pus de mine in n straturi ca sa mai tina o perioada pana ajungeam in service.

Share this post


Link to post

A sosit vremea sa schimb placutele. Desi as merge pe cele originale, astea costa 150 RON in service. Am intrebat si la alte magazine, unde toti vanzatorii mi-au recomandat Hexa - foarte apreciate, din spusele lor :) , si care costa 45 RON. Le-a incercat cineva la Matiz, e ceva de capul lor?

Share this post


Link to post

Eu n-as merge pe cele originale, sunt nesimtit de scumpe si prea dure. Poate gasesti marca Ferodo, erau intr-o vreme la 60 lei setul prin Praktiker.

Share this post


Link to post

Deci de departe Ferrodo sunt cele mai bune iti spun din experienta mea de peste 105K km de mers in Matiz...

Share this post


Link to post

Placutele originale sunt destul de dure si mie mi se par mult prea scumpe. Cele compatibile sunt ceva mai moi, nu tin lafel de mult, dar iti ofera un raspuns mult mai ferm la franare. Pretul ar trebui sa se invarta in jurul a 40-50 lei. Nu am incercat ferodo deci nu pot face comparatii.

Share this post


Link to post

Am pus originale GM, am reusit sa le gasesc la 110 RON. Ferodo nu am vazut pe aici, pentru Matiz, iar despre cele de care am intrebat, nu am reusit sa aflu decat parerea subiectiva a vanzatorilor. Cele vechi erau uzate la maxim, simteam eficienta scazuta la franare.

Share this post


Link to post

Am cumparat un set de placute de frana originale GM, de pe autodaewoo.ro.

Desi este de doua ori mai scump, setul original are toate pielese!!!

Adica are si tablele alea de care se pot vedea in poza din manualul de service, si care trebuie schimbate odata cu placutele.

Anul trecut m-am uitat la un set de placute (parts mall) intr-un magazin, si nu aveau...

Parerea mea e ca tablele acelea au un rol important in reducerea uzurii etrierilor pentru ca preiau deplasarea transversala a placutelor.

Ca sa intelegeti mai bine ce sa cautati, vedeti pozele:

post-1105-1181201669_thumb.jpg

post-1105-1181201686_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Cred ca important ar fi sa se spuna si cat iti ia manopera la service cand ti se schimba placutele de frana!?!Poate nu am vazut eu daca s-a scris,in cazul in care sa scris imi cer scuze!!!

Share this post


Link to post

Citeste intr-un topic despre revizii.

Share this post


Link to post

Tocmai asta am facut..dar nu am gasit pe nicaieri sa specifice ce pret are manopera de schimbare!?!Crezi ca de nebun scriu?

Share this post


Link to post

de la 20 RON (service de cartier) in sus

Share this post


Link to post
... Crezi ca de nebun scriu? ...

Era o sugestie, nu o sugerare. Macar te-ai lamurit cum este: inainte de o revizie curge cu intrebari, iar dupa nu se mai intorc cu informatii.

Share this post


Link to post

Din ce stiti voi , care sunt cele mai bune placute pentru matiz ? Bune insemnand eficienta la franare , fara a trece de 150 lei .

Share this post


Link to post

Poti lua linistit placute Ferodo, Delphi, Textar, Mintex sau ATE, toate sunt bune. Vezi ca la Ferodo exista mai multe variante pe acelasi cod si iti recomand totusi sa nu le iei pe cele mai ieftine (adica cele cu codul FSL...).

Share this post


Link to post

Eu spun ca cele mai bune sunt GM, originale pentru Matiz, pentru ca au si setul de table care trebuie schimbate odata cu placutele, table pe care alte seturi nu le au.

 

In Iasi nu aveti magazin/service AutoDaewoo? Ei au si piese originale.

 

Vezi si postul 60

Edited by getablonda

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare legata de frane/franare.

Am verificat franele fata azi, placutele si discurile. Discurile au 11mm iar placutele intre 13 si 14 mm (cu totul, fier+ferodo).

Franarea e buna, uniforma, am avut situatii cand le-am folosit la urgenta si nu am avut probleme.

Un singur lucru ma nemultumeste, am citit in manual ca pedala ar trebui sa aiba cursa libera ceva gen 60mm maxim, si la mine cred ca este 100mm daca nu mai mult, nu am masurat dar si ochiometric se vede ca sunt mai mult de 6cm acolo.

Cum pot sa reduc aceasta distanta, adica sa fac pedala mai "teapana"? Aerisire? Schimbat lichid de frana? Cat costa in RO de obicei un schimbat lichid + reglaj frane? (asta sa fac o comparatie si sa stiu la ce sa ma astept.

Share this post


Link to post

Inainte de asta ar trebui sa stii ca lichidul de frana se inlocuieste la fiecare 2 ani.

Incearca sa tragi la maxim frana de mana si sa calci tare frana de 2-3 ori. Pe loc evident :P

Daca nu merge, verifica sabotii, inlocuieste lichidul si placutele si gata. Nu te astepta la minuni, ci la o frana ok.

Share this post


Link to post

Trebuie verificat, curatat si reglat sistemul de autoreglaj al sabotilor de pe spate

Share this post


Link to post

Multumesc, maine dimineata ma bag la "revizie" frane spate :-> .

 

Da, cred ca lichidul are mai mult de 2 ani. O sa-l schimb, dar la service. Nu reusesc deloc sa apas pedala de frana si sa strang cheia de 8 in acelasi timp. Mai ales la rotile din spate. :mrgreen:

Edited by Belbody

Share this post


Link to post

Cauta un ceh sa-ti faca pedale.

Share this post


Link to post
... Da, cred ca lichidul are mai mult de 2 ani. O sa-l schimb, dar la service. Nu reusesc deloc sa apas pedala de frana si sa strang cheia de 8 in acelasi timp ...

Nu asa se schimba lichidul de frana. Daca il schimbi corect, nu-i nevoie de aerisire.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...