Jump to content
Sign in to follow this  
DonLorenzo

Probleme Cu Discurile De Frana

Recommended Posts

Ce diferente de turatie omule? =))

Share this post


Link to post

...pai rotile de pe puntea fata sunt invartite de tamburii bancului de testare, iar rotile de pe puntea spate, stau nemiscate pe ciment... Asta nu este o diferenta destul de mare...?

 

Incerca sa faci intoarceri pe zapada cu frana de mana... sa vezi ce zice ABS-ul. Situatia este identica: rotile fata se invart, iar puntea spate blocata. Rezultat martor ABS aprins, iar functionarea ABS dezactivata pa motiv de eroare.

Edited by wwillym

Share this post


Link to post

Man, sa fii sanatos, asta iarna bagam intoarceri cu frana de mana de n-aveam aere. O data nu s-a aprins ABS-ul, pe bune! Si faceam intoarcerea cu frana trasa si acceleram- si tot n-am avut probleme. ABS-ul intra cand folosesti frana de serviciu (de picior).

Share this post


Link to post

Eu nu am zis ca intra ABS-ul de la frana de mana, am zis ca poate genera erori.

Dar oricum,suntem deja off topic. Ideea era ca in timpul testarii franelor pe bancul de test, ar trebuii dezactivate toate sistemele de siguranta care actioneaza prin sistemul de franare (ABS, ESP, etc), pentru a nu vicia rezultatul.

Edited by wwillym

Share this post


Link to post

ABS-ul "judeca" dupa fiecare senzor in particular, pentru a vedea daca fiecare roata in parte e blocata si acolo slabeste presiunea.

Nu are cum sa se prinda de diferente ale vitezei de rotatie intre roti de pe aceeasi punte sau diferite.

In teoria ta un singur lucru se remarca, e un principiu in logica de altfel: falsul implica orice.

Share this post


Link to post

ABS-ul "judeca"pt fiecare roata in particular, cu asta sunt perfect deacord, dar "judeca"comparativ cu celelalte 3. Slabeste presiunea la roata blocata... care roata blocata? Nu poate determina care roata este blocata doar daca compara intre ele turatia rotilor. Nu uita ca blocarea poate fi si partiala, nu trebuie neaparat ca turatia sa fie 0,

Asta e ideea principala de la care porneste sistemulABS: In momentul franarii, turatia rotilor trebuie sa fie egala (sau aproximativ egala,abaterile admise in plaja programata in soft). DAca diferenta de turatie depaseste plaja programata, se elibereza din forta de franare pe roata respectiva, de catre modulatorul ABS.

 

Eliberarea fortei de franare se face in impulsuri, ABS incercand sa restabilesca aderenta pe roata respectiva, impulsuri care se simt si in pedala de franare. Aceleasi impulsuri care pot sa apara si pe bancul de testare, pot da informatii eronate la test.

Share this post


Link to post

Mai, de la discurile de frana s-a ajuns la ABS si ce si cum lucreaza el.

Share this post


Link to post

Da, dar am pornit de la ideea Dlui.Tolin, cum ca functionarea mai mult sau mai putin corecta a ABS poate duce in eroare diagnosticarea sistemului de franare, si concluzionarea pripita de "discuri ovalizate"...

Share this post


Link to post

Eu unul sunt 100% sigur ca nu e de la ABS ci de la proasta calitate a discurilor de frana.

 

E doar o parere.

 

Vineri sunt programat la schimbarea de discuri din nou, dupa 4000km, si va spun dupa aia daca franeaza iarasi ok masina.

Share this post


Link to post
Eu unul sunt 100% sigur ca nu e de la ABS ci de la proasta calitate a discurilor de frana.

 

E doar o parere.

 

Vineri sunt programat la schimbarea de discuri din nou, dupa 4000km, si va spun dupa aia daca franeaza iarasi ok masina.

 

 

 

Ma intreb cum de unii au probleme iar altii nu. Am aproape 8000 km si nu sesizez nimic in neregula. Ma gandesc ca daca ar fi o problema generala si au gresit "reteta" la discuri, nu er fi normal sa ne cheme si sa le schimble cu altele dintr-un material mai bin? Tostusi e vorba de frane...

Share this post


Link to post

Sa le schimbe cu ce...? Uite ca la Adrian_C au schimbat deja vreo duoua seturi, daca nu ma insel... si tot asa fac. Nu cred ca au ceva mai bun... In alta ordine de idei, as fi curios cum se repartizeaza frecventa problemelor intre masinile dotate cu ABS, si cele fara. Eu nu am ABS, si deocamdata nu am probleme.

Daca intr-adevar se deformeza discurile, a avut cineva ocazia sa asiste la o diagnosticare corcta, cu acel aparat (nu cunosc denumirea) care se monteaza pe butucul roti si care masoara abaterea de la planeitate a discului?

post-8360-1216131343_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Aparatul se cheama micrometru, iar metoda de diagnostic este data si in manualul de service, desi este o metoda clasica pentru orice piesa care se roteste, iar aparatul nu lipseste din dotarea oricarui atelier mecanic. Recursul la aceasta metoda simpla l-am facut din postul #67.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Nu e micrometru, e ceas comparator :-B ... ca sa fiu carcotas.

Meseriasu' zice ca stie el mai bine, n-are nevoie de scule ca sa-si mai verifice teoria: coreenii nu stiu sa mai faca masini bune dom'le.

Share this post


Link to post

Conform legii stiam ca daca "produsul" prezinta 3 defectiuni soldate cu schimbarea aceleiasi piese, se schimba "produsul"......

Edited by flr77

Share this post


Link to post

De acord cu tine... dar mai pe asta sa o mai vad... si le-am vazut pe toate!!! (adica ca primeste o masina noua....)

Share this post


Link to post

Salutare!

Desi nu am Chevrolet, am vazut ca si si pe topicul Nubira este prezenta aceasta problema. Acolo cineva a spus ca, in ciuda problemelor de franare, nu a schimbat discurile si problema s-a rezolvat de la sine dupa ceva timp.

Eu, in primii 10-15k de km, am avut trepidatii la franare, in special de la viteza mare, dar nu am facut nimic in acest sens si am asteptat sa vad daca dispar singure. Acum am 30k km si nu am nici un fel de problema cu franele, indiferent de viteza de la care franez.

As sugera celor cu probleme sa mai astepte cateva mii de km inainte de a schimba discurile de frana - se poate face economie de timp, stres, etc.

 

PS. Intrucat sistemul de franare este esential pentru siguranta circulatiei si a pasagerilor, fiecare este raspunzator pentru modul in care trateaza problemele acestuia si pentru eventualele consecinte.

Share this post


Link to post
De acord cu tine... dar mai pe asta sa o mai vad... si le-am vazut pe toate!!! (adica ca primeste o masina noua....)

 

Si tu ai dreptate, suntem in Romania, doar...

In alta ordine de idei, orice defectiune la trenul de rulare, frane, directie etc., care apare destul de frecvent, ar trebui tratata cu mai multa seriozitate din parte producatorului. Ma intreb daca fabrica "mama" a imbunatatit calitatea discurilor, pentru ca nu ma incalzeste cu nimic sa le schimb din 4 in 4 mii km. Din fericire, la mine nu a aparut problema, dar intrebari imi pun si eu...

Share this post


Link to post

Faptul ca la unele persoane(masini), dupa schimbarea discului si a placutelor de frana fenomenul reapare in scurt timp, ma duce cu gandul la faptul ca,poate nu discurile sunt de vina ci... Poate ca tot ansamblul disc, etrier, placute, ajungand la un anumit grad de uzura, sa apara o "rezonanta" a sistemului. Ma gandesc ca dupa schimbarea discului,se monteaza placute noi, acestea in cateva mii de km primesc un anumit grad de uzura, care combinat cu anumite jocuri ale ghidajelor, anumita viteza (anumita turatie a discurilor), concura la acest simptom, adica vibratii ale sistemului de franare. S-ar potea ca problema sa nu fie discurile in sine, schimbarea discurilor, si schimbarea placutelor, modifica pozitia etrierilor,si fenomenul nu se manifesta...,dar dupa o oarecare asezare,fenomenul reapare.

 

Ideea aceasta imi este sustinuta si de spusele lui calinp, care spune ca perioada aceasta de vibratii se termina de la sine, eu gandindu-ma ca placutele se uzeaza in continuare, dimensiunile se modifica, pozitia etrierului se modifica si ea, si conditiile critice dispar...

 

Asta este o parere personala, am stat si am cugetat asupra situatiei... Foarte edificator ar fi un experiment din partea unui coleg care are aceasta problema, si anume sa schimbe doar placutele de frana, cu un set nou , sau chiar cu un set uzat binisor, si sa verifice comportamentul masinii...

 

S-ar putea sa ma insel...

Edited by wwillym

Share this post


Link to post
Ideea aceasta imi este sustinuta si de spusele lui calinp, care spune ca perioada aceasta de vibratii se termina de la sine, eu gandindu-ma ca placutele se uzeaza in continuare, dimensiunile se modifica, pozitia etrierului se modifica si ea, si conditiile critice dispar...

 

Pozitia etrierului se modifica? =))

Imi place ca pe topicul asta continui cu presupuneri fanteziste, mereu am apreciat imaginatia.

 

Am avut la cielo vibratii pe la 9-10 mii de km la franare ferma peste 100, dupa 20-30 de frane sanatoase si-a revenit, placutele s-au uniformizat si s-au asezat cum trebuie pe disc e explicatia mea. Nu am mai avut probleme pina pe la 40 de mii cand am dat jos dicurile originale in stare foarte buna de altfel, si le-am inlocuit cu niste ATE-uri de o calitate ireprosabila.

Share this post


Link to post

Da! Etrierii cu un singur piston isi schimba pozitia...! Si te rog frumos si nu mai rade asa de te tavalesti pe spate, inainte documenteaza-te!

Si in alta ordine de idei... da imi place sa mai si gandesc din cand in cand, sper ca acest lucru nu deranjeaza pe toata lumea. Dealtfel, in incheierea postului am precizat, ca s-ar putea sa nu am dreptate, dar de aceea suntem aici pe forum, sa dezbatem unele idei.

 

Citat:The floating design was designed by the car manufacturers essentially to make the caliper less expensive to produce. It successfully applies the physics principle of "for every action caused an opposite and equal reaction happens." With this in mind they eliminated the piston(s) on one side of the caliper. This floating caliper is not solidly mounted, but slides back and forth on bushings or pins. When braking force is applied, the piston push the brake pad on the primary side and the reaction is the rotor being squeezed from the force of the pad primary side allowing the horseshoe shaped caliper to slide on the bushings so the secondary pads is used to squeeze the rotor. The caliper has to be very rigid retain low deflection or the principle will be lost. Cast iron and steel is used because of its' modulus number of 14.5 million and 30 million respectfully. This also increases the "sprung weight" and it retains the heat longer. The big advantage to the full floating design (single piston) is if the rotor has a slight run out (wobble), the floating feature will compensate without creating any instability. The other advantage is the single piston design is easier to bleed. The disadvantages are it heavier, retains heat, requires approximately 100 pounds of pressure more to "slide" the caliper and requires more volume of brake fluid due to the diameter of the piston.

Edited by wwillym

Share this post


Link to post

Tu de care ai pe masina?

Share this post


Link to post

Etrier culisant cu un singur piston.

Din manual:

post-8360-1216302577_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Salut , vin si eu cu o problema.De curand am observat un zgomot la franare si franare un pic mai greoaie , parca , in sensul ca tre sa apas mai mult pe pedala ca sa se opreasca fata de acu cateva luni sa zic.

Zgomotul este ca de niste arcuri , nu stiu ce sa zic daca e de la frane sau de la amortizoare sau cum le zice , acum daca ma gandesc mai bine cred ca e de la arcuri/amortizoare cum se numesc dar postez aici acu daca tot am postat :) .Cand opresc la un stop si incetinesc scartaie un pic masina un moment si inca un moment cand aproape ma opresc de tot cand se mai misca masina de tot si cade un pic pe spate.

Mai are cineva zgomot din asta ?

Share this post


Link to post

Un mic truc legat de combaterea vibratiilor produse de ovalizare:

- franati scurt si ferm pentru a reduce viteza rezonabil de aproape cat trebuie

=> va vibra ca naiba

- eliberati pentru scurt timp frana

=> se va potoli

- reluati franarea atat cat este necesar

=> din constatarile mele, nu va mai vibra deloc sau... aproape :)

Manevra asta merge si la viteze mai mari si la viteze mai mici, dar nu face minuni.

 

O varianta imbunatatita este sa incercati sa simulati un soi de ABS:

- franati foarte scurt si ferm, repetat, dar din ce in ce mai putin, pe masura ce viteza se micsoreaza

=> vibratiile nu au timp sa apara, iar franarea este suficient de eficienta, daca se conduce predictiv

Share this post


Link to post

Ptr1a! Da si tu niste detalii despre masina ,an, km .Sa se fi dus placutele :scarpin: ,oi fi prins niscai ceva pe acolo ?? :scarpin:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...