Jump to content

Sign in to follow this  
ageana

! Samsari !

Recommended Posts

Am si eu o mare problema: luna asta trebuie sa imi iau un tico si banii pe care ii am sunt max 2200 E.

Intrebarea mea este urmatoarea: de ce toata lumea fuge ca de dreaq de samsari??? Poate sunt eu tembel dar nu e posibil sa gasesti si o masina buna la ei? Daca puteti va rog sa ma lamuriti si pe mine care sunt MARILE probleme ale masinilor luate de la samsari. Sunt de acord ca masinile cu unic proprietar sunt poate mult mai intretinute dar si costa cu chiar 1000 E mai mult.

Ideea mea este urmatoarea, sa iau una pe la 1700 E (poate chiar de pe taxi) si restul sa ii bag in ea.

 

P.S. Nu vreau sa aud sfaturi de genul "Mai bine mai pui 1000 si iti iei una de la proprietar sau mai pui 2900 si iti iei matiz nou..."

 

Multumesc anticipat si scuze daca am postat gresit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samsarii in general te aburesc bine la toate capitolele.

Ideea e ca se pricep sa iti vanda o masina intr-o stare tehnica nasoala ca si cand ar fi o masina intr-o stare tehnica perfecta.

Culmea e ca tu o sa descoperi adevarata stare tehnica a masinii abia la cateva sapatamani dupa ce ai pus banu jos si masina iti este deja trecuta pe nume.

Asa ca ai grija.

Inainte de a cumpara masina mergi la un service de incredere -NU RECOMANDAT DE SAMSAR !!! - ci la unul ales de tine in care ai INCREDERE- si cere o expertiza tehnica amanuntita a masinii (inst. electrica, motor, tren rulare, etc).

Astfel o sa aflii starea tehnica a masinii, eventrual daca masina a fost lovita si reparata -cat de rau etc.

Daca nu te convinge din prima parerea specialistilor de la primul service mai poti merge la inca unul pentru o a doua opinie.

In felul asta vei sti ce cumperi.

Daca masina se descopera ca are anumite probleme. Deja le cunosti si depinde de tine sa le accepti sau nu. Eventual le scazi remedierea din pretul dat pe masina. :thumbl:

 

In rest citeste si

http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...ost&p=35769

Edited by sorin77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiindca lumea (inca) traieste cu impresia ca proprietarul a avut grija de masina ca de ochii din cap...

Edited by vijelie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar daca masina e buna, pentru ca sunt si care prefera sa nu piarda timpul, riscul e sa dai ceva mai mult decat daca ai lua-o direct de la proprietar. Una peste alta, daca nu te grabesti si prinzi una buna, nu ai ce regreta chiar daca dai un ban in plus ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai, in primul rand samsarul a cumparat-o de la proprietar cu cat face sau daca a negociat bine cu un pret bun..

Apoi el face numai cosmetizari, eventual pentru ascunderea unor defectiuni, gen spalat motor sa nu vezi daca arunca ulei, o eventuala vopsire sau schimbare de elemente de plastic ieftine, mai da ceva km inapoi si apoi spune ca este masina ce a stat in garaj, cu km putini ca a fost a unei persoane in varsta, cand de fapt masina se poate sa fi fost taxi, piesele sa fie uzate, cureaua de distributie sa se mai tina intr-un fir.. adica diferenta dintre 400.000 km si as zicem 100.000 la o masina este mare, si nu cred ca poti sa-ti dai seama din prima, daca e aranjata bine de Samsar..

Nu mai vorbesc de cosmetizarile profunde gen rumegus in planetare, ziare bagate in praguri si kg de kit.. numai sa nu se vada cateva zile..

Apoi ial de unde nu e..

Pe cand la un proprietar sigur, daca te-a mintit cu ceva, macar sti de unde sa-l iei, poate mai intrebi un vecin cand nu e atent daca masina a fost lovita sau reparata..

Nu zic ca toate masinile samsarilor sunt rable cosmetizate si de la proprietari ca noi.. insa sansele sunt mult mari sa iei teapa..

Plus diferenta de pretul dintre cat a dat el si cat ti-o vinde tie..mai bine o castigi tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In targurile mari,majoritatea samsarilor cauta sa dea teapa.

In orasele de provincie samsarii cu vechi state de serviciu in targul respectiv nu prea fac asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea e ca poti lua teapa la fel de bine atat de la samsari cat si de la un proprietar. Intr-adevar, samsarii stiu mai bine sa ascunda defectele masinii si mai au si o tactica de negociere foarte bine pusa la punct. Si cum pretul samsarilor e greu de egalat cred ca asta e cea mai buna solutie. Daca nu o sa caut un taxi cat de cat intretinut si sa mai bag in el restul de bani ramasi.

Oricum, cand o sa imi caut masina o sa iau si un prieten samsar cu mine care stie mai bine sa-i dea de gol pe tzepari.

 

Totusi va rog sa-mi spune-ti daca ati avut experiente (+ sau -) cu masini luate de la samsari.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da si nu, samsarii cumpara in general masini de la firme, fapt care se regaseste si in cartea masinii.Este adevarat ca acestia doar cosmetizeaza masina si o vand .NU mai stau sa repare motoare si alte probleme, daca masinile sunt cazute rau nu le cumpara .Afacerea la ei este sa vanda mult nu sa stea cu masinile prin serviceuri adica tradus in lb romana inseamna bani blocati .Oricum ei nu se pricep la partea tehnica tocmai de aceia prefera Tico in locul Nubirei .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca doar daca ai un dusman sa-i recomanzi sa-si ia masina de la un samsar.

S-o luam logic, samsarul nu face binefaceri.

Deci chiar daca pare ca pretul lui e mai mic decat pretul cu care vinde un prim propietar, totusi pretul samsarului cuprinde: pretul cu care a achizitionat el masina + costul reparatiilor de luat ochii pe care le-a facut + profitul samsarului (care e unul destul de gras). De unde rezulta ca samsarul a cumparat masina la un pret f mic, deci masina era varza cand a cumparat-o el si tie iti vinde o varza cosmetizata.

 

Asta ca sa nu mai vorbim de faptul ca 90% dintre ei umbla la KM, lucru care nu se intampla atat de des la primul propietar totusi.

 

Ca un sfat direct pt @ageana - cred ca gasesti tico la 2200 EUR si de la primul propietar.

 

Bafta la cautari :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samsarii cumpara masini de la firmele de distributie care le caseaza, deci omul normal nu are acces la aceste masini .Ei dau spaga mare sa le poata lua .

Putini samsari cumpara de la persoane fizice .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chestia cu primul proprietar nu e relevanta de loc. Eu stiu soferi de instirutii care au mai multa grija de masinile din dotare decat multi primi proprietari. Pot sa fie primii propritari si taximetristii, si aia de au rude la tara si ajuta familia la carat porumbul si strugurii de pe camp si exemplele pot continua. Nu mai zic persoane care spala masina o data pe an, iar de joja de ulei nu au auzit. O masina bine intretinuta la propriu si care are 80k la bord poate sa fie mai buna decat una de 50k neintretinuta. Oricum e loterie, iar samasarii din asta traiesc, asa ca nu mai e ca inainte (dau o teapa si ma duc). Ii gasesti in acelasi loc, dau anunturi in ziar constant, e afacerea lor. Si daca cunosti unul te poate sfatui mai bine decat orice service.

Cosmetizarea? Cel putin in Galati nu mai apeleaza nimeni la vrajeala asta. Mai mult, iti arata ca vopseaua e uzata ici colo, ca dovada ca e originala.

Concluzie: cauta un samsar serios. Asta nu se incurca cu masini proaste, adica nevandabile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact, asta e raspunsul corect .Bravo Moshule ai pus punctul pe I, eu cunosc 2 fam de samsari si de citiva ani numai Daewoo vand si mi-au spus si de ce, pentru ca nu necesita decit un polish sau in cel mai rau caz o vopsea .Aia spuneau si ei ca daca masina are probleme de mecanica nu se baga, nici macar la un rulment pentru ca s-au ars de citeva ori si acum sufla si in iaurt. In autovit au romani care le vand marfa deci nu dai ochi cu ei decit la Udriste cind faci actele :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai eu prima masina (cielo)am luat-o de la un samsar din ziar , dar masina fusese a unchiului lui ( chestie verificata) care ii daduse acest cielo + o suma de bani in locul unui Astra adus din Germania.Actele le-am facut direct cu unchiul lui iar cand am fost la asta acasa am intrebat intr-adevar un vecin ce si cum cu masina iar respectivul mi-a confirmat ca (virgula) cu respectiva masina nu se circulase.

De asemenea masina avea cauciucurile originale Hankook intr-o stare buna ceea ce confirma inca odata km care ii avea la bord .

Mentionez ca samsarul nu era "colorat" si a parut destul de corect , a mers la serviceul ales de mine si mai mult contra unui comision deloc mare mi-a aranjat sa ma bag peste rand la RAR si politie , ceea ce mie mi-a convenit de minune pentru ca in 2001 la noi mureai la randurile alea.

Ori oi fi nimerit eu unul mai corect , ori era incepator , ori nu-sh ce sa zic . Ideea e ca am fost multumit de masina.

Edited by body

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am vandut Espero unui samsar :) ) Masina avea probleme la AC si pompa de apa, probleme pe care nu le-am zis si nu le depistase pe loc .Cind am fost sa facem actele peste 2 sapt masina era impecabila atit vizual cit si tehnic, era cam suparat samsaru ca l-am ars mai ales ca m-a scazut la bani din cauza lookului masinii dar la partile mecanice nu s-a uitat si chiar asta i-am zis ca am scazut 200 E pentru AC si pompa de apa :D .Nu a mai zis nimic oricum era incantat de faptul ca o vanduse cu 500E profit si eu de fapt la Udriste am aflat ca urma sa fac actele cu actualul proprietar. Oricum actualul proprietar era foarte incantat de masina .De fapt samsaru decit intermediase masina si s-a ocupat sa tina rand la Udriste sa mearga toate ca pe roate .Si a avut incredere sa facem actele peste 2 sapt, adica exact cind a gasit clientul ca sa nu fie nevoit sa o treaca pe numele lui .

 

PS> samsarul era cit se poate de alb, dar cei care tineau randul erau cit se poate de negrii :D

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu mai vorbesc de cosmetizarile profunde gen rumegus in planetare, ziare bagate in praguri si kg de kit.. numai sa nu se vada cateva zile..

E bine, altii baga spalieri de sustinut vita de vie in praguri, are masina praguri "beton".

Pe timpul lui nea nicu, un mosulet de pe la noi avea o skoda mancata de rugina.

A curatat-o de vopsea, a umplut-o cu ziare lipite, apoi a vopsit-o peste ziare, apoi arata impecabil si a vandut-o cu cat nu facea. Sunt curios cum arata dupa prima ploaie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Si eu am fugit de samsari ca dreaq de tamaie, si 1 an de zile am impartit cu taica-miu o masina. Intr-un final, in targ la Vitan (alt loc de care se spune sa fugi cand vrei sa cumperi masina) am gasit masina pe care o am si acum, basca, si la samsar. Am negociat cu el 400 E la pret, am obtinut pretul pe care il doream :banana: . Masina m-a atras nu prin faptul ca stralucea, interior, exterior si motor de ziceai ca-i noua, ci prin faptul ca era legata, motorul mergea rotund, volanul nu era uzat, scaunul soferului impecabil, portiera stanga fara jocuri si zgomote de uzura. La service nu am fost, decat dupa ce am facut actele, nefiind un novice in ale mecanicii. De cand am luat-o, am schimbat aprinderea, pompa de benzina si kit-ul de ambreiaj si am facut cu ea 20.000km.

 

Ce trebuie sa stii, cred eu, (locuiesc in zona Damaroaia, Bucurestii Noi, adica patria lor):

 

1) toti, dar absolut toti dau kilometrajul inapoi; daca masina are 80.000km, o iei de la ei cu 46.000km, daca are 200.000km, o dau la 120.000km. Chiar si cand i-am spus ca stiu asta, nu a vrut sa recunoasca, era gata gata sa se jure pe copii lui :dizzy: , ca drept dovada, masina avea 82.000km (aflat de la fostul proprietar, pe care l-am cautat dupa numele si adresa din CIV, si samsarul a vandut-o la 45.000km.

 

2) astia au o gramada de puradei in jurul lor, care sunt in stare sa-ti desfaca un interior in 20min complet si sa-l faca luna, de zici ca masina a iesit ieri din fabrica. Am vazut masina la ora 15.00, arata jalnic, la ora 20.00, am crezut ca-i alta.

 

3) chestii cu rumegus in planetare si motor nu s-au mai auzit de pe vremea cand cumparau si vindeau Dacii, da` nu bag mana in foc ca nu mai sunt exceptii.

Edited by freemind

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laurentiu nu se mai fac din astea cu ziarele de ani buni, acum exista spuma polioretanica (la tub) care se modeleaza cum vrei tu si se poate da si chit pe deasupra si tine citiva ani daca nu lovesti masina .

 

PS> si eu traiesc tot in patria lor (Sos Chitila+Bucurestii Noi )

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Brasov, pe vremea cand cautam un Cielo second, nu am reusit sa gasesc unul la vanzare de la proprietar (am cautat timp de 2 luni).

In targul de la Tarlungeni numai samsari: masinile aratau impecabile (exterior si interior), dar cand le propuneam o verificare in service, parca ii amenintam cu moartea. Si nu stiu cui i-ar conveni sa cumpere de la ei un Cielo din '96 cu 28.000 km :D sau Cielo 96-97 cu 4500 Euro.

Cand am fost in targ cu Dacia la vanzare, am vazut cum functioneaza sistemul: familii intregi de samsari (socru + cumnat + frate.. etc), specializati pe o anumita marca, cumpara tot ce ajunge la vanzare. Mai rau e ca au "legaturi de familie" cu cei din service, asa ca, daca iti propun ei un loc pentru verificare, tocmai acolo nu trebuie sa mergi.

Eu am dat Dacia la un samsar; am fost multumit de pret (mi-a oferit banii pe loc, fara sa verifice masina, dar s-a cam ars baiatul), dar actele le-am facut in 2 saptamani cu alt proprietar.

Vad ca in ultimul timp s-au extins cei de la CompuTest (au deschis si in Brasov) si cu 2 milioane afli tot ce poate (sau nu) masina.

Una peste alta, daca gasesti o masina buna la ei, tot platesti un capac de cateva sute de euro, cu care ai putea schimba toate consumabilele la o masina + set cauciucuri + imbunatatiri gen huse + mp3 player.

Direct de la proprietar, chiar daca masina nu e impecabila, ai mult mai multe sanse pentru un pret corect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai din cele spuse de voi se pare ca proprietarii dau mai multe tzepe la samsari decat invers (@BogdanG & Jiliaen) "just kiddin`".

Oricum, eu o sa caut o masina si o iau fie ca e de proprietar sau samsar. Iar kilometrajul nu are nici o relevanta pentru mine stiind cat de usor se dau inapoi.

S-ar putea sa ma reprofilez de la tico la opel astra hatchback 1 (`92-`95). Voi ce ziceti? Se merita mai mult decat un tico? Ati avut asa ceva, a avut vreo cunostintza etc? Cum e cu piesele si alte detalii.

 

Multumesc anticipat de raspunsuri.

 

L.E.: Am uitat sa spun ca s-ar putea sa mai fac rost de 1000 E si de-asta m-am reprofilat.

Edited by ageana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea cred sa gasesti opel astra bun la pretul asta, cel mult din 93, care sunt pline de rugina in spate pe la aripi.Asta a fost unul din punctele lor slabe.Oricum eu iti urez succes, poate ai noroc.Samsarii au si masini bune, pe ei ii intereseaza doar sa obtina profit.

Edited by mugur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ca sa nu vorbim in gol, o exemplificare

Cine este atent, va vedea ca este exact aceasi masina , chiar daca unele date "tehnice" difera

si sa nu va chinuiti foarte mult, vedeti oglinzile culori diferite, dunga neagra din fata, si o spartura mica la stopul dreapta spate.

Plus numerele rosii de B cu toate ca se vinde in alt judet

 

Proprietar

http://www.autovit.ro/html/4/3/7/3/414373.php

 

Samsar

http://www.autovit.ro/html/9/1/8/0/419180.php

 

si daca se scoate de la vanzare...

pun si capurile anunturilor

post-67-1160226782_thumb.jpg

post-67-1160226791_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte interesant, chiar este aceiasi masina dar diferenta de pret este cam mare si oricum mult peste pretul corect .Acelasi lucru l-am vazut si eu cind cautam Golf 4 dar de multe ori era diferenta mica de pret, adica max 300E nu aproape 1000E :o

Am gasit astfel de diferente la Fiat Seicento, anul trecut cind a casat SECA multe masini si era targul plin de ele .Oricum a fost balci cu masinile alea, au fost vindute de la un samsar la altul pentru ca erau pline de bube si nu vroia nici un client sa cumpere, pina la urma s-au dat pe la 2000-2500E desi la inceput se cerea 3000E :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferenta de pret e mare pt ca masina a intinerit cu 27.000 km ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Asa pateste toate cind intinereste" :) )

Prima grija a samsarului este sa dea kilometrajul inapoi dar am vazut vazuri de masini de firma la care se dadea km inainte :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samsareala, samsareala ... intai e 2009 cu 14 mii km (pardon, 13900 ca la Carrefour) la 9990 euro (tot ca la Carrefour), 2 zile mai tarziu a imbatranit brusc un an 2008 si-a ajuns la 38 mii km la 10,500 euro (ca e mai veche, deci mai valoroasa).

Screen shot 2010-03-18 at 12.35.19 PM.png

Screen shot 2010-03-18 at 12.35.27 PM.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×