Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Ei bine...tocmai ca doar dupa un timp de la pornire(de obicei chiar inainte sa ajunga motorul la temperatura de functionare optima), motorul moare. Dupa multe incercari si rateuri porneste si daca ajunge la temperatura optima...nu mai are nici un fel de probleme. Daca las un timp motorul oprit si apuca sa se raceasca iar...ajung de unde am inceput.

Share this post


Link to post
... Daca las un timp motorul oprit si apuca sa se raceasca iar...ajung de unde am inceput.

Singur delimitezi spetza. Responsabili de asta este IAC-ul (dupa Idle Learn) si sonda de temperatura motor, deci, ori ai prea putin aer, ori prea putina benzina. Oricum, nicio legatura cu sonda de oxigen.

 

Atentie, nu tine acceleratia apasata la podea (cum spui) la pornire ! Asta este un semnal de motor inecat pentru ECM si iti scade fluxul de benzina. Daca vrei sfaturi, respecta-le. N-am citit ca ai pus varful IAC-ului la 28 mm dupa ce ai umblat la el si ca ai facut un Idle Learn dupa aceea.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Am curatat IAC`ul...ieri am pornit motorul cu el decuplat si am facut vreo 5 km dupa care, cand motorul a ajuns la temperatura respectiva...a murit :D ...l`am conectat la loc si l`am scos din ecuatie...motorul are exact aceleasi probleme cu sau fara IAC

Share this post


Link to post

Salut :D ...sunt nou pe forum si sper sa nu fi trecut cu vederea vreun posibil raspuns anterior la probleme asemanatoare cu cele ale matizului meu. Oricum...acum doua-trei ore am ajuns acasa de la un test run cu matizul, dupa ce am reglat jocul tachetiilor ,am curatat IAC`ul si am schimbat bujiile. Problema care ma supara pana azi(voi vedea maine cum se comporta din nou la rece) era ca...uneori nu pornea motorul(cand cuplam electromotorul avea un mers in gol mai vioi...presupun lipsa combustibilului)...sau mai da cate un rateu care "da motorul peste cap"...de unde am dedus si dereglarea avansului. Precizez ca in momentul in care motorul pornea...cateodata se aprindea martorul "Check" iar motorul murea sufocandu`se cu aer(presupun dupa sunet ca nu primea benzina).

 

Raspunsurile le primesti dupa simptonele declarate. Fara o descriere exacta si coerenta, renunt.

Share this post


Link to post

ok...deci...motorul porneste la rece(foarte rar se intampla sa nu porneasca) iar fie ca sta la relanti, fie ca este sub sarcina, la o anumita temperatura(intre liniuta de 1/4 si 1/2 a indicatorului de temperatura) motorul se opreste. In incercarile de a`l porni, la un moment dat, se aprinde martorul check, incepe sa dea rateuri, trepideaza, se tureaza si moare. Daca reusesc sa il tin timp de aprox 30 sec turat, martorul check dispare iar motorul intra in perfecta stare de functionare.

 

In legatura cu IAC...am pozitionat "acul" cu 28 mm fata de baza...dar idle learn chiar nu stiu ce e :D

Share this post


Link to post

http://www.gmclub.ro...set-idle-learn/

 

- motorul porneste si sta la ralanti daca la pornire nu apesi vreo pedala, nici acceleratie si nici ambreaj ?

 

- daca pornesti motorul si il lasi pana cand ajunge la temperatura de regim (1/2 cum zici tu), motorul functioneaza normal ?

 

- s-a umblat la pozitia delco, avansul static este bun (porneste imediat motorul) ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Motorul porneste la prima cheie, sta la relanti fara sa actionez nimic(sta mai turat la inceput din cauza IAC dar dupa un scurt timp turatia scade la normal).Las motorul la relanti fara sa fac nimic, cand ajunge la temp de aprox 80 grade, motorul scade in turatii si moare. Daca reusesc sa il pornesc din nou iar temperatura urca in continuare la temperatura de regim, motorul functioneaza perfect. Delcoul si luleaua au fost schimbate fara a modifica pozitia.

Edited by duduu

Share this post


Link to post

Poti sta cu un voltmetru pe sonda de temperatura motor, cea cu doua fire, care merge la ECM, sa te uiti la evolutia tensiunii ? Cu masina pe loc, cand temp este ceva sub 1/4.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

o sa verific maine...fac un grafic si postez. Despre idle learn...turn the ignition on/off si A/C on/off...ce presupune?

Share this post


Link to post

- nu-i nevoie de grafic, trebuie sa scada continuu;

- ignition ON/OFF din cheia de contact (pozitia IGN este cea cand se aprind martorii din bord), fara sa apesi vreo pedala;

- A/C ON/OFF din buton si suflanta, daca ai A/C.

 

Procedura de Idle Learn este prilejul ideal pentru monitorizarea tensiunii de pe senzorul de temp.motor.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

As dori sa incep prin a imi cere scuze daca voi fi in vreun fel repetitiv si daca am incadrat nepotrivit acest reply. Adevarul este ca nu as sti unde sa il incadrez avand in vedere ca am o gama variata de probleme. Voi muta intrebarile dupa recomandari daca va fi cazul.

 

Sa incepem cu inceputul, am un Matiz SE din 2001, cred ca e Euro2. (achizitionat sh)

Nu o sa insir lucrurile rezolvate/reparate deja, dar as avea nevoie de ajutor in ceea ce priveste:

 

1. Bateria mi-a facut probleme. Se vedea "cursa", cu toate astea pornea la sfert. Pana intr-o zi de vara cand nu a mai pornit decat impinsa. Problema efectiva este ca la...sa zic maxim o saptamana dupa instalarea uneia noi, bateria cea noua era si ea "fiarta", "cursa", cum vreti sa ii ziceti. Verificand incarcarea era aparent normala. Deci ar trebui verificat mai amanuntit...?

 

2. Consumul este un lucru de mandrie, daca as concura la concursuri gen "A cui consuma mai mult". Nu cred ca a consumat vreodata, pe loc, pe liber, in orice conditie sub 9l/100km. O chestie observata, scoate un fum...sa spun gri...daca nu ma insel semn de benzina nearsa (nu fum negricios de ulei - app. de ulei il schimb regulat 8-9000 km - Mobil). Din nou, what to do?

 

3. Smuceste, se impiedica, nu stiu cum sa ii zic, la modul extraordinar de deranjant. Aproape la orice schimbare trebuie actionat ambreiajul altfel te dai cu capul in mod repetat de volan. Sa zicem ca pleci de pe loc..eliberezi rabdator ambreiajul si pleci, un demaraj mai grabit, nu prea merge, la schimbarea de treapta, 1-2, 2-3 daca nu tii cateva secunde bine ambreiajul, ca si cand ai pleca de pe loc din nou smucit urat, si la treapta inferioara 3-2 sa zicem, la fel. Nu stiu cum sa explic sa ma intelegeti ca este o problema a masinii. Am condus si alte masini, alte Matizuri, nu exista asa ceva. Deci folosirea excesiva a ambreiajul este absolut necesara la mine pentru un mers semi-rotund. (nu sunt eu absurd sa zicem ca m-as astepta sa mearga precum o masina cu cutie automata fara a o mai struni dupa nevoie din ambreiaj, dar e prea de tot)

 

4. Cea mai recenta si ingrijoratoare problema. Motor oprit in mers. Tam-nesam! Plecat de pe loc, la schimbare de treapta, sau frana + ambreiaj, sau mai exact, cand luam piciorul de pe aceleratie, martorii de bord, motor mort, volan, trage daca ai de ce, eu in intersectie, exident , claxonat, de parca mie imi facea placere sa fiu acolo. In fine, pornit iar la sfert. Iar luat piciorul de pe aceleratie,iar mort. De pornit pornea/porneste destul de prompt.

Avand in vedere problemele cu baterie si faptul ca o borna (cea de masa (-) era desprinsa si a mers fara ea o vreme - asta inainte sa apara problema cu opritul motorului in mers), dar si atunci mi se oprea motorul la consum mai mare (chiar si in mers) gen faruri + casetofon. Nu stiu daca ajuta, ca a mers masina pe alternator, cu borna aia slabita, dar m-am gandit sa anunt.

 

* motorul are o trepidatie, cam d-intotdeauna in relanti. Totusi aceasta nu este constanta. Uneori merge rotund (masina fiind pe loc ma refer de data aceasta), alteori tremura, sa zic, la cateva secunde, destul de tare incat vibreaza volanul si zdrangane tablele pe sub capota, ca si cum ar da sa se opreasca. De oprit nu se oprea. Recent a invatat asta.

 

Ca idee in afara de fise, bujii, curatat injectoare, dupa ce ma sfatuiti sa ma mai muit?

 

Multumesc pentru rabdare, celor care vor citi acest reply si sper sa ma poata ajuta cineva!

Share this post


Link to post

Ce iti pot spune este ca si matizul meu este campion la consum din 10% nu ma scoate iar in ceea ce priveste opritul in timpul mersului, am avut aceeasi problema si au rezolvat-o baietii de la Autonet de pe Giulesti, se pare ca a fost ceva electric la caseta de relee si sigurante.

 

 

In ceea ce priveste problema mea cu tiuitul ala metalic de la motor, am ajuns la concluzia ca este de la fulia compresorului de ac.Am sa ii scot cureaua de la compresor sa vad daca zgomotul persista.Daca nu, tre' sa imi aduca Mos Craciun un compresor.Am gasit la baietii de pe Dimitrov la 15 mil.Sau poate aveti voi alte recomandari...????????

Share this post


Link to post

Se schimba doar fulia, care e de fapt un abreiaj cuplat electric, compresorul nu se invarte permanent.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Asa este, ai dreptate, dar cica nu se gaseste doar fulia de compresor si trebuie sa compar "magaoaia" cu totul.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Pt fulie vezi la un service care repara compresoare de aer conditionat. Eu m-am dus la unul cu compresorul unui prieten de pe fabia care in urma unui accident si-a spart fulia. Toti spuneau ca trebuie compresor nou, dar s-a rezolvat rapid si ieftin.

Share this post


Link to post

Imi poate spune cineva ce fel de aprindere are Matizul meu (electronica sau...)? Am fost intrebat si sincer sa fiu nu am stiut ce sa raspund.

Matiz SE, decembrie 2000 (in acte e trecut anul 2001; in fine). Va multumesc!

Share this post


Link to post

Aprindere electronica cu distribuitor (delco) mecanic.

 

 

Share this post


Link to post

Va povesteam acum vreo 3 zile ca se tot aude un "tiuit" metalic de la motor la relanti, treapata I si II.Dupa minutioase cercetari si verificari, am ajuns la concluzia ca se aude de la fulia de compresor ac. De atunci am pornit de cateva ori pe zi aerul conditionat pret de cateva 1-2 minute.Si ce sa vezi , nu se mai aude nimic.Asa ca fratilor puneti mana si PORNITI AERUL CONDITIONAT de 1-2 ori pe saptamana sa nu patiti ca mine.M-a scotea din sarite si zgomotul si ca trebuia sa bag mana in buzunar din prostie.Apropo pe parbrizul matizaurului, intr-un colt mic scrie sa pornim aerul conditionat cel putin 1 data pe saptamana.Asta stiam si eu ca doar lucrez in domeniul auto, dar lenea...bat-o vina.

 

 

Sa auzim numai de bine.

Edited by Ellu

Share this post


Link to post

Buna ziua !

Un INCEPATOR va intreaba.

 

Am achizitionat un Matiz din 2000 (90 000 de km.) acum 2 luni. Am schimbat la service placute de frana, filtre, ulei etc. Acum a venit frigul si dimineata nu mai porneste. Cand am fost la service atunci mi-a zis ca injectoarele scuipa prea multa benzina, lucru care l-am constatat si noi pentru ca se vede ca consum in jur de 6.5. Problema mea este urmatoarea :

 

- de ce nu porneste dimineata ?

 

O sa ma duc cu ea la service insa vreau sa stiu la ce sa ma astept. Care ar fi variantele ?

 

MENTIONEZ CA SUNT INCEPATOR-INCEPATOR IN ACEST DOMENIU :D

Share this post


Link to post

- nu-i nevoie de grafic, trebuie sa scada continuu;

- ignition ON/OFF din cheia de contact (pozitia IGN este cea cand se aprind martorii din bord), fara sa apesi vreo pedala;

- A/C ON/OFF din buton si suflanta, daca ai A/C.

 

Procedura de Idle Learn este prilejul ideal pentru monitorizarea tensiunii de pe senzorul de temp.motor.

Multumesc inca o data!Problema a revenit cu becul minune.Dupa ce am curatat IAC de 4 ori si-a dat duhul.Schimbat IAC si procedura de mai sus s-a stins beculetul.

Share this post


Link to post

Am si eu o problema cu matizul meu. De curand am observat ca socul automat nu mai functioneaza ( sau asa cred). Dimineata cand i-l pornesc este ok , se tureaza putin si pe masura ce se incalzeste turati ascade. Dar am incercat sa scot mufa de la IAC si nici o schimbare nici la rece nici la cald. Mai mult becul CHECK nu se aprinde cand scot mufa. Daca scot alta mufa acel bec se aprinde. Ce credeti este normal sa nu se aprinda acel bec ?

Multumesc.

Share this post


Link to post

Salut, am si eu o problema, mica sau mare, inca nu stiu sigur: cand plec cu masina de pe loc, cu motorul rece, in accelerare, check-ul se aprinde pentru perioade scurte de timp. Practic, tind sa cred ca se aprinde dupa o anumita turatie in sus dar nu sunt sigur. Are cineva vreo idee ce se intampla?

Share this post


Link to post

Am si eu o problema cu matizul meu. De curand am observat ca socul automat nu mai functioneaza ( sau asa cred). Dimineata cand i-l pornesc este ok , se tureaza putin si pe masura ce se incalzeste turati ascade. Dar am incercat sa scot mufa de la IAC si nici o schimbare nici la rece nici la cald. Mai mult becul CHECK nu se aprinde cand scot mufa. Daca scot alta mufa acel bec se aprinde. Ce credeti este normal sa nu se aprinda acel bec ?

Multumesc.

 

In primul rand ar trebui sa se aprinda martorul "Check"...eu, pentru a verifica daca functioneaza, am decuplat mufa cand motorul era la temperatura de regim iar a doua zi, la rece motorul a pornit dar trebuia tinut din acceleratie relantiul deoarece mergea subturat.

 

O intrebare...Matizul euro 2 din 2003 are senzor rpm(CKP) ?Si daca are, care e pozitia acestuia?...din cate stiu, euro 3 are senzor pe volanta...dar la piese auto au spus ca nu au auzit despre asa ceva :-? ?...plus ca mi`au spus ca e posibil sa aiba in ansamblul ruptor-distribuitor, unde e si senzorul optic de la aprindere. Cateva sfaturi...multumesc

Edited by duduu

Share this post


Link to post

O intrebare...Matizul euro 2 din 2003 are senzor rpm(CKP) ?Si daca are, care e pozitia acestuia?...

In corpul ansamblului delco, senzor optic ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...