Jump to content
 

Sign in to follow this  
FLEX

Jurnal de bord - ce probleme ati avut la MATIZ?

Recommended Posts

Pai , intai trebuie verificat daca nu ai jocuri pe la pivoti,bucsi etc.Dupa aceea mai vedem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am verificat nu am nimic saptamana trecuta am facut itp pe bune i-am zis mecanicului sa o verifice bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca trebuie verificate si planetarele (jocul lor),nu cred ca nea" asta de la ITP ti-a verificat planetarele.Si daca si astea sunt OK atunci trebuie facuta o proba in mers la un service, cred eu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Am un matiz din 2008, chel, cu 79.000 km la bord.

 

Reviziile au fost facute integral la reprezentanta (in afara Bucurestiului ca platesc jumate din bani asa).

 

Probleme existente:

 

1. Desi masina are doar 3 ani, rugina incepe usor, usor sa apara pe aripi si pe interiorul capotei (nu a fost lovita frontal).

 

2.Jante de tabla sunt destul de proaste, fiind predispuse la a se indoi foarte usor.

 

3. Mai recent, probleme cu rulment dreapta fata...

 

 

Poate din cauza ca a fost prea intretinuta au fost atatea probleme; eu am peste 75000 km si am dat pe manopera doar 100 lei (tot din ianuarie 2008) la prima revizie ca ma gandeam ca poate voi avea nevoie de garantie.

Reviziile le fac personal, cand imi aduc aminte, schimb ce imi amintesc, o spal simplu, distributia o voi schimba pe la 85.000 km. Auzeam o fisaiala pe la roata din fata in curbe la franare, lucru care se intampla foarte rar, acum se aude si mai rar, TPS-ul l-am reglat pe la 3000 km pe garantie, amortizoarele le-am schimbat din proprie initiativa pe la 60000 km din proprie initiativa, desi mecanicul a zis ca mai mergeau. Azi ii voi schimba uleiul tot cu 5W30 dar Mobil super 3000 ca Total sau Daewoo nu am gasit; si filtrul de benzina. Voi merge in continuare pe cel venit din fabrica chiar de va fi nevoie sa mai completez spre final inainte de schimb (mai ales ca acum am mers 15.000 km cu acelasi ulei. Prefer uleiul subtire celui 10w30. S-a mai aprins beculetul de doua ori din cauza benzinei dar s-a stins singur. Am mai avut doua accidente, fiind lovit in spate de un Logan si de un Cielo; ultimul a ramas cu amprenta tevii de esapament pe numar; toba imi vibra dar am tras de ea si nu se mai aude. Am schimbat o singura data spoilerul spate cu unul SH original la 80 lei, complet echipat si am obtinut un profit de aproape 1700 lei, Bine ca am avut noroc ca nu au intrat prea tare. O bulina alba pentru matiz as da-o pentru faptul ca haionul e sus si in caz de accident e afectata doar bara spate evitand astfel service-ul in caz de accident. Functioneaza ca in prima zi, daca vreau urc pante cu a patra in 90 pante de inclinatie 10%, bineinteles dupa ce in prealabil am mers cu a treia pana in 90 pentru demaraj, avand in vedere ca sant curbe inainte. Nu m-a lasat niciodata la drum, porneste la sfert (ramane de vazut daca si iarna aceasta in conditiile in care nu am lasat farurile aprinse niciodata). Am cablul de ambreiaj de rezerva in portbagaj de pe la 20000 km. Nu a fost nevoie de el. Cu siguranta, nu voi mai gasi o masina atat de fiabila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am plecat in oras cu masina, toate bune si frumoase, dar am constatat o problema la cutie. Cand bag in viteza a 2`a imi arunca maneta inapoi, este exact cum ar fi un elastic acolo, o bag in a 2`a dar nu sta acolo, am observat si la a 4`a. cu greu si dupa multe incercari am reusit de vre`o 2 ori sa mai bag a 2`a. nici de pe loc nu sta nici din mers nu sta intr`a 2`a. Intra usor in viteze, dar parca ar fi maneta legata cu elastic si mi`o arunca imediat afara din viteza a 2`a.

A mai patit cineva asa ceva ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai lovit-o pe dedesubt ? S-ar putea sa fie timoneria avariata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai incercat sa iei manualul de Matiz de aici si nu te-ai descurcat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma poate ajuta cineva sa imi zica sistemul de prindere al bordului la matiz?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matiz din aprilie 2005.

Probleme:senzor acceleratie schimbat in garantie pe la 1000km,semeringuri distributie schimbate pe la 50000km ,si atat ca piese.

In prezent masina are 57300km numai in Bucuresti(200km inafara),folosita zilnic pe distante scurte si foarte scurte.

intretinere cam la 5-6000km,ulei, filtre(shell,aral,valvoline,castrol- ultimele 3 schimburi+filtre mann, toate 10w40),placute schimbate de 3 ori,distributia dupa 4 ani,ambreiajul la 57000km se intarise placa,cu kit valeo in cutie Gm,ulei cv tot acum(Q8 75w90),si lichidul de frana azi ,cu Ate.

Rugina usoara la aripa dreapta spate,si la o fata de usa spate stanga.

Masina merge impecabil, porneste la sfert,si este folosita cu simt de raspundere.

Este o masina fiabila,bine gandita pt. oras,rezistenta la tavaleala,scaunele n-au huse si nu s-a rupt tapiteria,vopseaua nu s- a matuit,motorul merge impecabil dupa sute de ore la relanti in oras;masina este de firma ,dar folosita numai de mine de noua.

In concluzie folosita cu grija si reviziile la timp,n-are moarte.

Am si logan tot din 2005 dar masina personala.

Pentru alte probleme la matiz va stau la dispozitie.

Va salut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina din 2003 . Cred ca am ghinion cu electrica . Am schimbat alternatorul de doua ori , cureaua de alternator m-a last in drum o data si am schimbat-o de buna voie a 3 a oara . Am "ars" alarma masinii . S-a dus inchiderea centralizata de doua ori doar pe partea soferului . S-a ars pompa de benzina.Ce sa fie oare ?

Edited by mx81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar a picat alternatorul . la o saptamina de la inlocuit rulmenti acum se aprinde la relanti martorul ca nu incarca bateria apoi ceck engine .

Share this post


Link to post
Share on other sites

la 32.000 kilometri deja caraia viteza a -3 -a, acum la 61.000 face la fel, si am schimbat amortizoarele de pe spate si fata la 35.000km, basculele le-am schimbat la 50.000km respectiv dreapta la 60.000 km, etrierul dreapta troncane de pe la 50.000, inca nu l-am schimbat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Basculele si celelalte s-au dus prea repede din cauza condusului agresiv pe drumurile patriei iar cutia, probabil din cauza lipsei de experienta.

Am 82 kkm si nu am schimbat decat amortizoarele (pe langa filtre, ulei si placute).

Dar acum problema mare: aseara venind de la Suceava la Iasi, noaptea pe ploaie si ninsoare pe alocuri, nu stiam de ce obosesc si nu prea vad bine.

La intrare in Iasi - razie, politia ma opreste si acte, fiola... Dar mai intai imi spuse ca nu lumineaza becul din dreapta pe faza scurta dar sa remediez problema acasa. La dacie, era simplu; aici urmeaza sa studiez cum se schimba si sa schimb ambele becuri, preventiv ca tot am in cutiuta de rezerva (daca e doar unul, mai trebuie sa cumpar).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara! Nu am mai postat demult. Dar pentru ca utilizez un "maty" cu gpl brc din fabrica, sa incep sa insir defectele:

 

1. pana in 1000km, check aprins, senzorul de turatie (schimbat la insistentele mele pe garantie, piesa costa in magazin, 50 lei)

2. sincronul de la treapta a 2-a a cutiei de viteze (e problema tipica a cutiei de matiz, tirantii sunt prost proiectati)(problema nerezolvata pentru ca nu am permis niciunui mecanic sa isi bage nasul in cutia de viteze, chiar si pe garantie, din 6 viteze nu imi merge una dar 5 merg... e bine)

3. amortizoarele spate (problema cunoscuta datorita cursei scurte a amortizorului pe puntea spate),

4. amortizoarele fata dupa 112000km sunt praf, ma mir ca au tinut si atat. (mentionez ca sunt amortizoarele originale)

5. datorita gpl-ului, la 30000km s-a necesitat reglajul culbutorilor, reglaj personal, dupa manualul de service Daewoo.

6. schimbarea anvelopelor 155/65/r13 in 165/70 r13 pentru vara si 155/70 r13 pentru iarna cu care nu am mai avut problema strambarii jantelor;

7. schimbat cablu de ambreiaj pe la 25000km pentru ca pedala devenise foarte tare (defect de proiectare a sistemului de debreiere a placii de presiune, era recomandat un ambreiaj hidraulic)

8. la 112000 de km am schimbat cureaua de distributie, intinzatorul si am refacut jocul la culbutori (mentionez ca pornea mai greu, nu mai aveam compresie si motorul pierdea din putere la deal, plus rateuri in evacuare)

9. urmeaza suport frontal motor care nu costa decat 45 lei si care a capatat un mic joc ce il resimt in schimbatorul de viteze

10. la fel cablul de vitezometru trebuie inlocuit pentru ca a inceput sa devina "greieras"

11. in prezent la 112500km se schimba filtrele la instalatia de gpl, poate un nou kit de reparatie la reductorul de presiune gpl, dar care costa cam 50 de euro si ma voi orienta catre un reductor nou nout care costa 100 euro.

12. furtunele de apa care duc din chiulasa si bloc in reductorul de gpl au semne de imbatranire si trebuie schimbate, nu costa mult, exista pe piata furtun de 8x10 diametru rezistent la caldura si care se vinde la metru

13. am uitat sa mentionez de placutele de frana care le-am schimbat la 65000km, desi aveau uzura 50%, am preferat sa le schimb pentru ca o placuta uzata peste 50% suprasolicita cilindrul pistonasului de frana care se uzeaza neuniform si care in timp se deformeaza. Placutele au costat 45 lei

14. si nu in ultimul rand, am folosit numai filtre mann si desi o sa primesc critici, cel mai bun ulei din cate am folosit, adica mobil1, 0w40, made in usa.

 

ps: Cand am cumparat matizul in 2008 eram sceptic legat de fiabilitatea acestui automobil. Acum dupa 4 ani si 112000km pot spune ca raportul pret/ consum/ intretinere/ facilitate este cu mult peste orice automobil pe care l-am avut si pe care l-am condus. Bravo Daewoo pentru ca a creat o masina fiabila, ieftina, cu costuri minuscule de reparatie. Respect pentru niste coreeni care si acum daca va uitati pe piata auto creeaza masini bune. Bravo lor. Respect!

Edited by renatremo

Share this post


Link to post
Share on other sites

cam multe defectiuni.io il am din 2007 da n-am pus nimic in afara de ulei filtre si benzina.cred ca tre sa-ti revizuiesti atitudinea fata de masini.si ca mine cred ca sunt peste 80 % in acest forum.succes

 

tot bravo daewoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca un fel de reply, pentru calin...

Mi-am propus ca atunci cand maty va atinge 250.000km, adica atunci cand valoarea ei de cumparare se va deduce prin diferenta de pret intre gpl si benzina, (cam peste 4ani) si de va mai fi intreaga sa o pun la pastrare ca si cealalta masina a mea, nubira mea 1.6 din 2000. Si au facut datoria ca masini, nu le voi vinde ci le voi tine de colectie... stiu ca acest reply este offtopic, dar cred ca masini bune, pastrate si folosite corespunzator raman putine dupa ani de utilizare iar cele care raman merita si ele dupa ani sa se ''pensioneze''...

 

Cu mult respect, tuturor... si conduceti cu grija...

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. pana in 1000km, check aprins - idem, il am si acum aprins, cica de la GPL sonda oxigen se deregleaza

2. sincronul de la treapta a 2-a a cutiei de viteze - idem, am mai reglat ceva din timonerie si intra ceva mai bine

4. amortizoarele fata dupa 112000km sunt praf - eu le am dupa 80000 si trebuie sa le schimb in primavara

5. datorita gpl-ului, la 30000km s-a necesitat reglajul culbutorilor, reglaj personal - idem dar pe la 50000

6. schimbarea anvelopelor 155/65/r13 in 165/70 r13 pentru vara si 155/70 r13 pentru iarna - cum se comporta dimensiunile pentru vara ? si cele de iarna sunt trecute in certificat ? eu am trecut 145/70 r13

7. schimbat cablu de ambreiaj pe la 25000km pentru ca pedala devenise foarte tare - idem, dar la 40000

11. in prezent la 112500km se schimba filtrele la instalatia de gpl - unde ai gasit piese pentru BRC in zona Constanta ? eu n-am gasit mai nimic, doar primul filtru GPL, cel mic schimbat la 50000, cel mare nu l-am gasit

12. furtunele de apa care duc din chiulasa si bloc in reductorul de gpl au semne de imbatranire si trebuie schimbate - eu le-am schimbta la 60000, erau deteriorate si de filetul cablului de ambreiaj care le atingea la debraiere

 

Esti multumit de BRC ?

Eu consider ca este destul de fiabila si cu crestere mica a consumului (7% GPL mixt in cazul meu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu un matiz din 99' la mine a ajuns la 157000, dar eu condiser ca a trecut de mult de 200000. Ca necesitati, am nevoie de amortizoare, si de o segementare. Acum matizache are "169000" s-a schimbat ulei am pus 10w40 dat fiind uzura motorului, ulei papa cam 1 litru la 6000. O mica problema am cu el, imi scartie delcoul pana se incalzeste motorul, problema cara a aparut odata cu venirea frigului. E un scartait ca si cum freaca fier pe fier. Eu banuiesc ca fiind uleiul ceva mai gros dureaza un pic pana ajunge si unge si axul delocului. In rest nimic de reprosat functioneaza ca la carte.

Edited by hmalex87

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...