Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Jurnal de bord - ce probleme ati avut la MATIZ?

Recommended Posts

Offtopic:

Sigur, inginerii de acolo sunt oameni destepti, nu s-a legat nimeni vreodata de ingineri. Romanii au ingineri foarte buni, dar directori prosti si fara scoala. Scaderea dramatica a productiei interne, pana si la Logan si cresterea fara precent a importurilor spune totul.

Ontopic:

Dar asta nu inseamna sa recomandam solutii de compromis la cel mai important sistem al masinii ! Cu mentalitatea asta ajungem doar colonie automobilistica.

Share this post


Link to post

Pai tu crezi ca suntem altceva?

 

Si hai sa-ti mai spun una: la nubira ca e I sau II bucsile la bascula se schimba cu bascula cu tot. Pt ca daca vrei sa schimbi doar bucsile, se rup itr-o saptamana. Dau din astea saptamanal. Pe garantie!!! Eu m-am dus la uzina si am vb cu Toma; directorul pe Romania la piese; si l-am intrebat : cine e tampitul de a spus ca la Nubira se schimba doar bucsile la bascula? Si raspunsul a fost: EU. Ce mai vrei? I-am spus ca acele bucse se pun in uzina la cald. Eu in service am o presa care le scoate si le pune la rece. deci deformeaza bascula. Asa ceva nu exista. SE SCHIMBA BASCULA CU TOTUL LA NUBIRA.

Share this post


Link to post

Si care e problema uzinei daca service-urile nu au sculele necesare pentru intretinerea si reparatiile in garantie si dupa garantie la masini?Mai nou taximetristii sant expertii uzinei sau ai service-urilor si dau solutii problemelor de fabricatie sau intretinere?

Share this post


Link to post

Normal ca nu. Dar de cate ori am intrebat la uzina despre zgomotul de la etrieri spre exemplu nu am primit raspuns. La fel a fost si cu bucsile de bascula de la Nubira si cu casetele de directie de Matiz si cu cutia de viteze de Matiz si cu multe altele. Asa ca am ascultat si in alta parte.

Share this post


Link to post

Buna dimineata!

 

Are cineva nevoie de cartile tehnice (doua) pentru reparatii si intretinere matiz (format pdf)?

 

Nu cred ca pot fi atasate pe forum ( impreuna au cam 30 mb arhivate).

 

Nu stiu daca sunt foarte raspandite printre cei de pe forum, dar eu le-am gasit destul de greu.

Share this post


Link to post

Sunt, numai ca trebuie cautate in locul potrivit. :)

 

Vezi aici!

Share this post


Link to post

Fratilor, ce se intampla cu masinuta mea? are un zgomot foarte urat la motor...mai ales la turatie (cca 3000 r/m). Are vreo defectiune ceva?; sau asa fac toate. Totusi la o masina noua ma asteptam sa nu "bazaie" asa tare, avand in vedere si capacitatea motorului.

Share this post


Link to post

Salutare!

 

Ciresc forumul asta de ceva timp si, din cate am inteles, matizul este din nascare o masinuta mai bazaitoare.

 

Nu stiu ce zgomot se poate incadra in limitele normale, dar, daca ti se pare foarte ciudat, mergi la un service, asa...macar de constatare, ca sa stai linistit.

Share this post


Link to post
Fratilor, ce se intampla cu masinuta mea? are un zgomot foarte urat la motor...mai ales la turatie (cca 3000 r/m).

Da-i un reset la ECM, poate-i trece.

Share this post


Link to post

asa voi face :) >-

Share this post


Link to post
de unde ideea asta cu idle learn?

cum au reglat aia injectia la matiz? cu cicanul? ca cu scanner 100 nu se poate. Scanner 100 iti arata doar defectele si te ajuta sa stergi codurile de defect. la matiz nu ai nici un reglaj

cum au reglat aia injectia la matiz? cu ciocanul? ca cu scanner 100 nu se poate. Scanner 100 iti arata doar defectele si te ajuta sa stergi codurile de defect. la matiz nu ai nici un reglaj

 

 

Exprimarea mea a fost in mod clar, defectuoasa.

Cu ajutorul scanerului, au observat ca timpul de injectie este mare;

Nicidecum din computer sa o regleze ci de la motor cumva un baiat facea ceva iar celalat era in masina cu scanerul si intr-un final au...brodit-o ca sa zic asa...

in alta ordine de idei dupa schimbarea uleiului nu mai tacane tachetii si este nevoie si de o rectificare...cu uleiul vechi aveam 9000 de km, 11500 dupa schimbare.

Share this post


Link to post

Fratilor, am un bazait ciudat in habitaclu (pare sa fie de la motor) , undeva in dreapta jos. :( Ciudat e ca pana acum nu s-a auzit nimic. Zgomotul se amplifica in functie de turatie. Iar motorul nu pare sa faca galagie mai mare decat pana acum. Ce ar putea avea? Tin sa mentionez ca intre timp am montat alarma si inchiderea, dar nu vad cum ar putea afecta asta.

Share this post


Link to post

In dreapta-jos e cureaua de antrenare alternator. Ai trecut prin apa ?

Share this post


Link to post

Fratilor! Din ceea ce citesc aici si ca posesor daewoo realizez faptul ca noi suntem bolnavi incurabil de romanism. Cand spun noi ma refer la noi romanii.Din ce citesc aici imi aduc aminte de faza cu oltcit cand s-a dorit ca piesele sa le facem in romania, asa si cu daewoo sau mai bine spus rodae.

Bun. Exista dar, cineva sa-mi spuna si mie care este poveste casetelor de directie matiz de pica asa repede?

Si va mai pot confirma un lucru: in garantie mi-au schimbat un brat cu pivot "de origine".Acum, fiind in garantia extinsa am cumparat eu pivotul.Nu este GM dar este corean si va spun ca si la ochi se vede ca este mai de calitate asa ca lucratura.Piesa "de origine " de pe la noi sunt chiar de origine... autohtona(parerea mea!)

Daca am reusit sa ajung offtopic imi fac mea culpa dar pe mine personal caseta de directe m-a adus la obsesie.

Share this post


Link to post
In dreapta-jos e cureaua de antrenare alternator. Ai trecut prin apa ?

De curand nu am trecut prin apa! Inca bazaie...groaznic!!! :grumpy:

Share this post


Link to post

Buna dimineata.

Am cumparat Matizul la SH si prima masura a fost schimbarea uleiului.

S-au turnat cu atentie 2.7 l dar acasa am observat nivelul peste punctul

superior pe joja. Mare mirare, sa fie depuneri masive in baie ?

Cu o siringa si un furtunas am scos pe la joja cam un pahar de ulei,

il tin la pastrare, iar nivelul l-am adus intre punctele jojei si asa a ramas.

Am gasit aspecte ale problemei si pe forum : nivelul prea sus, ba ca intra

2.5, 2.8, 3.0 s.a.m.d... ca de obicei problema nelamurita.

La 60k cand am schimbat cureaua distributiei, mesterul a zis ca intre

puncte inseamna ulei cam putin, iar eu am zis ca nu e bine sa fie prea

mult. La lucrare s-a demontat-montat si tubul cu joja, si am vazut si eu

ca este curbat la partea de jos.

Nu stiu cum a pus la loc tubul, nu vad sa fi putut gresi ceva, dar acasa

am vazut ca iar am ulei prea sus. Nu e ca a intrat apa in baie, n-am

nicio problema. Eu as trage concluzia ca ansamblul ala cu tub si joja este

cam neserios, iar intrebarea ar fi cum sa ma asigur ca e montat

sa indice corect.

Share this post


Link to post

Hai sa mai scriu si eu la jurnalul de bord. Acum vreo luna mi-au "murit" amortizoarele de la hayon, trebuie sa tin portbagajul cu mina! Masina are 3 ani jumate (si aprox 38k km, desi nu cred sa conteze in cazul asta :) )

Share this post


Link to post

Mai in gluma, mai in serios, acum fie iti schimbi amortizoarele alea, fie plasezi o bata in portbagaj, sa ai cu ce-l propti. Patisem ceva similar la fosta mea masina, iar cauza a fost un joc aparut la prinderea amortizorului de hayon. Din cauza acestui joc, axul telescopului respectiv balabanea in 2-3 pozitii, fapt ce a dus la stricarea semeringurilor si gata. Din momentul in care s-a stricat primul amortizor, al doilea nu mai era in stare sa tina singur hayonul, acesta venindu-mi fara nici cel mai mic regret, de nenumarate ori in freza :( . Am observat ca unul din amortizoare era inca bun dupa ce le-am demontat pe amandoua pentru a le inlocui. :( Am pus la loc amortizorul vechi si unul nou, si rezista in continuare.

In concluzie, demonteaza intai amortizoarele si apoi vezi care e defect si inlocuieste-l :)

Share this post


Link to post

OK... postez consecutiv dar n-am incotro. Matizul meu a facut-o lata. Pe scurt tot caraia la retrogradare 3-2 si asta de la ultima revizie incoace... Azi m-am trezit cu un zgomot ciudat la motor rece. O pocnitura seaca metal pe metal, acompaniata de un chitait finut la anumite turatii...

Inarmat cu o fila CEC, cum aveam vreo 34600 km m-am dus sa-i fac si revizia si sa vad ce e cu belele.

So, dupa proba de drum, tentativa de reglat ambreiajul, le-am cerut sa-mi puna ATF22 ( la sfatul Doctorului Pep, caruia ii multumesc inca o data!). Au refuzat. Ok, atunci ce-i facem? Dam jos cutia si schimbam sincroanele si rulmentii la ax. Probleme din cauza uleiului shell pe care ni-l baga pe gat sefii la revizii (citat din mecanic).

Bun, cu bataia? Pai hai sa vedem

Verificat si gasit cauzele: una bucata scut ce facuse cunostiinta cu o bordura (maine sa-mi amintiti sa omor soferii care l-au zapacit in ultimele doua zile!) si care atingea in ansamblul motor, trepidatii transmise, lovituri mai tari la rece, plus una bucata curea de accesorii slaba, care la o anumita turatie chitaia. Problem solved prin indreptarea scutului si prin intinderea curelei.

In plus, am mai schimbat bujiile, axele glisoare care faceau ca niste clopotei, lichidul de frana, filtrele si uleiul. Total de 571 ron

Next week astept telefon s-o las doua zile la demontat cutie... operatie pe garantia extinsa.

Share this post


Link to post
Probleme din cauza uleiului shell pe care ni-l baga pe gat sefii la revizii (citat din mecanic).

Exact asta au mai patit si altii pe forum ! Asta e de reclamat la fabrica si la OPC. Nu contreaza ca reparatie e pe costul lor. N-au voie sa bage constient ceva care stiu ca strica. Si inca foarte rapid.

Share this post


Link to post

@Tolin afc: revin cu problema relantiului neregulat. Am incercat din nou o resetare ECM si pentru procedura de invatare a relantiului am folosit durate de 10 secunde, asa cum mi-ai recomandat. Rezultat: acelasi relanti neregulat, la prima pornire a motorului dimineata. Tremura, scade turatia de zici ca se opreste motorul, iar creste; e foarte aiurea. Ce ma sfatuiesti sa mai incerc? Multumesc!

Share this post


Link to post

Aceeasi problema o am si eu de cand am cumparat masina si am incercat toate procedurile gasite pe forum :D si ... nimic! Ciup putin acceleratia si totul reintra in normal!

Share this post


Link to post

Scoate-i mufa la IAC, porneste motorul scurt, opreste-l, pune mufa la loc si porneste-l din nou. Poate intra asa, singur, in procedura. Motorul tau e euro3, are alt ECM si eu nu stiu alta smecherie, ca la euro2, pentru a recalibra IAC-ul.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspuns. Voi incerca si asta si voi comunica rezultatele.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...