Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Jurnal de bord - ce probleme ati avut la MATIZ?

Recommended Posts

Am si eu din vara un Matiz, E-Sun ROOF, 2003 cu 65k km. De cand l-am luat nu am avut probleme cu el si sper ca in continuare sa fie la fel. Singurul lucru care ma deranjeaza sunt cauciucurile, care sunt cam duse si trebuie schimbate. Sunt Montana, cele din fabrica, si dupa cum probabil stiti nu sunt prea grozave. Cine a schimbat si a pus cauciucuri MIXTE sa ma ajute si pe mine cu o parere. Am mai gasit undeva Continental dar am inteles ca nici alea nu sunt cine stie ce.

Multumesc anticipat. :) >-

Share this post


Link to post

Continental-urile sunt de vara, nu sunt mixte. Mie mi s-au parut ok, dar doar pe uscat. Pe ud, pierd aderenta destul de usor.

Share this post


Link to post
Continental-urile sunt de vara, nu sunt mixte. Mie mi s-au parut ok, dar doar pe uscat. Pe ud, pierd aderenta destul de usor.

 

 

Aham... deci aveam dreptate cand am zis ca sunt de vara.. numa mecanicu'lu peste zicea ca-s mixte.

N-a mai schimbat nimeni caucioacele? Still waiting .

Share this post


Link to post
In loc sa astepti un raspuns off-topic(nu suntem pe topicul cu anvelope) mai bine dai un search si gasesti ce intereseaza, nu crezi :D .

 

Ia vezi aici, gasesti raspunsul: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...auciucuri+matiz.

 

 

La netu meu absolut fenomenal stau juma de ora sa se incarce o pagina iar daca indraznesc cumva un search da eroare. Asta a fost prima optiune. :P

Share this post


Link to post

Eu rulez cu anvelope mixte debica passio 165/65 R13 si se comporta excelent si pe timp de ploaie cat si pe zapada

Share this post


Link to post
Eu rulez cu anvelope mixte debica passio 165/65 R13 si se comporta excelent si pe timp de ploaie cat si pe zapada

 

 

De unde le-ai cumparat si la ce pret?

Ms.

Share this post


Link to post

referitor la becuri ...gata le-am schimbat .Oricum nu prea e loc , chiar deloc. Unde mai pui ca erau si intepenite mufele care intrau in pinii de la becuri .Cu o surubelnita ...s-a rezolvat . La ambele faruri . Becu intra singur la locul lui si siguranta peste el .

Multumesc inca o data pentru ajutor. Am luat Philips , destul de scumpe 25 ron bucata .Tot Philips erau si cele arse .din 2004 si pana acu cred ca le ajunge.

Numai bine

Share this post


Link to post
nu, problema e ca... nu mai porneste... cand dau la cheie nu face nici macar tac...,bateria e buna,benzina am,dar nu ajunge curent la electromotor..nu invarte deloc...am pornit-o trasa am mers 30 min cu ea si am mai incercat in mers sa ii dau cheie dar... nimic,,apoi cand am oprit-o oprita a fost...nu am rezolvat nimic..

Eu zic totusi sa schimbi bateria. Din experienta iti spun, daca a prins-o inghetul complet descarcata, poti s-o arunci, ca nu se mai incarca. Spor la cumparaturi.

 

 

...mergeam cu caldura data drumu in cabina faceam sauna vara ca sa se mai raceasca motoru ...

Asta-i o noua metoda de slabit la volan, sau cum... ? :rolleyes:

Share this post


Link to post

Nu, nu e o metoda de slabire :) daca ai o problema cu racirea (vara, in exemplul de mai sus), poti sa mai "consumi" din caldura degajata de motor pornind climatizarea pe "cald", pentru ca incalzirea habitaclului foloseste caldura degajata de motor. Ca atare, obtii o reducere a temperaturii motorului.

Share this post


Link to post

Mai adaug cate ceva despre matizul meu care face curand 3 ani (si 34000km)

Am impresia ca directia se comporta cam ciudat, parca ar avea un fel de joc; iar la viraj lin, in special spre dreapta, se simte in volan un fel de tacanit usor. Tin sa spun ca nu a fost schimbat nimic in ceea ce priveste bucse, amortizoare, etc.

Share this post


Link to post

Tacanitul ala se simte si daca nu ai semnalizarea pornita?

Share this post


Link to post

Ee, ma iei la misto cu semnalizarea ?

Mai pe scurt, trepideaza volanul, dar nu puternic, ca si cum ar trece roata peste denivelari.

La viraje la 90 grade nu se simte nimic.

E ceva asemanator cu dacia lui tata care avea planetarele prapadite, dar la care trepida volanul la curbe stranse.

 

 

Bonus: de cand am luat-o, undeva intre 110 si 120 km/h, era un punct cand incepea sa trepideze puternic; era suficient sa reduc viteza spre 110, apoi sa accelerez din nou incet si se ducea fara trepidatii spre 130-140 cand incepea iar. Punctul acela s-a mutat in timp, dar tot intre 110 si 120 a ramas si in prezent.

Share this post


Link to post

Mai nou trancane ingrozitor plasticurile alea de la clanta usii.

Share this post


Link to post

NU te ia nimeni la misto. Ai spus ca atunci cand iei viraj spre dreapta se simte un tacanit(nu vibratie, nu trepidatie, etc). Te-am intrebat daca se simte si fara semnalizare pentru ca si la mine se simte ceva la viraj dreapta, dar numai cand este semnalul pornit. Acel ceva este ca un "prag" sa zic si se aude un clichet. Am banuit ca este de la semnalizare(mai precis chestia aia care o face sa revina) si nu m-am ambalat.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
Bonus: de cand am luat-o, undeva intre 110 si 120 km/h, era un punct cand incepea sa trepideze puternic; era suficient sa reduc viteza spre 110, apoi sa accelerez din nou incet si se ducea fara trepidatii spre 130-140 cand incepea iar. Punctul acela s-a mutat in timp, dar tot intre 110 si 120 a ramas si in prezent.

 

Eu as zice ca o echilibrare a rotilor ar trebui sa rezolve asta. Eventual si roluit jantele.

Share this post


Link to post

Rotile le-am echilibrat de 2 ori in cei 3 ani, nu s-a simtit absolut nimic.

Ultima in august 2007. ocazie cu care am pus cele de pe spate in fata. La fel, punctul acela de trepidatii nu a disparut.

 

De ieri pare ca s-a accentuat acel trepidat in volan, ba chiar si in linie dreapta. Cred ca o sa trec pentru inceput la o vulcanizare sa vad rotile.

Share this post


Link to post

Ce anvelope ai pe masina si ce varsta/rulaj au?

Share this post


Link to post

Continentalele cu care a venit din fabrica, 34.000 km facuti cu ele.

Nu par extrem de uzate, da o sa ma uit mai atent.

Share this post


Link to post

am o problema cu matizul meu:cand ii dau la cheie nu vrea sa o ia,uneori porneste din prima alteori din a  6-7,alteori nu o ia deloc.mai grav e ca am fost la service cu ea si aia m-au pus sa cumpar bujii noi cum ca ar fi duse alea si...asa am facut, am luat 3 bujii noi si tot la fel imi face,apoi ei au zis ca poate e de la chiuloasa,poate de la segmenti ca s-ar putea sa trebuiasca sa  ii fac motorul...niste aberatii...de fapt le-a fost rusine sa spuna ca habar au ce ar putea fi si gata.  am mai scos bujiile,le-am "ars" pe aragaz si aluat-o,nu din prima dar aluat-o am stat cu motorul pornit vre-o 3-4 min si apoi cand l-am oprit nu a mai vrut sa porneasca...

oare ce poate fi?unde sa fie problema fratilor ca nu mai suport...

va rog ajutati-ma. :uff:

 

Share this post


Link to post

Cand ai scos bujiile, cum se prezentau?

Din cele relatate de tine, mie mi se pare ca ai probleme cu aprinderea (verifica capacul distribuitorului - sa nu ai umezeala..., carbunele central, fisele bujiilor).

Cati km are masina? Mai verifica si filtrul de aer si cel de benzina.

Share this post


Link to post

poate sa ma ajute cineva?azi dimineata s-a aprins becul de la baterie si am plecat cu el aprins sperand ca e doar ceva de moment ..iar pe autostrada la 80km/h s-s redus intensitatea la lumini s-a aprins si becul cu check engine si nu a mai mers decat trasa de acolo.am incercat sa o pornesc impinsa dar nu mai sta nici la relantiu parca nu mai are viata deloc in ea..sa fie de la baterie????

Share this post


Link to post

Baterie sau alternator defect (mai degraba alternator defect ce nu mai incarca).

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Nu alternator ci releul regulator. Insa.. te'ai uitat daca cureaua este la locul ei? Temperatura la apa nu a crescut, nu?

Uita'te daca cureaua de la alternator e la locul ei si se invarte. Daca da, cauta un Voltmetru si masoara la bornele bateriei sa aiba circa 14.4V cu motorul pornit si fara consumatori si >13.7V cu farurile aprinse pe faza lunga. Daca nu obtii aceste valori atunci releul regulator de pe alternator e "pa" si trebuie schimbat.

Edited by strumfuadi

Share this post


Link to post
Nu alternator ci releul regulator. Insa.. te'ai uitat daca cureaua este la locul ei? Temperatura la apa nu a crescut, nu?

Uita'te daca cureaua de la alternator e la locul ei si se invarte. Daca da, cauta un Voltmetru si masoara la bornele bateriei sa aiba circa 14.4V cu motorul pornit si fara consumatori si >13.7V cu farurile aprinse pe faza lunga. Daca nu obtii aceste valori atunci releul regulator de pe alternator e "pa" si trebuie schimbat.

 

 

apa sta undeva inainte de jumate si nu a crescut deloc ..ma gandesc sa fie de la baterie deoarece acum o luna am busito in partea stanga iar de la busitura alarma a luato razana si mi-a consumat toata bateria .am incarcato si am mers o sapt cu ea fara cas fara alarma care am decuplato si ma gandesc ca are scurt pe undeva dar la orice problema se aprinda check engine?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...