Jump to content

suat

Membru
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

About suat

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Braila
  • Auto
    DAEWOO
  • Model
    Matiz
  • An
    2004
  • Nr. Inmatr.
    B77KLT
  1. Am avut o problema si eu la un matiz SE AC imi scartaiau curelele, si in timp, a inceput sa mi se aprinda becul de baterie... [ plecam la drum... si becul statea aprins.. nu aveam ce sa ii fac, oricat turam, alteori se stingea. AM ajuns la un servis cu ea, si, mecanicul a considerat ca e bine sa mai stranga curelele [ nu prezentau o uzura ] am rezolvat problema becului.. in schimb... vedeam schimabrea a luminii intensitatii farurilor cand acceleram, la relanti.. luminile erau chioare, cand acceleram , isi reveneau. Ba mai mult, AC-ul nu tinea la relanti. Cand porneam AC-ul, electroventilatorul mergea, in schimb, nu baga rece, decat cand acceleram, cand luam piciorul de pe acceleratie, motorul o dadea in balbaiala chiar [ mi s-a oprit o data ] M-am uitat pe la motor, si intr-un final, am constat in cutia de sigurnte de la motor, 2 relee ce incalzeau, dintr-un grup de 3 relee identice [ releu pornire, releu principal si releu ventilator turatie mare. [ releul de pornire si releul principal incalzeau ] le-am extras, [ piciorusele lor.. erau fierbinti, chiar frigeau ] , le-am inversat, astfel ca, releul de pornire a ajuns in locul releului principal, releul principal a ajuns in locul ventilatorului de turatie mare, iar releul de turatie mare a ajuns in locul releului de pornire. Dat cheie, totul merge perfect, luminile farurilor stau aprinse constant, oricat as accelera, AC-ul tine la relanti.. electroventilatorul functioneaza normal... toate simptomele au disparut. Si motorul chiar se decelera ... "rotund", nu mai dadea in balbaiala. Conclud ca inainte de a trage concluzii de genul, trebuie inlocuit alternatorul, trebuiesc verificate atat cat se poate orice contact. Un contact imperfect la cele 3 relee cu pricina + un mecanic fara experienta m9-ar fi scos din buzunar bani pentru inlocuirea unor componente, inca in stare buna de functionare, din cauza unui contact prost. Urmeaza totusi sa merg la un electrician auto, pentru a ma consulta si inspecta starea celor 3 relee precum si al blocului de sigurante din compartimentul motor ]
  2. Unii sunt speriati ca nu le porneste electroventilatorul... Asta iarna, asteptand ... in frig pe cineva, cu motorul si caldura pornita, am connstata ca aerul cald, nu era... destul de cald.. Astfel ca... am apasat si butonul AC [ eu cred ca AC-ul baga si caldura ] dupa cca 10 min, mi-a cazut acul de la temperatura de la pozitia lui normala... spre... rece... Adica... imi ingheta motorul, datorita electroventilatorului, eu folosind AC-ul pentru un plus de caldura, iar aerul cald suflat de aeratoare, numa cald nu mai era... asta pana cand am oprit AC-ul, si am dat o tura cu matizacul pana s-a incalzit motorasul la loc.
  3. Eu am avut o sg data pb cu un rulment la matiz. Am rupt prezoanele [ am taiat cauciucul, si nu am putut inlocui roata, a urmat o intreaga operatie de demontat in carea am stricat si rulentul, cand am extras [ discul ala in care sunt fixate prezoanele ] .. si de aici circul. Fost la magazin, cumparat setul de rulmenti pentru matiz, conici cu inel, dus la un "nea gica frana" inlocuit... 70RON set rulmenti + 40 RON mana de lucru. Treaba buna... dupa 300 KM imi huruia ca naiba roata... Am fost de data asta, la un servis mai serios, mi-a desfacut , a constatat ca.. "nea gica frana" a strans rulmentii pana i-au iesit ochii, un rulment se gripase chiar lasanu-mi urme de zgarieturi pe [ discul ala pe care se aseaza rulmentii.. cu prezoanele ] A verificat acel disc [ in care intra planetara si de care se prind rulmentii, sa nu fie strambat, mi-a montat setul nou de rulmenti , a strans surubul ala de i-au sarit ochii, apoi l-a desfacut cu 1/2 de tura. De atunci am parcurs peste 15.000 km, fara nici o problema la rulmentul cu pricina. Conteaza ca mecanicul care iti schimba rulmentii, sa stie sa ii si puna, sunt rulmenti conici, si aceia vor sta presati exact cat se strange acea piulita. Nu trebuie sa mai stranga acea piulita la maxim, ci sa ii lase un "joc", deasemeni, e esential sa verifici elementele celelate [ atat butucul cat si discul ala in care sunt prinse prezoanele, in cazul in care sunt deformate, iti vor distruge rulmentii, oricat de bine sunt ei montati. Butucul si .. portfuzeta se pot deforma in urma unei montari incorecte a setului de rulmenti. si in cazul asta, pe langa 70 - 100 RON, pretul rulmentilor, s-ar putea sa fiti nevoiti sa schimbati si celelalte componente, cu care rulmentul intra in contact.. Si de la un simplu rulment, se poate sari intr-o reparatie al carei pret sa depaseasca 500 RON
  4. am facut si eu o treaba am luat 2 becuri de pozitie... led alb xenon... am mers cu ele vreo 6 luni pana m-a remarcat un caschetos am pus becurile normale la loc... apoi neavand ce face cu LED-urile...le-am folosit la iluminare ceasduri.. m-am chinuitceva, pe primul l-am schimbat usor... pe al 2-lea... abia l-am bagat.. cu degetele... al 3-lea led nu l-am mai avuit culoarea led-ului e alb xenon... se vede... nemaipomenit... culorile sunt reale... neinfuentrabile... albastrul e albastru, albul e alb... etc... sa ma mai duc sa mai cumpar si al 3-lea bec... Dar as vrea sa fac treaba pana la capat.. sa pun led si la dispozitivul de reglat faruri pe inaltime, dar... si la aeroterma... Dar.. cum dau aia jos.. de la aeroterma... ca sa am acces la becuri?
  5. Da. Deci mi-a spus cineva care si-a pus un filtru de aer pe logan. Plin de idei..mi-am zis: "ce io`s mai prost"? am dat torpedo-ul jos... m-am uitat.. am vazut suruburi... dar.. langa ventilator... e o cutie mare neagra [ eu am AC ] praf intra... nu imi da praf prin aeratoare... in schimb... imi cam miroase aiurea cand pornesc AC-ul... Vaporizatorul... e acea cutie neagra mare de langa ventilator... Mi-am luat un spray pentru vaporizator... insa.. m-ar interesa o spalare completa a vaporizatorului [ nu vreau sa ma gandesc ce e acolo ] M-ar interesa sa demontez vaporizatorul... sa il spal... cat de cat... sa-l curat... sa ii montez vreun fel de filtru ca sa limitez accesul particulelor in vaporizator... si... cam atat Cum se demonteaza ala... nu i-am dat de cap... nici ventilatorul nu se demonteaza asa de usor.
  6. hmm... eu ma tot intreb acum... de regula motoarele pe injectyie, benzina, cam sunt dimensionate "la fix" adica, este facut astfel incat sa dea un randament bun in proportie cu consumul de carburant. La o modificare, nu faci altceva decat sa strici din performante, adica daca tot reusesti sa maresti puterea unui motor, automat intri in consum, emisii...etc... si deja se cam duc pe rapa normele de protectie a mediului. adica in procent, cresti cu 30% puterea motorului, in schimb, acel motor se va uza prematur, devine mai instabil, consumul poate creste cu 100%, emisiile...nu mai voresc... Cu alte cuvinte, o modificare de alimentare am unui motor de matiz va scurta viata acelui motor, adic anu te va mai tine 200 k KM, ci vreo 50 k Un exemplu. Marind presiunea in injectoare poti afecta sistemul de ungere. [injectorul sufla benzina cu o presiune mult prea mare, exista riscul ca "jetul" de benzina sa loveasca in camasa pistonului, indeparteaza uleiul d pe camasa [ nu tot dar suficient de mult cat sa nu mai existe o ungere buna ] mai departe../. microsuduri, uzura prematura...etc... Daca modificam si nr de turatii, riscam ca la o turatie mai mare decat [ turatia la care se "taie injectia " ] sa atingem punctul de rezonanta al arborelui cotit. [ daca atingi rezonanta unui corp, acesta se sparge ] valabil si pt arborele cotit. Sa mai amintewc faptul ca motorul de mjatiz e in 3 pistoane? In concluzie, motorul de matiz este reglat astfel incast sa ofere performante maxime la limita sa de a rezista. Un matiz mai puternic, gen 100 cai? inseamna enorm de mult pt el ca masina, in plus, sasiul trebuie modificat, o alta cutie de viteze, etc. Iar la bani, ori imi modific matizul complet [ lonjeroane, sasiu, etc, cam 50% din coasca ] ori imi cumpar o masina sport noua Cu alte cuvinte, am costa reproiectarea masinii
  7. la mine veneau un pic cam ciudat cele de 13. Cand am inlocuit difuzoarele, am scos cele originale cu suport cu tot, iar cele de 13 cm erau mult mai mari, adica nici nu prea intrau complet in gaura. Solutia ar fi fost decuparea, si date alte gauri, fara insa sa fac nici o modificare, am testat mobilitatea geamului, cobora cam cu 3/4 apoi se lovea in magnet. Am inlocuit la magazin def de 13 cu altele de 10. Se potriveau perfect la gauri, insa imi ramanea un spatiu de cca 2 mm inte urechile difuzorului si tabla portierei, iar la testul coboratului geamului, 3/4, insa un pic fortata macaraua, geamul cobora pana jos [ atingand de magnet ] Am optat sa dau chenarele jos de pe boxele originale , sa tai cu bomfaierul un fel de aripa de spate ale chenarelor, astfel incat sa pot fixa boxele de sony pe ele [ aveau magnetul mai mare si nu puteau fi fixate in chenar ], le-am prins de chenar, apoi chenarul le-am prins de usi, macaraa functioneaza perfect. [ nu stiou daca difera portierele de la model la model,matizul meu e varianta cu satoze ce imbraca portiera complet ] Rezultat: Pe fata am boxe sony explode de 10. [ cred ca am eu ceva la polaritate, se cam aud diferit ]. Urmatoarea tura cred ca am sa fac o oarecare izolatie fonica in portierele de pe fata [ fac si polaritatea ] astfel incat sa am cat de cat o rezonanta. [ am la sistemul DVD sateliti de 8 cm, si parca se aud mai bine, bass-ul ceva mai bun....] In masina, la bass ma salveaza spatele. Boxele elcomp au probleme la membrana, e din carton, margiena membranei este facuta probabil dintr-unul din cele mai bune materiale pt boxe, foarte rezistent, care nu isi schimba elasticitatea in functie de temperatura. In schimb membrana si acele cabluri care leaga bobina de papucii conectori sunt de calitate slaba. Sa spuenm ca problema sufelor am rezolvat-o. Am sa inlocuiesc boxele. Ieri am gasit ceva in media galaxy la 60 lei perechea ) ) ) , boxe 4/6, nu mai tin minte numele producatorului... ceva in genul la "eurotec" mai caut...
  8. 1. nu sh cum puneti voi boxe de 13 cm pe fata, mie nu imi incap, trebuiesc date alte gauri [ problema geam, nu mai coboara pana jos ] 2. am montat boxe sony pe fata de 10 , fara chenar, aceeasi belea, nu coboara geamul , am facut si ceva la chenar [ nu puteam prinde boxele sony de chenar din pricina magnetului, le-am montat cu chenar. bass 0 , fidelitate putin mai ridicata. Boxe spate, am cautat de am inebunit inlocuitor... am gasit NO-NAME-URI, Alpinwe nu mai fabrica... DLS sunt prea scumpe, MAGNAT, nu cunosc firma, blaupunkt cred cas-ar nimeri... [ nu am gasit, desi s-ar spuen ca ar exista boxe 4 x 6 ] am rezolvat problema boxelor originale spate matiz, temporar Boxele, sunt de o calitate proasta. nu s-au ars, ci s-au rupt firele ce fac legatura dintre bobina si papucii conectori neavand ce face, cu un pistol de lipit + pistol de lipit plastic asm reusit sa inlocuiesc firele acelea de la boxe, fara sa stric membrana. P.S. Functioneaza perfect, se aud perfect... insa... Sfaturi...? magazine? [ serioase ]? Optez pentru varianta invizibila, boxe pt matiz. Desi am placa din PAL decupata pentru boxe 6.9
  9. lipsit de inspiratie ) [ eleroane ] mai trebuia s-o lipesti cu scoci
  10. da...e f mult... tinand cont ca e de SH iar un mp3 player sony nou e 250 lei *nou la 350 lei am si conector USB tot sony ti l-as cumpara numai pt maxim 100 RON [ l-as monta pe dacie ]
  11. am avut matiz pe firma...coreean... la viteza...mi-a luat tot bordul, am vazut cat ia intr-antaia pana se taie injectia...etc... dupa vreun an...i-a scazut si din performante... nu mai lua tot bordul...lua vreo 140 max... incepuse sa manance si ulei ( nu am tinut cont de ulei... dela de tractor....) Am acum masina personala...MATIZ SE ... ( altas...nu aia de la firma ) am vreo 35k KM cu ea... ii pun numai benzina carerra 95 fara Pb.insa am constatat intr-o seara... mi s-a dus acul de la benzina pe rosu... am pus benzina...si am constatat la plecarea din peco...ca se misca ceva mai greu... merge mai greu motorul... nu se mai "infige" o fi ceva de la motor...sau astia cu carerra95 aiu inceput sa adauge aditivi pe baza de apa in benzina... Adica motorul merge cam de 2 x mai greu... zici ca e dacie... am tras pe dreapta si am mirosit la rezervor...sa nu or fi schimbat cei de la peco furtunele si sa oifi bagat vreun sprint diesel... Dar benzina am...da... merge prost motorul...rateuri nu da... nu se ineaca...dar merge slab.. furtunul cu pistolul verde... e ala fara Pb... sa ma pun sa vad si nivelul de ulei...sa nu patesc cum a patit SMS-ul... iar cyu masina personala am fost mai atent..mai grijuliu in comparatie cu cea de firma... adica mai mult de 140/h nu na vazut...desi poate... viteza de croaziera e intre 90 - 100 rar 120... si in depasiri...140... La masina de firma nu am tinut contul...acum intreb pt ca nu stiu... bujiile se inlocuiesc in functie de anotimp? ( cu electrozii mai apropiati sau mai departati, am o dacie si un matiz... la dacie... o sa trebuiasca sa ii reglez culbutorii [ rontaie ca un TDI ] si bujiile... la matiz e valabil ? Dar benzina... stiu ca trebuie sa aibe o cifra octanica mare... desi stiu si garanteza sigur ca nu exista diferente dintre 95...98...sau 100 vis a vis de comportamentul motorului, insa nu stiu cum se comporta motorul la benzina cu Pb [ la dacie pun numai cu pb... si nu e recomandat nici un alttip de benzina...intrucat benzina fara plumb poate arde supapele ] , nu am pus niciodata..., voi ce benzina puneti?
  12. Am un matiz echipat cu boxe originale atat pe fata cat si pe spate. in schimb, casetofonul i l-am schimbat cu un cd payer sony 4 x 50W ( am avut belele ca acel CD player nu incape in bord...sta scos cu vreo 3 mm in afara... Am facut ceva reglaje... si in final mi s-au ars boxele ( cea de pe dreapta spate se aude incet... in comparatie cu boxa dee4 pe fata iar cea de pe stanga spate...se aude la fel de incet...insa pe baza de socuri ) Acum ma gandesc sa verific CD playerul cu o boxa de la DVD ...sa nu fie CD playerul busit... Un detaliu despre boxele din spate. Sunt boxe "made in romania" de 6 ohm & 40W vreau sa le schimb cu altceva. Ce dimensiuni ma sfatuiti sa cumpar? Daca se pot monta boxe mai mari ( cu adaptor )
 

×
×
  • Create New...