Jump to content

 


Photo
- - - - -

Curatare Motor


  • Please log in to reply
51 replies to this topic

#1 aditzasan

aditzasan

    Forumist

  • Membru
  • 10 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:1999

Posted 04 July 2007 - 15:53

Salut,

Imi poate spune si mie cineva cum sa fac o curatare a motorului fara sa bag masina in service si eventual fara ca nimic sa nu fie demontat? A fost in service de curand sa i se regleze tachetii si mi-a spus mecanicul ca are ceva marmelada la interior...s-a curatat un pic,insa presupun ca a fost ceva supeficial numai...mersi

#2 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 04 July 2007 - 18:06

Ca sa cureti motorul pe calea uleiului exista Motor Flush. Se pune in ulei, se porneste motorul la ralanti pret de 5 min. sau cat scrie pe eticheta produsului, dupa care se schimba uleiul.

#3 aditzasan

aditzasan

    Forumist

  • Membru
  • 10 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:1999

Posted 05 July 2007 - 00:13

inainte de a adauga aceasta solutie de curatare trebuie golit complet uleiul vechi din motor sau macar parte din el? si unde gasesc busonul care trebuie desfacut astfel incat sa pot scurge din motor ulei/solutie de curatat? mersi anticipat!

#4 Juliaen

Juliaen

    Forumist

  • Membru
  • 469 posts
  • Din:München, DE
  • Auto:Vw
  • Model:Passat Variant 3c
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:M-LK-1504

Posted 05 July 2007 - 00:36

Solutiile gen Engine Flush se adauga peste uleiul existent (atentie: nu se merge cu masina dupa ce adaugi solutia) si se lasa motorul la relanti timp de maxim 3-5 minute (vezi etichate produselor pt. detalii).
Apoi se procedeaza la schimbul normal de ulei, singura diferenta fiind compozitia usor apoasa a amestecului ulei+engine flush.

In privinta busonului, daca nu stii unde e, atunci sigur nu o sa reusesti sa schimbi nici filtrul de ulei si mai bine apelezi la o persoana mai dibace / mergi la un service pentru schimbul complet de ulei / filtru (15-20 RON).

Succes!

#5 vasiledintomis

vasiledintomis

    Forumist

  • Membru
  • 182 posts
  • Din:Constanta
  • Auto:vw
  • Model:golf4
  • An:1999

Posted 30 July 2007 - 20:14

Am facut si eu un asemenea tratament iar in timpul celor 5 minute am simtit cum turatia motorului a crescut un pic,probabil ceva cai desfundate de Engine Flush.Nu mai stiu ce tratament am folosit ,ceva de genu 2+2 dar cand am demondat capacul culbutorilor se cunostea diferenta,nu mai avea nici un pic de mazga.

Edited by vasiledintomis, 30 July 2007 - 20:16.


#6 LYM

LYM

    Forumist

  • Membru
  • 1041 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:BMW
  • Model:320 dA
  • An:2010
  • Nr. Inmatr.:LYM

Posted 31 July 2007 - 09:30

Am bagat si eu o data un 2+2, cu toate ca nu cred ca era nevoie, si pe durata celor 3 minute se auzea un fasait continuu la motor. Dupa ce am schimbat uleiul totul a fost ok.

#7 iulygm20

iulygm20

    Forumist

  • Membru
  • 31 posts
  • Din:brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:malibu
  • An:2003
  • Nr. Inmatr.:typ-517

Posted 03 September 2007 - 05:28

merge super 500 ml mororina pusa in motor ,se lasa sa mearga 3-5 min la relanti,apoi se schimba uleiul impreuna cu filtrul.

#8 robertinoo

robertinoo

    Forumist

  • Membru
  • 344 posts
  • Din:Iasi
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz E
  • An:2008

Posted 11 May 2009 - 10:33

Am 8000 km de la ultimul schimb si dupa pornirea motorului se aprinde scurt si se stinge martorul de la ulei.
Asta ma face sa schimb uleiul si filtrul mai repede. Ar fi al treilea schimb si vreau sa-i curat pentru prima data motorul.
Exista o solutie de curatare mai buna?

#9 danutza

danutza

    Forumist

  • Membru
  • 888 posts
  • Din:cluj-napoca
  • Auto:Daewoo/Peugeot
  • Model:Cielo/307 break
  • An:1999/2003
  • Nr. Inmatr.:CJ 98 CDO/CJ-88 AVB

Posted 11 May 2009 - 14:51

La 8000 de Km nu cred ca este cazul sa il cureti.Schimba-i uleiul si da-i pace.

#10 varais

varais

    Forumist

  • Membru
  • 198 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nubira II
  • An:2004
  • Nr. Inmatr.:B-08-NGM

Posted 11 May 2009 - 15:48

Daca ai folosit mai multe tipuri de ulei chiar ar trebui sa ii cureti motorul mai ales atunci cant treci de la ulei mineral , semisintetic la ulei sintetic.

#11 tomis

tomis

    Forumist

  • Membru
  • 952 posts
  • Din:-
  • Auto:-
  • Model:-
  • An:-

Posted 14 May 2009 - 18:46

Nu s-a inteles cum trebuie. Are 8000 de la ultimul schimb. Daca becul ramane putin aprins, inseamna ca presiunea de ulei apare mai greu si trebuie schimbat uleiul. Poti sa faci si un flushing, te costa in plus numai sticluta cu lichid. Toate e la fel.

#12 ALiCE

ALiCE

    Forumist

  • Membru
  • 586 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevy
  • Model:Cruze 2.0D LT
  • An:2010

Posted 14 May 2009 - 20:16

Voua nu va este frica sa bagati flush in motor?

Eu am incercat sa curat capacul de la motor cu asa ceva, avea depuneri intarite pe el. L-am lasat un pic la inmuiat, nu s-a curatat, in schimb au inceput sa se desprinda bucatele destul de mari din depunerile existente.
Probabil ca unele chestii le curata bine (ex: sorbul pompei), care nu sunt intarite, insa mie mi-e frica sa nu dezlipeasca bucati mai mari si sa blocheze canalele de ungere...

#13 smailmiami

smailmiami

    Forumist

  • Membru
  • 1773 posts
  • Din:Craiova
  • Auto:Daewoo/Audi
  • Model:Leganza/A6 S-Line
  • An:2003/2008
  • Nr. Inmatr.:DJ-10-DKL/DJ-11-DKL

Posted 14 May 2009 - 20:43

Riscul asta este clar. Daca ai un motor atat de neintretinut, de uzat, un motor flush ii face mai mult rau.

#14 ALiCE

ALiCE

    Forumist

  • Membru
  • 586 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevy
  • Model:Cruze 2.0D LT
  • An:2010

Posted 14 May 2009 - 22:06

Ulei bun si schimbat la timp, axa cu came arata ca noua, nu consuma gram de ulei; totusi la 100.000 km avea depuneri serioase in capac (loc in care nu ajunge uleiul in mod constant, dar mai ajunge)

#15 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3099 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 18 July 2009 - 11:43

Care vreti,verificati-va "tub-ul ventilare carter".Astazi am schimbat furtunul de legatura si :o .

#16 cristidavid

cristidavid

    Forumist

  • Membru
  • 154 posts
  • Din:Cernavoda
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1996
  • Nr. Inmatr.:IS25DCD

Posted 24 October 2010 - 08:17

Am pus si eu flush motor (Abro, cica mada in USA) dar am schimbat si uleiul dupa aceea! de la Aral Blue Tronic, am trecut la Motul Synergie.

#17 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3099 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 18 November 2010 - 08:16

N-ati mai trecut de mult pe-aici.:rolleyes: In afara de motor flush, ati mai descoperit si alte solutii pentru curatat depuneri grosolane de ulei in motor?[-O<

#18 Salex

Salex

    6000+++++plusplus!

  • Moderatori
  • 5047 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Leganza
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:B-76-MOS

Posted 18 November 2010 - 08:53

Un coleg de-al nostru (ROV daca nu ma insel) spunea ca a folosit motorina in cazul unui motor de Leganza

#19 argon

argon

    Forumist

  • Membru
  • 2176 posts
  • Din:Deva
  • Auto:Daewoo
  • Model:Espero GLX /Espero CD/Matiz E+AC
  • An:1996/1998/2004

Posted 18 November 2010 - 09:10

N-ati mai trecut de mult pe-aici.:rolleyes: In afara de motor flush, ati mai descoperit si alte solutii pentru curatat depuneri grosolane de ulei in motor?[-O<



Da, mers cateva sute de km eventual forjat cu un ulei de sacrificiu, dar metoda asta costa vreo 100 ron la Matiz de exemplu, ca degeaba il iei pe cel mai ieftin mineral, trebuie ceva mai sintetic. Asta o vad eu ca cea mai buna metoda.

#20 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3099 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 18 November 2010 - 10:51

Uleiul ala ars (depuneri) nu prea vrea sa-l dea jos motorina, am incercat. Am incercat urmatoarele: benzina, motorina, spay pentru carburatoare, motor flush. Tare greu se curata.
In trecut, la un motor desfacut compet, am incercat o droae de substante, nimic. Singurul produs care si-a facut treaba, curata cit ai clipi, a fost asta.
Attached File  00122.jpg   100.01KB   173 downloads Lasat citeva minunte si spalat cu presiune de apa.
Problema e ca la motorul asta nu-i desfacut si sub nici o forma nu bag apa in el. Incerc a folosi orice alte substante ce nu necesita clatirea cu apa. Am cinci litri de brake cleaner pentru final.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users