Jump to content
Sign in to follow this  
Immortal

Pedala De Incepator

Recommended Posts

Am cautat, am citit tot...n-am gasit nimic. Drept urmare, mi-am luat inima in dinti si am deschis un nou topic.

 

La Kalosul din dotare, precum si la alte Loganuri, am remarcat un fenomen pe care nu l-am intalnit la alte masini. Concret, masina se tureaza vreo inca 200-250rpm in momentul eliberarii complete a acceleratiei concomitent cu "incercarea" de a schimba (deci ambreiajul la fund). Mentionez ca NU ating catusi de putin acceleratia in momentul cuplarii ambreiajului.

 

E de bine, e de rau?! Cert este ca-mi vine un pic peste mana si mi se pare oarecum ciudat. :-W

Share this post


Link to post

Rezolvarea este sa te inveti sa faci o pauza mica intre luarea piciorului de pe acceleratie si debraierea. Pauza asta trebuie sa fie egala cu timpul necesar pedalei sa revina la "cota 0" din momentul luarii piciorului de pe pedala.

 

Rezolvarea finala spre care inclin si eu este montarea unui arc suplimentar care sa faca pedala sa revina mai repede. Inclin spre aceasta rezolvare deoarece pedala moale vine si cu un alt dezavantaj: obosirea piciorului la drum lung concomitent cu dificultatea gasirii unei pozitii fixe la accelerare constanta.

Share this post


Link to post

Arh, deci "cauza" ar fi practic lentoarea cu care pedala de acceleratie se intoarce la pozitia zero (Doamne, ce exprimare :D )?

 

Mie mi-a lasat totusi impresia ca pedala revine relativ repede si chiar ma gandeam cum ca ECU ar fi responsabil cu aceasta turare.

 

Daca insa acceleratia ramane jos, e un pic mai grav decat speram eu, pentru ca ar implica doua variante:

1) ori conduc batraneste (pauza ar trebui sa fie de cca 2-3secunde, enorm de mult IMHO) ori

2) probabil voi uza mult inainte de vreme ambreiajul :(

Share this post


Link to post

Nu e neaparat vina ta decat daca consideram ca stilul tau de condus nu este adaptat masinii.

Nu trebuie sa te ingrijorezi cu privire la uzura ambreiajului daca iti adaptezi stilul de mers...

A adaptat cineva un arc suplimentar la acceleratie? Daca da, unde l-a pus?

Share this post


Link to post
pedala moale vine si cu un alt dezavantaj: obosirea piciorului la drum lung concomitent cu dificultatea gasirii unei pozitii fixe la accelerare constanta.

 

Trebuie sa te contrazic, pedala tare este aceea care oboseste piciorul la drum lung. Cand mergeam pe dacii aveam eu grija sa le inmoi arcul de la carburator (il intindeam de vorbea singur :D ). Pt incepatori e oricum mai greu sa pastreze o viteza constanta, indiferent de taria pedalei.

Aceasta crestere a turatiei motorului apare si la ceva timp dupa incalzirea motorului, timp in care s-ar incalzi si marmelada din cutia de viteze? Probabil timpul redus de raspuns al IAC-ului nu poate compensa cresterea turatiei la relanti ca urmare a scaderii momentului rezistent la decuplarea cutiei de motor. Concluzia mea: las-o asa, esti incepator, concentreaza-te la condus si mai vorbim peste ceva vreme...

Edited by Senna

Share this post


Link to post

Fenomenul este denumit "pedala de incepator", cel putin prin alte parti. Eu nu mai sunt incepator. Teoretic :D

 

Si as lasa-o eu asa, da' oare ce efecte are, asupra ambreiajului, pe termen lung? Cazul 1) din "scenariul" de mai sus nu pot sa-l aplic.

Share this post


Link to post

Nici eu nu sunt incepator... Si eu nu vorbeam de cazane 1310 ci de masini normale. Senna, tu ai experimentat vreoodata fenomenul care se intampla la noi?

Share this post


Link to post

Asa mi se intampla si mie in primi km (incepator, prima masina). Dupa un timp, fenomenul a disparut fara sa fac ceva special. Pur si simplu cred ca m-am obisnuit cu masina.

Share this post


Link to post

Eu am facut doi ani in care am condus cca 15-17k km pe berlina.

Nu mult, dar suficient cat sa pot garanta ca NU ATING acceleratia cand cuplez ambreiaju', si cu toate astea masina inca se mai tureaza un picut.

 

Fenomenul dispare inainte de cele 2-3secunde daca ciupesc pedala de frana.

Share this post


Link to post

O sa te obisnuiesti. Ridici prea tarziu piciorul de pe acceleratie.

Oricum, 'strange' si cablul de la acceleratie.

Share this post


Link to post

I will. Ok, deci basically numai eu am problema :(

 

E ciudat. La berlina mea nu ridic prea devreme picioru'? Sau la Accord, Astra si ce'oi mai fi condus in ultimile luni?

 

Nu zic ca n'ar fi posibil, la cat de 'firava' e pedala nu m-ar mira sa mai ramana atinsa cu varfu' piciorului...

Tre' sa analizez mai indeaproape. Eventual o sa conduc cu capu'ntre picioare :) )

Share this post


Link to post

Solutia cea mai practica si cea mai economica este "exploatarea" fenomenului prin frana de motor, s-a discutat pe topicul despre conducere economica. Cu alte cuvinte, decat sa scoti din viteza cand te apropii de semafor, ridici pedala si lasi motorul sa scada singur pana pe la 1200 ture, dupa care scoti din viteza si franezi. Atunci sigur nu mai apare acea crestere de turatie. Si apropo, e de la ECM, n-are legatura cu arcul de la cablu.

PS La schimbarea vitezelor in accelerare fenomenul va disparea prin obisnuinta...

Share this post


Link to post

Am tot specificat - apare la schimbarea de viteze. Bag frana de motor ca sa trec din 3 in 4? :)

Share this post


Link to post

Nu poti s-o numesti frana de motor, este doar o altfel de sincronizare acceleratie/ambreiaj, cu un delay ceva mai mare. Motorul oricum nu da in nas in prima secunda, inainte de "cut off" (vezi celalalt topic de care am amintit). Depinde si de tipul de acceleratie, daca accelerezi lent apare fenomenul, cand pornesti "lansat" nu se mai observa.

Edited by perfidus

Share this post


Link to post

Perfidus, nu ne baga in ceata, te rog. Tu vorbesti de altceva.

Share this post


Link to post

OK, poate nu m-am exprimat eu cum trebuie. Sau n-am inteles ca-s mai greu de cap dimineata. Concluzia (si cu asta am incetat sa va mai incetosez :) ) este ca fenomenul e absolut normal si trebuie obisnuinta.

Share this post


Link to post

Nu stiu daca am inteles exact la ce va referiti in acest topic, dar tot legat de acceleratie am observat si eu o chestie, si anume ca turatia nu pica instant (cum pica la dacie) ci pica mai greu, in circa 2 secunde (cam de pe la 3000 ture). Acelasi lucru am observat si pe Lacetti de drive test ...

Share this post


Link to post

Corect. Si mai exista o observatie: turatia nu pica pana la valoarea de ralanti. Se opreste cateva secunde pe undeva pe la 1200 rpm si apoi se duce la 800 rpm (whatever).

Share this post


Link to post

O scuza penala ar fi ca se gandeste ca oricum o claci iar, ce rost are sa o ia de la 0 (800 whatever) de la inceput?

Share this post


Link to post

Again, corect. Am zis eu (im mintea mea :D ) ca si "Caderea" la 1200rpm trebuie sa aibe legatura cu pedala de incepator.

 

@Satori - vin de la o plimbare de 30km - nu e vina mea, masina chiar ... se tureaza :D Si cand merg prin cratere (deci la ~1500rpm, eventual cu ambreiaju' patinand) se simte, si aici nu se poate pune problema ca dureaza ~2-3sec. pana se'ntoarce pedala. Care, by the way, isi revine in poz. initiala in mai putin de o sec.

 

Care e explicatia?

Share this post


Link to post

Fa si tu experimente. Ridica mai intai piciorul de pe acceleratie, gandeste-te la pacea intre israel si palestina, apasa ambreiajul. Nu o sa mai faca. Practic tu o 'scapi' prea repede de sarcina si ea se bucura.

 

Dar intinde si cablul de la acceleratie. E prea devreme pentru mine sa imi dau seama daca ar putea sau nu sa te ajute asta in cazul asta, dar oricum, e mai placut sa raspunda imediat la acceleratie. Nu il intinde prea mult.

Share this post


Link to post

Si eu patesc aceelasi lucru la Nubira. Numai ca dupa 26k km cu ea nu se poate pune ca e "pedala de incepator", mai ales ca mai am vreo 150k pe alte masini, majoritatea woo-uri :D .

Fenomenul apare in urmatoarele situatii:

- cand ma "grabesc" ... adica accelerari puternice, schimbat vitezele intre 4000-4500 rpm. Da' aicea il inteleg pe bietul motor. Intre momentul ridicarii piciorului de pe acceleratie pana la accelerarea in treapta urmatoare trece mai putin de 1 secunda (liniutze frateeee);

- cand plec de pe loc cu motorul rece. Dar asta se intampla foarte rar. Prin motor rece inteleg ... acul de la temperatura nu ajunge la prima liniutza (cea de "0" care e de fapt de 50 grade). La apasarea ambreiajului sare cca 4-500 rpm in sus. Nu-si revine indiferent cat de mult merg ... chiar daca ajunge la temperatura de regim. Daca opresc motorul, il las cateva secunde dupa care il repornesc se comporta de parca nimic nu s-ar fi intamplat;

- cand merg cu aerul conditionat pornit. Indiferent de stilul de condus, motorul se tureaza tot cu cca. 500 rpm la schimbarea vitezelor;

- dupa o perioada in care am mers intr-un regim mai alert (de ex. A2 facuta cu 140-150 km/h, dus-intors) in momentul in care schimb regimul de mers ... adica vreau sa merg normal, la turatii reduse, calculatorul crede ca merg la fel ca inainte si accelereaza in momentul schimbarii. Isi revine dupa cateva zeci de km. mersi incet.

 

Ca sa evit fenomenul "practic" si eu ce ti-a recomanda Satori: las un interval ceva mai mare intre momentul in care ridic piciorul de pe acceleratie si cel in care apas pe ambreiaj. Si nu mai ridic asa brusc piciorul de pe acceleratie ... ci ceva mai lent, ca la frana de motor (a mai spus perfidus chestia asta). Asta cand nu ma "grabesc" ... bineinteles :D

Si inca ceva ... cand aceste accelerari deveneau suparatoare, ma duceam la service, reset calculator din scaner ... si gata. Pana acum l-am resetat de 3 ori. Poti incerca si varianta asta.

Desi nu am Kalos, banuiesc ca nu e mare diferenta intre calculatorul de pe Nubira si cel de pe Kalos ... ca-s facute de aceeasi mama ... macar dpdv constructiv!

Share this post


Link to post

@ Immortal

 

Din cate imi aduc aminte de pe vremea cand am luat masina, se zicea ca chestia ar fi un simptom al ambreiajelor asistate hidraulic. Nu am habar ce inseamna asta (desi banuiesc ca "asistarea" asta il face pe unul venit de pe o masina cu ambreiaj "pur" sa se... grabeasca), dar eu am constatat ca rezolvarea se cheama acomodare. Ea se poate rezolva "natural" (adica condu fara sa te mai gandesti la asta si o sa constati ca dupa un timp nu mai "face") sau prin "antrenament" (ciuleste bine urechile - cu ochii te uiti pe strada, nu la turometru - incercand sa vezi cum devine chestia. Varianta din urma poate da rezultate mai rapide, dar zic ca nu merita interesul. O sa vezi.

Share this post


Link to post

Cand am trecut de la "cazane de 1310" la masini moderne, cu injectie de benzina, am patit si eu la fel la inceput, cand ambreiam pt a selecta o treapta superioara motorul se mai tura putin inainte sa scada in ture. Asta pt ca efectuam debraierea conform instructiunilor date la scoala de soferi: "se va apasa rapid pedala de ambreiaj concomitent cu eliberarea pedalei de acceleratie". Ei bine, pe celelalte masini ale familiei mai intai eliberez acceleratia si imediat apoi calc ambreiajul. Si nu se mai tureaza.

Dilema este daca Immortal are o problema tehnica sau inca nu s-a obisnuit cu masina...

Share this post


Link to post

Pai daca toata lumea imi zice ca sunt beat...adica banuiesc ca problema e intre scaun si volan, in cazul asta :)

 

@AB - si tie iti face la fel?

 

Probabil ma voi obisnui - dupa cum ziceam in primul post, vroiam sa stiu daca "asa face toate" sau am eu un specimen mai ciudat. Probabil ma voi obisnui (sper eu inainte sa nenorocesc ambreiaju' ;) ).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...