Jump to content
Sign in to follow this  
tico_RS

Fiat Punto Vs Opel Corsa

Recommended Posts

o cunostiinta este interesata de o masina compacta, neaparat diesel, pe la max 11500 eur ddp si am ajuns la acestea 2: fiat punto classico 1.3 multijet si opel corsa cdti, care au aproximativ aceleasi pretuir, poate corsa o idee mai mult... de la cei in cunostiinta de cauza astept impresii despre ambele modele, eu personal inclinand catre multijet...

Share this post


Link to post

pai... motoarele "e" aceleasi numai ca au denumire diferita...

e facute de fiat amandoua.

nu stiu ce sfat sa-ti dau dar eu nu am fiat-ul la inima... desi un anumit stilo mi-a placut...

Share this post


Link to post

Fiat Punto Classico este un model din generatia anterioara. Totusi Corsa prezenta la noi este cea de ultima generatie, bine ca si gama asta de fapt e din 2004.

 

Ca si fiabilitate Fiat s-a chinuit de-a lungul anilor si nu au reusit mai nimic. Iti zic din surse "sigure" ca in Germania nici nu sunt bagate in seama masinile italienesti, exceptandu-le, desigur, pe cele super sportive si exclusiviste.

 

Cum la noi nu se importa inca noul Punto, optiunea mea merge catre Corsa.

Share this post


Link to post

Voi astia care vorbiti de fiabilitatea FIAT ati avut vreodata asa ceva sau vorbiti din povestile unora care nu stiu pe unde se baga cheia?

Iar la cat de nebagate in seama, uitati-va la statistici, s-ar putea sa aveti o surpriza care sa va rusineze.

Share this post


Link to post

Am un prieten foarte bun care are Fiat, Punto, modelul cu faruri mai inguste. Cred ca generatia de dinaintea astuia cu faruri imense.

Stiu prea bine cate zile a stat prin service si cum ii crapau tot felul de butonase de pe la bord.

Nu, nu am avut eu asa ceva dar am experienta directa cu un Punto, alb, frumusel dar tare problematic.

Edited by remix

Share this post


Link to post
Voi astia care vorbiti de fiabilitatea FIAT ati avut vreodata asa ceva sau vorbiti din povestile unora care nu stiu pe unde se baga cheia?

Iar la cat de nebagate in seama, uitati-va la statistici, s-ar putea sa aveti o surpriza care sa va rusineze.

 

 

Tolin, nu vorbim de anii 60 unde fiat au dominat piata auto ca fiabilitate si pret.

Vorbim de anii 80 incoace unde modele ca ritmo, regatta, uno au dovedit ca fiat face masini care trebuie tinute de noi max 2 ani. Dup-aia, incep toate sa cada la ea. NU am experiente cu unele noi.

Marea si Bravo au fost mari esecuri...

 

Experientele mele s-au rezumat la Ritmo care mi-a mancat ficatii... La 100k km adusa in Germania nu ar fi trebuit...

Taica-miu a avut 1300 si 850 (la cei 1.93 ai lui :D ) si a fost fff incantat de ele.

Share this post


Link to post

A avut un amic un Fiat Croma, o bijuterie plina de electronica.

Cand pica un senzor statea cate 3 luni pe bara.

Si in 2 ani, i-au cam picat.. nu a mers 1 an cu ea.

Si vorbea singur cand venea comanda.

Poate astea mai noi or fi mai fiabile, dar nu degeaba li s-a dus faima.

 

 

Iar Alfa sunt frumoase rau, dar imi spune prieten care sta peste drum de service.. ca tare multe vin pe-acolo.

 

Ah, si un italian care vindea piese auto: "Numai un stupido poate sa cumpere Alfa".

Share this post


Link to post

Pe reliabilityindex sau whatcar, ultimul model de punto dinainte de Grande Punto nu sta chiar rau la fiabilitate. E oricum peste clio 2 sau 206 de exemplu. Din pacate ambele topuri sunt englezesti, unde nu exista Opel Corsa ci Vauxall corsa... oricum, si Corsa sta bine. Datele sunt luate de la companiile de asigurari care platesc reparatiile, deci sunt probabil destul de obiective.

 

Chestia ca nemtii nu-l cumpara nu inseamna mare lucru. Nemtii sunt sceptici si in ce priveste opel, desi in ultimii ani au fost mult peste VW in materie de fiabilitate. In general cumparatorul occidental nu e intotdeauna foarte obiectiv si bine informat.

 

Fiat a trecut printr-o perioada neagra, insa se pare ca e totusi pe drumul cel bun. La urma urmei si opel a trecut printr-o asemenea perioada, incheiata insa prin 97 sau 98 cand a fost dat afara managerul si schimbata politica, iar acum in materie de fiabilitate le da clasa multor alte marci europene sau germane cu pretentii.

Share this post


Link to post

Motoarele multijet sunt super.

Fiabile, usoare, performante, economice.

Daca, asa cum spune @alx este vorba de aceleasi motoare, as merge pe Corsa.

Sunt masinute corecte, fara probleme de fiabilitate, cu intretinere relativ ieftina. In plus, destul de confortabile.

 

Daca sunt motoare diferite ... decizia e putin mai dificila.

Punto arata mai bine si este mai spatioasa. Motorizarea multijet ar fi un atu in plus.

Pe de alta parte, e folclorul cu privire la fiabilitate.

Share this post


Link to post

Eu am un prieten care are corsa,am mai mers cu alta de la Allianz cdti de 70 cp.Se comporta binishor masina cu un consum mic.

Eu sincer as merge pe Opel,nu din cauza fiabilitatilor (pe care nu le pot compara decat din auzite sau citite cine stie ce sondaje),ci datorita faptului ca masinile germane sunt printre cele mai ieftine la piese de schimb,sunt fiabile(in general) ,sunt robuste ,serioase si cu o calitate buna fabricatiei(dintre ele oricum Opelul are cea mai slaba calitate a fabricatiei),tuningul este cel mai simplu,au o imaigne mai buna si nu in cele din urma Corsa nu este un model inlocuit de altul mai nou...

Eu sincer as alege Corsa...

Share this post


Link to post

Bine despre Corsa CDTI:

-o masina f.economica.A consumat iarna (-25 grade Celsius) aceasta 6l/100km regim mixt.

-Este grea si se aseaza bine la drum (1200 kg).Are 4 stele NCAP.

-Caroserie galvanizata cu 12 ani garantie

Rau despre Corsa CDTI:

-Antena radio in afara orasului pierde semnal cam 30% din timp.In oras nu sint probleme.

-Are citeva defecte "clasice"-timonerie si bucsa caseta directie.

-garantie numai 2 ani

-anul acesta o sa apara noua generatie de Corsa

Despre Fiat nu stiu prea multe dar va povestesc ce a patit un prieten cu un Fiat Albea.

La masina noua i-a cazut plafoniera dupa 2 saptamini.S-a rezolvat pe garantie.

Dupa 6 luni i-a crapat plasticul sub butoanele de reglare a aerului conditionat.S-a rezolvat pe garantie.

Dupa 1 an i-a crapat un proiector de ceata probabil piatra sau soc termic.Cind l-am intilnit isi facea actele de Casco pentru reparatie.

La service-ul unde imi reparam Cielo era un Punto in reparatie dupa un accident.Mecanicii mi-au zis de urmatoarele preturi:bara stabilizatoare 7 mil. ROL,etriere fata 27 mil. ROL.

Ca o curiozitate l-am rugat pe amicul meu meu cu Albea sa intrebe cit costa un etrier de Albea si nu au vrut sa-i spuna.

Ce este bine la Fiat insa este pretul mic la revizii.Amicul meu spunea de ceva ~3 mil ROL.

Motoarele Fiat sint rezistente se pare indiferent daca sint benzina sau motorina.

Ai garantie 3 ani/100000km.

Eu in aceiasi situatie am ales Corsa CDTI

Share this post


Link to post

@alx > eu vorbesc de model de anul trecut si de clasamentul vanzarilor in Europa. N-am timp acum sa caut clasamentul, dar o stire din presa romaneasca de saptamana trecuta nominaliza FIAT pe locul intai la vanzarile din Europa. Si sa castigi masina anului nu stiu care in Europa si sa ai cel mai modern motor Diesel din lume, remarcat de toata lumea la Geneva 2005, ravnit si de americanii de la GM, nu este o afirmatie goala sau in urma unei experiente singulare si nefericite. Ca sunt putini oameni de service in RO care sa se priceapa la FIAT nu este ceva nou, aceeasi situatie era si in 1974. Eu am avut 3 FIAT-uri, una tavalita de taica-meu prin toate raliurile vremii, a doua tinuta de suflet timp de 14 ani, iar a treia, FIAT UNO Diesel, am luat-o la 110k km si 8 ani si am mai tavalit-o eu inca 5 ani pana la 150k km fara nici o problema. Fiabilitatea acestor masini si costurile mici de exploatare poate rusina pana si pe Daewoo. Faptul ca reteaua de distributie si service din RO la FIAT este luata e niste smecheri cu pile la Torino, care fac bara-bara cu sefii de acolo si care nu vor sa cheltuiasca pe scolarizare este o alta problema.

Share this post


Link to post

Corsa

 

Am mers (puţin ce-i drept) cu amândouă ca pasger. Mie mi-a plăcut mai mult Opelul.

 

Totuşi să o cumpere pe aia care-i place mai mult.

Share this post


Link to post

deci: cdti = multijet ?

si inafara de plastice, parca nu am mai auzit de rau despre ele. seful meu are un 206 si i-au mancat zilele, din 2003 i-au cazut cam toate pompele, servo, apa, etc ba chiar i-au schimbat chiulasa inafara garantiei din cauza viciu de fabricatie general la toata seria... deci fiatul mi se pare o alegere bunicica, ramane de vazut ofertele de la ambele marci, am vazut eu ca opelul corsa e o idee mai scump si s-ar putea sa sarea din 11500, mai ales ca punto classico are reducere 1200 euro...

Share this post


Link to post

@Tolin

Uno se pare ca intr-adevar a fost o masina reusita. Un amic de-al meu a avut una cu peste 250.000km, cu motor pe benzina de 1.1L. A dat-o cu 350€, desi mergea impecabil (insa avea interiorul ponosit), nu scotea fir de fum, se ducea la 150 pe autostrada si consuma sub 6 mediu...

 

 

Si eu am mers cu amandoua, si mi s-a parut mai simpatica Punto. E drept, cu Punto am mers de doua ori (1.9 JTD 85CP si 1.3 JTDM) iar cu Corsa o singura data, cu 1.2 benzina. Punto mi s-a parut mai simpatica pentru ca in primul rand era mai puternica (normal :D ).

Insa pe langa asta,Corsa mi s-a parut mai putin stabila, mai "moale" iar directia usor supraasistata. Servodirectia de la Punto mi s-a parut mai simpatica, mai ales la viteze mari, plus suspensii o idee mai rigide, dand un comportament mai precis. Insa asta a fost acum 3 ani si ceva, intre timp e posibil ca modelul sa fi evoluat si la Punto si la Corsa.

 

Parerea mea e ca masinile sunt comparabile, si ca decizia trebuie sa o ia dupa un testdrive cu amandoua, si nu dupa ce spunem noi aici...

 

@Tico_RS

Nu intotdeauna :D .

1.3CDTI = Suzuki DDIS = 1.3 Fiat Multijet

1.9CDTI = 1.9 Fiat/Alfa Multijet

1.7CDTI, 2.2CDTI = Isuzu

Edited by mr_

Share this post


Link to post

@mr_ > Uno a fost prima masina FIAT proiectata pe computer. La acest mod de lucru au redus numarul de piese de la 5000 la 1000, usurand mult pretul si fabricatia. Cu un motor clasic de 1,7L obtineau tot atatia cai precum nemtii din unul de 1,9L, in schimb, folosind tot o pompa de injectie Bosch, italienii obtineau un consum de 3,9% in 1986 ! Acest consum a fost atins si de mine, 1000 km cu un rezervor de motorina, evident afara, imediat peste granita, pe autostrada si cu motorina AGIP, pe o masina de 8 ani si 110.000 km pe bord.

Dar solutiile tehnice adoptate tot timpul de FIAT nu sunt pe gustul celor care ajung sa le repare. De aceea, pentru cine nu-i obisnuit cu FIAT ii vine greu sa lucreze la ea. In plus, solutia electrica si electronica de la Marelli nu era una fericita. Poate, intre timp a ajuns la nivelul nemtilor.

Recunosc cinstit, daca pretul unui Punto cu multijet la vremea aceea n-ar fi fost atat de mare pentru mine, n-as fi ales Kalos de 1,15L pentru rulajul meu majoritar in urban.

Despre Corsa as putea sa spun si eu ca a avut un prieten si a scapat de ea, dar afirmatia asta e fara acoperire, caz izolat.

Share this post


Link to post

ramane de vazut preturile si sa vedem care o sa o prefere, avand in vedere ca motorul e acelasi, raman in discutie look-ul ( mie imi place fiat) si prestigiul ( corsa ) dar as tinde spre fiat si pt ca pare mai mare, corsa ar fi corespondenta lui panda, un pic tras de par...

Share this post


Link to post

Sa nu uit un amanunt important, FIAT a avut intotdeauna o etajare foarte buna a cutiei de viteze, conducerea unui FIAT fiind foarte comoda si economica in acelasi timp.

Share this post


Link to post

Eu merg pe Opel,in caz de doamne-fereste dupa iesirea din garantie ar fii mai ieftin ca piese de schimb...

Share this post


Link to post

Preturile alea la piese sunt ale Auto-Italia, care au preturile mult umflate. Ei merg peste preturile de origine Fiat cu 15-200%(asta la maruntisuri). Io chiar daca am Fiat si sunt foarte multumit de el, iti recomand sa mergi cu amandoua si sa vezi care-ti place ce mai mult. Cu Punto n-am mers dar am stat in el si este mai incapator. Cu Corsa am mers cu unu fara face-lift cu motor 1.2 si cutie secventiala si era puturoasa rau. nici ca stabilitate nu m-a impresionat si era si mai mica la interior.

Oricum fa un drive-test cu amandoua si vezi care-ti place cel mai mult

Share this post


Link to post

Am mers cu Punto din 2002 si mi-a placut foarte mult mai ales in oras este demential de condus datorita directiei asistate CITY ...de asemenea este mult mai incapatoare decit Corsa si mai draguta ca aspect .

Este adevarat ca piesele pt masinile italiene sunt scumpe dar si la Opel sunt apropiate singura problema pe care o vad eu este pretul de revinzare care la Fiat este mai mic ...pt ca inca suntem sceptici in ceea ce priveste fiabilitatea FIAT .

Share this post


Link to post

Offtopic

 

@tolin

Fiat au traditie solida in materie de diesel, si vine cel putin din anii '80, asa cum ai spus si tu. LA urma urmei au scos primul turbodiesel cu injectie directa (pe Croma) inaintea nemtilor de la Audi, (e drept cu doar cateva luni), iar common railul a fost brevetat de Magnetti Marelli in '89, pe vremea cand altii se incaltau cu fesul. Faptul ca apoi l-au vandut la bosch si a aparut pe piata abia in '97 (tot in curtea lor) nu le diminueaza cu nimic din prestigiul de ingineri auto de exceptie. Eu sper sa scape de managementul tipic italian si de comunismul tipic european si s-o ia din nou in directia buna, pentru ca tehnic dau clasa multora cu pretentii de leader.

 

Asta imi aduce aminte de un banc :D

Cica Raiul este locul unde bucatarii sunt francezi, mecanicii sunt nemti, politistii sunt englezi, amantii sunt italieni si organizarea e facuta de elvetieni.

Iadul e locul unde bucatarii sunt englezi, mecanicii sunt francezi, politistii sunt nemti, amantii sunt elvetieni si organizarea facuta de italieni :)

 

Chestia cu organizarea si cu mecanicii e a dracu' de reala... :)

Share this post


Link to post

Motorul de pe Corsa CDTI are ECU Marelli si am impresia ca este facut de Fiat in Polonia la Bielsko Biela.

Despre motor pot sa spun ca singura problema care am avut-o iarna aceasta este ca se incalzeste greu.Adica ii trebuie pina la 25 km de mers ca acul de la apa sa se ridice la temperatura de functionare normala asta la temperaturi exterioare de aproximativ -20 grade Celsius.De pornit a pornit repede si bine si la -29.

Ii place cel mai bine de la -3 grade in sus,adica la -3 grade se incalzeste in 2-3 km.

In 2005 a fost desemnat drept cel mai bun motor la categoria:

"1.0-liter to 1.4-liter

Fiat-GM 1.3L Diesel (Panda, Punto, Lancia Ypsilon, Opel/Vauxhall Tigra, Corsa)"

@tico_rs

Cel mai bine ar fi sa faci un drive-test cu amindoua si sa vezi cum se comporta ambele masini.Motorul este acelasi diferentele sint la cutia de viteze,servodirectie si la caroserie.

Servodirectia de la Opel este electrica si se intareste progresiv cu cresterea vitezei,la Punto am auzit ca este grozava cu setari de oras si de exterior dar nu am testat-o personal.

Cred ca Punto are cel putin in primi 3 ani cheltuieli de intretinere mai mici decit Opel (din cauza garantiei si a pretului mai scazut a reviziilor).

Share this post


Link to post

Apropo, reviziile se fac la ambele la 30.000km, nu?

Iar motorul are distributia cu lant :D

Cica teoretic 250.000km nu trebuie sa ai dureri de cap cu el...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...