Jump to content
Sign in to follow this  
jhr

Antigel Matiz

Recommended Posts

Pt ca nu se poate goli toata instalatia

Share this post


Link to post

cred ca ar trbui sa schimb si eu antigelul din masina, are 3 ani si este destul de murdar, plus ca a mai scazut un pic nivelul. Am antigel albastru stiu ca nu este bun dar asta au pus aia in service :) . Am cautat un antigel mai de firma fara silicati si vreau sa spun ca nu am gasit cine stie ce, niste frime nu am auzit in viata mea de ele. Am vazut pe net de la valvoline dar se gaseste numai la bidoane de 4 L.

Imi puteri recomanda o marca buna de antigel ? Ma gandeams a pun de ala de la dacia pentru logan o fi bun ?

Share this post


Link to post

Eu am luat ARAL Extrafreze-albastru cu silicati. Inca nu l-am schimbat.Pret 21-22 lei\L Asta ca ai intrebat de o firma cunoscuta(nu stiu insa cat de bun e. oricum decat cele romanesti la 8-10 lei\L poate o fi mai bun)

Edited by niki

Share this post


Link to post
Eu am luat ARAL Extrafreze-albastru cu silicati. Inca nu l-am schimbat.Pret 21-22 lei\L Asta ca ai intrebat de o firma cunoscuta(nu stiu insa cat de bun e. oricum decat cele romanesti la 8-10 lei\L poate o fi mai bun)

 

 

Cu silicati am in momentul asta in motor. Stiu ca la matiz si daewoo in general nu se recomnada cu silicati pentru ca ataca blocul motor si radiatorul care sunt din aluminiu. Cel cu silicati este pentru radiatoare din cupru.

Eu nu am avut ce face ca asta mi-au pus nenorocitii aia din service.. acum o sa il schimb dar caut o marca fara silicati ceva mai de calitate

 

pana la urma am cumpart aral cu silicati .. am ciiti undeva pe forum ca asta ar fi bun totusi pentru matiz. M-am gandit ca mai bine pun tot ce a avut inainte, plus ca m-am uita la un vecin cu matiz euro 3 mai nou si tot albastru are.

Share this post


Link to post

Totusi, nu exista pe piata antigel care sa produca stricaciuni in sistemul de racire. Inca nu s-a plans nimeni. Merge si romanesc, albastru sau verzui, sa nu fie prea vechi la raft si sa-l schimbi la 2 ani. Fireste, mai bun = mai bine.

Share this post


Link to post

Sper sa nu fie probleme...asa e cred ca mai imporatante sunt proprietatile de ungere. Cam toti vad ca au agenti anticorzivi.

Share this post


Link to post

Am schimbat azi antigelul cu mecanicul, am scos vechiul antigel, am curatat borcanul care avea niste depuneti ciudate, ca o pasta cauciucata ca sa zic asa in partea de sus. Am incercat sa il curat cu diferite solutii apa fierbinte detergent benzina, am pus chiar si nisip si am agitat bine, pana la urma i-am bagat o solutie acida de curatat betonu (cimentul) si cat de cat s-a mai luat. Am montat totul la loc i-am bagat apa distilata si am pornit motorul l-am lasat cateva minute dupa care am golit instalatia. Apa care a curs era curata, dupa asta am turnat tot antigelul nediluat si am completat cu apa distilata, am dat drumul la incalzire si am lasat sa mearga motorul pana s-a pornit ventilatorul si tot am completat cu apa, am mai dat cateva ture cu masina prin oras dupa care iar am mai completat.

Sa vedem maine dimineata cum o fi nivelul.

 

Off topic :

Cu ocazia asta am schimbat si uleiul de la servo cu Mobile ATF 220 - rezultatul directia merge mai usor. Vechiul ulei avea 4 ani

Share this post


Link to post
... am turnat tot antigelul nediluat si am completat cu apa distilata, am dat drumul la incalzire si am lasat sa mearga motorul pana s-a pornit ventilatorul si tot am completat cu apa, am mai dat cateva ture cu masina prin oras dupa care iar am mai completat.

De ce n-ai introdus antigel diluat anterior ? Facand proportia amestecului inainte ai controlul temperaturii pana la care este bun si introduci o solutie omogenizata. Am mai citit ca si altii procedeaza ca tine, dar n-am inteles ratiunea.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Pai oricum a mai ramas apa distilata in motor cam 400 ml .. am mai pus in completare aproape restul pana la 2L.. deci nu e nici o problema dupa mine, daca as fi pus prea putina apa as fi zis.

Edited by Doru_Neo

Share this post


Link to post

Ati deschis acest topic exact cand aveam nevoie de el.Ieri am vazut si la matizul meu ca lichidul de racire este cu 2 degete mai jos de minim.Intrebarea mea ar fi daca este neaparat nevoie sa il dau jos pe cel existent(pare curat si am inteles ca se desface f greu capacul ala).Cineva mi-a zis sa pun 1l de antigel si 1l de apa distilata in amestec.Sunt de ajuns 2 litri de lichid?Ms

Share this post


Link to post

Dubleaza cantitatea.

Share this post


Link to post

2L de antigel + 2L de apa distilata. Clateste instalatia tot cu apa distilata dupa ce o golesti.

Share this post


Link to post

Nu rezolvi ceva cu clatirea. Daca este ceva de curatat, acela este radiatorul, loc sigur de colectare a depunerilor. Se da jos radiatorul si se spala sub jet de apa. Depunerile ies cand se aplica jetul pe sensul invers de curgere din instalatie, adica pe jos.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Salut,

 

Stie cineva in Cluj un loc unde pot gasi antigel bun? Am umblat si pe la Daewoo si tot antigelu acela romanesc cu 7 lei / litru. La un singur magazin de piese auto am gasit ceva la 18 Lei litru si era de culoare roz. Nu am cerut detalii despre el, dar din cate stiu trebuie sa fie etilen glicol. Probabil ca daca nu voi gasi ceva mai bun il voi cumpara pe cel roz. Totusi si altii daca stiu magazine gen "Cora, Real, etc" unde se gaseste antigel si sa imi zica si de care sa cumpar.

 

Mersi

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare : Stiu ca producatorul recomanda pentru lichidul de racire etilenglicol in amestec cu apa 1:1. Am gasit un antigel care contine monoetilenglicol, stie cineva care este diferenta intre mono si etilenglicol? Pot folosi fara probleme un antigel care contine monoetilenglicol?

Share this post


Link to post

E totuna.

Share this post


Link to post

Salutare, o problema am...k nici prin service nu prea sunt oameni care sa cunoasca...care-i buba...buba este k sa la aprox 100 -150 km nivelul antigelului scade din bidon...am schimbat si bidon si capac de 2-3 ori, tot ma trezesc cu el sub nivel...nu inteleg de ce?

Daca ma ajuta cineva...

Share this post


Link to post

Renunta la limbaju' IRC, foloseste si gasesti si informatii. Acest topic este pentru antigel si nu pentru probleme tehnice.

 

Scurgere lichid de racire sau Vasul de expansiune la Matiz sunt 2 puncte bune de inceput.

Share this post


Link to post

E totuna.

Referitor la diferenta dintre etilenglicol si monoetilenglicol mai pot aduga urmatoarele : Ca si compozitie ( formula ), monoetilenglicolul are o singura molecula de carbon. Punctele de topire si inghet sunt identice. Insa trebuie urmarit foarte atent Ph-ul unui antigel deoarece etilenglicolul si monoetilenglicolul sunt foarte corozivi, deci Ph-ul trebuie sa fie in jur de 7 pentru a nu ataca instalatia.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Insa trebuie urmarit foarte atent Ph-ul unui antigel deoarece etilenglicolul si monoetilenglicolul sunt foarte corozivi, deci Ph-ul trebuie sa fie in jur de 7 pentru a nu ataca instalatia.

 

 

Si atunci nu e mai bine sa folosesti antigelul recomandat ( verde-albastrui, pe care sa-l verifici inainte de a-l pune) si sa nu-ti bati capul cu pH-urile si compozitia?!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu am cautat antigel GM dar nu am gasit. Nu stiu ce culoare are, insa datele pe care le-am postat le-am aflat si eu de la un inginer chimist care toata viata a lucrat la Rafo, si le-am postat pentru cei care isi pun intrebari ca mine atunci cand sunt in situatia mea.

Share this post


Link to post

S-a discutat despre culoare ... recunosc ca si eu am fost nedumerit la un moment dat cand mi s-a bagat la service antigel roz (fara silicati), stiind ca masina a venit din fabrica cu antigel verde-albastrui (cu silicati). Cauta un antigel "de firma" verde-albastrui, care trebuie schimbat la 2-3 ani (depinde de specificatiile producatorului, dar eu o sa-l schimb tot la 2 ani, asa cum scrie in cartea masinii).

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu am pus Aral G11 verde albastrui, recomand.

  • Like 1

Share this post


Link to post

In manual scrie clar ca se pune antigel fara silicati. Tu poti sa pui si ulei de masline, e treaba ta, dar nu da sfaturi care ar aduce prejudicii majore altor forumisti mai neinformati.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Tu cu cine te certi?post-3429-033452200 1286190277_thumb.jpg uite pagina din manual.

 

Referitor la diferenta dintre etilenglicol si monoetilenglicol mai pot aduga urmatoarele : Ca si compozitie ( formula ), monoetilenglicolul are o singura molecula de carbon. Punctele de topire si inghet sunt identice. Insa trebuie urmarit foarte atent Ph-ul unui antigel deoarece etilenglicolul si monoetilenglicolul sunt foarte corozivi, deci Ph-ul trebuie sa fie in jur de 7 pentru a nu ataca instalatia.

 

 

etilenglicol sau monoetilenglicol e acelasi lucru, tu probabil vroiai sa zici propilenglicol. Pentru a evita efectul coroziv au aditivi anticoroziune, care de obicei sunt anorganici, adica silicatii aia minune, ce au efect anticoroziv asupra aluminiului.

Edited by argon
  • Like 2

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...