Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Eu am pus la 1000km valvoline synpower 5-W30 si sunt foarte multumit de acest ulei.

Share this post


Link to post
Imi puteti spune si mie ce ulei pot pune la Matiz pt. ca aici vad mai multe categorii de uleiuri.

 

 

Iti recomand Castrol 5w-40, eu doar tipul asta de ulei am folosit... acum am 103000 de km si nu am nici o problema la motor, il schimb la 10 mii de km si inca nu consuma deloc ulei intre schimburi... Acuma vezi si tu ce zic "meseriasii" aia de la service sa nu pierzi garantia...

Share this post


Link to post
...

Catzi km are Matizul tau hyde?

Cam 13500 km.

Share this post


Link to post

pana la urma care este cel mai bun ulei pt motor ? eu am daewoo 10w30 si il schimb la 7000 km nu prea sunt multumit de el mie mi se pare prea apos. de castrol magnatec ce spuneti ?

Share this post


Link to post

Nu-i apos uleiul acela facut de concernul Total-Elf. V-ati invatat voi sa bagati vaselina in motor. Motorul acesta este conceput sa mearga cu ulei de vascozitate 30. Daca bagi un ulei mai vascos nu insemna ca faci mai bine decat a gandit proiectantul lui. Gandeste-te la tot circuitul de ungere si ca un ulei mai vascos asigura un debit mai mic de ungere.

Share this post


Link to post

Nu bag vaselina in motor dar nici 10 mii de km nu rezista cel de daewoo 10w30 dupa 3 zile de la schimb se inegreste iar acum am aproape 6 mii cu el si nu prea mai se simte grasime cand il frec in degete. Eu ma gandeam la o firma mai serioasa gen aral sau castrol. ce recomanzi pt un matiz la 39 mii km ? Motorul meu este cam zgomotos,am mai mers si cu alte matizuri si nu urla ca al meu

Edited by bishnitzarul

Share this post


Link to post

Uleiul se innegreste pentru ca are detergent si spala motorul. Total-Elf nu este mai prejos decat Castrol. Aral n-are detergent, motiv pentru care nu-si schimba culoarea (cea mai mare pacaleala pentru cei care se uita la asta), in schimb depune la greu. La mersul preponderent in urban, constructorul recomanda injumatatirea termenelor de schimbare a consumabilelor, deci 7500 km este o limita normala la un ulei care nu este LL.

Eu nu recomand altceva decat scrie producatorul: 5W30 sau 10W30.

Un motor poate fi zgomotos din multe cauze: aer, aprindere, benzina. Schimba filtrul de aer mai des, de 2x pe an, scoate restrictorul de aer, curata galeria de aer (cu carb-cleaner), senzorul MAP (cu alcool isopropilic), inclusiv tubul de legatura, verifica instalatia de aprindere, incearca alta benzina. Dupa fiecare operatiune trebuie sa dai un reset la ECM.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Ok o sa raman tot pe daewoo 10w30 mersi pt lamurire in aceasta privinta. In legatura cu zgomotul motorului filtrul de aer il schimb la fiecare schimb de ulei adica 7000 km, cu benzina am incercat evetual si cu marirea cifrei octanice ...fara rezultat iar la restul ce ai mai spus u habar nu am unde sunt si ce fac :redface: . Apropo de restrictor ..l-am scos de aproape 1 luna si merge mult mai bine fara el , consum mai mic si prinde mai repede viteza

Edited by bishnitzarul

Share this post


Link to post

M-ai facut curios cu restrictorul. Unde se afla, ce face si ce consecinte are daca il scot si eu?

PS. e prima data cand aud de "restrictor" :rolleyes:

Share this post


Link to post

Use Search ;)

Share this post


Link to post

Pentru revizia de 40k, 2 ani si 2 saptamani tocmai am cumparat azi 3l de Valvoline Synpower Gm LongLife cu 37 RON direct de la distribuitor. Acelas ulei folosit pana acum in conditii foarte solicitante. Totul merge conform planului. Macar motorul :D

Share this post


Link to post

topicul asta e valabil si pt tiCO ? :o fftopic:

Share this post


Link to post

Nu, respectand dorinta initiatorului. Altfel, uleiul folosit la ambele motoare este acelasi.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

La service-ul autorizat Daewoo din Tulcea aia baga numai ulei Aral 5w40... ei au spus ca e cel mai bun... Matizul meu are 14500 km ... sper sa nu am probleme cu motorul. Ce ziceti? Dar am o problema pe care am descoperit-o citind acest topic... au depasit nivelul superior de pe joja de ulei... acum trebuie sa scot uleiul in plus cu furtun de perfuzie si seringa... asa cum a sugerat cineva pe acest topic... noroc ca nu am mers decat vreo 400 km cu el asa... oricum cine a avut ideea deschiderii acestui forum... sa aibe 1000 de ani de viata si sanatate. Scuze daca am deranjat!!!

Share this post


Link to post

Spuneti-mi si mie ce diferenta este intre uleiul 10W30 si 10W40 :scarpin: , pentru ca eu am folosit prima varianta Texaco 10W30 si nu mai gasesc decat 10W40.

Este bine sa folosesc varianta cu 40 ?

Share this post


Link to post

Nu, dar e bine sa citesti ce au scris altii in paginile anterioare. :-W

Share this post


Link to post

In manualul de utilizare spune ca nu este recomandat 20w50 , 15w50 , 10w40 , 5w40

Uleiuri recomandate : 15w40,10w30,5w30

post-8313-1182082652_thumb.jpg

Edited by bishnitzarul

Share this post


Link to post

Hai sa fim seriosi... conform paginii uleiul trebuie adaptat temperaturii de afara sau macar cat de cat... si peste 30 grade celsius sunt constant la noi in tara... ca sa nu mai zic ca acum vreo doua ierni au fost temperaturi de -25 grade... nu poti sa stii niciodata. In manual nu spune ca este contraindicat 5w40 (in speta Aral- asa cum am eu) ci ca la clima din Romania sunt indicate cele cu asterix. dar clima la noi a inceput sa atinga extremele destul de des... chiar acum ascult la tv buletinul meteo... 33 - 35 grade celsius... cu 10w30 ce mai faci?..... ca o zi intreaga sau 300 km nu cred ca inseamna ¨perioade scurte de timp¨!!.... Poate da cineva un raspuns mai documentat?.......... banuiesc ca cei de la service nu sunt nebuni ... mai ales ca am vazut o diploma de excelenta acordata de Daewoo pentru modul de asigurare a lucrarilor...

 

Sa auzim de bine!

Share this post


Link to post

Citeste cap coada topicul ca s-a discutat de "n" ori..de ce 30. de ce 40..etc :) , tolin a explicat destul de clar ! Iar de aral nici sa nu aud, mai ales ca sunt patit.

Edited by adostar

Share this post


Link to post

Am trimis un e-mail catre producatorul auto Daewoo cu urmatorul continut:

¨Ma numesc ... si sunt posesorul unui Matiz euro 3 cumparat in 2005 de la DELTA SERVICE

Str. Viticulturii, Nr. 8A, Tulcea, Jud. TULCEA,Telefon: 0240-532.838, care este dealer Daewoo.

Mentionez ca schimburile de ulei si intretinerea periodica am facut-o tot la acest reprezentant Daewoo.

Problema pentru care va deranjez este:

la schimbul de ulei facut acum 1 luna au bagat in motor Aral 5W40... este normal?........ acest ulei corespunde caracteristicilor cerute de producator (Daewoo)?

Mentionez ca autoturismul este in garantie ... pot aparea probleme la motor prin folosirea acestui ulei?

Si daca da ce pot face pentru tragerea la raspundere a dealerului?

Va multumesc anticipat,¨

 

si priviti ce raspuns am primit

 

¨Stimate Domnule ...

In Manualul de Utilizare, la capitolul 9-4, se precizeaza ca uleiurile SAE 5w30, 5w40, sunt uleiuri care pot fi utilizate atat pe timp de iarna cat si pe timp de vara (cu preponderenta iarna). Ele acopera o plaja de temperatura a mediului, cuprinsa intre -30 si peste +40 grade Celsius. Daca uleiul mai este si sintetic, cu atat mai mult nu sunt probleme

 

Cu stima,

 

Cristi Badescu

Biroul Consiliere Clienti

Tel: 0251/403503

Fax: 0251/581677¨

 

Concluzia mea?

Toata aceasta discutie cu xw30 sau xw40, ca x = 5, ca e Aral sau Total... ca ala are detergent si alalalt nu... e o mare vrajeala... pui ulei de calitate adaptat temperaturilor din Romania, adica pentru 38 grade celsius azi 20.06.2007... adica ce am pus eu... si uleiul Aral nu e contraindicat... si in Tulcea nu am auzit de multi sa li se fi paradit motoarele ca au folosit Aral.

Daca nici cei care fabrica aceste motoare nu stiu ce ulei le trebuie nu stiu cine e mai documentat.

 

Alte pareri avizate si bine documentate?

Share this post


Link to post

Vara pune 5W40, treaba ta ce brand, iar iarna pune 10W30!!! ...Schimba-l la 5000-6000 Km si n-ai treaba...Uite asa ajungi la 100.000 si ai motor brici...Treaba aia cu e ulei sintetic si tine mai mult ...ia uite ce zice un domn cercetator"To offset the higher cost of synthetic oil, some of the oil companies claim you can run the oil longer between changes. They say you do not have to change the oil every 3,000 miles. Valvoline does not make that claim. McClanahan says, "The additives in synthetics are superior but they still break down at the same rate and you need to replenish them often. We are unaware of any additive package that lasts longer than what the manufacturer recommends. Those 10,000-mile claims are ludicrous."

Share this post


Link to post

la revizia de 10.000 Km am cerut sa-mi puna un 5-w40 si mi-au pus total quartz, e bun? eu n-am mai auzit de el.

Share this post


Link to post
la revizia de 10.000 Km am cerut sa-mi puna un 5-w40 si mi-au pus total quartz, e bun? eu n-am mai auzit de el.

 

 

Nu stiu daca e bun sau nu quartz, sincer nu am auzit de el... Matizul meu are 104 000 km si am folosit doar Castrol 5W-40, schimbat la 10 000 km. Motorul e ca nou. Iti recomand cu incredere acest ulei...

Share this post


Link to post

Pe scurt uleiurile sintetice nu au o perioada de utilizare mai lunga decat cele minerale!...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...