Jump to content
Sign in to follow this  
CT_ZDB

Trepidatii Si Vibratii La Relanti

Recommended Posts

Expero 16V,stiu ca e un motor mic,mashina nu are AC,iar la a mea ca are AC nu zice nimik.Cat de novice sunt eu intr-ale motoarelor stiu ca acea mashina trepideaza mult prea accentuat.Sa nu mi-o iei in nume de rau dar dak ai fi stat in ea ai fi de aceeasi parere.Poate o sa vin cu ea joi nush nu promit,dar incerc,ca sa vezi exact despre ce este vorba.In plus mashina nu are nici o problema in rest merge super.

Share this post


Link to post

da... vechea problema... dupa ce se incalzeste motorul vibreaza toata masina... Fisele sunt noi...(au cca 1 -1,5 luni si sub 5000 km) Cand am fost cu ea la service, pus scanerul pe ea... au spus ca este de la fisele bujiilor si capac delcou... Bun... schimbat... Dupa 500 km a inceput din nou... si din ce in ce mai puternic... Acum iar este ca inainte... :spumelagura: Oricum, mai am 1000 km si tb sa o duc la revizie (110 k km) ... Ce sa ii mai pun sa verifice pt a inlatura problema aceasta? As putea sa fac revizia si intr-un service din Bucuresti. Ce imi recomandati? Locatie... un mecanic... Sa indraznesc sa apelez la "colegul" de forum, Dl Nini ??? ... orice indicatie este binevenita...

Share this post


Link to post

Si la mine trepideaza la relanti...si este de la un tachet sau supapa (am fost cu ea la un mecanic si mi-a verificat compresia...la cilindrul 2 am o compresie de 5 iar la ceilalti de peste 9 si asta cu motorul aproape rece la cald ca de fapt la cald se simte trepidatia cred ca compresia e de 2-3 ceea ce explica trepidatiile la relanti. Poate ca si tu ai aceeasi problema ca si mine. Sfat: verifica compresia.

Share this post


Link to post

o sa o fac si pe asta... insa, cum iti explici ca dupa ce am schimbat fisele si capacul delcou 500km nu am mai avut problema asta??? Tot atunci cand am schimbat aceste piese mi-au spus ca bujiile sunt o.k. cu toate ca au aproape 40 k km. Oricum, acum o sa imi cumpar niste NGK-uri sa nu-mi mai puna Champion (cele standard)... sau de ce gasesc o sa iau Champion EON6. Inca mai sper sa fie o problema electrica... eh... om traii si om vedea!

Share this post


Link to post

Cand ai schimbat capacul ai inlocuit si rotorul ? Ce bujii ai de zic aia ca sunt ok dupa 40k km ?

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

bujii ok la 40kkm :shock:

Share this post


Link to post
Cand ai schimbat capacul ai inlocuit si rotorul ? Ce bujii ai de zic aia ca sunt ok dupa 40k km ?

 

 

Cand s-a schimbat capacul... nu s-a mai schimbat nimic in delcou.

Bujiile sun Champion, shimbate la revizia de 70k km (sau 80??? nu mai stiu exact) Au fost cumparate din service, asa ca nu stiu tipul exact. La fiecare rezizie au fost verificate, de fiecare data mi s-a spus ca sunt in regula. Nu s-a umblat niciodata la distanta dintre electrozi.

Atat capacul cat si fisele schimbate erau cele cu care a iesit din fabrica masina (aveau la momentul schimbarii 105k km si vreo 6,5 ani)

Ce treaba are rotorul acela???

 

In afara de aceste consumabile schimbate, la motorul meu a mai fost schimbata axa cu came, pe la 80k km ... si bineinteles uleiuri (aral Hightec 5/10w40 la fiecare 10k) Ulei mananca in jur de 300g - 400g la 10 000 km, dar la regim de mers peste 3500 - 4000 RPM, chiar si 4500 nu cred ca este o problema.

Vibratul a inceput sa apara undeva la 75k km... si este numai la relanti, cu motorul cald (dupa ce se incalzeste motorul si scade turatia la 800). Cel mai sesizabil este la semafor, cand dupa oprire, in 2 sec cand scade relantiul la 800 incepe sa dardaie :scarpin:

Share this post


Link to post

Ai rezolvat problema cu trepidatiile? Eu mi-am reparat motorul (era intr-adevar o supapa de evacuare, nu se inchidea) am schimbat si fisele si tot imi tremura la relanti. Nici eu nu stiu ce sa mai fac. Cred ca am sa ma duc sa o pun pe scaner sa vad ce si cum e cu ea.

Share this post


Link to post

Auziti, dar nu da senzatia ca ar merge in 3 cilindri ? Daca ati experimentat asa ceva si stiti cum e...

 

Nu mai stiu daca ati scris ca deja ati facut-o sau nu, dar ma gandesc sa nu fie un (sau mai multe) injector infundat. Asa ca ma gandeam la o curatare de injectoare. Cand aveam Cielo, am patit-o de cateva ori, o data chiar se infundase rau, a trebuit ciocanita rampa si s-a dus gunoiul se pare... :>

E clar ca la voi e mult mai grav, dar sa nu fie ceva de la alimentarea cu benzina.

Succese !

Edited by Gica

Share this post


Link to post

deci: ce am facut eu la a mea .. si tot nu am scapat de tremurici... la relanti, cu motorul CALD

- curatat injectoare cu ultrasunete (operatiune facuta in service BOSH); pe scaner nu aparea nici o problema, dar nu se facuse nimic la injectoare de 100k km (nici un aditiv in benzina pt. curatat injectoare)

- schimbat tampon motor - cel de sub cutia de viteze

- Schimbat capac delcou si set fise bujii (dupa ce masina pusa pe scaner avea cateva fluctuatii de turatie). Dupa aceasta operatie a mers bine 3 zile (500 km) dupa care .. iar... :wallbanger: X(

 

In 1 1/2 saptamani, in miercurea MARE ma duc cu ea la revizia de 110k km... si i-am pregatit niste bujii noi NGK, si ulei ARAL HighTec 5W40 (asta ii place si cu asta a mers mereu). Maine o sa spal si o sa reincarc cu ulei filtrul de aer...(ca&N - panel).

 

Ce am mai observat la mine:

- in 10k km pe tija de ulei, am ulei pana in dreptul cifrei 1 ... max| 1L |min ...deci ceva mai sus de 1/2 din gradatia de max/min. Am niscaiva urme de ulei pe capacul peste axa cu came... urme slabe...

- dupa 60 - 70 km mesr in regim constant de viteza de 130 - 140 km/h incepe sa vibreze masina (simt podeaua masinii vibrand) si se intareste servodirectia dupa un drum C-ta - Bucuresti :-? X( deci.. la revizie ii pun sa dea cu ochiu pe la directie si pompa de servodirectie. Trebuie precizat ca directia nu imi trage... mers pe A2 si fara vant lateral sta pe banda.

Edited by CT_ZDB

Share this post


Link to post

Am un furtun rupt (cel din spatele capacului de culbutori este destul de gros aprox 1.5cm diametru si duce undeva jos spre chiulasa) nu stiu cat de important este acel furun si daca poate fi tremuratul din cauza lui (scapari de gaze/aer). Cum se numeste ca sa-l schimb. Multumesc

Share this post


Link to post

Am avut si eu, vibra de lovea esapamentul in bara. A disparut dupa ce am schimbat tampoane motor, desi pareau bune. E drept, odata cu ele am schimbat si axa cu came, tacheti, bujii. Se poate sa fie si de la asta.

 

Oricum, fii atent la balansul esapamentului la ralanti (eventuala baga A/C daca ai). Daca ai vibratii peste -sa zic- 3 mm, iti recomand set nou tampoane. Nu sunt mult, manopera te omoara. Si nu lua de la noi, ia Daewoo.

 

In mod normal chiar daca motorul se bataie, vibratia nu ar trebui sa ajunga in caroserie cu niste tampoane bune. Nu cat sa tremure volanul. Se simte, dar sensibil mai putin.

 

Eu am 2mm intre evacuare si caroserie si nu bate nici la ralanti cu A/C. Am un amic in schimb care are probleme la motor de ii joaca vrisca cam un cm sub capota. Vibreatia nu se simte in volan/cabina. Doar zgomot. (tampoane noi DW)

Share this post


Link to post

Salut. sa va povestesc ce am patit la ultima revizie cu privire la aceasta problema care o am la masina...

Cu ocazia reviziei de 110 ca km fost in service. Mecanicul, dupa ce a facut tot ce era de facut la revizie (schimbat filtre, ulei, bujii ( NGK-uri ) , placute frana si cap de bara + refacut geometrie) omul s-a uitat la tampoane foarte atent, si mi-a spus ca sunt in regula... nefiind rupte. Dupa asta mers la bancul electricianului... pus pe scaner... si reglat avansul cu un "pistolas" care facea niste flash-uri ... dar tot mai are aceeasi vibrarie. S-a uitat pe scaner atent si nimic suspect. La un moment dat mecanicul i-a spus ca bujiile sunt noi da nu sunt Champion... la care electricianul a inceput sa-si stranga toate "jucariile" si foarte revoltat a spus "De ce nu spui asa si ma masi sa ma chinui ??"

Masina merge mai bine acum... vibratul nu mai este lafel de puternic, dar tot mai este... dar a scazut consumul de benzina (Constanta - Rm Valcea; plecat din C-ta la 15:20 si ajuns in Valcea la 9:15 ,cu traversatul Bucurestiului la ora 6 si a Pitestiului la 8:30, distanta fiind de 421 km am consumat NUMAI 27 L de benzina ... acica un consum de cca 6,35L% km in conditii de mers pe A1 si A2 cu 120+ iar de la C-ta pana la intrare pe A2 media de viteza a fost cca 110 km/h

 

Ce este de facut... si unde as putea sa rezolv problema ??? (Ovi_jer, NINI... de ce se poate... :"> ... caci prin Valcea ajung din cand in cand ! )

Edited by CT_ZDB

Share this post


Link to post

Domne, imi dau si eu cu parerea... poti sa te bagi sub dansa si sa te uiti daca atinge pe vreundeva evacuarea? Dar sa incepi cu saxofonul... Ai incercat cu filtrul de aer scos? Dar cu capota ridicata? Stiu ca poate sunt dubios dar ce te costa? Uneori problemele complicate au rezolvari simple...

Share this post


Link to post

Ce fel de bujii NGK? cu cati electrozi?

Oricand ai drum pe la valcea ne putem intalni.

Share this post


Link to post

bujiile sunt BPR6ES... cu 1 electrod...

 

Saxofonul nu atinge.. s-a uitat in service; Filtrul de aer este ca&N .. panel.. deci mai mult aer decat atat... nu cred ca poate avea... (l-am curatat inainte de revizie)

Share this post


Link to post

Ce distanta? 0,8? Tureaza motorul in jurul de 2000 rot/min dar treptat si constant si vezi daca apar intreruperi si trepidatii.

Share this post


Link to post

odata ce turatia depaseste 1000 rpm nu se mai simte nici un fel de trepidatie si nici nu sunt caderi de turatie sau intreruperi. La relanti turometrul este "batut in cuie" ... Distanta intre electrod si masa nu prea am cum sa o masor ca nu am leiere... :">

 

@ovi_jer : Cand se anunta un drum la rm. Valcea... o sa te vizitez.. Si merci pt. bunavointa de a rezolva problema!

Share this post


Link to post

Masoara cablurile de la aprindere si distantza la electrozii bujanelor. Problema e doar de aprindere daca la peste 1000 rpm se linisteste.

Daca ai drum pe la Bv, treci pe la mine.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

@CT_ZDB: cred ca mi-am mai dat odata cu parerea si mai fac si acum.

Dupa ce am urmarit subiectul asta cu atentie si dintr-o experienta anterioara cu alta masina, as vrea sa afirm ca aceasta vibratie are mari sanse sa fie de la arborele cotit.

In cazul meu, pe perioada intre 2200 si 2500 rpm, masina intra intr-o dardaiala accentuata, dupa care disparea cu a aparut. Acest lucru sesizat si accelerand cu masina pe loc. Vilbrochen montat din fabrica cu defect. La o anumita turatie avand o mica deviatie intra intr-o vibratie, dupa care isi revine.

Pana nu cu mult timp in urma nu ma credea nimeni, dar de cand sunt in contact direct cu service-urile auto, am aflat ca asta e chiar o pb certa si binenteles nerecunoscuta de nimeni.

In cazul tau asta poate fi o pb aparuta odata cu uzura in timp a arborelui si care la turatia de relanti da o anumita vibratie. Si mai gandeste-te la un aspect: de cap ii vei da numai in momentul cand vei gasi un specialist care va dori cu adevarat sa rezolve pb si implicit sa te ajute.

Share this post


Link to post

In cazul meu tind in continuare sa cred ca este vorba de o problema electrica pt ca dupa ce am schimbat in urma cu 5 - 6 ca km setul de fise si capacul de la delcou s-a potolit pt. 3 - 400 km... dupa care a reinceput !!! ... deci nu cred ca e o problema mecanica!!! .. dar niciodata nu se stie. Pana nu merg cu masina la un mecanic care intradevar vrea sa ma ajute sa rezolv problema, nu voi reusi sa o rezolv... de asta sunt sigur. De aceea am cerut ajutorul celor care lucreaza in service-uri Daewoo aici, pe forum. Sunt oameni care intradevar accepta porvocarile si nu se lasa pana nu le dau de cap!

 

Inca odata multumesc pt sfaturile si parerile voastre. Cat de curand posibil o sa fac o vizita la D-l Ovi_jer caci pe acolo (Rm. Valcea) ajung mai des.

 

Inca odata MULTUMIRI tuturor celor care au contribuit cu o idee pt rezolvarea acestei probleme!

Edited by CT_ZDB

Share this post


Link to post

Pai prinde un electrician de nas si pune-l sa se uite mai ales pe la alternator.

La noi majoritatea mecanicilor care au dacii si-au pus alternator de clio si crede-ma la relanti merg motoarele ceas.

Share this post


Link to post

am o mare problema cu un espero 1,5 nu sta la relanti neam, am schimbat fise bobina verificat capul ala rotoe capac delco...daca o turezi merge normal daca o lasi la relanti sta ce sta dupa care variaza si moare...aveti idee ce sa fie

Share this post


Link to post

Cu motorul cald sau rece ?

Verifica IAC .

Share this post


Link to post

Si eu zic la fel ca bogdan ca este posibil de la IAC dar cred ca poate fi si de la senzorul clapetei de acceleratie. Mergi la service.

Edited by adrian.sava

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...