Jump to content
Sign in to follow this  
undoz

Pornire motor

Recommended Posts

Am o problema: Dimineata (in g-ral) cand pornesc motorul parca merge in 3.Adica se comporta normal numai ca are intreruperi. Si in max 1-2 minute isi revine si merge aprox. rotund. Mentionez ca am inlocuit fise, bujii, ulei, filtru ..toate noi! Banuiesc delcoul sau capacul, acum nu ma pricep sa dau un verdict! Plus ca intre 2500 si 2900 ture imi intrerupe, nu mai urca normal! Ce ar putea fi, sa stiu ce sa inlocuiesc ?!

Share this post


Link to post

Se poate sa fie de la capac sau de la lulea (rotor). Esti sigur pe fise si bujii?

LE: Verifica totusi si alimentarea sa nu ai vreo surpriza.

Edited by fixxxer

Share this post


Link to post

Dupa segmentarea motorului, la pornire se simte un zguduit puternic in cutia de viteze si nu imi dau seama daca este normal sau nu. In rest motorul merge perfect. Este normala aceasta "descarcare de putere" ?

Share this post


Link to post

@fixxxer: Sunt sigur pe ele, bujiile sunt noi si fisele la fel (sunt testate de Banzay cu conectare direct la mana lui ) :) ). Varianta asta as putea sa o elimin, cu restul cum fac? Trebuie sa ajung neaparat la service? Mentionez ca am rezolvat cu intreruperile de putere, erau datorate surubului de GPL strans prea mult! Insa cu pornirea "in 3" tot asa a ramas + ca imi trepideaza fff tare masina pana sa isi revina relanti-ul (adica sa mearga rotund).

Share this post


Link to post

Masoara fisele de bujii chiar daca sunt noi.

Baga un ochi prin delco si schimba luleaua, capacul (daca este cazul) si bobina din interior.

Ce distanta ai la electrozii bujiilor? Ce bujii sunt?

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

ing3r daca ai vreun prieten cu espero mai fa transplanturi temporare de pe el si vezi ce imbunatateste pornirea ta. Daca tot bagi mana in foc pentru aprindere fa un schimb de injectoare cu cineva dispus sa te ajute.

Share this post


Link to post

Pai nu cred ca are rost sa fac schimb de injectoare , ca si daca o trec imediat ce o pornesc, de pe benzina pe gaz, face la fel...Azi cand am pornit-o nu a mai facut deloc, sa fie un semn? De mers, merge excelent, insa la pornire e problema...Oricum trebuie sa ii dau un reset ECM + Idle Learn...

@ Dj_Dark: Mersi mult pt ajutor, o sa tin cont de ce m-ai sfatuit!

Edited by ing3r

Share this post


Link to post

Verifica bujiile dimineata inainte de a porni,vezi daca nu -i vreo una umeda (dintr-un motiv sau altul) sau pe undeva pe instalatie (in zona injectoarelor,pe la etansari) primeste aer pe timpul stationarii.

Share this post


Link to post

Chestia e ca ultimele 3 zile cand am pornit-o (prima pornire) nu a mai facut asa.In seara asta , dupa o stationare de vreo 8 ore, iar...Numai ca se simtea un pic mai putin si mai incet. Chestia dubioasa e urmatoarea: pana acum cateva zile aveam intreruperi de turatie, mai ales dupa 2000 turatii...Ultimele zile nu am mai avut, ca am mai dat drumul un pic la surubul de gaz. Insa in seara asta iar am avut acele intreruperi , rateuri pe la toba si acceleratie in suturi! La fel, a mai dat drumul un pic la surubul de gaz. Si-a revenit, insa parca tot accelereaza un pic fara constanta... Sa aiba legatura pornirea cu mersul acela "in suturi" si cu intreruperi? Mie asa mi se pare, comportamentul se aseamana f mult... :(

Share this post


Link to post

Tu pornesti pe gpl?

 

PS. A inceput si a mea cu d'astea. Daca o las mai mult timp (8 ore, o noapte) porneste greu al naibii. Invarte demarorul mai mult decat de obicei, se chinuie sa porneasca (relanti mic, 500 ture) pentru o secunda dupa care isi revine si merge normal. Avand in vedere faptul ca am inlocuit aproape toata aprinderea e posibil vre-un injector sa nu mai inchida bine si sa se inece.

O sa revin cu detalii cand o voi rezolva. Deocamdata nu ma streseaza prea rau.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

NU pornesc pe GPL. O fac pe benzina si intra automat pe gaz la peste 2000 rpm. Si problema e ca nu face mereu asa, cand si cand.Oricum ma duc cu ea la service si vedem ce zice mecanicul. Revin cu informatii...

Share this post


Link to post

Ia vezi pe intuneric daca n-ai ceva jocuri de lumini pe la fise :)

Share this post


Link to post

M-am uitat, nu am. problema probabil e in curs de remediere, cred ca datorita faptului ca a intrat apa la piston se comporta asa...E in service acum. Mersi de ajutor!

 

P.S.: Am revenit, chiulasa ovalizata, garnitura arsa...cel mai probabil de la asta pornea in 3, pt ca avea apa in capul pistonului ...

Edited by ing3r

Share this post


Link to post

Salut,

 

Sper ca ma puteti ajuta la o problema la Espero: masina a avut vesnica problema cu contactul oxidat la demaror. Am fost nevoit sa o pornesc impinsa de 2 ori. Astazi am curatat contactul si electromotorul invarte fara probleme dar nu porneste motorul. Pompa de benzina nu bazaie 1-2 secunde...bazaie incontinuu cat timp e contactul pus.

 

Are cineva vreo idee?

Share this post


Link to post

Daca bazaie pompa debenzina incotinuu inseamna ca nu face presiune.Ori nu ai benzina,ori pompa e defecta.Verifica sa nu fie vreun furtun iesit de la loc.

Share this post


Link to post

Din cate stiam eu pompa functioneaza un timp presetat (cand contactul este pus dar motorul oprit).

Share this post


Link to post

ECM-ul nu are senzor de presiune benzina in rampa. El stie doar de cele 2 secunde dinainte si atat indiferent ca face presiune sau nu.

 

PS. La punerea contactului pompa functioneaza 2 secunde. Cand se da la automat, cat timp demarorul invarte motorul pompa trebuie sa bazaie. Cand nu se mai invarte motorul (pornire ratata) iar contactul motor ramane pus pompa mai "baga 2 sec" dupa care tace. Ciclul se reia la o noua incercare de pornire.

 

Becul de check galben se aprinde la punerea contactului? Sta tot timpul aprins sau semnalizeaza ceva?

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Becul galben ramane aprins, ca de obicei iar pompa nu se opreste din bazait. Am masina de ceva timp si cunosc mediul de functionare al pompei...si in niciun caz nu se comporta normal in acest moment.

 

Mai exista o posibilitate: motorul sa fie innecat de la tentativele de pornire de cand aveam problema cu demarorul (pompa functiona corect atunci).

 

Chiar nu am nicio idee ce ar putea fi.

 

Ms pentru opinii!

Share this post


Link to post

E o problema care nu poate fi rezolvata fara tester. Vezi in service daca se pot conecta.

Pompa aia nu are voie sa functioneze mai mult de 2 secunde. Undeva ai o problema electrica (releu blocat aclansat, cablu de test pompa pus la + ...etc) sau, in cel mai rau caz, ECM defect.

 

Du-te la un service capabil. Sunt si eu curios ce naiba are.

 

PS. Injectoarele nu functioneaza daca motorul nu se roteste. Deci nu se inneaca decat daca nu primeste scanteie, nu e ca la dacie :D .

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

am inteles

 

de curiozitate...unde se afla releul pentru pompa. Sub capota, in panoul de langa baterie nu l-am gasit...

 

Si totusi asta poate fi un motiv pentru ca motorul sa nu porneasca? :-?

Share this post


Link to post

Releul de la pompa este in compartimentul sigurantelor

Share this post


Link to post

Sa vedem...astazi vine sa o ia mecanicul.

 

Pompa este in mod clar defecta pt k am verificat-o ieri...

 

Tind sa cred k este problema si la releu. El ar trebui sa taie curentul la pompa dupa 2 sec de la punerea contactului si sa il redea doar la pornirea motorului...ceea ce nu prea se intampla.

 

Sa vedem ce zic doctorii :P

Share this post


Link to post

La espero nu exista relee decat in compartimentul motor langa baterie. Nu e ca la cielo, in stanga volanului nu exista decat sigurante

post-2698-1241590022_thumb.jpg

Asta e cutia iar pe capac scrie fiecare releu la ce serveste.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Da, exact...si nu exista releu pt pompa de benzina.

 

Au venit baietii sa o ia din parcare si mi-au zis o chestie pe care probabil ca o stiti si voi...dak nu, tineti minte:

 

 

Mai degraba va taiati venele decat sa impingeti Cielo sau Espero la pornire. (figurat)

 

Ramane sa vedem ce are...

Share this post


Link to post

Mai sunt niste relee la picioare in stanga jos, Sorry dar acum mi-am amintit, e un capac de vreo 10X10 cm, sub el trebuie sa fie. Eu l-am gasit odata dar nu mai stiu unde exact. Desfa capacul ala si vezi daca are vre-o eticheta pe el.

 

PS. Eu am pornit-o impinsa de vre-o 2 ori si nu a avut repercursiuni negative.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...