Jump to content
Sign in to follow this  
CT_ZDB

Formula 1 - 2006

Recommended Posts

Sa fie pilotul .. doar 30%? Greu de spus..

Pai datele prezentate de tine nu fac decat sa-mi intareasca parerea ca Shumy a mers mai bine ca Fernando, iar cursa s-a hotarat la boxe sau datorita strategiei.

Edited by dreamlike

Share this post


Link to post

:o fftopic:

 

Si inca odata toata "stima" pentru TVR... in loc de declaratiile de presa ei ne dau 15 min de publicitate. O cursa de F1 e programata pentru 2 ore. Daca se termina mai repede, TVR-ul taie cat poate din tranzmisie ca sa dea cat mai multa publicitate...Cum spuneam, "tot respectul"... pentru televiziunea publica la care platim abonamente... :butt:

Share this post


Link to post

dreamlike,

Aia sunt cei mai buni timpi pe tur/sector.

Uita-te si La Rosberg.

Nu sunt nici fan al locului 1 si nici al locului 2 :)

Dar.. cursa a fost corecta.

 

CT_ZDB,

Platim de 2 ori, si abonament si la cablu..

Si tot degeaba.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Mi-a placut,bravo Kimi si Niko(Rosberg),traiasca RTL si team radio.

Share this post


Link to post

Nu se publica si un clasament al timpilor pierduti la boxe ?

Share this post


Link to post

Felicitari lui Rosberg (faina depasire), si lui Kimi (m-a tinut cu inima cat un purice sa nu abandoneze - ce sa-i fac cosmaru sezonului trecut, super strategia cu o oprire la boxe) in rest e de abia la inceput sezonul, multe se pot intampla...

Share this post


Link to post
Aia sunt cei mai buni timpi pe tur/sector.

Uita-te si La Rosberg.

Nu sunt nici fan al locului 1 si nici al locului 2 :)

Dar.. cursa a fost corecta.

Am vazut timpii si departe de mine sa spun ca nu a fost corecta cursa, dar consider ca strategia a jucat un rol decisiv. Pana la urma si strategia face parte din spectacol.

Share this post


Link to post

Strategia se face dupa puterea si rezistenta masinii si a pilotului.

Plecand de la afirmatia mea cu Montoya si Kimi versus Button,

as spune ca Montoya nu s-a fi descurcat strategiei aplicata lui Kimi

(poveste validata anul trecut de altfel), si uite si de ce:

avand multa benzina masina este mai greu de condus,

cauciucurile si alte componente sunt supuse unei uzuri sporite,

de asemenea eforturile pilotului sunt mai mari, si clar timpii pe tur mai mici.

 

Acuma .. revenind la MS verso Alonso,

vezi timpii de ieri ca i-am pus intentionat in pagina precedenta, sa-i putem analiza ;)

sunt extrem de apropiati, dar cantitatea de benzina nu era aceeasi,

strategia a fost teoretic castigatoare dar practic masina+pilot trebuiau sa o suporte.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Dupa cum stii, dupa noul , cantitatea de benzina cu care pornesti in sesiunea a treia de calificari, este aceeasi cantitate cu care se pleaca in cursa. Probabil ca MSC a avut mai putina benzina in calificari decat ALO, insa pana la urma asta s-a intors impotriva lui pentru ca ALO a putut sa stea mai mult in pista, iar cu masina mai usoara sa recupereze diferenta, in felul urmator:

- 4,7 sec avans la prima intrare la boxe, ALO a mai rulat 2-3 tururi apropiindu-se la 1 sec si ceva;

- 1,2 sec avans la a doua intrare la boxe, ALO a mai rulat 2-3 tururi, iar MSC a iesit la 24,7 sec in spate, reusind totusi sa se apropie la 23,8 sec, dar coroborat cu faptul ca la a doua intrare MSC a petrecut la boxe 8,7 sec, iar ALO 7,7 sec aici s-a facut diferenta;

- daca tragem linie observam ca timpii sunt sensibil egali (pe tur diferenta se calculeaza la miimi de secunda) fapt care s-a vazut prin aceea ca ALO a iesit milimetric in spatele lui MSC, doar ca iesirea in pista se facea intr-o curba la dreapta, iar ALO a iesit pe interiorul curbei, MSC a trebuit sa-l ocoleasca, apoi sa franeze, riscand chiar ca iasa in decor, moment de care ALO a profitat si a iesit in fata. De acolo si eu puteam castiga :>

Ar fi avut o sansa in plus MSC daca ar fi avut un coechipier tare in spate care sa fie in stare sa profite de timpul bun din calificari, dar cum Massa a pierdut pozitia dupa 2 curbe...

ALO stia ca sansa lui era sa-l depaseasca le MAS cat mai repede, lucru pe care l-a si reusit. Cam asta e parerea mea, sper ca nu urmeaza o prelegere despre faptul ca MSC a castigat numai cu ajutorul coechipierilor.

Cum au zis si antevorbitorii mei - ne asteapta un sezon tare de tot frate!

Share this post


Link to post

Strategia nu este ceva in abstract..

e puternic legata de masina, anvelope, pilot,

pozitia pilotului la un moment dat, conditiile atmosferice, etc.

De asemenea.. de multe ori se modifica in timpul cursei.

 

PS: Pai .. stiam ca depasirile nu-s interzise.. :scarpin:

Ca-n tenis, se joaca pe puncte :thumbl:

MS si echipa au luat decizia corecta! 8 puncte sunt 8 puncte.

 

PS2, later edit:

MS e un pilot caruia greu ai putea sa-i reprosezi ceva.

Nu doar cele 2 campionate la rand(94-95), iar apoi cele 5 luate la rand (200-2004),

intreaga sa viata sportiva e un absolut record, un stindard ridicat pe Everest!

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Frumos, frumos.

Trebuie sa recunosc ca tin cu MSC de mult...imi pare rau ca nu a castigat. Spre final parea ca se multumeste cu locul 2, nu a fost foarte hotarat (asa cred eu).

De mult nu am mai fost spectacol in F1 asa ca azi. Mi-a placut cursa. Massa trebuie sa controleze mai bine masina..Alonso l-a evitat superb, era urat daca se loveau acolo.

Kimi a fost fenomenal, din pozitia 21 pe 3 a avut o evolutie super.

La start Renault se pare ca e superior, trebuie poll-ul pentru MSC daca se vrea campion.

Honda vine tare din urma, au o masina reusita si se pare ca o sa fie competitivi anul acesta.

Ce sa mai spun, F1 a inceput superb sper sa continue superb. :lavolan:

Share this post


Link to post
MS si echipa au luat decizia corecta! 8 puncte sunt 8 puncte.

Asa cum am mai spus, sezonul tine 18 curse (anul asta), iar 8 puncte e mai bine decat nimic.

Stii ce era tare Tommy, Alonso sa il fi lovit pe Massa atunci cand a derapat, sa vezi atunci scandal - Ferrari isi elimina contracandidatii! Accident intentionat! etc, etc. Acolo Alonso si-a aratat clasa.

Share this post


Link to post
MS e un pilot caruia greu ai putea sa-i reprosezi ceva.

Eu am remarcat ca SMC a gresit tocmai atunci cand a iesit ALO de la boxe. A vazut ca-i iese in fata si ca are culoarul mai bun si atunci s-a repezit in curba aceea, spre masina adversarului, a fortat interiorul, a franat cat mai tarziu, la intimidare as zice si a blocat rota dreapta-fata. Toate acestea in loc sa se angajeze pe o traiectorie care sa-l scoata natural pe interior si cu o viteza superioara. Aceasta manevra "la nervi" l-a facut sa piarda acele 1,15s pe care n-a mai putut sa le recupereze nici in 8 tururi. Asta, probabil, pentru ca a avut mai multa benzina decat ALO pusa de un calcul gresit al oamenilor de la boxe. S-a vazut clar ca masinile erau aproape egale la performante, diferentele din timpul cursei stabilindu-se doar datorita diferentei de mase si poate a unui reglaj salvator al aerodinamicii la ultimul pit-stop. Senzatia mea a fost ca echipa l-a servit mai rapid pe ALO decat pe MSC. Din acest motiv cred ca ALO a iesit cu un pas inainte de la ultima oprire, fapt care l-a enervat pe teuton si l-a provocat la greseala. Bineinteles, toate acestea nu scad cu nimic meritele micutului spaniol, ale masinii sale si ale echipei.

Share this post


Link to post

Domnilor, o cursa SUPERBA! Bravo podiumului, in special lui Kimi si pustiului Rosberg, o sa fie mai mare decit HAK si RAIK daca nu se pierde pe drum.

 

PS: e mare lucru sa-l bati pe MSC cu armele lui! tare spaniolul!

Share this post


Link to post

Ceva poze de dupa mult discutata iesire de la boxe a celor 2, sa fie greseala, sa nu fi putut face altceva..

greu de zis din poze, nu-mi aduc aminte scena exact, poate gaseste cineva un filmulet chiar cu iesirea (aici s-a castigat locul 1).

 

post-1549-1142257241_thumb.jpg post-1549-1142257062_thumb.jpg

 

Si .. ca sa ne facem o idee despre cat de usor e de condus o raketa din asta,

uitati ce a rezultat din fantastica lupta a lui David Coulthard cu Nick Heidfeld:

post-1549-1142257272_thumb.jpg

*David Coulthard, Red Bull (10th) :*

I flat spotted early on when I was wheel to wheel with Nick (Heidfeld), which afterwards caused huge vibrations in the car.

Theres so much vibration when that occurs, you lose visibility, your eyes are shaking in your head and it feels like youre sitting on top of a spin drier.

You cant read the pit board nor the displays in the car.

The team wanted me to do an oil transfer, but I had to ask them what colour the button was that I needed to press, as you cant read anything when its like that.

Its horrible and rounds off a pretty disappointing weekend.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Poza e facuta putin mai tarziu, dupa prima curba, cand ALO deja avea interiorul, ii luase fata lui MSC si desi acesta venea tare din spate, ALO si-a protejat foarte bine trasa (care era cea ideala). Raman la parerea expusa in postul 184.

Alonso merita felicitari - intr-adevar le-a inchis gura tuturor (vezi semnele facute dupa linia de sosire). :D

Share this post


Link to post

Da' chiar, ce a vrut sa spuna prin "ciocu' mic?" cu cine ce are de impartit?

Share this post


Link to post

Cu cei de la Ferarri,parca asa au zis astia de la tv.

Share this post


Link to post

Nu cred ca numai cu cei de la Ferrari.

"Adica cum, vine mucosul asta si castiga titlul, iar noi de atata timp in F1 nu reusim? Probabil si-a vandut sufletul pentru asta!"

Pana si eu, un biet chibitz, am spus ca nu m-a convins - inca. Odata ajuns campion nu cred ca iti faci numai prieteni.

Share this post


Link to post

A fost o cursa frumoasa ,cum nu am mai vazut demult.Sper ca si urmatoarea sa fie cel putin la fel de interesanta, mai ales ca sezonul asta sunt multe noutati . Vedem duminica ce se mai intampla.

Edited by mugur

Share this post


Link to post

Eu sunt de acord cu tolin. MS putea sa-i ia fata lui Alonso.

Insa nu cred ca e vorba de o greseala tehnica aici, ci de inspiratie pura (apropo de latini :D ) N-avea cum sa stie ca Alonso nu-i va inchide trasa ideala. A fost probabil convins ca alonso ii va inchide usa acolo (ceea ce era logic, intr-un fel) si a fortat sperand ca are suficient elan cat sa reusesca, o ezitare (incercare pe trasa ideala, un blocaj din partea lui alonso si revenire pe cealalta parte) taindu-i orice sansa practic. A fost la un pas sa reuseasca, si in plus a sperat ca poate Alonso va ceda nervos in secundele bune cat au fost unul langa altul. A facut in acelasi tur o simulare de depasire la aspiratie, desi era evident ca nu va reusi, insa cred ca a avut acelasi rol: sa-l intimideze pe Alonso.

Share this post


Link to post

Da! O cursă super. Într-adevăr a fost spectacol.

Cât despre câştigători, cred că cursa a câştigat-o kimi. Cu puţin noroc este anul lui şi nu cred că va dezamăgi. Cursa a fost câştigată la standuri şi mă mir că ferrari nu au avut cea mai bună strategie dar oricum SCH şi-a arătat clasa prin neasumarea riscurilor inutile 8 puncte fiind 8 puncte. Cât despre ALO nu pot spune că a arătat ceva deosebit,a avut o strategie perfectă. BAR urile(Button) au mers iarăşi bine şi nici williams nu a dezamăgit. Cred că dezamăgirea a venit din partea celor de la Toyota care nu au demonstrat mai nimic.

Oricum vom vedea ce aduce restul sezonului.

:) >-

Share this post


Link to post

ALO si-a dovedit clasa in 2 momente cheie: l-a evitat pe bezmeticul de Massa si l-a pacalit pe MSC, beneficiind aici si de munca echipei de la boxe. Suficient, zic eu, pentru a fi numit un bun pilot, mai are de muncit pina a fi un mare campion ... imi aduce aminte de Senna, pe care nu l-am iubit, dar care m-a impresionat. Senna a fost un mare campion.

Share this post


Link to post

The Malaysian Grand Prix Preview

19 March 2006

With only a week between races, few expect the order to change much here in Malaysia after Renault, Ferrari, McLaren and Honda were the top dogs in Bahrain.

 

“There are four teams fighting for victories at any circuit at the moment,” says reigning world champion Fernando Alonso, the winner in Sakhir for Renault. “I think any of them can win races, and this would make the start of the season very, very interesting.”

 

Michael Schumacher and Bridgestone are convinced they will be even stronger this weekend, and that they can challenge for victory. “This year the fight for the championship will be very close,” Schumacher says. “There are several good teams, all of which are capable of battling for the title, and it’s great to be one of them.”

 

Ferrari team mate Felipe Massa has a tougher weekend in prospect, as the team have chosen to give him a new V8 for Sepang after examining his engine post Bahrain. This means the Brazilian gets a ten-place grid penalty, as does Red Bull's David Coulthard, whose Ferrari V8 cruelly failed just after the chequered flag at Sakhir.

 

McLaren had a difficult start to the season, with Kimi Raikkonen having to start from the back of the grid after his rear suspension breakage in qualifying. He fought through to third place, with team mate Juan Pablo Montoya taking fifth.

 

“People said we weren’t very good,” Raikkonen said, “but during the last month we really improved our position, and when we came here the car was pretty good. It was nice to see that we were strong in the race, and we could have been very strong in qualifying, also.”

 

While Renault and Ferrari were lifted by their performances, McLaren and Honda admitted to disappointment. Jenson Button’s race in Bahrain was compromised immediately by a problem with his clutch which dropped him from third on the grid to ninth at the end of the opening lap. He finished fourth. Team mate Rubens Barrichello experienced the loss of a gear and never figured after the opening stages.

 

“We come away from Bahrain disappointed with our final result but at the same time very encouraged by the performance of our car and drivers and looking forward to Malaysia,” says Honda’s sporting director Gil de Ferran.

 

The other team that are feeling bullish about their prospects this weekend are Williams, following Nico Rosberg’s storming drive and fastest lap in Bahrain.

 

“We probably underestimated our true performance and we ran a lot of fuel on the car and qualified probably too heavy,” admits engineering chief Patrick Head. “In truth we’ve got to take a more aggressive approach in Malaysia, but two cars in the points - we’re not too unhappy with that as a first-off.”

 

As one of the hottest races of the season, the Malaysian Grand Prix will exact a heavy toll on drivers and machinery.

 

“Everything that you do here is like operating in a sauna,” David Coulthard says, while Jenson Button added: “The most important thing is to keep hydrated. This is a really tough race on us, and your performance definitely goes down if you start getting dehydrated.”

 

Despite the heat, the drivers usually love the Sepang circuit. Those new to the track this year include rookies Rosberg and Scott Speed, as well as Swiss driver Giorgio Mondini, who is set to make his Formula One debut as Midland's third man in Friday practice.

Edited by Alezz

Share this post


Link to post

"Flexing wings seem a big issue in F1 this year

Intriguingly, after Renault questioned the legality of Ferrari's rear wing, it is now suggested that the Enstone based team faces an FIA inspection in Malaysia following doubts about the bodywork of the R26 car.

 

FIA delegate Charlie Whiting may already have arranged a meeting with Renault's Pat Symonds, amid claims that the R26 racer's unique rear wing end plates are designed to bend at high speed, thus reducing wind drag.

 

According to Auto Motor Und Sport in Germany, the Renault's 2006 rear wing is designed so that - at high speed - the trailing edge moves out of the line of wind flow.

 

A central theme of the 'flex' case against Ferrari, meanwhile, is that - unlike every other team - the main element of the 248 F1 car's rear wing is not reinforced by vertical 'supports', which in theory could allow the wing to bend at high speed.

 

Auto Motor Und Sport suggests that Ferrari could be asked by the FIA to install such supports."

 

Mda.. interesant de vazut cum se va termina povestea asta.. parca si acum cativa ani a mai fost o astfel de controversa, dar nu-mi mai aduc aminte ce echipa era luata in vizor atunci.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...