Jump to content
Sign in to follow this  
eugenbonta

Bataie planetara Tico

Recommended Posts

Mie imi caraie la stanga-dreapta maxim daca e umezeala sau frig afara...De ex, duminica am fost la spalatorie si dupa ce am iesit de acolo caraia. Luni dimineata n-a mai carait. O fi tot piesa aia de la amortizor? Nu de alta, dar am amortizoarele in garantie :-W

Share this post


Link to post

eu am scapat de ciriit odata cu schimbarea bucsei de teflon de la caseta de directie

Operatie care a costat cca 700k

Share this post


Link to post

Salutare. Am schmbat pentru ca trebuia butucul si planetara pe stanga si caseta de directie. Umblu mult si nu imi permit sa dau cu nevasta de plopi... :D In viraje, daca plec lent sau la viteze mari NU rontaie. Daca plec in forta chiar si la a doua se aude un rontait in partea stanga langa cutie desi planetara e noua... Aveti idee ce poate fi? OFF TOPIC cine vine la intalnire maine sa vina si cu o cheie de bujii si o lera. Aviz Leutzu pedala, peste imputit si CO. :) Astept cu nerabdare si STIKERUL cu daewooclub. Merci pt eventualele raspunsuri.

Share this post


Link to post

Ai schimbat butucul si tripoda dinspre roata? Inspre cutie ai schimbat numai tripoda ? Daca spre cutie ai schimbat numai tripoda apar jocuri provocate de uzura celor trei canale din butuc (oala) unde culiseaza tripoda ! Dupa reparatia asta ai verificat jocurile ?

Axul planetarei se schimba numai daca sunt jocuri intre tripode si ax ,adica in caneluri !

Share this post


Link to post

Salut ToPser am schimbat TOATA planetara ca era varza, a avut joc mare in rulmenti si... se f**u si planetara. Deci planetara completa, ax, cap roata si tripoda. Oare ce-o fi de rontaie?

Share this post


Link to post

Pai eu sunt mai greu de cap!!! :-? Ai zis ax, cap roata si tripoda !!! Soo planetara completa inseamna doua capete (unul spre cutie ) si doua tripode ,ca planetara saraca are doua capete !!!

Eu banuiesc ca partea dinspre cutie a ramas neschimbata ! Eu de aceea te-am intrebat daca ai verificat jocurile , ai pus tu personal manutele pe planetara ,sau ai lasat totul in seama baietilor buni de la service ?

Share this post


Link to post

Am schimbat toata planetara care nu avea joc. Adika ambele capete si axul care este si le tine pe amandoua in subansamplul numit planetara. Prost am fost ca aseara la intalnire nu mi-am adus aminte. Poate veniti mai multi joia viitoare.

Share this post


Link to post

Am o problema asemanatoare care ma pune in mare dilema.

Problema a aparut pe partea dreapta ...si se auzea un uruit deranjant ..si aparea la orice viteza .

Am fost in service...am schimbat rulmentii care erau uzati rau...zgomotul s-a mai domolit dar nu a disparut.Acelasi uruit constant si deranjant.

Mai nou...in momentul in care virez pe loc...se aude un carait un fasait destul de puternic.

La ultima vizita la service mi-au zis ceva de o bucsa la caseta...ca e uzata..dar mai merge...si ca schimbarea ei se taxeaza cam cu 6 ore de manopera, pt ca trebuie desfacuta toata coloana de directie.

Nu stiu daca uruitul este de la planetara...rulmenti...busca...sau rulmenti amortizor???

Astept iei.

Multumesc

Share this post


Link to post

Pe langa n(n-1) probleme pe care le-am avut cu ticalosul, mai am INCA una.

Am constatat un huruit la roata cand iau viraj maxim sa plec de pe loc (trebuie schimbat capul de planetara,l-am schimbat la o roata,acum face figuri ailalta) si vroiam sa va intreb daca e normal sa se auda huruitul asta si la mers normal, cand sunt rotile drepte. Schimb a 1-a, a 2-a, etc, drum drept si tot se aude, dar numai cand accelerez, daca e pe liber nu se simte nimic .Sa fie ceva si cu unghiul de fuga? Ar trebuie facuta geometria rotilor din nou,avand in vedere faptul ca am facut-o si asta vara?

Edited by andrei_ics_ics_el

Share this post


Link to post

La mine facea si cand erau rotile "drepte". Dar doar in momentul in care acceleram, cand viteza era in crestere.

Share this post


Link to post

Si la mine face si cand sunt rotile drepte cand accelerez, si cand iau maxim viraj si plec de pe loc. E posibil sa fie si altceva in afara de capul de planetara? Am schimbat asta vara bucsele toate, bratele si capetele de bara, nu cred ca poate fi altceva in afara de planetara.

Edited by andrei_ics_ics_el

Share this post


Link to post

Am schimbat burduful la cap planetara, era rupt si cred ca am mers ceva pana am descoperit. Caraitul a continuat dupa ce am schimbat burduful si acum chiar s-a accentuat fata de tunci, si cand plec de pe loc si cand schimb viteza in mers se aude un "clanc".Capul de planetara l-am schimbat acum 10000 km. Ma intreb daca sa-l schimb din nou sau sa-l mai tin, ma gandesc ca poate mai tine, dar sa nu afecteze siguranta.Daca stie cineva cam cat mai pot merge cu el in siguranta?

Share this post


Link to post

Ai schimbat burduf dar ai curatat acolo? Mai intra praf, nisip , mizerii etc. Acestea in timp strica si atunci apar tot felul de sunete.Despre siguranta las pe altii sa se pronunte.

Share this post


Link to post

Cand s-a schimbat burduful s-a spalat in benzina capul de planetara si suflat cu aer, vazut de mine in service.Dupa remontare a inceput sa caraie din nou cam la 500 km facuti. Mai mult ca sigur ca s-a uzat dar avand in vedere ca nu avea multi km facuti m-am gandit sa-l mai tin pana la limita, care cred ca se apropie.Sunt nehotarat daca sa-l schimb din nou sau sa mai astept, dar mi-e sa nu fie de belea daca mai stau!

Share this post


Link to post

La mine planetara pe dreapta a inceput sa caraie pe la 70 000 km ca a mers tata vreo 400km cu burdufu spart si am mers cu ea trosnind pana la 300 000 km(dar erau originale korea din fabrica) cand le-am schimbat pe amandoua cu d-alea italiene care m-au tinut vreo 50 000 km.Asa ca de la trosnit pana la a te lasa in drum mai e cale lunga.Dar nu stiu, trosnitu ala ciudat de care ziceti ca apare dupa ce schimbi planetara sa nu fie din cauza ca or fi niste facaturi care poate nu au dimensiunile exacte ale unei pl de tico(mai lungi sau mai scurte).Zic asa pt ca ultima oara cand le-am schimbat(dupa un accident) dupa 5-6km imi trosnea planetara(noua) pe stg in viraje si se incalzea foarte tare.De la accident(in lonjeronul stanga) meseriasii din service mi-au scos lonjeronul prea mult in exterior si in viraje mai ales tragea de planetara in exterior si i-am pus un distantor(0.5cm) intre fuzeta si planetara si nu mai am probleme.

Share this post


Link to post

mie imi zdrangane cand iau viraj stanga maxim

mi s-a spus sa schimb cap planetara.

m-am incumetat si am cumparat planetara toata. cand desfac roata sa schimb planetara... bucurie mare: trebuiau schimbati rulmentii si butucul.

am schimbat tot ce trebuia schimbat si cand sa plec si iau viraj stanga maxim acelasi zdranganit. imi poate da cineva niste informatii? poate trebuie schimbat altceva sau nu am schimbat ce trebuie :-? ?

Edited by uhd

Share this post


Link to post

Ai schimbat si planetara sau te-ai rezumat la rulmenti si butuc ?

Share this post


Link to post

e cumparata si e si montata

Share this post


Link to post

Nu stiu ce sa mai zic ,e prea simpla teaba pe acolo ca sa dea batai de cap !? Suspenda roata vireaza la maxim stanga si trage de ea ! Ce roti ai? ,se poate sa atinga roata de lonjeron sau contraaripa !

Share this post


Link to post

e exact acelasi zgomot care il aveam si inainte. gen planetara busita. un fel de zgomot metalic

Share this post


Link to post

Am si eu o problema...se pare ca dau mereu de ele in ultima perioada.

Mai intai auzeam "pocnituri" la roata sofer.Era de la rulmenti fuzeta. Am schimbat si apoi la 2 saptamani aud iara sunete..Era pivotul de pe brat (pivotul mai avea putin si cadea).

 

Iar dupa inca 2 saptamana se aud batai fier pe fier (iarasi , dar mai tare) dese, mai ales cand virez. Capetele de planetara fata sunt schimbat de aprox 8 luni (de origine).

Am urcat masina pe roata de rezerva, am pornit motorul, am bagat in a 4 viteza, si am lasat la relantii...Cand virez de volan maxim stanga (daca nu ma insel), masina zici ca se rupe, asa urat bate. Din ce mi-au spus rudele care stiu mult mai multe ca mine, ar fi planetara. Cica pe acolo batea

 

Din ce as fi inteles planetara mare (nu capetele) ar fi compusa din doua bucati. Una mare si una mica. Aia mica fiind pe partea la sofer, adica unde ar fi problema la mine. Din ce am vazut pe net oricare din cele doua ar fi 700 ron aproximativ...deci am ramas fara vorbe...

 

Doua intrebari am:

1. Exista vreo sansa sa fie altceva si sa scap mai ieftin? (ca 700 ron nu cred ca mai bag in masina)

2. Exista pe forum un tutorial sa dau toata planetara jos? Am fost odata la un mecanic de "bloc" care mi-a scos toata planetara in 30 de minute (era pe asflat toata)..deci nu cred ca este extrem de dificil, doar ca nu vreau sa ma chinui 3 ore sa aflu cum.

Edited by crystygye

Share this post


Link to post

Daca esti sigur ca e dusa planetara si nu capul de planetara,se poate incerca "incarcarea ei",desii eu nu recomand.

Probabil masina a avut alte jenti decat cele normale.De obicei la acestea apare uzura la planetara. Eu am schimbat 2 capete de planetara pe partea dreapta in 2 ani si a inceput sa caraie si ultima.Macar eu stiu cauza...roti mai mari,gropi prea multe,kilometrii cat cuprinde..

Share this post


Link to post

Masina are jante stock si anvelope cat scrie pe talon. Gropi am luat ca tot omul, dar nu bate capul planetarei, ci planetara.. undeva sub scut.

Poate ma ajuta cineva mai priceput sa imi zica exact ce are.

Edited by crystygye

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...