Jump to content

neghi

Membru
  • Content Count

    20
  • Joined

  • Last visited

About neghi

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 12/13/1981

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Craiova
  • Din
    Craiova
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Tico
  • An
    1998
  • Nr. Inmatr.
    DJ-98-BAC
  1. Faza cu segmentatu mi se pare cea mai tampita treaba care ti-o poate baga pe gat un mecanic.Scotea rau fum albastru ? Un motor il segmentezi cand consuma prea rau ulei si chiar si atunci poate fi din altceva,ghiduri la supape de exemplu.Am un tico cu 491 000 km si am schimbat de 3 ori ghidurile la supape dar nu am segmentat-o niciodata. Nu prea ma pricep la matizuri, sunt ceva mai complicate, problema ta poate fi dintr-un simplu senzor sau termostat care la temperaturi mari nu iti da un amestec bun de carburant sau aprinderea o face aiurea. Nu crezi ca d-aia vine si mirosu de benzina?(care nu este arsa bine) Miros de benzina fara a avea legatura cu restu problemelor mai poate veni si de la rezervor, capacu de la pompa de benzina,care e sub bancheta sa nu etanseze bine, dar asta ar insemna sa ti se evapore benzina din rezervor si sa miroasa tot timpul. Mergi la un mecanic serios si care sa se priceapa la Daewoo nu trabanturi.
  2. Plastofix la spray e cam 30 ron. mie mi-a ajuns pt 2 bucliere tico, oglinzi laterale tico si 2 fustitze logan (ornamente d-alea de fibra care se prind sub bucliere).Toata treaba e sa fie plasticul foarte curat cand dai cu plastofix, nu trebuie sa dai ca...un strat atat cat sa aiba vopseaua pe ce sa prinda. Haionul ala merge si reparat, dar tre sa ai grija cand il inchizi sa sa impingi de una din margini, nu pe suprafata plana unde se indoaie foarte usor.
  3. Ar putea fi termostatul blocat pe inchis. Dar faptul ca se accelereaza cand porneste ventilatorul nu e bine.Aceste manifestari le-am intalnit si eu atunci cand ramanea fara apa: prin carburator (partea stanga) trec doua furtunase cu apa.Daca prin acele furtunase nu trece apa calda din motor, termostatul de la soc "interpreteaza" ca motoru e rece si iti actioneaza socul, d-aia se accelereaza.Verifica nu cumva sa ai pierderi de apa pe undeva.Daca nu... Sfat: 1.Porneste motorul rece si scoate busonul de la radiator 2.Urmareste sa vezi cand incepe si cum iti circula apa prin radiator 3.Pe masura ce se incalzeste radiatorul urmareste daca cele doua furtunase de la carburator se incalzesc si ele (orificiile alea din carburator se pot infunda f. usor)
  4. La faza cu 10-30 grade nu ma pricep, dar daca nu e desfigurata prea tare, merita sa o faci.Adica vreau sa zic daca nu e afectat trenul de rulare, e bine,singurul risc e acela cu usile sa nu mai vina la linie.Cu indreptatu nu ti-o scoate nimeni asa cum a fost.Am vazut intr-un magazin(dar nu stiu pretul) toata partea laterala dintr-o bucata:prag+aripa spate+stalp central+stalp fata.Indreptata dublura din interior si inlocuit exteriorul cred ca ar putea iesi ceva si cu usile(inchidere,aliniament).Acu' vezi si un tinichigiu ce zice, daca merita reparatia.
  5. 100 % e termostatul blocat deschis.Am avut aceeasi problema cu aceleasi simptome.Am schimbat termostatul(care arata de parca se jucase cineva cu patentul pe el) si gata cu problema.
  6. Jocul de la discuri ar putea fi din cauza fuzetei, daca nu ai cumva joc in pivoti (brat sau cap de bara) sau suruburile de prindere a discurilor sunt slabite.Rulmentii, care intra pe fuzeta isi formeaza cu timpul un sant mic si troncane cateodata.Am inteles de la mai multi mecanici ca fuzetele se duc in general din cauza rulmentilor care daca nu sunt originali si sunt facaturi(chiar si aia de GM care toti zic ca-s piese originale) din cauza ca nu au exact dimensiunile standard, au diferente foarte mici de cote si nu calca perfect pe fuzeta si d-aia apare uzura in fuzeta sau daca rulmentii sunt montati impropriu(cu ciocanul).Etrierii asa joaca ei.Daca pui altii noi nu te tin mult si vor juca si aia.Am incercat cu tot felul de paste si nu sunt de durata.O "reparatie" mai de durata e cu arc de acceleratie de dacie infasurat dupa amortizor si cu ciocul in gaura din mijlocul etrierului(cum privesti dinspre fata masinii).
  7. Asa e si mai ales ca atunci cand sabotii sunt terminati incepe sa si piarda lichid. Mie, la o frana mai tare chiar mi-a sarit pistonasu din cilindru.
  8. Sabotii/placutele cand le pui noi nu au aderenta pe tamburi/discuri pana se lasa.De aia nici nu e recomandat sa schimbi si fata si spatele in acelasi timp.Poate ca ai rulat prea putin de atunci.Ai aerisit franele?Ai reglat sabotii ?Si oricum franele pe spate nu ingheata decat daca-i anulezi repartitorul, sau pe carosabil alunecos.
  9. Pai intre Tico si Matiz difera cutia de viteze (cred), motorul e acelasi, suspensia e la fel numai ca arcurile de matiz cica sunt mai tari,capetele de planetare sunt identice. Oricum, matizu e un fel de tico cu alta carcasa.Clienti pt piese ar fi destui numa sa ai rabdarea necesara sa iti recuperezi banii vanzand bucatele de matiz.Si daca prietenul iti da masina ca piese de schimb nu o fi prea rupta ? Poate nu mai ai ce sa valorifici din ea.
  10. Imi pare rau ca ai avut ghinion in alegerea masinii.La 57000km ar fi trebuit sa fie ca noua.Tico nu necesita mare ingrijire ca sa te tina,dar nici sa bagi doar benzina si atat.Eu schimbam uleiul la 5-6000 km Elf, nu vreo scumpete de Castrol,Aral,bla bla.Pe mine m-au uimit cat de fiabile pot sa fie(am prieteni cu tico segm la 600 000+GPL,matiz segm la 800 000,acu are 1 200 000).Eu ziceam in mesajul anterior ca poate sunt multi care nu stiu de simeringurile alea de la supape din cauza carora mai consuma ulei(si inca mult ulei).Sunt ieftine si la pret si manopera.Si am vazut pe-aici multi care pt pierderi de ulei,consum mare de benzina vor sa schimbe segmentii.Mie intr-o zi mi-a sarit arcul de la clapeta de soc si se inchidea si deschidea dupa pofte.Mi-a consumat 2-3 zile numai 13-14% pana m-am prins care-i faza.Trebuia oare sa sgmentez motoru' ?
  11. Da, bendixul e de vina cand caraie si nu pune motorul in miscare.Daca erau carbunii de la electromotor dusi nu facea asa.Iar cand se duce bobina nu face decat un tzac(ca atunci cand e bateria dusa de tot).
  12. Io nu stiu de ce dati repede fuga la mecanici la segmentare,sa-si bage toti meseriasii mainile in motoarele voastre?Cate sute de mii de km au masinile?Pt cei care nu stiu, motorul de tico e "garantat" de producator 300 000 km fara sa-ti bati joc de el.O data la 150 000 km se schimba SIMERINGURILE SUPAPELOR. Tico-ul meu are 496 000 Km(taxi) si am schimbat aceste simeringuri de 3 ori dar nu am segmentat-o NICIODATA.Cande se uzeaza simeringurile consuma ulei cu galeata si scoate fum(albastru) ca locomotiva si se schimba usor: se demonteaza axa culbutorilor ca sa ai acces la ele.
  13. La mine planetara pe dreapta a inceput sa caraie pe la 70 000 km ca a mers tata vreo 400km cu burdufu spart si am mers cu ea trosnind pana la 300 000 km(dar erau originale korea din fabrica) cand le-am schimbat pe amandoua cu d-alea italiene care m-au tinut vreo 50 000 km.Asa ca de la trosnit pana la a te lasa in drum mai e cale lunga.Dar nu stiu, trosnitu ala ciudat de care ziceti ca apare dupa ce schimbi planetara sa nu fie din cauza ca or fi niste facaturi care poate nu au dimensiunile exacte ale unei pl de tico(mai lungi sau mai scurte).Zic asa pt ca ultima oara cand le-am schimbat(dupa un accident) dupa 5-6km imi trosnea planetara(noua) pe stg in viraje si se incalzea foarte tare.De la accident(in lonjeronul stanga) meseriasii din service mi-au scos lonjeronul prea mult in exterior si in viraje mai ales tragea de planetara in exterior si i-am pus un distantor(0.5cm) intre fuzeta si planetara si nu mai am probleme.
  14. Nu conteaza cand ai schimbat termostatul ci cat ai mers cu masina si cat de prost este.Eu cand l-am schimbat ultima oara arata de parca trasese cineva de el, era dezmembrat.Iar daca totusi e ok, ar putea fi infundat ceva pe la furtunasele de la carburator si d-aia nu se ridica acul.sunt doua furtunase inguste pe stanga carburatorului care iti circula apa pe la termostatul care actioneaza socul si tot ala e si cu indicatorul din bord.Am patit-o si eu si i-am tras furtunul ala care merge de la carburator in blocul motor si acolo in orificiul de pe motor era ditamai dopul de...rugina,mizerie.Sa lasi motorul sa se incalzeasca bine si sa pui mana pe furtunul ala gros de la radiator si dupa aia pe furtunasele de la carburator sa vezi...sunt la fel de calde?Iar caldura s-ar putea sa fie de le radiatorul ala mic care e bagat in carcasa aia neagra sub bord(langa pedala de acceleratie) -> se infunda destul de des.Dar sper sa nu fie asa ca tre sa dai bordu jos ca sa umbli la el.Totusi daca lasi aeroterma pe prima treapta nu baga aer cald sau nu se simte caldura in masina?Ca poate la treapta mica e debitul de aer prea mic.
 

×
×
  • Create New...