Jump to content
Sign in to follow this  
hitman

Turare motor la pornire

Recommended Posts

Problema pt. domnii specialishti (se sthiu ei care):

 

La pornirea (indiferent de stare motor rece sau cald) lui Maty se tureaza motorul fara sa apas pe accelerator. Revine la starea lui normala de relanti dupa o perioada de 5-6 s. Nu am turometru shi de aceea am aproximat din urechi totul. Metionez ca inainte nu era asha adica nu se intimpla in mod sesizabil fenomenul. Se intimpla asta de vreo 3 zile. Din pacate totul e random: cind face cind nu face. Becul 'Check' galben nu se aprinde. Any ideas? :? Multumesc anticipat.

 

PS: cablu de accelaratie l-am checuit, uns etc. nu e de acolo

Share this post


Link to post

Parcă se discuta pe undeva de un motoraş (sau un arc) la acceleraţie, care se ocupă de revenirea sa, şi care se mai înţepeneşte câteodată. Dacă am visat, ignoraţi :) .

Share this post


Link to post

depinde de benzina, probabil. ai soc electronic, deci cand sesizeaza ECU caderi de turatie, motorul se accelereaza singur. am obs la mai multe masini, printre care si a mea, si un vectra 2.0 etc.

Share this post


Link to post
Metionez ca inainte nu era asha adica nu se intimpla in mod sesizabil fenomenul. Se intimpla asta de vreo 3 zile.
deci cand sesizeaza ECU caderi de turatie, motorul se accelereaza singur

 

Nu e vorba de supraturarea aia la pornire, căci dacă ar fi fost, trebuia să se întâmple mereu - ori hitman zice că se întâmplă de câteva zile.

Share this post


Link to post

Da VAXXI ai dreptate, de citeva zile, shi face numai la pornire, random. Nu face deloc in mersul normal, sau cel putzin nu mi-a sarit in urechi!!

 

Mentionez ca ieri dimineatza am luat toate mufele da pa la motor la impins in soclu puternic, shi de atunci n-a mai facut. Astept sa vad azi ce surprize in mai rezerva.

Share this post


Link to post

Acum e posibil ca de la groapele din Buc sa fi sarit ceva de la locul lui.Sa speram ca ai scapat.

Share this post


Link to post

La mine e alta faza. Eu tin ambreiajul calcat intotdeauna cand pornesc. Dau cheie, motorul porneste, dar il simt putin turat. Cand ridic piciorul de pe ambreiaj simt cum scade turatia; dupa aceea nu mai simt nimic deosebit la ambreiaj. Asa face la rece dintotdeauna. Nu prea ii vad legatura.

Share this post


Link to post

Cind eliberezi ambreiajul se cupleaza arborii cutiei de viteze, fara a fi angrenati reciproc, apare o frecare in plus, asa ca e normal ...

Share this post


Link to post

Si cand calc din nou ambreiajul de ce nu se modifica turatia ? Face doar la pornire. Oricum nu cred ca e o problema serioasa.

Share this post


Link to post

laurentziu83 tind sa cred ca "asa face toate", cred ca ne-am plictisit cu totii de sintagma asta. Am observat si eu comportamentul asta, am "mania" de porni cu ambreiajul apasat. Ce-i drept nu am incercat sa-l apas din nou sa vad ce si cum. Dar inclin spre explicatia lui FLEX, nu cred ca-i vreun defect.

Oricum nu scade f. mult cand dai drumul la ambreiaj.

Share this post


Link to post

Aia care porniti fara sa apasati ambreiaju, unde ati facut scoala de soferi?!?!

Flex are dreptate, frecarea e mai mare cind ambreiajul e cuplat (deci cind nu-i apasata pedala). Si la mine porneste putin mai turat dar isi revine singur dupa citeva secunde chiar daca nu dau drumu la ambreiaj!

Alea citeva secunde sunt necesare calculatorului sa compileze ce si cum ca sa nu-ti moara motoru.

 

Cind iau piciorul de pe ambreiaj, daca e motorul rece, mai scade inca nitel turatia, tot asa, pina re-compileaza calculatorul noile date ale problemei.

Daca il apas din nou (ambreiaju), turatia creste nitel (foarte putin sesizabil), pentru ca mai apoi sa scada din nou dupa ce pc-ul compileaza din nou.

Am observat ca modificarile astea de turatie sunt mai usor de sesizat cu motorul rece!

Share this post


Link to post
Aia care porniti fara sa apasati ambreiaju, unde ati facut scoala de soferi?!?!

 

Ca mi-ai luat vorba din gura ... pornirea motorului cu ambreiajul apasat e in primul rind O MASURA DE SIGURANTA, sint multi care nu trag frina de mina ci imobilizeaza masina in tr.I sau MA ... abia apoi e o protectie a motorului, importanta si ea, mai ales pe frig crincen, cind la viscozitatea uleiului din motor se adauga si cea a uleiului din CV (foarte mare, uleiurile din CV sint 60-80 w 90-100, pe cind motoarele sint unse cu 0-5-10-15-20 w 30-40-50 ...)

Share this post


Link to post

...cu scoala de soferi o fi cum o fi... cate bordeie atatea obiceie... Da' in manual scrie clar: masina se porneste cu pedala de ambreiaj apasata!

Share this post


Link to post
Ca mi-ai luat vorba din gura ... pornirea motorului cu ambreiajul apasat e in primul rind O MASURA DE SIGURANTA

 

Măsură întâlnită şi în multe alte ţări cu apă caldă: la maşinile cu cutie automată, unele nu pornesc decât dacă ţii frâna apăsată, iar la unele scutere japoneze nu poţi porni motorul decât dacă strângi frâna când acţionezi demarorul.

Share this post


Link to post

Incercati urmatorul experiment: cu motorul cald (ca sa nu fie alte discutii) turati un pic, dati drumul la pedala si veti vedea ca turatia scade cu o oarecare intirziere. Apasati imediat pe frina si turatia va scadea mult mai repede. Asta pentru ca probabil asa vrea motorul :) , adica de ce sa pice turatia de tot cind tu vrei sa schimbi intr-o alta viteza? Deci nu este un defect, o limitate ci un feature! Eu zic ca stie ce face motorul ala, restul la revizie ca de aia avem masini cu garantie. 8)

Share this post


Link to post

auto-turarea motorului un pic la pornire (la rece) este determinata de catre ECU, pentru a invinge shi a compensa un pic viscozitatea mai ridicata a uleiului la rece. (pornire la rece inseamna shi vara, daca mashina a stat locului mai mult de 4 ore..). Deci, asha este gandit softul.

Scaderea turatiei in mod mai pronuntat cand se apasa frana are loc datorita faptului ca toate mashinutzele noastre au servo-frana (care foloseshte vacuum'ul din galeria de admisie..). Shi in acest caz, nu este nici un fel de problema.

 

numai bine!

:beerchug:

Share this post


Link to post
Si cand calc din nou ambreiajul de ce nu se modifica turatia ? Face doar la pornire. Oricum nu cred ca e o problema serioasa.

Nu este nici o problema, la o temp. < de 20'C (?) la lichidul de racire la pornire intra in functiune procedura de "shock automat" prin electro-valva IAC. Asa a fost proiectat motorul. Daca nu este apasat ambreiajul la pornire, atunci sarcina motorului este mai mare prin rotirea angrenajelor din cv datorita vascozitatii uleiului. In acest caz turatia scade cu vreo 100 rpm. Perfect normal.

Share this post


Link to post

Eu cred ca e shokul automat. Iar eu n-am auzit sa pornesti Matizul cu motorul cald. Motorul de Tico si Matiz se raceste intre 255 si 647 milisecunde dupa ce a fost oprit, n-am mai vazut asa ceva... Pe Hitman cred ca l-a surprins frigul din ultimele zile...

Share this post


Link to post
...Motorul de Tico si Matiz se raceste intre 255 si 647 milisecunde dupa ce a fost oprit, n-am mai vazut asa ceva...

:shock: Ce zici tu aicea? :shock: Explica-mi si mie ca la prosti, ca nu inteleg, te rog...

Share this post


Link to post

Ufff... p-astea cu proza si cu poezia... nu le-am avut niciodata. :( :roll: :oops:

Share this post


Link to post

Si eu le-am scos destul de greu din burta... :lol:

Share this post


Link to post
Incercati urmatorul experiment: cu motorul cald (ca sa nu fie alte discutii) turati un pic, dati drumul la pedala si veti vedea ca turatia scade cu o oarecare intirziere. Apasati imediat pe frina si turatia va scadea mult mai repede. Asta pentru ca probabil asa vrea motorul :) , adica de ce sa pice turatia de tot cind tu vrei sa schimbi intr-o alta viteza? Deci nu este un defect, o limitate ci un feature! Eu zic ca stie ce face motorul ala, restul la revizie ca de aia avem masini cu garantie. 8)

La decelerare turatia motorului scade cu intarziere datorita valvei PCV (un rol al ei).

Pompa franei este legata de galeria de admisie aer printr-un furtun si o valva de sens. Din acest motiv exista o relatie intre turatia motorului, pedala de frana si invers.

Motorul nu cred ca vrea ceva in afara de un shpritz lung (de vara).

Share this post


Link to post

Se pare c-am uitat de postul anterior.

 

Ieri dimineatza, la prima cheie, pleaca motorul, intra IAC-ul in functiune, dar motorul era mai turat ca in alte dati. La un moment dat IAC-ul se retrage brusc, turatia cade spre normal dupa care intra intr-o oscilatie de tango, doi pasi inainte si unul inapoi. Zic ca nu-i nimic, las ca se incalzeste el (motorul) si ii dau talpa. Ghinion, la ralanti continua tangoul, iar dupa opriri, chiar scurte, motorul se tura la inceput ca la un reset de ECM, dupa care o lua iar pe tango. Daca plecam de pe loc imediat dupa pornire, motorul se tura si mai tare de parca se bloca acceleratia. La opriri din cheie, motorul mai facea citeva ture chinuite pana la final.

 

Ce a urmat mi-a scos peri albi. Reseteri peste resetari la ECM, repozitionari peste repozitionari la actuatorul IAC-ului, verificari la cablurile de la aprindere, verificare bujii, verificare a tuturor furtunelor care intrau in galeria de admisie. Nimic. Toate bune, chiar excelente, in schimb motorul ramanea pe tango.

Azi dimineatza aceeasi comportare, aceleasi resetari, aceleasi verificari. Geaba, motorul canta aceeasi placa stricata. Atunci am demarat direct spre magazinul Melania sa cumpar si sa schimb tot ce este furtun pe admisie galerie Matiz. Cand am oprit si imi faceam inventarul, imi aduc aminte de valva de vacuum de la pompa franei si incep sa calc energic pedala de frana, cu motorul oprit si cu motorul pornit. Dupa N pana la Tz manevre turatia motorului s-a linistit. Opresc, merg in magazin, bineinteles ca nu gasesc nimic din ce doream, ies, pornesc motorul si ... victorie, comportament normal. Pe tot parcursul zilei (N drumuri, unde N > 10) turatia motorului a ramas in domeniile normale. Ajuns la locul de parcare, desfac iar IAC-ul, actuatorul era la 30 mm, resetez ECM, pornesc, IAC-ul functioneaza perfect, turatie in domeniu normal (motorul era incalzit). Am repetat citeva porniri cu deplasari scurte in parcare si motorul s-a comportat perfect, turatie scazuta la ralanti, fara zgomot si fara vibratii. Sunt curios ce va face miine, dupa o noapte in frig. Oricum, maine, daca vremea imi permite, scot valva de vacuum si o curatz, iar cu prima ocazie o schimb pentru ca nu mai vreau asa o experientza.

Share this post


Link to post

Am patit si eu, motorul se tura de nebun, relanti oscilant, chiar daca era cald(temp de regim) el se ducea spre turatie asemanatoare cu atunci cand era rece. Asa a facut o zi intreaga. A doua zi s-a linstit si nu a mai facut de atunci. Habar n-am ce avea, am fost la reprezentanta si avea o eroare de ,,releu ECM'', au schimbat releul cu altul de acolo, au dat cu spray de curatat contacte si gata. :-?

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...