Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Acte Necesare La Calatoria Cu Avionul

Recommended Posts

Nitel offtopic, dar poate stie cineva :)

 

Ce acte/hartii/sume de bani sunt necesare la calatoria cu avionul intr-o tara din spatiul Schengen ?

Share this post


Link to post

O rezervare la un hotel, sau suma de 500 euro, plus biletul de avion dus intors + asigurarea medicala valabila pe perioada in care vrei sa stai.

Acum depinde, eu cand am fost, la Otopeni nu nea-u intrebat nimic, ne-au vazut la costume toti si ne-au lasat in pace, la Verona insa ne-au luat la intrebari, si numai rezervarea la hotel n-a fost de ajuns, ne-au intrebat daca avem bani si le-am fluturat pe sub nas o visa card si a fost suficient.

Share this post


Link to post

Pai cam asa:

 

-pasaportul valabil cel putin 6 luni

-bilet de av. dus-intors

-ceva hirtii care sa dovedeasca ca stai la hotel

-asigurarea medicala valabila pe perioda sederii

-ceva sute de euro (io am plecat in excursie cu bilet de hotel si nu m-a intrebat nimeni de bani)

-daca pleci trimis de firma ar fi bine sa ai si invitatia firmei pt. training/schimb de experienta/etc.

Edited by hitman

Share this post


Link to post

Multumesc de raspunsuri.

 

Am gasit un document oficial, care cam asta spune si el, mai putin o chestie: "invitaţie din partea persoanei care găzduieşte cetăţeanul român."

 

Cum trebuie sa arate o invitatie de-asta, si in ce conditii e emisa ?

conditii_romania.pdf

Share this post


Link to post

Io n-am vazut ceva hirtie speciala de scris invitatii, dar pe invitatii tre' sa scrie adresa/numele/ eventual nr. de pasaport, id card al persoanei care te invita/telefonul. Si bineinteles textul in care explica de ce te invita si unde o sa stai. Tre' tradus daca nu este in romana. (trebuie sa reiasa clar ca persoana respectiva care te invita este direct responsabila pt. tine). Ar fi bine sa ai o invitatie in limba tarii in care te duci si una in romineste pt. vamesii nostrii. In 80% din cazuri NU o sa ai nevoie de invitatia respectiva, dar fereasca sfintul sa o ceara iar tu sa nu o ai scrisa in doua limbi (romana+tara respectiva).

Edited by hitman

Share this post


Link to post

M-am lamurit, multam' mult !

Share this post


Link to post

Nu stiu daca mai este valabil, dar sper sa fie util.

 

Se pare ca pentru Franta si Spania sunt niste conditii mai 'speciale', este vorba de o lege care a intrat in vigoare de la 1 Februarie. Nu stiu ce numar, cum se cheama, dar mi-a povestit prietena mea ca pe 1 Februarie la Aeroportul Baneasa i-au cerut nu stiu ce invitatie speciala (!?), ea urmand sa plece in Franta la un stagiu de pregatire si avand deja o invitatie in romana si una in franceza + o suma mai mare de 500 Euro.

 

Pe de alta parte s-ar putea sa fie doar un mistou gratuit al politistului de la pasapoarte, am inteles ca i-a spus ceva de genul "Lasa draga ca eu decid DACA si CAND pleaca avionul".

 

Daca aceasta lege exista, promit sa incerc sa aflu mai multe si revin cu amanunte.

 

Eu am facut un drum Bucuresti - Hamburg cu masina si m-am intors cu avionul. Singurii care mi-au pus intrebari la plecare au fost ungurii si nemtii, iar la intoarcere nemtii si.. romanii. Chiar am fost surprins de interogatoriul pe care mi l-au luat la Otopeni, mai aveau putin si ma cautau in cur. Asta in conditiile in care le-am aratat legitimatii, acte care dovedeau necesitatea deplasarii si country clearance din partea MAE german. Fix in fund le-a pasat :mrgreen:

 

Ahhh sa nu uit.. un fost sef/comandant de vama mi-a spus ca cel mai probabil am fost verificat din cauza ca pasaportul era nou, eliberat cu cateva zile inaintea plecarii. Asta se pare ca le trage un semnal de alarma strainilor si daca stau bine sa ma gandesc politistul din Munchen tot trecea pasaportul meu printr-un aparat care bipuia. Imi amintesc chiar ca exasperat de faptul ca asteptam de cateva minute si legatura mea urma sa decoleze, l-am intrebat pe politist daca nu vrea sa-i arat si alte acte iar el a spus ca nu, tot ce il interesa era pasaportul si biletul de avion.

Share this post


Link to post

@mircea , faptul ca le arati un card nu prea merge intotdeauna,daca nu ai si un extras de cont care sa dovedeasca faptul ca ai si bani pe cardul respectiv. eu am patit-o vara trecuta,cand am plecat in grecia,si a trebuit sa aman plecarea cu o zi si sa schimb biletele de avion ,pentru ca aveam doar cardul ,nu si extras de cont.

invitatia trebuie sa contina toate datele persoanei care te cheama,inclusiv veniturile si o "declaratie de avere".de asemeni trebuie sa specifice relatiile dintre tine si respectiva persoana si motivele pentru care te invita(cel putin asa este pentru SUA). si este indicat ca invitatia sa fie autentificata de un notar.

Share this post


Link to post

Si inca cea.. pentru Franta invitatiile sunt eliberate de prefectura din zona unde locuieste persoana care te invita. Din cate am auzit este destul de nasol, se pare ca este un proces greoi si "time consuming" si pentru ei, deci e bine de avut in vedere acest lucru daca ai nevoie sa pleci rapid. In rest, mai merge si cu hartii fac dovada ca urmezi un tratament, sau alte motive de genul asta.

Share this post


Link to post

Dar de ce atata chin cu invitatie, si nu dovada de rezervare (online, ca e mai comod) ?

 

Citez din ghid:

 

Pentru călătorii în scop turistic sau particular:

 

- documente justificative de la structurile de primire turistice;

- confirmarea rezervării de servicii turistice de la structurile de primire turistice din străinătate, inclusiv confirmări care privesc rezervări efectuate prin intermediul internet-ului;

- voucher, eliberat de o agenţie de turism licenţiată potrivit legii;

- invitaţie din partea persoanei care găzduieşte cetăţeanul român, în original, tradusă în limba română de către un traducător autorizat.

Share this post


Link to post

Intrebare intrebatoare: in avion bagajul mare este dus in cala, iar deasupra locului unde calatoresti ai voie cu un bagaj de mana...are cineva cnostinte cam ce dimeniuni are acel loc...si daca acel spatiu este standardizat pentru toate companiile aeriene?

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Pai cam asa Vezi 'hand baggage' in special. Situl este pt. compania KLM, dar peste tot e la fel!!!! :twisted: Edited by hitman

Share this post


Link to post

Dimensiunea si greutatea bagajelor difera de la o companie la alta. In mare, limitele pentru Lufthansa (cu care am zburat eu ...) sunt:

a) pentru bagaje in cala:

- zboruri transatlantice: 30 kg/pasager ... da' accepta o depasire ... nu stiu de cat;

- alte directii: 20 kg/pasager ... mie mi-au acceptat o depasire de 10 kg/persoana in aceste conditii. Ce era mai mult de 30 kg ... 15 Euro/kg (parca ... nu bag mana in foc, dar undeva pe aici) Suma nu am gasit-o pe site ci am aflat-o pe aeroport in Cape Town ... prin viu grai.

b) pentru bagajul de mana: 8 kg pentru orice destinatie. Pe mine nu m-a controlat nimeni la dimensiuni si greutatea bagajului de mana insa in aeroport au niste cantare cu un cosh care are dimensiunile acceptate de ei. Cel putin de la Frankfurt la Bucuresti am avut cel putin 15 kg la bagajul de mana ... de persoana (eram doi).

Cel mai bine insa este sa intri pe site-ul companiei cu care vrei sa zbori si sa cauti acolo conditiile. Vezi ca ai de cautat, nu o sa le gasesti in nici un caz ca link pe pagina principala :D

Edited by george03

Share this post


Link to post

Informatii de pe eticheta gentii mele de voiaj, cumparata exact in acest scop! (pt avion):

 

Dimensiuni max: 55 x 35 x 25 cm

Dimensiunile pot sa difere, dar suma lor trebuie sa nu depaseasca 115 cm ! (asta scrie tot pe eticheta!)

 

Limitele sunt standard pt majoritatea companiilor aeriene.

Similar, dimensiunile sunt standard si pt compartimentul ala mic din avion.

Share this post


Link to post

Multumesc frumos tuturor!

Dimensiunile 55x35x25 ma interesau.(pentru a imi procura una!).ca 8 sau 10 kg nu cred ca voi baga eu intr-o asemenea geanta!

Share this post


Link to post
Intrebare intrebatoare: in avion bagajul mare este dus in cala, iar deasupra locului unde calatoresti ai voie cu un bagaj de mana...are cineva cnostinte cam ce dimeniuni are acel loc...si daca acel spatiu este standardizat pentru toate companiile aeriene?

Multumesc anticipat!

 

 

dimensiunile compartimentului pentru bagajele de mina difera in functie de tipul/marimea aeronavei, evident...nu exista un standard, cred...

intr-un boeing 747 e mult mai mult loc decit intr-un avion mai mic...

am calatorit pe o distanta mica (Elvetia-Germania) cu un avion foarte mic de pasageri, arata aproape ca un private-jet, in care cu greu am putut sa depozitez un rucsac...pe cind intr-un transatlantic nu se pune problema asta...

asa ca e destul de relativ...

Share this post


Link to post

In general bagajul de mana nu ti-l cantareste nimeni (nici macar Taromul), iar gabaritul il evalueaza la ochiometru. Chestia cu dimensiunile sau greutatea se aplica doar daca ti-l refuza si faci scandal.

 

La avioanele mici si zboruri pe distante scurte, uneori mai fac o triere la urcarea in avion. Daca ved un bagaj mai mare se ofera sa ti-l ia si ti-l puna ei intr-un compartiment al lor (insa nu in cala), si ti-l dau inapoi la coborarea din avion (si nu abia la "luggage claim"). Daca avionul e plin, "oferta" asta devine obligatorie, prefera sa se certe cu tine decat sa lase in cabina un bagaj care sa nu fie inchis in cutiile alea de deasupra. Au si dreptate, la urma urmei.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Si in general in zborurile cu romani este bine sa urci primul in avion ca altfel risti sa nu ai unde iti pune nici macar o borseta. (mai ales la cele spre Romania). Si eu care radeam la inceput de ei ca e singurul terminal unde vezi coada cu 20 de minute inainte sa se deschida.

Share this post


Link to post

No, am facut-o si p-asta.

 

Asadar, actele necesare sunt urmatoarele:

  1. transport: bilete dus intors, sau o suma in bani care sa acopere cheltuielile de transport (eu am avut biletele de avion)
  2. cazare: dovada rezervarii unor servicii turistice, care sa asigure faptul ca ai unde sa stai (am avut rezervarea de la hotel, tiparita la imprimanta; se poate si cu voucher de la o agentie de turism, sau alte acte d-astea)
  3. bani: 30 euro x numar_zile_sedere
  4. asigurare: ieftina, vreo 155 mii pentru o saptamana la Asirom

Cam astea au fost toate hartoagele.

 

Acum niste impresii despre partea cu zburatul, poate ajuta cuiva (eu nu mai zburasem niciodata cu avionul, asadar a fost interesant).

 

Am fost la Paris, am zburat cu Blue Air de la Baneasa la Beauvais.

 

Aeroportul de la Baneasa e mic, parca e o autogara, nu aeroport. Sala de asteptare e rotunda, pe margini sunt magazine si ghiseele de check-in. Primul pas dupa ce ajungi este sa-ti iei boarding pass-ul (permis de imbarcare) de la ghiseul de check-in; asta inseamna ca te duci cu biletul si pasaportul la check-in, pui bagajul pe banda rulanta sa-l bage in avion, si-ti elibereaza un cartonas cu numele si zborul. Se accepta un bagaj de mana, eu am avut o geanta de laptop la care n-au comentat nimic (bagajul de mana trebuie sa fie pana in 7 kg, cel de cala pana in 25 kg; ce e in plus se plateste extra).

 

Dupa aia, urmeaza verificarea actelor, asta insemnand o coada enervanta la un ghiseu al politiei de frontiera, unde se verifica actele enumerate mai sus, si daca totul e ok se pune stampila de iesire din tara. A fost ok, n-au comentat nimic, de bani doar m-a intrebat ... si mi-am incasat prima stampila. A urmat verificarea corporala, asta insemnand ca haina si geanta au trecut prin aparatul cu raze X, si pe mine m-a puricat cu detectorul de metale; am trecut si de-asta, si am ajuns in sala de asteptare (unde nu se fumeaza, noroc ca se putea iesi afara). Nu e voie cu nici un obiect care taie/inteapa/arde/etc, deci adio unghiere, pile de unghii, forfecute, surubelnite, sprayuri si altele asemanatoare. A urmat imbarcarea in autobuz, ca la prosti - ne-a plimbat 50 de metri pana la avion, si ne-a dat jos (de fapt, rolul autobuzului era mai mult pentru controlul multimii, pentru ca se iesea pe o singura usa, pe masura ce urca lumea in avion).

 

Acum despre zburat. Multa lume ii bestelea p-astia de la Blue Air ca sunt varza, ca sunt incompetenti, ca le pica geamurile de la avion ... mananca rahat. In aviatie sunt niste reguli ca in armata, nu zboara oricine, si pot sa spun ca am fost extrem de multumit de Blue Air, n-am avut nici o problema. Avionul era un Boeing 737, adica exact asta:

airplane10_big.jpg

 

Inauntru se vedea ca e un design mai vechi; spatiu cam ca in autocar, nu prea aveai loc sa incerci pozitii extreme in scaun, dar destul de comod. Fiind o companie low-cost, singurul lucru moca era apa minerala; cafeaua de ex. era 6 euro, mai puteai sa iei alcool, suc, sandvisuri. O chestie interesanta a fost ca vindeau produse duty-free chiar in avion. Si la dus, si la intors am zburat cu acelasi echipaj (capitanul Plesoianu); din moment ce-a fost prima oara la zburat, nu pot sa compar; dar atat decolarea, cat si aterizarea au fost foarte line si fara probleme. Decolarea a fost la modul urmator: urla motoarele de zici ca "gata gata pleaca", dar de fapt aia e turatia lor de ralenti :) dupa care le ambaleaza de zici iar ca "pleaca, gata" si de fapt abia incepe manevrele pe pista; avionul se duce la capatul pistei, este intors (imens de manevrabil, mi s-a parut ca l-a intors pe loc precum tancul), se aseaza pe pozitie, asteapta permisiunea de decolare, dupa care motoarele incep sa urle cu adevarat, si incepe sa se miste. Decolarea mi s-a parut a fi facuta in ambele cazuri "in blana", foarte repede (nu stiu daca asa se face mereu, sau era ceva impus de lungimea pistei), si simti 2 apasari: una in spate, ca la demarajul unei masini (nu prea se compara insa cu masina ca senzatie) cand pleaca, si una in fund, cand incepe sa se ridice de la sol si salta nasul. Ridicarea se face pe paliere, asta insemnand ca simti forta de ridicare, dupa care zboara nitel la orizontala, iar se mai ridica nitel, iar la orizontala, si tot asa, pana ajunge deasupra norilor si ti se mai desfunda nitel urechile :) Dupa aia, in mers, este destul de linistit; mi s-a parut a fi aceeasi senzatie de la mersul cu telecabina: ceva greoi si puternic, care vireaza precum un frigider pe roti, si merge incet de tot (senzatie data de faptul ca e foarte sus, ca in realitate merge cu cateva sute de km/h). E destul de misto sa simti un viraj, vezi aripa cum se ridica deasupra orizontului si simti "roll"-ul; n-am avut rau de avion, deci per total a fost frumos. Stewardese dragute si amabile, echipaj foarte bun, recomand Blue Air oricui (biletele dus-intors au fost 150 euro, fara nici o taxa ascunsa).

 

Beauvais este un aeroport asezat undeva prin camp, intr-o zona pe care eu am considerat-o ceva zona de agricultura. Era atat de rurala zona aia, incat aveau reprezentanta Land Rover, Ford si Mercedes :) ) aeroportul e mic, inca in constructie, dar cu toate astea aveau asfaltul pe pista mai bun decat la Baneasa :mda: a urmat verificarea actelor (la fel ca in Baneasa), luatul bagajului de la banda rulanta, si iesirea pe pamantul frantuzesc. De la Beauvais exista autocare spre Paris, 13 euro un bilet, dureaza cam o ora si un sfert pana la Porte Maillot, care este destul de "in oras", si nu la marginea lui cum credeam.

 

Intoarcerea tot cu avionul a fost cam la fel, fara nici un eveniment notabil (in afara de faptul ca 2 ghisee combinate ale politiei de frontiera romanesti abia se miscau la fel de repede ca 1 ghiseu al francezilor). Cam atat despre partea cu zburatul; trip-ul la Paris o sa fie in alt topic; pentru alte intrebari despre zbor, va raspund cu placere (daca stiu).

Share this post


Link to post

Stai sa vezi tu zgomot de motoare cand zbori cu o rasnita cu elice. Una mica, Saab 2000 cu elici cu 6 pale inca sunt ok, insa sunt unele si mai mici care fac un zgomot de ai senzatia ca ti-au bagat o masina de tuns iarba sub scaun :)

Ceva mai silentioase sunt cele cu motoare in spate, gen Fokker.

Spatiul dintre scaune n-are treaba cu varsta avionului sau a designului... Acelasi avion din acelasi an poate avea spatiu mare sau mic functie de cum comanda compania care-l cumpara. Inainte de lansare A380 prezenta niste imagini de spuneai ca-i Iacht de lux, nu avion. In realitate, se sta ceva mai bine decat intr-un bou vagon...

Share this post


Link to post
Ceva mai silentioase sunt cele cu motoare in spate, gen Fokker.

Sa vezi ce misto e sa stai in spate intr-un MD-50, langa motoare. :mrgreen:

Share this post


Link to post

Nu am vrut sa spun ca spatiul interior este legat de varsta avionului, stiu ca asta depinde de clasa la care zbori; ma refeream la faptul ca aspectul interior, butoanele, monitoarele, etc se simteau ca apartin unei generatii mai vechi.

 

Si da, presupun ca zgomotul nu era asa infernal, incat la intoarcere am putut chiar sa adorm :)

Share this post


Link to post

Daca decolarea si aterizarea fusera line fuse bine pt tine, ca incepator in ale zburatului...

Io am fost cu Lufthansa la Muenchen si m-au disperat pilotii care vroiau cu tot dinadinsul sa depaseasca unghiul de atac posibil al avionului... Se pare ca cu cat ajungi mai repede la plafonul de zbor, avionul consuma mai putin... Dar m-au suparat rau la decolare ca sa nu mai vorbesc de aterizare in care, de la plafonul de zbor la sol a durat fro 2-3 min (doar cu o prabusire ajungem mai repede =)) ).

Share this post


Link to post

Mare dreptate ai cu Lufthansa ... nici mie nu mi-au placut.

Sotia mea facuse cu putin timp in urma un zbor Bucuresti-Londra-Bucuresti cu Tarom-ul si cand am urcat in Boeing-ul 737 al astora de la Luthansa a zis ca s-a suit intr-un avion dintr-ala ca-n 'Air America' ... cu gaini si purcei :D

De decolare/aterizare nu prea pot sa ma plang ... furtuna la Bucuresti ... furtuna la Frankfurt ... asa ca :( . Dar comparand aterizarea facuta de cei de la Lufthansa cu cea facuta de cei de la South African ... in aceleasi conditii ... jos palaria pentru SAA.

Ce mi-a placut la cei de la SAA, atat la sosire cat si la plecarea din Cape Town au facut un tur al orasului ... undeva la 2000 m ... si ne-au si povestit ce vedem (pe hublouri pentru cei de pe margine si pe camerele avionului pentru cei de pe centru). Asta mi s-a parut o chestie mishto. Aceeasi chestie au facut si pilotii de la Tarom atat inainte de aterizare cat si dupa decolarea de la Londra. Lufthansa ... ciuciu :( Daca la dus era furtuna ... la intoarcere era soare si frumos ... nici macar nu batea prea tare vantul. Dar gandindu-ma la aglomeratia din Frankfurt ... nici nu ma mira ca nu aveau timp de asa ceva.

 

Totusi cea mai "buna" aterizare (bune sunt toate daca avionu' pica pe roti ... si mai si franeaza la timp) ... am avut-o in '85 la Bucuresti cu un Boeing 707 al Tarom-ului. Stateam de vorba cu unii plecati din tara de f. multi ani si care erau curiosi ce mai e prin tara de la unu' care traia acolo ... nu din auzite (de parca eu ... un pushtan de 14 ani ... le puteam da mari informatii) si mi-am dat seama ca am aterizat cand a franat avionul pe pista. Nu am simtit cand l-a "asezat". Dar nu mi s-a mai intamplat de atunci :( .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...