Jump to content
Sign in to follow this  
SORAN

Instalatie Xenon

Recommended Posts

marius_eugen@ Ai avut vreodata xenon de esti asa convins?iti spun eu NU.

Poti sa pui si mama lui Philips Vison Plus ca nu va merge ca un xenon si nici lumini bune nu o sa ai.

Un kit xenon cu becuri H4 costa in jur de 340 si are garantie 1 an.Se gasesc separat si bulbi si balasturi.

Pe farurile care nu au doape de etansare si mufa becului este libera nu se face absolut nici o modificare.

Iar pe cele care au dop(capac) de etansare se da o singura gaura prin acesta .

Share this post


Link to post

plus geam clar si spalator de far ca sa fie si functionala toata treaba...

altfel nu e numai ilegal ci si periculos pt trafic

Share this post


Link to post

Pai nu-i mai spune mai , ca pe el nu asta il intereseaza ! Daca el vede bine , ceilalti trebuie sa mearga cu dureri de ochi . In primul rand sa stii ca si eu vreau multe .. doar ca unele lucruri nu se pot adapta , altele costa prea mult , iar altele sunt prea periculoase pentru ceilalti si se pot lasa cu amenzi .

Offtopic : Tata a ramas fara talon acum 5 ani pentru ca unui politist i s-a parat ca becurile tatalui meu il deranjau pe el , care era pe marginea drumului . Iti dai seama ca imi venea sa-l strang de gat , cum un cretin poate sa te lase fara talon atat de repede . Bineanteles ca m-am apucat cu el acolo pe marginea drumului sa le lasam mai jos , desi nimeni nu le ridicase si abia bateau la 30 de metri .

Acum , daca vrei lumina "blue" , atunci poti sa afli ca mie nu-mi place acea lumina si o urasc . Daca intr-adevar ai masina din avatar , atunci pune-ti tata ce lumini vrei tu , dar pe masini mai normale nu se pot face mari modificari si incerc sa ii trezesc la realitate pe baietii care citesc aici si a doua zi cumpara cine stie de porcarii din targ . Daca te-ai documentat , atunci da toate detaliile ca nu te mananca nimeni si spune si la ce masini se poate adapta , in ce conditii si cat costa . Din ce am vazut si am citit am ajuns la concluzia ca pentru o masina mai normala , gen ( Daewoo Tico , Matiz , Cielo si chiar Nubira , pentru Dacia Solenza , Logan , Renault Clio ( cel care nu are deja varianta cu lupa ) , este destul de greu de adaptat si nu se merita . Prin Xenon se castiga ( in unele cazuri ) cel mult 30 % mai multa vizibilitate fata de becurile standard ( din fabrica ) . Eu prefer sa cumpar ceva mai scump ( pot spune chiar unele din modelele de varf ) dar fara sa fac adaptarile si fara sa suport costurile ulterioare . Parerea mea este ca Xenon-ul standard fata de varful de gama Philips mai mult de 10% nu are . Intr-un documentar spuneau chiar ca in anumite situatii Xenon-ul este mai slab si c necesita mult mai multa grija decat instalatiile standard cu Halogen : trebuie neaparat sa ai gamurile farurilor curate ( altfel o dai in balarii si lumina si radiatiile catre ceilalti soferi ) , trebuie neaparat geamuri clare ( fara striatii si alte geometrii ale sticlei ) .

Xenon-ul poate fi de doua feluri : Xenon normal ( cu o singura faza ) si biXexon ( cele care au doua faze ) . In acest caz , majoritatea au nevoie de biXenon , care costa cu inca vre-o 50% mai mult decat cel normal , pentru ca nu au doua incinte de lumina ( cate una pentru fiecare faza ) , ci numai una ( ez : Matiz , Tico , Cielo , Nubira , Solenza , Logan ... )

Hai sa fim sinceri si sa facem calculul TOTAL ! La cat crezi ca se ridica toata investitia sa spunem pentru un Matiz ? 400 - 500 euro ? In lei cat vine mai precis , adica banii jos ? Garantia 1 an ... daca sunt instalate intr-un service autorizat ... cate service-uri de Xenoane stii ??? Si dupa anul fericit ce faci ? Intretinerea si schimbarea pieselor costa cam mult , nu crezi ? Te astept cu preturi si motive !

Share this post


Link to post

Tata mai citeste si tu post-urile noastre ale astora de tot discutam pe aici si convinge-te ca nu suntem "baietzii" care a doua zi se duc in targ sa-si cumpere "porcarii". S-a mai discutat ca si Mercedes a pus Xenon pe geam neclar asa ca nu mai incep din nou. Am si Philips Vision plus, am incercat si blue vision tot de la Philips acum am becuri Bosch deci stiu cam ce pot face becurile oricat de bune ar fi ele in farurile de Tico. Cat despre xenon sa sti ca ideea e sa vad mai bine nu sa am faruri albastre. Daca este montata corect instalatia de xenon nu prea are moarte...e nevoie sa reamintesc ca nu exista filament etc etc

Share this post


Link to post

Deci merge la fix XENON pe tico si lumineaza bestial!!! Eu momentan am investit in altceva o sa vedeti la intalniri ;) O sa vina si xenoanele in curand!

Share this post


Link to post

merge xenon pe tico, cum sa nu mearga? pretul e cam mare, dar merita!!!!Iar pentru cei care nu stiu care e treaba cu xenon-ul mai bine sa se abtina decat sa isi expuna parerile lor neavizate! Atasez o poza edificatoare philips blue vision VS. xenon. Tema pentru acasa pentru cei care recomanda blue vision in loc de xenon! :thumbl:

Share this post


Link to post

Eu tocmai mi-am montat instalatie xenon pe Matiz si tin sa va anunt ca nu prea pot merge noaptea cu masina. Este blestem pentru cei care vin din sens opus. Tin sa precizez ca farul este dotat si cu "maciulia" de rigoare, care de altfel nu face fata. De vazut, se vede super, dar nu prea ma simt in regula. Cred ca mai trebuie improvizat ceva si nu stiu ce as putea face. Solicit pe aceasta cale niste sfaturi pentru remedierea acestei probleme. Deocamdata nu am poze sa le pun aici, dar pot veni cu masina la o intalnire, ceva ca sa ne dam cu parerea. Astept cu interes sfaturi si pareri de la cei care au pe Matiz asa ceva, ca sa pot merge si eu noaptea cu masina.

Share this post


Link to post

Ai lasat farurile mai jos?De ce nu mergi la un reglaj?

Share this post


Link to post

Regleaza farurile mai jos. La matiz si farurile normale iti scot ochii. Sa nu scoti protectia de la far(daca are) si pe cea de la becul de xenon.

Share this post


Link to post

N-am scos nici o protectie de la farul de matiz, pentru ca becul xenon oricum n-are nici o protectie. Am dat farurile la maxim in jos din motorase, n-a fost destul asa ca le-am dat manual din surubul acela de reglaj. Tot nu e de ajuns. In sensul asta nu cred ca au ce sa-mi faca nici cei de la service. Eu vroiam de la voi sa stiu daca s-a mai confruntat cineva cu problema asta si cum a rezolvat-o.

Share this post


Link to post

Dupa cum vezi nimeni.Farurile nu se regleaza la ochi.

Mergi la service pentru un reglaj ca la carte.

Share this post


Link to post

Andrei, pune niste poze suntem tare curiosi :ce,cum, cat, unde ??? [-O<

Share this post


Link to post

Becul Xenon are protectie care poate fi scoasa sau nu. A se vedea poza.

Share this post


Link to post

Pt. MAD MAX: In poza pe care ai atasat-o este un anumit tip de bec xenon, din probabil multele tipuri existente in lumea asta. Oricum din ce vad eu acolo becul respectiv are sistem de prindere cam ca al becurilor noastre ( de exemplu: matiz ), ma refer la cele trei picioruse ( 2 inguste si unul mai lat, cele pe care se sprijina becul in oala farului ). Acel sistem de prindere din poza cred ca ar veni perfect pe masinile noastre. De la ce masina ai luat becul? Sau l-ai adaptat tu? Eu am mai vazut ceva tipuri de becuri xenon dar nici unul ca asta, e cel mai ciudat. Am vazut, de altfel si becuri xenon cu sistemul de prindere modificat ca sa cada perfect pe oala farului, arata ca in poza pe care ai pus-o tu. Daca cel pe care il ai tu e modificat, inseamna ca e facut super, daca nu e modificat, iar e bine pt. ca are acelasi sistem de prindere cu al nostru. In legatura cu protectia aia pe care o are becul tau, iar trebuie sa-ti spun ca n-am mai vazut niciodata. De fapt nu-i prea inteleg rostul. Becul xenon nu are nevoie de asa ceva, el bate direct in acea lupa, care are o forma special gandita pentru a proiecta lumina. Fasciculul luminos, sau mai bine zis, acea perdea luminoasa care ne place tuturor cum se vede atunci cand aprinde "taticul" cu X5-ul sau cu "mertanu" farurile este data de un intreg ansamblu de parghii care are la capat o clapeta care sta in fata becului in partea lui superioara, pentru ca acesta sa nu imprastie lumina pana la "etajul 7". Problema in cazul nostru este ca daca vrem sa montam xenoane pe o masina ale carei faruri nu au fost proiectate sa aiba asa ceva, nu putem introduce inauntrul farului tot acel sistem pentru ca este foarte voluminos ( ceva mai mare decat o minge de tenis, ca sa va dati seama ). O instalatie adaptata pentru masinile noastre este formata din: ridicator de tensiune, fara de care nu se aprinde becul, un releu (doar la unele masini) si becul xenon cu tot cu soclul lui in care mai are un mic circuit (nu stiu exact ce rol are ). Problema e ca bate prea puternic, cu toate ca eu am lasat si maciulia farului de matiz montata, nu face fata. Trebuie chitibusarit ceva pe acolo.

 

Sper ca am fost destul de clar, daca nu va astept cu intrebari, nu-i nici o suparare, ca sa lamurim problema. Si, scuzand offtopicul spuneti-mi si mie cand e o intalnire ca sa vedeti si voi problema pe viu. Promit ca o sa aduc cu mine si un far de BMW, ceva care e dotat cu xenon ca sa vedeti clar ce se poate face si ce nu.

 

Astept raspunsuri noi ca sa le dezbatem cu interes.

Zilele astea fac rost de aparat foto ca sa pun cat mai multe poze.

Edited by Andrei_MTZ

Share this post


Link to post

Pentru intalniri in Bucuresti vezi aici.

Foarte interesanta dezbaterea.

Share this post


Link to post

Hai sa lamurim un lucru.

Mad MAX a pus o poza cu un bec H4 bixenon adica cu 2 faze.Exact cea ce trebuie pentru matiz sau cielo.Si nu e cu nimic modificat.Toata teoria ta este gresita si ai fost pacalit foarte usor.

Ai fost pacalit cu un H4 cu o singura faza sau H4 cu xenon pe scurta si halogen pe lunga sau si mai rau ai primit un H1 sau H7.Deci la becurile xenon nu se face nici o modificare la montarea in far.

Share this post


Link to post

"teoria ta este gresita" : Fii mai explicit. Nimic din ce am scris eu acolo nu este fals, gresit, poate o fi, dar din punctul tau de vedere. Poate nu ma intelegi ca ce am eu este un bec xenon cu o singura faza. Daca ce are MAD MAX acolo este un bec bixenon inseamna ca el nu a stiut sa-si prezinte marfa, eu am spus ca am un bec xenon si asta am.

Mai departe:

 

"Ai fost pacalit cu un H4 cu o singura faza sau H4 cu xenon pe scurta si halogen pe lunga sau si mai rau ai primit un H1 sau H7.Deci la becurile xenon nu se face nici o modificare la montarea in far."

 

Aici nu inteleg de ce faci niste afirmatii bazate pe... numai tu stii.

 

Cine m-a pacalit? De cine am fost pacalit? Poate tu stii mai bine decat mine. Eu cred ca n-am fost pacalit de nimeni , mai ales ca mi-am facut rost de toate cele necesare pe cont propriu fara a da nici un ban pe nici una din componente, desi valoreaza ceva banisori. Eu am scris aici din cu totul alte motive, nicidecum pentru astfel de polemici.

 

P.S.: Daca totusi am fost pacalit, am fost pacalit de stiinta :D

 

Astept in continuare raspunsuri pe care sa le putem discuta.

 

 

Cat despre modificari: daca becul are un anumit sistem de prindere care nu este nicidecum acelasi cu cel de la matiz, trebuie facuta o adaptare, trebuie mesterit ceva ca sa-l faci sa stea acolo la locul lui ( ceva cat mai profi ), ca doar n-am scris aici ca sa aflu de existenta super-glue-ului sau a siliconului sanitar.

Edited by Andrei_MTZ

Share this post


Link to post

Acel bec face parte dintr-un kit bi-Xenon Blesk H4 aftermarket, nu este adaptat de la nici o masina. Sa stii ca nu toate matizurile au "lupa" aceea in far (protectia), de ex matizul prietenei mele nu are. Eu nu stiu ce tip de xenon ai tu pe masina ... poate ca becul pe care il ai tu nu este H4 si este adaptat, ceea ce duce la denaturarea focalizarii facicolului de lumina si probabil de asta orbesti tu participantii la trafic.

 

PS: Eu nu aveam de ce sa imi prezint marfa pentru ca nu vand asa ceva. Eu am pus poza cu becul care e in far la mine si atat.

Edited by Mad MAX

Share this post


Link to post

Cu alte cuvinte si pe intelesul tau ai un bec cu o faza care nu poate in functiona pe un far construit pentru a functiona cu un bec H4 cu 2 faze.

Nu ai ce regla sau ce face.Oricum nu iti trebuie studii de specialitate ca realizezi ca nu poti pune un asemenea bec sau sa reglezi ceva.

E vina noastra ca nu ai explicat tu de la bun inceput ce fel de improvizatie ai montat pe masina?

Oricum esti un pericol pe drumurile publice cu becurile alea pentru ca nu ai decit faza lunga.

Share this post


Link to post

Exact. Nu poti fixa becul ala acolo astfel incat sa focalizeze corect

Share this post


Link to post

Salut

Am si eu o intrebare pt voi, farurile mele din nefericire sau matuite iar din cauza asta farurile sunt cam slabe.

Am becuri Philips H4 60/55 si se vad super prost, am schimbat becurile prima data tot Philips de aceasi putere dar se vad la fel.

Intrebarea mea este: am gasit sa imi cumpar becuri BlueVision H4 dar vreau de 95/100.

Merg puse sau trebuie sa schimb releu ceva, am auzit ca daca le pun asa normal imi scade relantiu, va rog mult sa ma ajutati

Share this post


Link to post

Sunt sanse mari ca instalatia sa ia foc.. si nu glumesc.

In afara de un consum mai mare, va exista si o incalzire mai pronuntata a farului, ce duce la deteriorarea lui..

Pentru ca nu a fost proiectat pentru asa ceva, firele au o dimensiune, la fel si mufele.. a, poate sa tina o vreme, dar riscul este marit.

Plus ca vei deranja participanti la trafic(unde matizul deranjeaza oricum din fabrica) si.. este ilegal.

Poti incerca, sa le cureti pe interior daca s-au prafuit.

Share this post


Link to post

Eventual daca vrei mai multa lumina,monteaza niste proiectoare...dar ai grija cum le reglezi si p`alea.. :D

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare...imi bat super aiurea farurile am unul electric si unul simplu...daca dau jos acea luneta din fata becurilor care va fi efectul?e de bine sau de rau?Multumesc anticipat

Share this post


Link to post

E de rau ! Nu vei obtine decat injuraturi de la ceilanti partcipanti la trafic .Mai bine reglezi farurile si iti pui becuri mai perfomante! vezi ca sa discutat mult pe aceasta tema ,mai fa niste sapaturi ! :) >-

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...