Jump to content
Sign in to follow this  
brusli

Consum (TCO) benzina...TICO

Votaţi consumul URBAN la Tico  

810 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Salut, eu fac 80Km pe zi 5 zile pe saptamana, saptamana trecuta am alimentat 25l de la petrom si am mers cu benzina asta o saptamana, consumat deci 25l in 400km consum 6,25l, ca parere aveti? Mentionez ca 80% din drum este in afara Bucurestiului, practic in bucuresti nu merg decat de pe bucurestii noi pana in floreasca via arcul de triumf, televiziune. Am modificat un pic si pornirea de dimineata sa nu mai fiu nevoit sa dau sprituri in acceleratie sa nu se opreasca, am tras un fir cu un buton de la electrovalva din imagine si dupa ce a pornit o alimentez sa stea turat motorul cat vreau eu (aprox 5-10min) pana se incalzeste cat de cat. Supapa de sens din poza nu mai este, iar furtunul merge acum direct in electrovalva, cea de acolo am folosit o la carburator care era blocata.

post-29784-092891300 1287731790_thumb.jpg

Edited by b52jgp

Share this post


Link to post

Parerea mea este ca e un consum foarte mare, atat consuma Espero de 1.5, la Tico ar fi normal un 4 extraurban.

Share this post


Link to post

Da, si mie mi se pare foarte mare, ideea este ca am schimbat capacul de la delco, fise, bujii, am reglat avansul, si m am mai jucat un pic pe la carburator dar consuma la fel, problema este ca am impresia ca merge si in 2 pistoane (oarecum) daca scot fisa bujiei de la pistonul 3 diferenta este foarte mica, fata de celelalte doua, ca si cand scanteia ar fi proasta. Cat despre schimbat eu schimb a III-a pe la 30, a IV-a pe la 45 si a a V-a pe la 60, e ok asa?

Edited by b52jgp

Share this post


Link to post

daca scot fisa bujiei de la pistonul 3 diferenta este foarte mica, fata de celelalte doua, ca si cand scanteia ar fi proasta

Verifica rezistenta fisei si daca e buna schimba bujia. Bujiile Boch sunt cele mai proaste ( parere personala ). Dupa aceea mergi mai turat cu masina si iti scade consumul.

Share this post


Link to post

Fisa este ok, masurata, chiar daca este noua, si eu ma gandesc tot la bujie (care este Boch :wallbanger :) dar n am gasit de cumparat cheie inca..., cat despre turata sa inteleg ca modul meu de schimbat vitezele descris mai sus nu este bun pentru consum?

Edited by b52jgp

Share this post


Link to post

Nu prea este bun...schimba macar 20-40-60-80 si ai sa vezi ca iti scade consumul. Uita-te in cartea tehnica si vezi ce specificatii ai pentru bujii, cauta NGK-uri, sunt cele mai bune.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

@b52jgp, e mai uşor să întrebi decât să cauţi, nu?

 

Vă reamintesc titlul topicului..

 

Consum (TCO) benzina...TICO

despre probleme tehnice (şi rezolvările lor) se discută în altă parte.

Share this post


Link to post

Multumesc tuturor pentru raspunsuri si imi cer scuze ca am fost offtopic.

Share this post


Link to post

Eu am un stil de condus lejer, linistit insa distantele pe care le parcurg zilnic in Bucuresti sunt mici. Acum consumul este 8 % ceea ce imi pare foarte mult. Este totusi masina asa zisa Euro 2, in carburator existand un jiclor cu diametru mai mare decat al celor din anii 96-99 unde consumul ar trebui sa fie mult mai mic, chiar si in Bucuresti.

Share this post


Link to post

Da, e cam mult. Al meu (noneuro) nu consuma mai mult de 6...

N-am umblat niciodata la carburator sau avans in cei 264000km rulati.

Share this post


Link to post

Depinde foarte mult si localitatea in care mergi cu masina. Bucurestiul este prapad.

Share this post


Link to post

si daca mergi laore de varf adica de la 16- 17 si trebuie sa faci si distante mari de 5-7 km ce te mai miri :P ca dn stai 1 ora ptr 6 km

Share this post


Link to post

Consumul la "bestia" din dotare, facut dupa metoda plin pe plin.

Extraurban 160 km parcursi cu 6,4 litri. Consum 4l/ 100 km. Viteza medie de deplasare 80 km/h (in localitati aproape 60, in afara 100).

Trebuie tinut cont ca motorul este totusi unul de turatie, pe care o urmaresti dupa...ureche. Ca idee, schimb vitezele dupa cum urmeaza (cu aproximatie):

a III-a la 20km/h, a IV-a la 45-50 km/h, a V a la 70-75 km/h.

Urban nu am avut niciodata rabdare sa calculez consumul, dar presupun ca e cu 1,5-2 litri mai mare.

Ticozaurul este din 99, non/euro, 170.000 km la bord.

Share this post


Link to post

Consum exclusiv bucuresti in jur de 6.5..sunt multumit avand in vedere ca anterior am experimentat si consumuri mai mari. Am reglat de la tija aceea din spatele motorul amestecul aer - benzina si m-am orientat dupa acele beculete...acum e ok masina nu am probleme

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare ,ati verificat kilometrajul cand calculati consumul ??? De exemplu la mine am gasit o eroare de 10% ceea ce este foarte mare !Mergeam 110km pe kilometraj iar pe GPS aveam 100,astfel am mai redus din eroare(aveam si 7%eroare la vitezometru) montand cauciucuri mai inalte cu 7% (155SR12=155/82/12 care ating putin la viraj maxim dar asigura si o economie de aproximativ 3-4% cu o usoara pierdere de demaraj si viteza maxima)rezultand o eroare de doar 3%la kilometraj si vitezometrul indica perfect!

Astfel propun ca fiecare dintre noi inainte de a calcula consumul sa ne verificam kilometrajul !

Share this post


Link to post

consum p benzina in jur de 7(carburator dereglat)consum gpl:5.2 extraurban,6.5 urban,6 mediu!

Share this post


Link to post

Depinde cum mergi eu scot 3,5l afara mergand cu 55-60 in localitati si 80-90 in afara cu bagaje si 2 persoane ,iar la mine in oras 4,5l iar in Bucuresti la ora da varf (16-17) 5,8l la 100km (cu aerul conditionat consuma cu aproximativ 0,9l in afara ,respectiv 1,1l in plus la 100 km la acelasi stil mai economic).Tinand cont ca masina scoate fum negru cu miros de benzina (consuma putin in plus) o sa mai modific cate ceva pe la carburator.Am un prieten care a vazut intr-o brosura consumul de 2;9l la 100km in treapata a 5 -a la 90km/ora mers constant si la mine este cu 0,4-0,5 l in plus deci se poate mai bine!

 

Depinde si cum masurati consumul metoda plin-plin este o medie .Am citit pe carte la mai multe masini si consumul se masoara cu motorul cald (la VW consumul intra in parametrii dupa aproximativ 20 km rulaj) la o temperatura de peste 20°C.O metoda mult mai riguroasa este cu un bidonas gradat exact si testul sa se faca in ambele sensuri si sa se faca o medie ca sa se contracareze inclinarea terenului (kilimetrajul si vitezometrul trebuie neaparat verificate -multe masini au eroare,am gasit si 10%).Mai ales la Tico (socul automat) metoda plin-plin nu este relevanta,de exemplu test facut de mine primul kilometru cu plecare de pe loc vara (peste 20°C) a iesit un consum de 12l in loc de 4,5l la 100km ; va dati seama iarna ce consum iese ,sau daca se fac numai drumuri scurte (3-4km) consumul poate sa sara de 10 lejer!

 

Rectific consumul de 12l la 100km a fost masurat cu motorul rece (peste noapte)!

Share this post


Link to post

Ticotetul meu consuma PESTE 8% in oras (tico sl din 2001 nu scoate niciun pic de fum ) :tongue: :shock:

Share this post


Link to post

Pe drumuri scurte e normal ,daca nu faci drumuri scurte cred ca mai trebuie reglat carburatorul daca nu ai alte probleme; consumul de 8 la suta este cam mare si pentru Bucuresti! Daca nu scoate fum ai motorul foarte bun ,la mine s-ar putea sa scoata fum datorita simeringurilor de supape.

Share this post


Link to post

Am si eu o problema cu acest consum ridicat este diferenta mare intre cel extra si urban : extra 5% si urban 9% , masina este luata de noua din 1998, dar a umblat un mecanic la carburator sa nu mai stea asa turata la pornire ca era vara sai iarna statea turata cred ca 10 minute. Ce e de facut ? mi se pare ca este foarte mare acest consum acum cand este ceva mai cald .

Share this post


Link to post

sal,consumul poate fi afectat de faptul ca sonda lambda nu mai functioneaza in parametrii normali?multumesc

Share this post


Link to post

Da.

Share this post


Link to post

stiti unde pot gasi in bucuresti o sonda si cam care este pretul?

Share this post


Link to post

si autoturismele non euro au sonda lambda?din ce am citit eu pe acest forum,este de inteles ca aceasta sonda este folosita la cele cu catalizator(euro2).acestea nu s-au fabricat dupa 2000?eu propun sa ii faca un carbotest.majoritatea problemelor de consum vin de la carburator.al meu ineaca la prima cheie si persista benzina in filtrul de aer dar din lipsa banilor mai merg un pic cu el asa.

 

cred totusi ca masina dumnealui din 1998 este totusi pe carburatie si nu pe injectie

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...