Jump to content
Sign in to follow this  
brusli

Consum (TCO) benzina...TICO

Votaţi consumul URBAN la Tico  

810 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Subscriu si eu aici.Ce scoruri au unii la consum :) .Nici cu carburatorul dereglat nu am ajuns sa am consum de peste 8/100km mixt.Dupa ce am fost ultima oara cu carburatorul la service (inlocuit surub de amestec si reglat) am avut urmatorul scor: 8,5 la 204 km mixt,verificat consumul pe acelasi traseu si alimentat odata la 2 zile de 30 ron.Dar nu bucuresti/doar pitesti.In schimb am o chichita.Ulei bag numai 5W30(recomandare de la fostul proprietar) si prefer pe cat posibil sa bag benzina numai de la omv (normala de 95).Cu cea de la petrom imi dardaie motorul destul de tare( simt la schimbatorul de viteze) si se duce mai repede.La service am auzit pe un maistru dand o recomandare la cineva:sa nu bage in veci de la rompetrom.Si da..cauciucurile au efect asupra consumului.De curand am probleme la ele si am observat o crestere a consumului,nu cu mult dar e.Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Mie imi bucuresti cu 15 l pot sa fac 250 km :P ,si merg destul de turat cu el ,cu a doua pana la 40.rar a 4,mult in a 3 :) .Pe afara posibil sa ia 6.ca la drumuri de 250 km pe afara din plin.nu plec la drumuri lungi fara plin,imi scade acu de benzina la 3 sferturi din full :) adica doar 1 patratica daia scade.Si merg cu ea pe la 100 reali nu pe ac.

Share this post


Link to post

Intr-adevar benzina e de la petrom. OMV=Petrom?

Sa vad daca va exista o schimbare cu lukoil(in alt topic se zicea ca e mai buna)

Share this post


Link to post
Intr-adevar benzina e de la petrom. OMV=Petrom?

 

Sunt cam incurcate dar nu este acelasi lucru.PetromV are benzina de omv.Daca de curiozitate ar face cineva un test la cifra octanica la benzina de 95 (test la pompa) ceea care o folosesc majoritatea,ar ramane socati.In fapt daca benzina "arde" mai bine si masina consuma mai putin.

 

-Astazi am mai facut un consum.5.5~6 mixt de unde deduc ca faptul ca am cauciucuri cu profile diferite atrage un consum mai mare.

Share this post


Link to post

Salut.

 

Sunt din Brasov si a mea consuma 6 % in oras, iar in afara 4 %. Am facut Constanta- Brasov cu 16 litri la o viteza de 90 km/h.

Share this post


Link to post

Ma indoiesc ca viteza medie de 90, cred ca te referi ca ai mers cu 90 pe unde se putea si in rest cat se putea.

Share this post


Link to post

am schimbat pompa de benzina si termostatul,mai ramane sa masor noul consum

Share this post


Link to post

Pai n-o sa consumi mai putin doar cu aceste schimbari, decat daca termostatul vechi era blocat pe deschis...

Am citit pagini intregi de banuiri de carburatoare dereglate dar NIMENI n-a zis o vorba de reglajul avansului initial si functionarea corecta a avansurilor vacuumatice si centrifugale... Macar reglati avansul initial la 8 grade in relanti (numai cu un stroboscop) si apoi va apucati sa reglati carburatorul!

Share this post


Link to post

Reglajele astea au fost facute odata cu schimbatul unor supape si a distrubutiei,in februarie,de un mecanic

Acum,sper sa fie toate in regula

Oricum,eu n-am nici scule nici cunostinte pentru asemenea reglaje,din pacate :(

Edited by Dr.L

Share this post


Link to post

Senna, e adevarat ca reglajul avansului este foarte important.

Totusi, de ce "NIMENI" nu a vorbit despre asta? Oare nu pentru ca nu exista o metoda de reglaj specificat in cartea tehnica? Spre comparatie, vezi metoda de reglaj a avansului static de la Dacie.

In practica, pentru reglajul avansului eu am procedat astfel:

- am reglat amestecul la ralanti la cald

- cu motorul cald, am pus delcoul pe o pozitie medie

- am pornit motorul, apoi am rotit delcoul incet spre inainte, apoi spre inapoi, urmarind: turatie maxima, mers lin, fara rateuri. Pentru siguranta, dupa aproximarea acestui punct, am redus un pic avansul (pentru a preintampina detonatiile in motor)

- am strans surubul de sus provizoriu

- am facut o tura cu masina, incercand sa urmaresc cum accelereaza, cum merge la turatie constanta.

- am oprit si am mai tatonat un pic, etc., pana la obtinerea unui optim (ralanti stabil, fara rateuri, accelerare buna, mentinerea lina a turatiei constante).

- am strans ambele suruburi de fixare

- am verificat din nou amestecul.

Nu am facut o masurare/verificare cu stroboscopul, dar probabil ca m-am apropiat de cele 8 grade specificate.

Reglarea mecanismului centrifugal si a celui vacuumatic nu se poate face decat cu scule specializate. Insa putem verifica daca nu a sarit vreun arc de la centrifugal sau daca nu e intepenita vreo articulatie a contragreutatilor de acolo, eventual gresam totul pe acolo (oricum acolo ajung vapori de ulei care fac trebusoara asta).

Putem verifica si functionarea vacuumaticului, punand un furtunas pe stutul capsulei si tragand aerul cu gura. Observam daca se misca platoul din delcou si daca revine la loc. La ralanti, daca facem operatiunea asta, cred ca vrebui sa scada turatia un pic (avansul scade), apoi sa revina, cand membrana capsulei revine la pozitia initiala.

De asemenea, dupa reglaj vom urmari temperatura motorului. Un avans prea mic va determina o ardere prea lenta si motorul se incinge prea tare (un efect asemanator il are si functionarea cu amestec prea sarac). Daca avansul e prea mare apar detonatii ("tacaneli") care uzeaza prematur motorul. Motorul pierde putere si zgomotul este mai "dur".

 

Insa, ca sa intaresc ce ai spus, am schimbat si eu de doua zile delcoul cu unul SH de Tico (original Mitsubishi) si am observat o imbunatatire a mersului motorului: ralanti mai stabil si accelerare mai lina, mai rapida. Desigur ca asta se va vedea si la consum, dar urmeaza sa fac un calcul cat de curand.

Am pus aceste imbunatatiri pe seama unui modul de aprindere mai "sanatos" si/sau pe niste came (de pe axul central) mai exact executate, intrucat in delcoul meu vechi toate componentele erau oricum la locul lor, functionale.

 

Toate cele bune.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Este explicat foarte clar in manual cum se regleaza numai ca e nevoie de o lampa stroboscopica, cine n-are sa imprumute: 8 grade la relanti-ul nominal de 950rpm fara a scoate racordul de vacuum, iar reperul este o crestatura pe fulia conducatoare care trebuie aliniat la gradatia de la 0 la 20 grade prezenta pe capacul distributiei.

Bag mana in foc ca majoritatea celor care au consum mare au umblat si la avans (sau au umblat proprietarii anteriori) si l-au dat inspre habitaclu intrucat marind avansul turatia de relanti creste insa in sarcina avansul mare provoaca detonatii si de aici consum mare si chin la motor.

Poti sa verifici sumar si functionarea avansul centrifugal, scoti racordul de vacuum si accelerezi, de la 1000 de ture avansul incepe sa cresca si ajunge pe la 20 de grade la o turatie medie, iar daca ai turometru poti verifica precis la mai multe turatii urmarind curba de avans centrifugal decretata de producator.

In final, pt verificare exacta avans vacuumatic chiar trebuie o scula specializata adica un depresiometru, insa poti sa accelerezi si sa eliberezi parghia de accelerare brusc astfel incat motorul sa nu se accelereze urmarind daca variaza la fel de brusc avansul cu vreo 10 grade.

 

Ce nu am inteles eu la acest motor este: de ce priza de vacuum este pusa in planul orizontal al axului clapetei de acceleratie si nu mai jos si astfel vacuumul creste proportional cu sarcina si nu invers cum am invatat eu la cursurile de motoare termice si am vazut la multe masini clasice. Concret, la sarcini mici avansul vacuumatic trebuie sa fie mare insa la Tico e mic si viceversa.

Sunt nevoit sa te contrazic, daca tragi aer pe furtunas adica faci vacuum, avansul creste si implicit si turatia!

 

Cu toata stima!

Share this post


Link to post
Este explicat foarte clar in manual cum se regleaza numai ca e nevoie de o lampa stroboscopica,[...] iar daca ai turometru [...] In final, pt verificare exacta avans vacuumatic chiar trebuie o scula specializata adica un depresiometru,

 

Da, ai dreptate, Senna, insa tocmai la asta ma refeream. Daca un reglaj de carburator il faci oriunde, in parcare, in padure, etc, avand nevoie doar de o surubelnita si o cheie de 10, reglarea/verificarea avansului nu e asa usor de facut. Asta e motivul pentru care nu e un reglaj atat de accesibil si de aceea nu se vorbeste despre el...

Stroboscop, turometru, depresiometru (vacuum-metru), ehei, nu toata lumea are asa ceva... Iata de ce am sugerat o metoda de reglaj prin tatonare.

 

"But what if you want to switch the vacuum on and off based on whether the engine is just idling or in

cruise mode? Enter the term Ported Vacuum.

When emissions became a priority to vehicle manufacturers, a method had to be found to reduce emissions

at idle. The amount of Hydrocarbons emitted out of the tailpipe can be drastically altered by changing the

timing: Retarding the timing reduces Hydrocarbon emissions. But retarded timing adversely affects gas

mileage at cruise. So a method was needed to retard timing at idle, yet maintain it at normal levels for

cruise. The solution was seen to turn off the vacuum advance at idle, yet have it operate normally under

all other operating conditions. To do this, a small hole was drilled in the carburetor throttle body just above

the position of the throttle plate at idle (NOT in the venturi area), and this hole was connected to a vacuum

nipple on the carb. When the throttle plates are closed at idle, they act as an off switch to block the

drilled hole from manifold vacuum. As the throttle plates are opened up, the hole becomes fully exposed to

manifold vacuum, and normal manifold vacuum is realized at the nipple. Thus, you have a manifold

vacuum on-off switch, turning manifold vacuum off at idle, and restoring it to normal operation once

the throttle plate is cracked open. Vacuum advance can be eliminated at idle for good emissions, and

instantly restored to normal operation at cruise. At both cruise and Wide Open Throttle (WOT), manifold

vacuum and ported vacuum are exactly the same: There is high vacuum at cruise, and virtually no vacuum

at WOT. The difference in vacuum occurs only at idle."

Din cate se vede aici, explicatia cu privire la plasarea prizei de vacuum pentru reglarea avansului vacuumatic este determinata de noxe.

De fapt, plasarea prizei deasupra clapetei sau acoperita de marginea ei (ca la Tico) face ca la ralanti sa fie anulat mecanismul vacuumatic. La ralanti, reglarea avansului este data de "avansul static" (fixarea initiala a pozitiei delcoului) plus avansul centrifugal corespunzator turatiei de ralanti (950+/-50rot/min). Pe masura ce se apasa clapeta de acceleratie, depresiunea din galerie ajunge la priza de vacuum si determina intrarea in ecuatie a mecanismului vacuumatic.

 

Toate cele bune.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Domnule, sunt impresionat, aceasta e explicatia pe care o asteptam de ani de zile! Chiar daca nu mai am Tico, ma bucur ca aflu si acum ;)

Practica de reducere a avansului la relanti si sarcini mici este folosita pe larg la motoarele Euro4, tot din motive de poluare. Asa m-am pacalit eu prima oara cand am "reglat" avansul la Tico, l-am marit si vazand ca se mareste turatia de relanti l-am lasat asa pt a ma trezi ulterior cu o minunata detonatie in plina sarcina :D Apoi am facut rost de stroboscop, l-am pus la 8 grade si am mutat capatul furtunul de vacuum din corpul carburatorului la stutul de depresiune pt actionarea aerul conditionat si am exploatat masina o perioada asa, ca si cum priza de vacuum ar fi fost in zona Venturi (sub clapeta de acceleratie). Aveam turatie mai mare la relanti pastrand avansul initial nominal si mai desurubasem surubul de minim al clapeta de acceleratie pt a cobora turatia la 950 (am avut pt putin timp si un stroboscop cu turometru digital). Nu mai stiu de ce ulterior am renunat si am revenit la default, cred ca motorul dadea uneori in nas la accelerari bruste. N-am apucat sa caut diferente de consum insa teoretic ar fi trebuie sa fie o idee mai mic in oras, cel putin la relanti era clar ca scazusem consumul.

 

Deci cu avansul se rezolva popular destul de simplu, se da mai mare (spre habitaclu) apoi se da inapoi treptat pana la eliminarea detonatiilor cand se da blana intr-a IV-a la 40-50km/h. Asa se tine cont si de cifra octanica a benzinei si de functionarea avansului centrifugal care pot fi altfel decat cele nominale la care s-ar preta reglajul oficial cu stroboscopul.

 

Cei care reclama consumuri mari, de 10%, eu cred ca au vreun traseu de vacuum din carburator infundat. Sunt multe canale subtiri cat un ac de cusut care traverseaza o mare parte din carburator si care odata infundate sunt practic imposibil de desfundat fara imersarea completa intr-o solutii de curatat minune, care "lasa doar metalul, curat-curat"

Share this post


Link to post

Da, ai dreptate, Senna. Cand tragi aerul din capsula avansului vacuumatic, motorul se accelereaza.

De fapt cam asta e si ideea mecanismului:

- cand apesi tare (brusc) clapeta de acceleratie, in galeria de admisie scade depresiunea, deoarece motorul nu reuseste sa isi creasca turatia la fel de rapid; astfel, membrana capsulei este aproape relaxata, iar platoul delcoului pozitionat spre zona de avans mic.

- pe masura ce turatia motorului creste (la aceeasi pozitie a acceleratiei), creste si vacuum-ul din galerie si incepe sa traga membrana capsulei; aceasta, la randul ei, incepe sa miste platoul cu senzorul din delcou in sens orar, marind avansul; in paralel cu asta, mecanismul centrifugal creste si el avansul, proportional cu turatia.

- dupa ce se ajunge la un echilibru (turatie si vacuum constante, pozitie fixa a clapetei de acceleratie), daca se apasa mai mult, brusc, acceleratia, se reiau aceleasi procese de adaptare a avansului la cerintele dinamice ale functionarii motorului. Din nou vacuum-ul se reduce si elibereaza capsula; platoul se misca in sens antiorar si scade avansul, etc.

 

Revenind la titlul topicului, dupa schimbarea delcoului am verificat consumul. A scazut cu aproape 1Litru/100km urban. Ultimul consum calculat este de 6.62L/100km in oras. Asa cum spuneam, pe langa asta s-a mai observat si o crestere a dinamicii masinii. Iata deci ce mult face o aprindere buna, pe langa un carburator reglat bine si curat.

 

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Am mai facut si io consumu la bebe tico :)

traseu extern Buc-Br dus mers lejer pana in 100 pe ac(undeva la 90 reali) in 224 km a consumat 11 l

retur in aceiasi zi: Br-Buc mers tare dat in ea :P ,mai ales pe A2 de la Slobozia pana la buc, 94 km a mers cu pedala in podea,aveam viteza din talon pe gps 138 km(pe ac deja era la 160,ce visa micu bebe),au mers ambele camere la carburator 90% din traseu.In 224 km a luat 15 L.

 

Consum in Bucuresti: mereu alimentez cu 50 de lei cand ajunge pe rosu, deasupra la linia rosie.

De 50 lei intra acuma cam 14.umpic :) cu astia 14L fac 250 km in oras,in bucuresti mai exact :) da nu la ore de varf ci la ore normale 10,12,16,2,3 nopatea :) .In total sunt multumit.

Edited by CatalinC

Share this post


Link to post

Mie mi-a iesit 4,7% pe A1 cu ~100km/h

Si in oras,~10 % :) )

Cu benzina 95 de la petrom

Edited by Dr.L

Share this post


Link to post

ia pune de la OMV sau PetromV, tot de 95, poate ai surpriza de alt consum, mie la Espero in oras imi consuma cu 1 litru in plus cu Petrom si urban si extraurban, la fel patesc si cu o Dacie, e ceva necurat la mijloc.

Edited by Argon

Share this post


Link to post

Asta cu Petrom-ul asa e. Si eu am identificat un consum mult mai mare cu benzina lor. Or fi pompele detarate? Oricum, acum numai de la lukoil alimentez.

Share this post


Link to post

pompele-s bune, benzina-i proasta, si la OMv/PetromV e aceasi dar aditivata, la Petrom e 'chioara', desi o au cea mai ieftina si te'ndeamna sa pui de la ei, iesi mai ieftin daca alimentezi la altii cu benzina mai scumpa.

Edited by Argon

Share this post


Link to post

Salutare.

Iata ultimul consum "de vacanta".

Traseu: Iasi - Vaslui - Barlad - Tecuci- Buzau - Ploiesti - Sinaia - Brasov si retur. Ceva "invarteala" prin Sinaia, Busteni si Brasov si vreo doua "rataciri" (prin Buzau si inca printr-un oras...).

Distanta totala: 1073km.

Viteza medie: 70km/h (50-60km/h in localitati si cu 90-110km/h, pe unele portiuni cu 120km/h, interurban). Masina plina: doi adulti, un adolescent si doi copii, bagaje cat incape. Nu am folosit A/C si am avut doar pozitiile aprinse...

Consum total: 48,5 litri benzina, CO95 (jumatate de la Lukoil, din Iasi, si jumatate de la Rompetrol, din Sinaia).

Consum mediu: 4.52litri/100km.

 

Consum exclusiv urban (pentru comparatie): 7.5litri/100km.

 

Toate cele bune.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post
... si am avut doar pozitiile aprinse...

[-X macar aprindeai si tu faza scurta inafara localitatilor! Ai avut noroc ca nu te-a oprit nici un politist sa te intrebe de sanatate.

Share this post


Link to post

bucuresti-cartier rahova-mizil 108 km(bucuresti si exterior), viteza maxima 90 km/h , 4.25l, benzina petrom de 95, deci la 100 km consuma 3.9l/100 km.

consum in bucuresti 5.2 l/100 km la ora 7,30 diminieata

Share this post


Link to post

Salut. Am facut si eu un calcul nou pe traseul Iasi - Vaslui - Barlad - Tecuci - Focsani - Buzau - Urziceni - Bucuresti si retur in aceeasi zi.

Viteze: 60-70 (uneori 80) in localitate, 115 - 125 in afara localitatii.

In masina doar 2 peroane, fara bagaje.

Per total am consumat 35 de litri > consum de ~ 4.26 li/100km

De mentinonat ca am ajuns in Bucuresti la o ora cand traficul pe Colentina pana la Piata Universitatii era destul de anevoios.

Acesta este consumul obtinut cu benzina de la Petrom.

 

Am facut in saptamana urmatoare acelasi traseu dar cu benzina de la MOL iar consumul a fost de 4.8 l/100km in conditii de trafic asemanatoare.

 

Eu am fost foarte multumit mai ales ca am iesit mai ieftin decat cu trenul :P

Share this post


Link to post

eu bag benzina numai de la petrom si torn aditiv pentru plumb iar cel mai mic consum au fost 253 de km / 6 litri vara cu o viteza de 80-70 km la ora, doua persoane in masina , fara ac. Iese undeva sub 3% . Foarte multumit iar recent sapt trecuta cu 30 ron pana la buzau si inapoi plus ceva plimbare pe acolo, viteza constanta 80 km la ora.

Share this post


Link to post

@dany_pkt, nu imi pot imagina cum scoti asemenea consum. Esti sigur ca ai facut bine calculele?

Mie mi se pare utopic.

Sorry

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...