Jump to content
Sign in to follow this  
cpop

Taxare Romtelecom

Recommended Posts

Am testat folosind o cartela. Nu taxeaza.

Si eu testasem de multe ori faza asta. intr-adevar nu taxeaza, probabil pentru a nu intra la banuieli clientii si a-si pune intrebarea: Oare nu ma taxeaza si acasa? Oricum bipurile de la public la mobil sunt extrem de rare, asa ca nu era cine stie ce pierdere pentru operator.

Eu unul, dupa 3 ani de zile in care 10 luni pe an nu aveam fix la indemana, ma bazam pe mobil sau, eventual (odata la o luna-doua) pe public, nu ma afecteaza prea mult. Ai mei insa tot manifesta rigiditate in a renunta la el, desi am venit cu oferte foarte bune de la alti provideri, cu minute incluse, etc.

Share this post


Link to post

Taxarea la cartele se face altfel, contul fixului de pe care se apeleaza se incarca cu impulsurile locale si "contorul" pentru cartela este altul.

La posturile publice taxarea se face in aparat, la vedere si este garantata prin document public de catre Romtelecom ca se face doar decand postul apelat raspunde. Doar pentru posturile fixe aflate la client nu se spune nicaieri cum se face taxarea. Chiar si taxarea la tarif redus nu este explicata intentionat si pentru un penzionar care vorbeste mai putin de 60s costul convorbirii este acelasi, indiferent de orar. Si apoi vine unul cu truisme cinice sa ne explice ca: "cine foloseste un sistem fara sa stie cum functioneaza... plateste".

Share this post


Link to post

Pe urma vine altul si spune non-truisme cu priza la public: "La posturile publice taxarea se face in aparat". Si lumea se uita crucis si se intreaba pe cine sa creada.

Scapa cine poate.

 

Si sa revin putin ca am devenit curios si am descarcat si eu "documentul public".

Ce anume e neclar?

- Poate faptul ca chestia cu impulsuri se aplica unei categorii destul de reduse de clienti, anume cei care au mai ramas inca in centrale analogice ce nu au apucat sa mai fie dotate cu o facilitate ce le-ar putea permite contorizarea la minut, ca pentru restul.

- Sau poate faptul ca transformarea impuls/minut (adica modul de "calcul") este intr-un tabel mult mai complicat decat cele de pe la mobilisti, drept pentru care saracii pensionari, care tocmai vor sa se converteasca de la religia fixa (demodata si total nerentabila) la cea mobila (transparenta si aproape gratis), nici nu mai stiu in cine sa creada.

Cat despre faptul ca o sectiune precizeaza un lucru si o alta nu, asta se explica foarte simplu: ele sunt facute de "bucati" diferite din organizatie si doar "asamblate" centralizat. "Detalii" ca asta (care recunosc ca nu e un detaliu, ci un principiu de baza care se aplica neconditionat) scapa... cenzurii.

 

Imi pare rau pentru remarca de la inceput (dar n-o sterg ca se brambureste chestia), in orice caz (ceea ce urmeaza e tot un truism din pacate) cu atitudini nihiliste (n-am gasit ceva mai potrivit) nu se rezolva nimic. Tolin, daca esti cumva in nefericita (cam asa e) categorie a celor care inca mai au un <<LTP conectat intr-o centrala analogica fara facilitatea de "Call Collection">>, ai de ce sa fi mai circumspect si sa incerci sa-ti rezolvi problema, pentru ca s-ar putea sa fie punctuala (mai mult sau mai putin). Altfel, seamana a... diversiune.

 

Daca mai aveti "plangeri" pot incerca sa va ofer o potentiala explicatie sau o indrumare, dar nu o... vorba buna, ca-s cam... iute la manie.

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Nu stiu ce ar trebui ca sa poti intelege abureala din documentele Romtelecom. Doar autoritatea din domeniu poate face ordine acolo pentru ca Ministerul Finanteleor vad ca ignora, desi el aproba forma de facturare. Pana nu demult se vorbea de impulsuri, se factura un nr. si rezulta o valoare, desi pretul lui era o necunoscuta. Pe facturile de anul acesta a aparut termenul de "Conv aut", "Conv IN" + alte si o valoare, fara unitate de masura, fara pret unitar si fara cantitate, asa cum ar fi o factura. Pe romaneste: bey, tu ai vorbit cam de atata, platesti sau iti taiem linia ? Mai au si tupeul sa spuna ca formularul este aprobat prin OMF 701/1998 ! In 2004 era cu totul alt formular, la inceputul anului 2005 era alt formular si acum este altul. Ordinul cu pricina da voie unora sa emita factura fiscala pe alt formular decat altii, dar nu face derogare de la elementele obligatorii facturarii unui serviciu.

In documentul public TARIFE din Oct.2005, cap.V se vorbeste de apeluri si de tarif pe minut. Dar nicaieri nu se defineste ce inseamna un apel sau o "conv au", cum apare pe factura, cand incepe, cand se termina si cum se tarifeaza. Minutul este divizibil ? Parca se hotarase ca toti furnizorii de servicii telefonice sa aiba primul minut indivizibil si dupa el tarifarea sa se faca la fractiuni de secunda ? Se intampla lucrul acesta? Dupa anexa la factura da, dar nu se explica cum. In sectiunea B, ptr. centralele analogice s-a pastrat termenul de impuls si din tabelul de acolo "se deduce" doar ca in afara perioadei de varf durata acestuia ar fi dubla, adica, pentru penzionari, doar durata este mai ieftina, nu si convorbirea, nuanta fiind prea subtila multora.

Acum, modificarea de termeni, si posibil de tarifare, din 2005, fata de 2004, vine sa corecteze comportamentul trecut si/sau sa ascunda alte capcane. Eu observ doar o aliniere la sistemul de facturare al celorlalti furnizori, adica o modificare in rau pentru n-am sustinut niciodata ca ceilalti ar fi mai breji sau mai corecti. Doar ca acolo n-am sesizat ca ar taxa apelurile "nefinalizate".

Pentru linistea unora, LPT in discutie n-a fost niciodata conectat la o centrala analogica, iar observatiile mele se refereau la anul 2004, cand factura se referea la impulsuri (termenul nu-mi apartine, lucrez cu materialul furnizorului) si ea era insotita de o detaliere ce cuprindea fiecare apel interjudetean. Si acum exista o astfel de anexa, doar ca pe ea se centralizeaza acum tipurile de apel incat nu mai poti vedea comportamentul furnizorului. Acum pot fi remarcate doar apelurile in alte retele. Ca ele au fost sau nu "finalizate" nu cred ca e locul aici sa punem la indoiala cuvantul celor care reclama.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Si inca una de la Romtelecom sau cum este jecmanit cineva care doreste sa faca un bine.

Un amic care lucreaza la o fundatie a organizat un teledon pentru un copil grav bolnav, etc. Un apel costa 3 euro. Stiti cat isi trage RTLC? Nu va vine sa credeti! 1 euro! Daca scazi si TVA-ul copilul a primit doar jumatate din suma care s-a donat in realitate! Hotii!!!

Share this post


Link to post

Si poate din ce ramane parintii copilului vor da si eu un impozit ca deh...România... :spumelagura:

Share this post


Link to post
Daca scazi si TVA-ul copilul a primit doar jumatate din suma care s-a donat in realitate! Hotii!!!

Mai exact 1.43 euro, sa nu zica lumea ca-s baliverne. Pai ce vrei, daca-s handicapati si ne jupoaie de bani trebuie si ei sa fie "ajutati".

Daca am mai socoti si un impozit pe profit la 3 euro (la cota unica) rezulta ca mai raman 95 de eurocenti. N-am ce zice.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Informatia din postul meu de mai sus a fost complet falsa. Imi cer scuze pentru ne-verificarea informatiei inainte de a posta.

 

Am gasit aceasta fraza intr-un ziar, relativ la un teledon:

"Romtelecom a platit 18.043 apeluri, cu suma de 3.295.824.600 lei, luand în calcul 1 euro=36.533 lei. Comisionul Romtelecom este de 78.440.600 lei."

Rezulta ca RTLC a luat un comision de 0.43 RON per apel.

 

Poate ar fi mai bine daca un admin ar sterge / modifica posturile.

Edited by cpop

Share this post


Link to post

Da' de ce sa stearga/modifice?

Lasa ca poate asa le mai vine unora mintea la cap si nu se mai apuca sa imprasstie informatii din... impuls de binefacere.

Share this post


Link to post

Mai ratacesc mobilul prin casa si il caut sunand de pe fix. cand aud mobilul inchid. Pe centrala analogica (pana acum cateva luni) ma taxau de fiecare data. In detaliata apareau impulsurile. Dupa care nu mai stiu cum e ca am renuntat la ei.

 

Referitor la RDS: li se mai intampla sa nu poti fi sunt "post deranjat" ... dar sa n-am ton nu mi s-a intamplat in 10 luni de folosire.

Share this post


Link to post

Cand am primit ultima factura de la Romtelecom, am primit si noile tarife.

Abonamentul fara nici un minut/impuls inclus costa 6.9 euro + TVA = 8.21 euro.

Asa ca am hotarat fara nicio remuscare sa-l desfiintez. Se poate desfiinta doar sunand la ei. La telefon au inceput sa ma bombardeze cu oferte, dar era prea tarziu pt. ei, eram prea hotarat.

Oare ne cred chiar asa de fraieri?

 

Ma gandeam cati dintre noi tin fixul doar din "comoditate", fara sa-l foloseasca.

 

Nu vreau sa instig lumea sa-si desfiinteze fixul, dar vreau sa le sugerez o "evaluare", daca merita sau sau nu sa-l mai pastreze.

Edited by tribunul

Share this post


Link to post

Si eu tot asta astept, ca am numar VIP, cadou de cand salahoream pentru ei...dar v-a mai dura un an cel putin, pina cand te vei putea plimba dintr-o retea in alta cu acelasi numar

Share this post


Link to post

tribunul: nu stiu de ce te mai miri :) )

Stai sa vezi ca mie mi l-au desfiintat dar tot imi trimit facturi. La ei ca la nimeni!!! =))

 

Si fereasca sfantul sa folosesti serviciile lor ISDN pentru videoconferinte, nu merge bine nici macar cu un alt punct din acelasi oras. Ai naiba gretzii astia dom'le

Edited by pixelconscious

Share this post


Link to post

a.. uitasem de identificarea apelantului..

mai exact sa vezi cine te suna inainte de a raspunde, adica ce la mobile e oferit gratis in abonament, la romtelecom se plateste suplimantar

* activare: 2,5 EURO.

* abonament lunar: 1,05 EURO.

plus.. fidelizare? nu s-a auzit

Share this post


Link to post

Eu cred ca m-as incadra in Confort 200. Il mai am si pe RDS cu vreo 50 d eminute. :rolleyes:

Share this post


Link to post

Atentie, cand sunati pentru desfiintare la RomTLC sa spuneti ca va mutati, se dezactiveaza din ziua urmatoare, daca spuneti ca vreti sa reziliati contractul mai platiti o luna abonament.

Share this post


Link to post
Ma gandeam cati dintre noi tin fixul doar din "comoditate", fara sa-l foloseasca.

 

Nu vreau sa instig lumea sa-si desfiinteze fixul, dar vreau sa le sugerez o "evaluare", daca merita sau sau nu sa-l mai pastreze.

 

Ba bine faci. Eu l-am desfiintat de acum 2 ani :) )

Am luat mobile cu cartela pentru parinti si socri, noi oricum aveam toti trei, si PA ROMTELECOM. Vreau sa va mai spun ca nu i-am simtit lipsa nici o secunda, ba din contra.

Share this post


Link to post

Eu de vreo doi ani am acel abonament social, cu care doar pot fi sunat, acuma i se schimba numele (si imi scapa), si il tin doar ca ma suna parintii...

Share this post


Link to post

Eu l-am scos. Era prea mare cearta in casa: ba ca raspunde frigiderul, ba televizorul... la un moment dat, voia sa raspunda toasterul. Nu are rost, sunt mai tot timpul plecat.

Share this post


Link to post
plus.. fidelizare? nu s-a auzit

Si eu am numarul de vreo 30 de ani si in afara de bonusuri de facturi umflate n-am primit niciodata.

Ba mint, ne-au facut cadou telefonul cu disc pe care il aveam in chirie de tspe ani (si tot de tspe ani era la tomberon), pe motiv ca oricum ei nu mai asigura service la el. Multumim Romtelecom. :P

 

Vreau sa va intreb ceva.

La mine la apartament proprietarul, adica bunicul meu nu mai traieste din noiembrie 2005. Intrucat el nu mai statea acolo de ani buni, facuse nusce suspendare a telefonului, sau primise nusce facilitate de pensionari, etc, dar prin care putea suna de pe el si primea apeluri, bine, asta odata pe luna. In rest vin facturi de 500 de lei. Asadar am platit avans pe vreo 2 ani, adica 10 mii de lei.

As vrea insa sa nu-mi mai bat capul cu el, intrucat ma impiedic de firele lui prin casa :dizzy: :) ) si sa-l desfiintez. Ce acte mi-ar trebui aici? As avea ceva probleme sa ma puna sa platesc din urma, intrucat am beneficiat de reducerea aia si dupa moartea proprietarului?

Share this post


Link to post
Eu de vreo doi ani am acel abonament social, cu care doar pot fi sunat, acuma i se schimba numele (si imi scapa), si il tin doar ca ma suna parintii...

ba nu i se schimba doar numele... se desfiinteaza, si primesti o reducere de 5 euro la abonamentul standard. si poti si suna, nu mai exista abonamentul social in grila de dupa 15 august.

Share this post


Link to post

ii desfiintat de mult din oferta, adica acuma nu il mai poti alege, dar eu tot ala il platesc, in jur de 150.000 de mii pe luna

Share this post


Link to post
Vreau sa va intreb ceva.

La mine la apartament proprietarul, adica bunicul meu nu mai traieste din noiembrie 2005. Intrucat el nu mai statea acolo de ani buni, facuse nusce suspendare a telefonului, sau primise nusce facilitate de pensionari, etc, dar prin care putea suna de pe el si primea apeluri, bine, asta odata pe luna. In rest vin facturi de 500 de lei. Asadar am platit avans pe vreo 2 ani, adica 10 mii de lei.

As vrea insa sa nu-mi mai bat capul cu el, intrucat ma impiedic de firele lui prin casa :dizzy: :) ) si sa-l desfiintez. Ce acte mi-ar trebui aici? As avea ceva probleme sa ma puna sa platesc din urma, intrucat am beneficiat de reducerea aia si dupa moartea proprietarului?

Inainte de primarie am lucat 5 ani la Romtl, serviciul informatii si reclamatii clienti. Deci, desfiintarea unui post telefonic se poate face numai de proprietar, pe baza de buletin. In cazul tau, te duci cu copie de certificatul de deces al bunicului si buletinul tau ( in care sper ca ai aceeasi adresa ca postul telefonic) si soliciti desfintarea. Vei plati retroactiv, incepand cu data decesului proprietarului, toate reducerile de care a beneficiat. Daca ai avans pe contul postului telefonic, se va compensa.

Succes!

Share this post


Link to post

@ileana: Si daca nu esti proprietar de ce sa platesti? Acuma serios vorbind nu poti spune: sa va plateasca bunicul si la revedere. Opriti telefonul ca nu mai vedeti nici un ban dupa data de ...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...