Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Daewoo Espero 1.8 CD - 1995

Recommended Posts

Da, mi s-a spus ca suna a zgomot de fulie, din pacate n-a intrat repararea pe ziua de ieri cand a fost service-uita. Tinand cont ca inca e frig, nu e nici o urgenta. Functionatul se pare ca e de la freon, si anume de la niste conducte care si-au dat viata la datorie, urmeaza a fi si alea schimbate.

 

Chederele au fost vreo 2 milioane, dar acum ceva vreme (de la Autodaewoo, le luasem dar nu le montasem). A fost nitica bataie de cap pana s-au lasat, se inchideau greu usile, dar acum e parfum.

Share this post


Link to post

Bai, eu sunt la al doilea set de Sachs pe gaz. Primul a tinut mai bine de 60 de mii. :D Schimba-le!!!

Share this post


Link to post

What for ? nu ma deranjeaza.

Share this post


Link to post

Pentru stabilitate. Va fi alfel masina, iti garantez.

Share this post


Link to post

Poate la voi in salupe se simte altfel. La mine, cand s-au dus amortizoarele, ma arunca de pe sosea la orice denivelare si trebuia sa incetinesc la orice curba.

Share this post


Link to post

Cand ti s-au dus tie amortizoarele, pana si eu am simtit cand am mers cu tine. :D

Share this post


Link to post

In curbe nu pot sa zic ca ma deranjeaza, sau probabil m-am obisnuit. Singurul loc unde pot sa zic ca e ceva ciudat la "handling" este coborarea de pe podul de la gara din Ploiesti, unde din cauza multelor masini care franeaza tare in panta inainte de trecerea de pietoni, asfaltul s-a facut ca o razatoare Woerner.

Share this post


Link to post

Haha, incearca sa tragi brusc si scurt de volan la 120-140 la ora! Pe mine m-a luat asa o senzatie de voma cand am incercat asta la fostul Espero al lui taica-miu, cu amortizare ca ale tale.

Share this post


Link to post

Am tras, la 130 pe Buc-Pl i-a cazut unei dube din fata o galeata de lavabila. Se balanseaza, dar nimic senzational - ti-am zis, m-am obisnuit :mrgreen:

Share this post


Link to post

Eh, dupa ce o sa iesi la 120 in decor ca subsemnatul, o sa le schimbi. :D

Share this post


Link to post

Vaxxi - crede-ma vei fi incantat de diferenta...

si eu ziceam ca sunt obisnuit, si ca asta e, ma descurc...

dupa ce am schimbat, mi-am zic - "ce am asteptat atata sa le schimb?" si am ajuns sa imi iubesc mai tare masina!

Share this post


Link to post

Pai, daca ziceti voi ca asa e, asa sa fie. Am luat Kayaba Excel-G pentru toate rotile (saru'mana Mike1), asteapta cuminti sa le altoiesc pe masina.

 

Si din ciclul pieselor care pica programat, fix in ziua cand am implinit 170,000 km pe bord s-a gasit sa cedeze inca una majora. De vreo cateva zile scotea zgomote ciudate compresorul de A/C (incepuse el de pe la Lepsa sa huruie, dar se linistise dupa). Cand sa pornesc aseara masina, un huruit infernal si valatuci de fum iesind de sub capota si in habitaclu. Opresc motoru', ridic capota, fac niste exercitii fizice sa dispersez fumul care duhnea oribil (pregatindu-ma deja sa scot camasa de pe mine sa sting incendiul :mrgreen: ) si studiez zona... fumul iesea de la compresorul de A/C. Se blocase iremediabil, iar cureaua se invartea frecand pe fulia compresorului (spre mirarea mea, cureaua este dintata, deci ce evenimente fierbinti s-or fi desfasurat acolo, nu vreau sa ma gandesc). Am pornit A/C-ul, s-a deblocat compresorul, dar tot facea un zgomot infernal si ieseau ceva scantei, asa c-am zis mai bine sa ma opresc din evenimente de-astea pirotehnice.

 

Spre norocul meu, motorul de 1.8 are curele separate pentru compresorul de A/C si accesorii, asa c-am venit dimineata ca o floricica inarmat cu o foarfeca zdravana si-am taiat cureaua, dupa care am extras-o din compartimentul motor (dupa ce-a trebuit sa dau jos toata tubulatura filtrului de aer ca sa pot ajunge la curea, ca obiectu' e proiectat pentru asiaticii cu toate alea mici :D ), si a mers ok. Acu' am compresorul de A/C pe post de decor scenic, nu mai ma complic cu nici o reparatie de rulmenti si alte alea dupa ce-am vazut ce uzina e in el, asa ca un compresor nou scrie pe mine in curand. Si tocmai ce-l incarcasem cu freon :wallbanger:

 

Pe partea buna, am descoperit cu mirare c-a disparut usoara smucitura ce se petrecea cand ridicam piciorul brusc de pe acceleratie :)

Share this post


Link to post

smucitura era si cu ac-ul decuplat? daca da inseamna ca si cuplajul fuliei era "sort of" blocat...

 

e mai vioaie masina dupa indepartarea curelei?

Share this post


Link to post

Da, era si cu A/C decuplat; e posibil sa fie doar fulia de vina, erau si niste urme suspecte de frecare pe ea (langa santul curelei, in dreapta), care nu inteleg de unde ar fi putut aparea. Eh, vedem la autopsia compresorului ce si cum. De miscat, se misca mai vioi intr-adevar (bine, i-am schimbat si filtrul de aer cu ocazia asta, probabil a contribuit).

 

Demontand tubulatura la aer, am vazut ca si teava aia de plastic ce vine in continuarea carcasei filtrului de aer statea aiurea, are 2 capete (unul intra in aripa, celalalt trebuia sa intre intr-un fel de bidon sub aripa, probabil rezonatorul)... de remediat si alea.

Share this post


Link to post

Amortizoarele noi montate (nu-s foarte dure, dar considerabil mai dure decat cele dinainte), deja curbele preferate de pe DN1 se pot lua cu +20-30 km/h mai tare :)

 

Pompa noua de servo originala GM, s-a mai "intarit" directia si e foarte misto.

 

Claxon nou, Stebel Nautilus ( http://www.stebel.it/ ) care face o treaba nemaipomenita.

 

Back in bla... canterbury green.

Share this post


Link to post

Ma bucur ca iti plac noile amortizoare! Acum poti sa cutreieri serpentinele :)

Share this post


Link to post

Erm, sa mai scriem si ceva pe-aici ... desi mari noutati nu prea sunt.

 

S-a defectat geamul electric de pe fata dreapta, s-a desprins cumva un ghidaj de plastic si cablul l-a tras in calea geamului, indoindu-se toata macaraua p-acolo (c-am fortat un pic nota). Schimbat. Un actuator spate stanga, un rulment spate stanga, releul D de la faruri - schimbate si ele. A inceput sa zornaie boxa dreapta fata (tinand cont ca e din cele venite din fabrica, nu o invinovatesc cu nimic).

 

187800 km.

Share this post


Link to post

O intrebare scurta, ai gasit actuator original sau s-a adaptat unul normal in locul lui?

Share this post


Link to post

Sincer, habar n-am, ca n-am fost eu cu masina in service la momentul respectiv.

 

Din pacate, piesele proaste incep sa se simta: ziceam c-am schimbat blocul de lumini (ala cu maneta de semnalizare/faruri), nu era de origine GM, si asta nou cand dau semnal stanga aprinde si faza lunga. Nu e defect electric, ci mecanic: se "trage" maneta ca si cum as da flash, daca imping 2 mm de ea la loc se stinge faza lunga. Mdea :mda:

Share this post


Link to post

Au inceput de mai demult. Rezolvarea in cazul tau, o maneta de la dezmembrari si relee montate pe faruri.

Share this post


Link to post

Am luat de pe okazii saptamanile trecute maneta de lumini cu doar 50 de lei, originala GM, noua in cutie. Deci mai bine decat la dezmembrari.

Share this post


Link to post

Vroiam sa subliniez altceva. Cine a avut dacie stie foarte bine cate blocuri de lumini a schimbat la ea din cauza lipsei releelor pe faruri. Eu cand am vazut ca nici cielo sau espero nu are am avut un soc.

Cum naiba ca pana si moskvich-ul lui taica-miu din 78 avea?

Eu mi-am montat relee si am si acum maneta originala care functioneaza perfect. Nu e o operatiune foarte complicata nici scumpa. Am facut si un tutorial pe la "becuri xenon pentru faruri" daca imi aduc bine aminte.

Share this post


Link to post

Bre, maneta n-are nici o problema, am schimbat-o degeaba crezand ca e vinovata pentru problema cu farurile :) ziceam doar ca asta noua e construita mai prost decat cea veche.

Share this post


Link to post

Eu zic sa o pui atunci pe aia veche inapoi. Chestia cu piesele proaste e mai demult, de vre-un an si ceva. Nimic nu se compara cu originalele.

Share this post


Link to post

Asta am si in plan sa fac, iti dai seama...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...