Jump to content
Sign in to follow this  
Elf

Viteza Functie De Treapta De Viteza Si Turatie La Matiz

Recommended Posts

E normal să facă zgomot, dacă nu ai alte probleme tehnice la el, ai un ulei corespunzător motorului şi nr. de km, nu-i nicio problemă că face zgomot.

Oricum, treaba cu zgomotul e discutabilă, că dacă te dai jos dintr-un... maybach şi te urci în matiz ţi se va părea zgomotos.

Dacă zici că o simţi că nu trage într-a 2a la 30, cu atât mai puţin vei obţine un răspuns bun din partea motorului pe accelerare începând cu acea viteză folosind treapta a3a.

Share this post


Link to post

De fapt, ceea ce ma intereseaza in primul rand este raspunsul la urmatoarea intrebare :

 

E normal ca uneori motorul (la aceeasi viteza, in aceeasi treapta) sa fie mai zgomotos decat alteori ?

Share this post


Link to post

Eu zic ca nu este normal, insa nu stiu exact din ce cauza s-ar putea intampla asa ceva. Si eu patesc asta uneori(sa fie mai zgomotos motorul+ nu trage la fel de bine) insa nu am putut sa-mi dau seama de ce.

Oricum, isi revine singur, fara ajutorul meu, dupa reguli numai de el stiute.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Procent mic de oxygen in atmosfera, presiune barometrica scazuta. E normal.

Share this post


Link to post

Motor bine incalzit, ulei blegit, prea subtire, zdranganeala mai mare...

Share this post


Link to post

Avans la aprindere aiurea ... varf la IAC pozitionat prost ... Un Reset si un Idle Learn poate remedia situatia.

Share this post


Link to post

Asta la E2, la E3 parca este dinamic(avansul la aprindere). So, la mine ce ar putea sa fie(motorul nu se supraincalzeste, uleiul este ok, ralantiul este ok).

Share this post


Link to post

Avansul este dinamic la orice motor, static este doar la unele si doar la ralanti, lucru inafara topicului de fata.

Share this post


Link to post

Ciudat, nu ar trebui sa faca asa. Parerea proprie (ce rezulta si din datele tehnice) este asa: vrei mers economic, aplica schema tolin :D . Eu o aplic dar suplimentez cu cativa km treptele 4 si 5: adica

1->2 la 25

2->3 la 40

3->4 la 60

4->5 la 80 (ciudat e ca nu prea merg intre 80 si 90, deci hai sa zicem a cincea pe la 90)

 

La mers sportiv se schimba schema, de la viteza la care schimbam la modul economic abia incepe sa traga. Matizul meu vede frecvent 35 cu 1, 70 cu 2 si 110 cu 3. Mai mult nu ma duc ca n-am unde :D

Share this post


Link to post

Postez un document cu TURATII MOTOR MATIZ IN FUNCTIE DE VITEZA

 

rosu - turatiile minime pentru motor

verde - turatiile optime pentru deplasare (intre 2600-3500-4600 RPM)

galben - zonele de schimbat viteze la deplasare normala (aceste zone se deplaseaza in jos la acclelerare sportiva)

 

Daca am gresit cu ceva in tabel va rog postati.

Share this post


Link to post

O varianta mai aproape de realitate la relatia turatie/vitezometrul de bord: Matiz_rpm.xls

 

Iti spui singur unde ai gresit.

 

PS: dupa calculatorul bibliei, perimetrul la o roata de 155/65/13 = 1.711,22 mm, la o raza de 272,35 mm.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Eu pe asta il folosesc:

trepte-viteze.xls

 

Este calculat de mine si verificat pe scaner si este ok. Zonele verzi sunt cele unde schimb eu treptele(la cald, bineinteles).

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Prezint o idee care ii va ajuta pe multi sa schimbe vitezele corect la Matiz.

Este un autocolant decupat (desenat cu rosu in imagine) care se va lipi pe cadranul de la vitezometru si indica zonele corecte pentru cele 5 viteze.

 

-ca referinta este luat tabelul colegului closchkutza (pentru anvelope 155/65 R13)

-turatia optima intre 2500-4500RPM, (se indica printr-un oval 3500RPM)

Astept raspuns daca este ceva de modificat, apoi o sa atasez sursa (fisierul curbe pentru a putea fi decupat si poze dupa montaj).

post-23641-0-59450500-1336051652_thumb.jpg

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

PS: dupa calculatorul bibliei, perimetrul la o roata de 155/65/13 = 1.711,22 mm, la o raza de 272,35 mm.

 

Am masurat (cu ruleta) o anvelopa montata pe janta Fulda EcoControl 155/65R13 uzata maxim 0,5mm.

perimetru: 1678mm din care se calculeaza raza de 267mm

Share this post


Link to post

155/65/13 mie imi da circumferinta 1670mm si diametrul 532mm (rotunjit)

 

calculat cu raza = 13*25,4+2*155*65/100 :scarpin:

Share this post


Link to post

Ai cazut si tu in capcana fetisizarii calculelor facute de un diletant care dupa 2 ani nu a invatat ca la orice masina viteza se schimba dupa sunet si nu dupa acele de pe bord? :)

Share this post


Link to post

Nuuu, eu sunt cu teoria conspiratiei :D De exemplu fac un pneu eco 155/65/13 care are diametrul de 500mm... asta pun pariu ca e chiar eco, si conform BC-ului de exemplu chiar scade masurabil consumul. Problema e insa ca ar mari distantele... mama lui, si hubble asta cu expansiunea lui cu tot :D

 

Calculul de dimensiuni de pneuri il folosesc pentru cele incorporate aici

http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/31845-skoda-superb-18-tsi/page__st__20?do=findComment&comment=475375

Share this post


Link to post

Ai cazut si tu in capcana fetisizarii calculelor facute de un diletant care dupa 2 ani nu a invatat ca la orice masina viteza se schimba dupa sunet si nu dupa acele de pe bord? :)

Orice comentariu facut de dumneavoastra pe forum are rolul de a arata ce tonti sunt ceilalti; nu am vazut ca ati venit cu ceva sa-i ajutati din bunavointa.

 

Zgomotul produs de motor e un argument stiintific sa schimbi vitezele? Tocmai din cauza ca Matizul nu este insonorizat soferii au tendinta sa schimbe prea devreme (si este valabil si la celelalte masini). Asta am tot incercat sa explic

Explicatia completa cu argumente este aici:

http://cristiangabi...icient-economic

Edited by cristiangabi
  • Like 1

Share this post


Link to post

In articolul tau practic ai toata concluzia in prima ipoteza (aia scrisa cu verde). Plus ca unele lucruri sunt corecte insa nu sunt explicate, altele sunt neclare... plus ca nu sunt de acord nici cu ordinea, comportamentul in trafic are un impact mult mai mare decat turatiile sau felul in care incalzesti motorul.

Share this post


Link to post

ecoMaty, Intrebarile tale intaresc afirmatia mea. Da, ceea ce spui demonstreaza ca nu simti masina si ca nu stii sa schimbi vitezele. Schimbarea vitezelor nu este o chestiune liniara. Eu schimb si la 2000 si la rosu, fctie de stituatie. Ceea ce incerci sa demonstrezi este fals inclusiv din punct de vedere al consumului. Nu uita sa iei excelul la tine :)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Sunt masini care au "din fabrica" marcata zona optima:

7094355909_41101d56fe_z.jpg

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

La Renault ai un indicator in bord ( o sageata verde) care se aprinde pe la 2 000 - 2500 rpm pentru a merge cat mai economic schimband treptele in functie de necesitatile motorului ( desi cuplul incepe mult mai sus ). La Matiz nu poti schimba vitezele dupa sunet cum spun unii ( asta am auzit-o numai la dacioti ) , sunetul motorului depinde in mare parte de vascozitatea si gradul de uzura al uleiului. Plus ca la cat de silentioase sunt motoarele in ziua de astazi te trezesti imediat in zona rosie daca uiti piciorul pe pedala si astepti sa urle motorul, si apoi ce facem cu radioul daca trebuie sa stam cu urechea pe motor, nu-l mai folosim ? La scoala de soferi se invata ca e bine intodeauna sa arunci un ochi pe bord fara a-ti distrage atentia de la condus( unii au udat buretele la cursuri ).Pentru Matiz cea mai economica schema e cea prezentata de tolin ( 25/40/55/70), iar consumul cel mai mic l-am obtinut la 3500 rpm ( 100 km / h ).

Share this post


Link to post

Mai la toate masinile mai noi ai sagetele care iti recomanda ele sa schimbi in sus sau mai in jos. Evident, prost.

 

La scoala de soferi se invata ca e bine intodeauna sa arunci un ochi pe bord fara a-ti distrage atentia de la condus( unii au udat buretele la cursuri )

Uite un punct de plecare amice: tot ce ai invatat in scoala de soferi este gresit. Ai ramas la nivelul ala, e treaba ta.

Plus ca la cat de silentioase sunt motoarele in ziua de astazi te trezesti imediat in zona rosie daca uiti piciorul pe pedala si astepti sa urle motorul

Un control la ORL nu cred ca ti-ar strica, in caz ca nu auzi motorul. Macar niste spalaturi.

 

... iar consumul cel mai mic l-am obtinut la 3500 rpm ( 100 km / h ).

Cum l-ai calculat? Era la deal? La vale? Pe zapada? Pe uscat? Ai macar turometru? Debitmetre? Computer de bord?

 

Orice sofer bun simte viteza, turatia, inclinatia drumului, curba, apreciaza distante etc fara sa se uite in bord. Altfel mai bine te lasi de condus si te apuci de excel.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Ceea ce cere el in topicul asta este pur si simplu o prostie

 

Modul tau "elegant" de a-ti exprima ideile ti-a atras "simpatia " mea. Ce aveai cu omul, ce ti-a facut ? Omul voia sa culeaga niste informatii ( bune, rele, e problema lui) si a specificat cine vrea e bine primit, cine nu, sa se abtina. Nu, tu esti buricul pamantului si trebuie sa iti bagi nasul in toate. Este o difernta in a te fatai cu masina de ici - colo cativa km si a face sute de km incercand sa optimizezi consumul. Consumul cel mai mic la Matiz se scoate la 3500 rpm indefernt de conditiile meteo, chiar daca consumul nu este acelasi (e normal sa fie asa) in conditii diferite de rulaj. Am trecut de la 5w30 la 0w40( care nu este pentru polul nord cu sustii tu pe undeva, 0w40 este mai vascos decat 5w30) si sunetul motorului s-a schimbat, daca nu arunc un ochi pe ceas sar de plaja de turatii economice ale Matizului. Si stupoare ( poate unii o sa sara in capul meu ) consumul de carburant a scazut ( de la 4.98 la 4.8 ), consum facut ca la carte, plin pe plin si chiar de la aceeasi pompa. Uleiul vechi ( 5w30 ) avea 1luna si 500 km, deci nu se poate pune problema uzurii acestuia, dar tocmai zgomotul motorului m-a facut sa trec pe 0w40.

Share this post


Link to post

Eu sunt curios cum ai masurat tu acel 4.98.. pe ce distanta ai facut consumul ca sa fii atat de sigur de a doua zecimala?? Iar diferenta de 0.18L/100 poate depinde de un milion de factori, factorul uman fiind determinant, iar asemenea diferente de consum nu cred ca le poti masura decat fie pe banc de test, fie pe un circuit oval unde sa faci doua teste absolut identice de macar 500km. In trafic real nu vad unde ai putea face doua drumuri de 500km riguros identice. Hai, treaca de la mine, de 250km, in asa fel incat diferenta de consum sa fie de macar juma' de litru. Doar sa incerci duminica noaptea pe autobahn si pe regulatorul de viteza..

 

Revenind la factorul uman, despre care spuneam ca este determinant, ar trebui scos cumva din ecuatie atunci cand incerci sa masori diferente atat de mici. Asa, dpdv deontogic, o prima critica ar putea fi ca nu e un test facut in orb... stiai ca vrei sa faci o masuratoare, poate constient sau nu talpa ta a fost mai grea in unul din teste fata de celalalt... poate ai fost mai sensibil la clickul pompei cand ai facut primul plin fata de celalalt... samd.

 

PS

Nu o lua ca pe o critica adusa experimentatorului, ci metodei. Eu ma consider riguros insa m-am surprins afectat de placebo desi nu credeam in el. Din motivul asta am propus in primul meu post pe topicul asta inregistrarea parametrilor prin OBD. In cazul in care exista diferente masurabil de consum, niste loguri ar putea ajuta la explicarea lor, ar putea cumva ajuta in a intelege ce anume din functionarea motorului s-a schimbat. Sau, daca in analiza logului, pe traseul de cei 250km de care discutam mai sus vezi doua franari-accelerari in plus (ce inseamna doua carute la 250km?) de la 30 la 100 sa zicem, asta deja explica juma' de litru de zeama in plus, adica acei 0.2L pe care incerci sa-i masori...

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...