Jump to content

Recommended Posts

Becurile sunt ok, insa curent nu vine. :(

Nu ma mai duce capul ce sa verific. Ar trebui probabil verificata continuitatea circuitului, insa nu ma duce capul cum.

Butonul e ok pentru ca se aprinde martorul la bord cand il apas.

Share this post


Link to post

Nu se aprind doar atunci cand se aprind si proiectoarele?

Share this post


Link to post

Circuitul se masoara, cu ohmetru intre cele 2 fire si se verifica continuitatea, dar te sfatuiesc sa faci asta la un electrician...

Share this post


Link to post

Naiba sa-l ia.

Mai fac si maine o tentativa, o sa masor si tensiunea la bornele celor doua sigurante si a releului, si o sa desfac din nou unul din stopuri si poate ma prind. O sa verific si daca nu sunt firele in scurt (desi ar trebui sa se prajeasca siguranta), e mai plauzibil decat sa fie intrerupte, datorita martorului ala aprins...

 

@Esperatul

La mine se aprinde martorul, insa becurile ioc. Totusi, daca intrerup circuitul, adica daca scot una din cele doua sigurante, se stinge martorul.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

MR_ cauta firul de masa de la stopuri. Poate acolo e problema. Fa un experiment, muta mufa pe becul de la stopul de frana si vezi daca atunci se aprinde!

Share this post


Link to post

Incerc... cum se lumineaza de ziua :D

Share this post


Link to post

De vre-o saptamana la masina se aude un zgomot enervant (un fel de carait nu stiu cum sa-i spun) la usa din drepata fata. Zgomotul se aude de undeva de la extremitatea usii unde se afla mecanismul de inchiere. Am deschis incet pe rand fiecare usa din interior si am descoperit la usa cu pricina ca imediat ce o deschid ea se lasa usor ca si cum nu ar fi bine tinuta de balamale si cred eu ca din cauza asta se aud zgomtele. Celelalte usi nu se lasa la deschidere. Daca deschid usa de afara nu se observa ca se lasa.

Ma bate gandul sa ma duc la service pentru ca uneori este stresant sunetul asta, se aude non-stop cand merg pe drumuri proaste sau cand masina merge pe un drum inclinat, cand merg pe un drum perfect deobicei nu se aude. Credeti ca daca ma duc la service se poate remedia problema? si trebuie sa ma astept la un cost astronomic de reparatie (nu cred ca o sa face ceva pe garantie)?

Cand am deschis pe rand usile am descoperit o problema si la usa dreapta spate, adica se deschide mai greu decat celelalte usi, nu se lasa nu se aud zgmote in timpul mersului insa un fier de la mecanismul de inchiere de la usa este tocit. Ceva ma face sa cred ca usile de pe partea dreapta de la masina au fost montate aiurea.

Share this post


Link to post

E, ia verifica tu daca usa are joc? Adica cu ea deschisa salta usor de ea tinand-o cumva de laterale din partea din spate. Are joc?

Daca nu, inseamna ca acel carait provine de la motorasul de la inchidere. Ma indoiesc ca s-a lasat usa din bolturi ca sa joace, si in cel mai rau caz ar scartaii, iar cand ai inchide-o ar lovi in stalp sau in prag.

Share this post


Link to post

Si eu am avut o pb de genul, rezolvata la prima revizie. La mine se inchidea aiurea portiera din dreapta fata (trebuia trasa mai tare), s-a rezolvat prin reglarea sistemului de inchidere (partea de pe stalp, nu cea din portiera).

Share this post


Link to post

Si eu am avut aceeasi problema, tot pe partea dreapta. Mi-au reglat sistemul de inchidere (tot partea fixa) si acum nu se mai aude.

Numai ca intre timp a inceput sa bangane incetishor si usa de la sofer ... da' inca nu am timp sa ajung la service sa-i mai stresez putin pe baieti :D

Share this post


Link to post

Cred ca o sa le spun si eu baietilor la revizie poate umbla si la mine la sistemul de inchidere si ma rezolva, oricum maine o sa verfic daca are usa joc (acum nu mai am chef sa cobor si sa o scot din garaj)

Multumesc pentru raspunsuri

Numai bine :)

Share this post


Link to post

Am si eu o problema pe la usile din fata. Cand merg cu viteza peste 50 km/h se aude un suierat in dreprul oglinzii de sofer si similar in partea dreapta. Acelasi zgomot se aude si cand stationez si bate vantul tare, iar daca pun mana cam pe unde se aude vantul, se simte pe la triunghiul de plastic negru care tine oglinda cum intra vajul in masina. Chestia asta a inceput sa se auda de acum o luna.

Trebuie schimbat, strans sau uns ceva pe acolo? S-a mai confruntat cineva cu chestia asta?

post-1577-1142249791_thumb.jpg

Edited by Florinut

Share this post


Link to post

Vezi ca poate te pacaleste aerisirea laterala in legatura cu curentul de aer. Si la mine cand e vant se aude un suierat, dar l-am pus pe seama aerodinamicii, mai ales pentru ca se aude bilateral, iar chederele sunt calitative, cel putin eu personal nu cred sa fie vorba de o lipsa de etanseitate. Pentru a te convinge poti incerca cu o bricheta cu flacara pusa in zona respectiva, desigur nu pe usa sau pe bord sa ii dai foc :) , asa iti vei da seama cu exactitate de unde vine curentul de aer. Daca nu ma insel in cartea tehnica spune ca si cu aerisirea oprita sau directionata spre picioare, o anumita cantitate de aer este distribuita prin aerisirile alea mici de pe lateralul bordului. Numai bine!

Edited by silviustel

Share this post


Link to post

E posibil sa ai dreptate. Insa de ce a aparut asa dintr-o data zgomotul asta, care intr-adevar se aude ca un suierat? Sa se fi deteriorat ceva pe traseul admisiei de aer in masina?

Share this post


Link to post

In interiorul plasticului aluia negru exista un burete de etansare... Sa nu cumva sa fie deteriorat, pus gresit sau mai rau, sa lipseasca...

Share this post


Link to post

De lipsit nu are cum sa lipseasca, insa as vrea sa stiu cum se desface chestia aia ca sa ajung sa vad ce e pe acolo.

Share this post


Link to post

Triunghiul ala de plastic negruse scoate prin fortare cu o surubelnita (el sta prins in cateva clipsuri),

Share this post


Link to post

Am scos ambele triunghiuri de plastic, am inlocuit buretii intre ei, dar fara nici un rezultat. Am localizat suieratul ca venind dintre bord si usa, in ambele parti, stanga, respectiv dreapta. Vajul ce se aude nu este de la admisia de aer in habitaclu, verficarea a fost facuta cu aerul pus pe recirculare si dirijat apoi inspre fiecare directie din "dirijator". Cred ca a mai ramas chederul, insa ce este straniu, este ca se aude la ambele usi.

Share this post


Link to post

Inainte de a verifica chederele, sa verifici daca intre aripa si caroserie (acolo unde se termina aripa catre portiera) exista un burete pe toata inaltimea aripii si daca nu cumva e stramb. Trebuie sa ai portiera larg deschisa si te uiti pe la balamalele acesteia catre portiera... Sper sa intelegi explicatia...

Share this post


Link to post

Nu imi aduc aminte sa vazut burete pe acolo vreodata, dar am sa ma uit. Poate pui o poza cu buretele de la a ta, te rog.

Share this post


Link to post

Pentru chedere exista la magazinele de piese auto spray siliconic special. La mine la Matiz a avut efect, la nubira nu am incercat inca.

Share this post


Link to post
Nu imi aduc aminte sa vazut burete pe acolo vreodata, dar am sa ma uit. Poate pui o poza cu buretele de la a ta, te rog.

Sorry, n-am aparat :( (de-asta nici nu m-am "bagat" la "Masina mea"...). Aparent nu este burete, el fiind vopsit in exterior in culoarea masinii - o sa se decoloreze in timp -, dar poti verifica "bagând" mâna sau o surubelnita mai lunga (NU CU VÂRFUL !) pe lângă balamale spre aripa...

Share this post


Link to post

L-am depistat pe burete. Si ce pot face, sa mai indes si eu inca unul peste el, sau sa-l scot si sa-l inlocuiesc? Trebuie demontata aripa?

Share this post


Link to post

Lipeste un "scotch" mai lat sau banda adeziva peste zona aceea a aripii si vezi daca zgomotul produs de vant se mai aude... Daca nu, atunci buretele ala nu etanseaza bine...

Share this post


Link to post

Problema ciudata... Azi am fost la service pt alte probleme ale masinii (schimbat sonda lambda si urmeaza TPS, cand vine comanda), si la intoarcere am descoperit ca volanul harjaie cand il rotesc. Curiozitatea era prea mare, datorita zgomotului gen scrajnit de pietricele ce venea de undeva de aproape, am scos cusca de la volan si acolo este un contact pe baza de arc, cam cat un cui de mare, care intra in contact cu corpul volanului si acum harjaie, desi am sters cat am putut pe acolo. Trebuie uns sau ce anume sa fac sa nu se mai auda. Nu a umblat nimeni acolo la service, deci mi se pare super ciudat. Daca v-ati mai confruntat vreunul cu problema asta pls help. Multumesc.

 

Later edit:

1. pt. posesorii de Nubira cu problema ambreiajului care trosneste ca al meu, la debraiere brusca, acest lucru este normal. Placa este mai tare si mai rigida din constructie; acest fapt este spus de cativa mecanici f. buni de la Radacini si mai nou de la City Center :) , pe unde am umblat cu problema asta, si confirmata de un inginer de la Craiova. Aceasta "problema" este prezenta si la Cielo EXE Euro 3. Va asigur ca dupa 2 luni de cercetari, ce au ajuns foarte departe, pana la Craiova la fabrica, acum m-am linistit din acest punct de vedere.

2. Apoi, legat de vibratiile la franare care nu se resimt in pedala, deci conf. cu echipa de experti nu sunt de la discuri. Astazi mi s-a aratat pe viu, cu masina pe rampa. Cauciucurile sunt de vina. Au joc sus-jos nu stanga-dreapta, de unde rezulta trepidatiile. Nici o sansa la garantie cu ele ca baga ca e de la condus, gropi etc. Asta este o posibilitate, in caz ca aveti discurile in parametri. Apoi, tot din aceleasi surse mi sus mentionate am aflat ca si jantele de tabla pot fi strambe de noi, in limite normale sau f. putin modificate, dar suficient sa vibreze la viteza mare. Solutia la mine a fost trecerea rotilor de pe spate pe fata.

3. In cazul in care masina are un mers usor neregulat cu niste smucituri subtile la viteza mica constanta, in cazul meu la 50-60 km/h, cu senzatia de pedala instabila, este de vina TPS-ul, cu rotita neagra de plastic pe care vine cablul de acceleratie. La mine trebuie sa vina comanda sa se rezolve o data.

4. Nu stiu daca spun o noutate, dar azi am aflat ca Nubira II are 2 sonde lambda, una pe admisie si una pe evacuare, intre catalizator si toba intermediara, de forma unei bujii, pe care mie mi-au schimbat-o azi.

5. Am fost la City Center Dorobanti, 2 zile la rand, cu un matiz al unei vecine pt revizie si azi cu Nubirika. Super ok service-ul si meseriasii. Spre deosebire de alte serv. pe unde am umblat azi in 2 ore a stat omul cu testerul pe masina, a facut probe, mi-a verificat pana si stopurile de frana, desi eu venisem pt garantie. Deci super tare. Iar ieri cu matizul la revizia de 2 ani am stat 40 de minute, si mi-a dat si vreo 4-5 sfaturi zic eu foarte utile pe care sa le transmit proprietarei masinii. Daca aveti nevoie de numele mecanicului sau de nr de telefon, contactati-ma pe PM. Nu fac reclama, nu am nici o treaba cu vreun service sau dealer. Numai ca asta a fost meserias, cu manualul de Nubira II in fata, a avut rabdare si a cautat problema 2 ore, desi pe tester singura chestie era o diferenta insesizabila de voltaj la TPS, care daca nu ar fi facut si test in dinamica, nu ar fi aparut. Si manualul era in engleza :P .

 

Desi a trebuit sa contactez fabrica de la Craiova, sa fac un pic de galagie pt. ca de cand am masina din oct. 2005, am umblat prin diverse service-uri si am fost flituit pe diverse motive, si nimeni nu a stat sa investigheze treaba in acest mod. Asa ca, in caz ca patiti ca mine, sunati sau dati mail la fabrica, pt ca pe mine m-au contactat ei telefonic in 3-4 ore de cand am dat mail, si mi-a facut legatura direct cu seful de service. Mare atentir: omul de la Craiova a spus ca eu doar colaboreaza cu dealerii si ca acestia au autonimie. De la Craiova nu se poate face nimic decat sa trimita ei ingineri. In cazul meu mitocanul de la service-ul unde am fost de mi-a schimbat aiurea bucsile de bascula la 2000 de km si nici nu mi-a pus testerul pe masina, a avut tupeul sa ii spuna inginerului ca el mi-a facut testare completa, ba chiar mi-a masurat si discurile de frana pe aparat. Abominabil! Inginerul mi-a sugerat ca si pe viitor sa apelez la ei, pt ca altfel ei stiu ce li se spune de la dealeri, si de aia sunt si asteptari la piese pt ca ei sunt patiti si trebuie sa verifice in amanunt fiecare comanda, seriile de pe piese etc. ca sa nu fie pacaliti. In speranta ca nu am plictisit pe nimeni am sa inchei aici. Pur si simplu am simtit ca trebuie sa va impartasesc prin ce

am trecut, desi masina are 4000 de km.

 

Later edit 2: am vazut azi in service o Nubira II break adusa din state. Deci foarte tare. Avea kilometrajul in km si mile, si am obs niste chestii : Pe aripa scria CDX (ma gandesc ca la ei nu e la la noi cu Dacii M Power), si cu toate astea avea casetofon ca la SX, nu avea cruise control, dar avea cutie automata, tapiserie cum nu am vazut la noi si nu avea jante de aliaj, ci avea de tabla cu capace ca ale mele de pe SX. Avea cam 30.000 de mile, deci aprox 48.000 de km si arata ca noua. Mai multe nu am putut afla dar can ma duc pt TPS o sa mai intreb pe mecanic, si poate cine stie, niste poze...

Edited by silviustel

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...