Jump to content
Sign in to follow this  
sebian

Mai Este Dieselul O Afacere?

Recommended Posts

Pai asta e chiar ciudat. Dieselul consuma putin, asta-i clar. Daca-i masina de firma, pe cine intereseaza consumul, in afara de top management?

 

In alta ordine de idei, ieri am facut vreo 80km cu un A8 de 4.2L V8 310cp prin Bucuresti, incluzand un drum in Chitila si unul in Otopeni. Media a fost de 18.5.

O adevarata limuzina cu o sportivitate spectaculoasa si un consum mai mult decat rezonabil. Din cate am inteles, la viteze mari se opresc 4 pistoane pentru a face economie de combustibil, fostul proprietar mi-a spus ca pe cruise control la 200km/h consuma putin sub 10.

 

Asa ca inca un vot pentru combustibilul oamenilor (insert your favorite word here), benzina! =D>

Share this post


Link to post
Din cate am inteles, la viteze mari se opresc 4 pistoane pentru a face economie de combustibil, fostul proprietar mi-a spus ca pe cruise control la 200km/h consuma putin sub 10.

1. Ma indoiesc ca 4 pistoane are suficienta forta sa invinga inertia si frecarea cu aerul. Mai sunt masini care fac asta dar numai la regim de idle sau la regimuri de solicitare f redusa.

2. Am mers si eu cu o astfel de masina, geniala de altfel dar in nici un caz nu consuma sub 10 la 200km/h...

Share this post


Link to post
1. Ma indoiesc ca 4 pistoane are suficienta forta sa invinga inertia si frecarea cu aerul. Mai sunt masini care fac asta dar numai la regim de idle sau la regimuri de solicitare f redusa.

 

Frecarea cu aerul, nu inertia. Aia e la accelerare :)

 

 

PS: O fi consumul in mpg :mrgreen:

Share this post


Link to post

In spiritul a ce am zis cu graficele am gasit site-ul unde ma uitasem eu www.rototest.com . Din nefericire nu par a avea decat modele pe benzina. Oricum mi s-a confirmat ca la Peugeot-ul meu la 3.500 rpm am vreo 45 kw (~60 CP) putere si vreo 120 Nm cuplu.

Share this post


Link to post

Din pacate pe al meu nu l-am gasit nicaieri. Am cautat la Alfa, Saab, Opel... Asta ar fi cel aproape de ce am eu sub capota: Volkswagen 2.0 TDI -07 (103 kW).

La fel ca CDTi-ul, TDI-ul asta are un platou pe curba de cuplu intre 2,000-3,000 rpm. La 1,500 rpm are binisor peste 200 Nm, suficient sa te faca sa simti ca masina se misca, nu? :)

 

@dan_m: foarte interesant site-ul, multam pentru link!

Edited by wallaby

Share this post


Link to post

Hahaha, chiar ca mor de ras, zau asa :D Pai la cifre nu ne uitam deloc? Ai vazut ca platoul ala e cam jos ca sa conteze. Motorul meu are aproape oriunde intre 1,500-4,000 rpm aproape dublul maximului celor doua. Cu carja cu tot.

Motorul ala de la Honda e de pe vre-o motocicleta, cu siguranta: nu prea are cuplu nicaieri si-i trebuie sapte mii si ceva de ture sa ajunga la puterea maxima. Si eu care credeam ca Civic e vre-un hatch sau sedan... :)

 

Ca sa-ti raspund la intrebare, ce ma bucura nu e platoul ci valoarea cuplului intre o mie si cinci mii de ture. Stii in ce se traduce asta? Sa zicem ca mergem in paralel, umar la umar, eu in tractor, tu in Honda, cu 80 km/h sa zicem. Eu in treapta 5, la 1,800 rpm, tu in 3 sau 4, treaba ta in care. Ce crezi ca se intampla cand apasam pedala de acceleratie in blana? Pana ajungi cu Honda la 6,400 rpm ca sa schimbi viteza vanjos, diesel-ul iese din raza ta vizuala*, hehehe

 

*sper ca stii de gluma

Edited by wallaby

Share this post


Link to post

Corect, pentru ca pun picorul pe frana ca de la talpa ta de la 1800rpm nu ma vad de fum.

 

Pune te rugam curba de cuplu reala de la motorul tau stock si rapoartele cutiei de viteze.

Share this post


Link to post

Haha, pai stii proverbul, nu iese fum fara foc. Sau la diesel,, no smoke-no poke!

As pune curba stoc daca as gasi-o undeva...

Cu rapoartele am noroc:

 

1st = 3.82

2nd = 2.05

3rd = 1.30

4th = 0.96

5th = 0.74

6th = 0.61

Axle = 3.65

Share this post


Link to post
*sper ca stii de gluma

 

Sa incepem prin a spune ca stiu de gluma, rad copios de fiecare data cand aud pe cineva cu diesel zicand de sportivitate fata de un motor echivalent ca cilindree pe benzina, aspirat.

Si apreciez cand vorbeste doar de consum.

 

Din pacate, vad ca nu au grafic si pentru motorul meu, ala e un Civic din '97. Cu toate astea, daca nu comparam reprizele in aceiasi treapata, nu cred ca ai sanse. Daca le comparam in aceiasi treapta, cel mai probabil o sa castigi. Dar astea presupun rolling start, altfel singura problema a benzinarului va fi sa te ocoleasca prin fum cand te-a lasat deja cu o tura de circuit in urma si trebuie sa te depaseasca.

Share this post


Link to post

Nu-mi aduc aminte sa fi spus ca motorul meu e sportiv. Sportiv e RS4, M3, Gallardo sau GT2. Sa fim seriosi. Nici un Honda aspirat de pana-n 110 kW nu e, nici el, sportiv. Pentru ca se tureaza pana-n opt mii are sange de Ferrari te pomenesti?

Ce-am spus intotdeauna e ca CDTi-ul trage, zdravan de tot chiar, pentru capacitatea cilindrica si, mai ales, la cat consuma. In rolling start test nu are rival pe benzina, ma refer la motoare in aceiasi categorie de pret. Fumul nu-i o problema, nu din punctul meu de vedere. In plus nici nu-i asa de rau cum sugerezi tu ca ar fi.

Apoi e tuning-ul. E destul de usor de facut la turbodiesel, cam nasol la un aspirat turat, ca cel de la Honda. Ce-i faci? Ceva modificari la admisie si la evacuare si gata, ai 12 CP in plus. Imi scapa ceva?

Stiu ca sunt sceptici destui aici, care nu cred in solutia de tuning pe care o folosesc pe motorul meu. Asta fara sa se oboseasca macar sa se documenteze, pro sau contra. Ma rog, nu toata lumea stie limba engleza. Nu-i nici o rusine, eu nu stiu germana de exemplu, da' ma impac cu chestia asta, nici o problema. Totusi, ca dovada ca tuning-ul pe diesel exista si, mai ales, e eficient, uitati-va la clipul Fifth Gear Astra VXR vs. 888, pe youtube. Cine a castigat testul rolling start? Otto cu 240 CP sau CDTi-ul cu 200 CP? Acolo se vede si cat de "grava" e problema fumului din spatele diesel-ului.

 

Pe langa consum, diesel-ul e o afacere si pentru ca atunci cand alegi motorul potrivit, potentialul pentru tuning la pret rezonabil e substantial.

 

Uitasem sa mentionez, VXR-ul e mult mai scump decat un 888. Mai performant? Da, o idee, dar nu cat sa merite banii.

Edited by wallaby

Share this post


Link to post
Nu-mi aduc aminte sa fi spus ca motorul meu e sportiv. Sa fim seriosi.

 

Cat de scurta e memoria ta? Ca practic tu numai asta afirmi de cand m-am apucat sa citesc posturile despre Astra ta. Culmea, chiar in cadrul postului asta afirmi asta. Acu' imi pare rau ca nu stiu sa citesc postul in engleza sau germana ca poate asa, intr-adevar, nu ai mai afirma asta.

 

Pentru ca se tureaza pana-n opt mii are sange de Ferrari te pomenesti?...Asa cum nici un Honda aspirat de pana-n 110 kW nu e, nici el, sportiv.

 

Prostii. Daca as avea o competitie de motoare pana in 1600, aspirate, ce ai zice de un motor de 1.6 VTEC 160CP? Da, turele conteaza.

 

Ma doare undeva de fum cand vine vorba de circuit, il bagam doar in gluma.

Si da, motorul tau este tuningabil, dar risti sa pierzi avantajele initiale pe care le avea.

 

Apoi e tuning-ul. E destul de usor de facut la turbodiesel, cam nasol la un aspirat turat, ca cel de la Honda. Ce-i faci? Ceva modificari la admisie si la evacuare si gata, ai 12 CP in plus. Imi scapa ceva?

 

In afara de faptul ca nu are nevoie de tuning, nimic.

Share this post


Link to post

Astra H 1,6i 16V 180CP TURBO

Nu sunt fan Astra si nici Opel, dar e de studiat pentru cei care nu inceteaza sa ridice in slavi motoarele turbo diesel.

Intr-adevar, pretul e mai mare decat al unui turbo-diesel de cilindree apropiata, dar diferenta de performanta este o justificare mai mult decat suficienta.

Share this post


Link to post

@Satori: La ce avantaje te referi? Consumul nu creste semnificativ dupa tuning. In rest n-am idee ce pierzi. Ah, ca motorul s-ar putea sa crape la 270 de mii de km in loc de 348 de mii? Ar trebui sa-mi pese? :)

 

@RaZoR-07: care-i diferenta de performanta? Poti sa-mi dai un 0-100 km/h la modelul ala? Comparam un 1.6 Turbo benzina cu un 1.6 Turbodiesel? De ce sa nu comparam, asa cum aratam mai sus, 2.0 T 240 CP cu CDTI 200 CP, ambele de la Opel? :)

Eu unul, sincer, n-as cumpara nici unul din cele doua de 1.6 litri. Ambele sunt prea mici din punctul meu de vedere. Daca as fi vrut neaparat un turbo benzina, as fi mers pe Golf GTI. Am vrut motorina, am ales Opel, ca TDI-urile nu-mi prea plac. Nici un motiv anume, doar chestie de gust ;)

Edited by wallaby

Share this post


Link to post
@Satori: La ce avantaje te referi? Consumul nu creste semnificativ dupa tuning. In rest n-am idee ce pierzi. Ah, ca motorul s-ar putea sa crape la 270 de mii de km in loc de 348 de mii? Ar trebui sa-mi pese? :)

 

Motorul? Neah. Crapa "carja".

Imi pare rau ca nu esti mai aproape, desi ai toate avantajele (sau in fine, dezavantajele) te-as alerga nitel cu 1.8-ul meu. Cat costa turbina ta? :) Te scoti din diferenta de consum? ;)

 

PS: vreau si eu una din asta. N-are cuplu, are ture...

Share this post


Link to post

Carja e in garantie inca doi ani. Nici o problema.

Cat despre alergat, o putem rezolva. Ai un telefon/PDA cu GPS? Iti dau un software pentru cronometrare. Facem cateva sprinturi si postam printscreen-rile aici. Sa zicem 0-60 km/h (ca sa castigi si tu o proba, hehe), 0-100 km/h, 80-120 km/h si poate un 80-160 km/h. Se poate si un 0-400m! Deal? :)

 

Cat ai timpul 0-100 km/h la Civic, indicat de producator?

Edited by wallaby

Share this post


Link to post

8.9s parca!

Softul ala e pentru Symbian sau pentru Windoze? :D Ce date ofera?! Ca suna foarte tentant!

 

Eu ma gandeam mai curand la alergat pe serpentine la munte, chestii din astea, dar daca tu vrei doar sprinturi, spritzuri sa fie.

Share this post


Link to post

Softul se numeste GPS Performance si merge pe PocketPC.

Pai as veni eu la munte da-s la 17,000 km de voi... In plus e vara aici, temperatura 26-30 C de cateva saptamani, nu plec nici batut :) Poate prin Iulie trag o vizita acasa. Unde inchiriez un CDTi de 150 CP, ca vin cu tuning-ul in buzunar?

Share this post


Link to post

Eh, asta nu stiu. Nu cred ca poti sa inchiriezi asa ceva. Dar poti sa iei un Logan 1.5dCi si sa il faci de 300CP, din astea se gasesc.

Share this post


Link to post

Sorry, n-am cutie pentru Logan, alea e prea scumpe. Musai sa fie CDTI :)

Share this post


Link to post

Un tuning din asta de buzunar cred ca pot sa-ti incropesc si eu, 3 rezistente nu-s greu de bagat intr-o cutie.

Share this post


Link to post

Da tuning cu soft direct de pe un stick usb- bagat direct in portul de date de la masina- nu se poate? Ca e ieftin si-l updatezi zilnic.

LE: omul poate are dreptate- poate ii da ceva cai in plus cutiuta aia verde.

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

@andreib: Testeaza cutia incropita cum zici pe Nubira ta. Fiind pe GPL, ar trebui sa scoata putere si cuplu ceva de speriat dupa tuning! Daca merge da-mi un PM si vedem cum facem, poate deschidem o afacere, mai stii? :)

Edited by wallaby

Share this post


Link to post
Hahaha, chiar ca mor de ras, zau asa :D Pai la cifre nu ne uitam deloc? Ai vazut ca platoul ala e cam jos ca sa conteze. Motorul meu are aproape oriunde intre 1,500-4,000 rpm aproape dublul maximului celor doua. Cu carja cu tot.

Frate.. ne mai bati mult la cap cu cuplul la flansa???

Share this post


Link to post
Da tuning cu soft direct de pe un stick usb- bagat direct in portul de date de la masina- nu se poate? Ca e ieftin si-l updatezi zilnic.

LE: omul poate are dreptate- poate ii da ceva cai in plus cutiuta aia verde.

Si cand opresti motorul ce iti da pe computerul de bord????The soft is installing updates,your car engine will shut down after installing updates??? :P

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...