Jump to content
Sign in to follow this  
sebian

Mai Este Dieselul O Afacere?

Recommended Posts

Ei hai zici tu ca nu mai este nici o stire!??...Ia citeste asta!!!...

 

http://money.cnn.com/2006/08/25/autos/gm_diesel/index.htm

 

Ce zici e stire!?!

 

Sau asta?

 

"As announced at the Geneva Motor Show last year, we are enhancing our Subaru boxer engine lineup, and Im pleased to announce that the development of the worlds first horizontally opposed diesel engine, the Subaru Boxer Turbo Diesel is nearly complete.

The superb rotational balance of the horizontally-opposed engine allows low vibration because the pistons counteract each other to cancel it out. Moreover, with its firmly supported crankshaft, the crankcase construction is strong enough to resist huge combustion pressure. The horizontally-opposed engines character is proving an excellent match for a diesel engine.

 

Also, the adoption of a thin journal for the crankshaft and turbo charger placed under the cylinder block enhances all the advantages of the Boxer Engine, which are Low center of gravity Low vibration High rigidity & compactness This delivers diesels powerful torque from the engine to the wheels, and increases traction, making the Subaru Boxer Turbo Diesel yet another achievement of Subarus advanced technology.

 

Last but not least, the Subaru Boxer Turbo Diesel boasts lower CO2 emissions in consideration of the environment.

I anticipate unveiling the Subaru Boxer Turbo Diesel engine next year at Geneva Motor Show."

Edited by zalmoxis

Share this post


Link to post

Ia uite ce declaratie luata de pe linkul de mai sus:

'The Environmental Protection Agency estimates that if one-third of cars and light trucks, such as SUVs and minivans, had diesel engines, it would save the equivalent of U.S. oil imports from Saudi Arabia.' Defapt asta doare, nu?

Si alta pentru putina distractie:

"We're not introducing a new technology, we're introducing a new generation of old technology," :mrgreen: said Allen Schaeffer, executive director of the Diesel Technology Forum, a trade group of diesel engine manufacturers and automakers.

Partea interesanta este ca articolul abunda in propozitii care sustin numai avantajele dieselui. Ma repet: in inginerie la un avantaj ai doua dezavantaje.

Share this post


Link to post
Mircea vad ca tot cu ursu o dai, exlica-mi si mie de ce ti-ai luat diesel?

 

Bre, citeste pagina asta: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...6109&st=960

Vrei sa-ti fac o recapitulare?

OK

1. Vroiam masina mare cu un nivel de echipare bun. Noua, la un pret de maxim 15k euro cu toate taxele.

2. Vroiam ca onor dosul meu sa se miste suficient de rapid atunci cand sunt singur in masina sau ma grabesc. Adica un motor de >100 CP

3. Vroiam o masina care sa nu ma rupa la consum.

Din cauza motivului nr 1 am optat pentru Chevrolet Lacetti. Din cauza motivelor 3 si 2 (in aceasta ordine) am optat pentru diesel. Daca modelul de 1,8 benzina era disponibil cu GPL fara sa pierd garantia as fi cumparat un sedan cu motor de 1,8 benzina+gpl. Pentru ca astfel consumul n-ar fi fost mai mic decat la diesel, dar ar fi fost mai ieftin.

Am ales diesel si nu regret nici o secunda. Am ales lacetti si iar nu regret, mi se pare o masina corecta dpdv calitate/pret.

Si garantez carcotasilor ca-s multe masini pe benzina care-mi miros frecvent fumul de diesel pentru ca nu au puterea si cuplul necesar pentru a ma depasi. Dar asta nu inseamna ca m-apuc sa fac liniute cu dieselul sau mai stiu eu ce, sau ca zic ca nu-stiu ce ferrari am sub dos. Am o masina corecta, care-mi satisface nevoile de transport si pe cele financiare si din cand in cand si orgoliile :P

Share this post


Link to post

98% din cei care posteaza pe topicul asta au doar o masina corecta sub dos, exact cum spune Mircea, orgoliul si mandria-i imping sa declare ca X e mai bun ca Y si Y consuma mult, ca Z nu are cuplu si alte alea. De acord cu mutarea topicului la cafenea daca informatiile tehnice scad sub 30% din numarul posturilor. Sunt masini mai bune ca altele, dar in segmentul 10-22k euro nu intra biplane si bireactoare supersonice, ca sa ma exprim nitel aerian, toate sunt masini normale, nimic extraordinar ca sa justifice asa risipa de orgolii cat am vazut aici pe topicul asta. Si da, eu am o masina onorabila sub fund, nu e extraordinara, isi face treaba cu mult mai bine decat vechea berlina din 1990 si atat, nu e racheta, nu e Porsche, nu e OZN, e o familiala din clasa compacta, care se intampla sa fie benzinara. Punct.

Share this post


Link to post
... Partea interesanta este ca articolul abunda in propozitii care sustin numai avantajele dieselui. Ma repet: in inginerie la un avantaj ai doua dezavantaje.

Demult nu mai au cuvantul inginerii in domeniul auto. Acum este epoca marketingului, iar la ei orice dezavantaj se transforma imediat in doua avantaje.

Share this post


Link to post

Strict la intrebare, eu cred ca raspunsul e DA. Dieselul ramane o afacere. 1 - in bucuresti consumul unui motor decent pe benzina devine revoltator 2 - o masina pe motorina se vinde mai repede si mai bine

De fapt cred ca acestea sunt singurele motive reale pentru care cineva si-ar lua diesel, partea cu placerea condusului si cuplu sunt ceva mai povesti pentru ca nu cred ca cineva isi imagineaza ca un motor pe benzina de 1.8 sau 2.0 nu pune la roata un cuplu suficient incat sa ,,rupa asfaltul,, cum zicea cineva mai sus sau sa urce lejer orice panta. Ca trebuie turat mai mult, as zice ca e o placere nu o corvoada, iar dacă mai vorbim si de un motor ca 1.8T discutia devine inutila. Diferenta este ca la jumatate de drum la benzina mai faci un plin.

Si cum nu pentru toata lumea placerea condusului si valentele sportive ale masinii sunt criteriul principal de ce sa nu ai niste performante decente dar cu un cost lunar mult mai acceptabil. Costurile de intretinere nu sunt cu mult diferite si nici zgomotul nu mai este ca alta data ( cel putin 2,2 D4D de pe avensis si 1.5 crdi de accent pe care le-am condus sunt chiar silentioase). Din aceste puncte de vedere probabil urmatoarea mea masina va fi diesel.

Edited by tarabostes

Share this post


Link to post

Si a mea la fel. Din doua motive: Primul, fac cam 1100km/saptamana. Al doilea, oferta de modelele pe GPL e destul de limitata. Daca ar oferi fiecare constructor serios un motor pe la 2L pe GPL nici nu m-as uita la diesel...

Insa cum marketingul decide, GPL-ul e promovat doar de constructori fara diesel in oferta. Care se imputineaza in fiecare zi, pana si Subaru baga diesel... deh, dieselul vinde si aduce profit, nu doar constructorului, ci si intregii retele de dealeri, fabricantilor de consumabile, etc.

Mai greu mi-e sa-i inteleg pe cei care fac 20km/zi si aleg tot diesel.

Share this post


Link to post
Insa cum marketingul decide, GPL-ul e promovat doar de constructori fara diesel in oferta. Care se imputineaza in fiecare zi, pana si Subaru baga diesel... deh, dieselul vinde si aduce profit, nu doar constructorului, ci si intregii retele de dealeri, fabricantilor de consumabile, etc.

 

Cata dreptate ai... Pana si Subaru trece pe Diesel... Ce modele GPL misto aveau, de ce naiba vor Diesel? :)

 

Ca fapt divers, eu unul am ramas mut cand am auzit ce conduce Louis Hamilton pe sosea: un Mercedes GL 420 Turbodiesel pe roti de 24"! Vine sfarsitul lumii, va spun eu... Daca nu ma credeti, puneti mana pe S10E08 Top Gear din 2 Decembrie si auziti-l pe Louis cu urechile voastre.

Edited by wallaby

Share this post


Link to post

Eu zic sa verifici evacuarea cred ca ai pierderi in habitaclu. :D Un GL cu roti pe 24'' este de doua ori inutil: nu e masina de teren de cand iese de pe poarta fabricii iar cu asa roti cobori din masina sa verifici orice obstacol peste 2cm inaltime.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Eu unul zic sa-i scrii lui Hamilton si sa-i explici unde greseste :) Da, sunt cu totul de acord, un 4X4 pe roti atat de mari e culmea inutilitatii...

Share this post


Link to post

Poate-l alearga pe Alonso..

Revenind, Coulthard are un mertan cu doua motoare otto :D

 

Bun, si care e ideea ca X sau Y conduce O sau D?

 

Mie nu-mi spune nimic, decat ca unii cauta cu tot dinadisnsul sa-si laude cioara.

Share this post


Link to post

Apropo de cioara...acum vreo 5 luni am inlocuit un Cielo din '99 fara gpl (consum urban 12-13) cu un Astra G 1.7 cdti negruuu negruuuu(consum urban...nu stiu inca, nu am simtit nevoia sa calculez, pt ca merg lejer o saptamana cu 50 de lei si nu mai am mereu grija alimentarii). Ca si reper, cu Cielo la un drum Iasi - Barlad tur/retur puneam benzina de 50 lei la Iasi, si de 50 lei la Barlad. Cu Astra, pun motorina de 50 lei in Iasi si ma intorc cu ultimii stropi din ea...

 

Am aproximativ aceeasi putere, dar cuplul mai bun. Am consum mai bun. Am mutat undeva pe locurile codase de pe lista prioritatilor vizita la pompa de alimentare. Da, pentru mine, dieselul a fost o afacere.

 

 

P.S. Si totusi Astra mea consuma prea mult fata de Kangoo-ul logodnicei, care la exterior ia 4 - 4.2 %, iar mixt mergi cu un plin cam 750 km... :dizzy:

Share this post


Link to post
Bun, si care e ideea ca X sau Y conduce O sau D?

 

Mie nu-mi spune nimic, decat ca unii cauta cu tot dinadisnsul sa-si laude cioara.

 

 

Mie imi zice ca respectivii producatori dau bani ca respectivii X sau Y sa conduca respectiva masina, vezi cazul lui Mutu care are contract cu Audi.

Share this post


Link to post

Sau ii obliga prin contract. Montoya a fost rpins cu 250 in franta cu un x5 pe vremea cand era driver la bmw.

Share this post


Link to post

Pret diesel in Germania: 1,32 euro

Pret benzina in Germania: 1,38 euro

 

Mai putem spune ca e dieselul o afacere?

Share this post


Link to post
Pret diesel in Germania: 1,32 euro

Pret benzina in Germania: 1,38 euro

 

Mai putem spune ca e dieselul o afacere?

 

 

 

Ai si date la fel de exacte despre consumul din Germania ?

Share this post


Link to post

Ce scumpa benzina si motorina in Germania! Aici aceleasi preturi, dar in dolari australieni. Iar A$=0.6 EURO. Daca mai aud pe cineva ca se plange de preturile de aici o sa-i dau una peste ceafa :D

Share this post


Link to post

Pai da, in toata lumea asta carburantul e mai ieftin decat in Europa, deh, europenii sunt bogati si isi permit si trebuie sa mearga cu cacareze mici ca sa nu consume mult.

Share this post


Link to post

Eu zic ca e oarecum invers: in Europa fiind spatiile mici din start incap in general masini mici (ar trebui sa dai o tura pe drumurile nationale din Italia - te crucesti si dezvolti un reflex de strans din umeri la volan) iar pe masinile mici incap motoare mici care deci consuma mai putin, asadar si prin urmare europenii consuma mai putina benzina si isi pot permite sa dea mai mult pe un litru. Sau ceva de genul asta. :) )

Share this post


Link to post

Azi am vorbit cu un coleg care si-a luat o Captiva turbodiesel de 2.0 litri. Inainte de asta a avut tot o Captiva, dar cu motorul V6 de 3.2 litri. Concluzia lui? Diesel-ul trage mai bine si consuma 8%, pe cand benzinara consuma 13%. In rest aceiasi masina, aceleasi dotari, Diesel-ul cu cca 5% mai scump.

Pentru el o afacere, cu siguranta. Am condus Captiva pe benzina si zau ca mi s-a parut lesinata. Masina e mult prea grea pentru ca motorul ala sa fie un stare s-o miste sprintar. Una din zilele astea dau cateva ture cu dizelaru', sa vedem cum se descurca.

Edited by wallaby

Share this post


Link to post

Cred ca e o mega racheta avand in vedere ca are cu 50kw mai putin si face pana la suta cu 2 sec mai mult.

 

Daca sustii astfel de afirmatii nu ai cum sa ai credibilitate. COmpara macar motoare de puteri asemanatoare, nu unul pe benzina de 169kw cu un diesel de 112kw :| .

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Eu nu sustin nimic. Am spus doar ce parere avea colegul meu, comparandu-le. Am spus doar ca nu am condus inca varianta Diesel, asa ca nu-mi pot da cu parerea deocamdata.

Sincer, dupa parerea mea in cazul asta puterea conteaza mai putin decat cuplul. Masina e destul de grea, cu tractiune integrala, deci motorul are de lucru, nu gluma. Diesel-ul are cuplu mai mare la turatii joase, asa ca s-ar putea sa para mai vioi, subiectiv vorbind. In plus, cum spuneam, benzinarul ala o avea el 169 kW dar pe mine nu m-a impresionat deloc... Mai ales ca era cuplat la o cutie automata. By the way, Diesel-ul tot automata are.

Share this post


Link to post

La tractoare e ok automata.

Share this post


Link to post

Mai ales la tractorul in discutie. Citeam in revista Wheels de aici ca varianta Diesel se impaca mult mai bine cu cutia de viteze decat V6-le. Aceiasi cutie, aceleasi rapoarte, probabil software-ul sa difere ceva.

Share this post


Link to post

Nu cred ca e aceeasi cutie, pentru motorul pe benzina fiind necesare rapoarte mai scurte (pentru ca merge pana la 6500rpm nu pana la 4500-5000 cat o fi mergand dieselul).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...