Jump to content
Sign in to follow this  
ovidiuc

Noi metode de reducere a vitezei de deplasare

Recommended Posts

Politia romana e foarte inventiva:sambata cand veneam la intalnire,pe sos Fundeni pe la mijloc,o banda cu o inaltime de circa 10 cm zic eu, traversa toata soaseaua,obligandu-te sa reduci la max viteza(le treci cu max a 2-a).Am zic ca e o greseala dar la plecare pe Primaverii aceleasi chestii,in 2 locuri.Eu le considre un atentat la siguranta automobilului pentru ca daca nu le vezi si treci cu un 50 km/h peste ele cred ca risti minim bulirea unui amortizor.In curand o sa puna cuie pe strada sa nu mai circulam.Mentionez ca nu erau puse in apropierea unei treceri de pietoni sa in alt loc periculos ci pur si simplu aiurea.

Share this post


Link to post

Cica alea se numes speed-bump si sunt folosite in state (din cate tin eu minte) dar numai la intersectii nu la naiba in papushoi. Ar trebui puse la intersectii sa nu intri ca Schumacher cu 90 la ora in intersectie...

 

Cu nenorocirea aia de pe Sos. Fundeni am facut si eu cunostinta dara daca tin eu minte e pusa inainte de o curba nu prea strinsa dar la viteza cu care se circula pe acolo...

Share this post


Link to post

Dar in dulcele stil romanesc, avand in vedere ca se pun indicatoare fara cap, ce mai conteaza si unu' - doua speed-bump-uri? 8)

Probabil le testeaza baietii undeva unde nu e circulatie asa deosebita. Niste speed-bump-uri mult mai interesante sunt in spate la Piata Gorjului, unde o scoala, si sunt facute ca niste semisfere, inalte de vreo 3 - 4 cm, puse in zig-zag (cine mai stie cum erau pe vremuri zebrele cu cerculete, cine a avut parte de asa ceva).

Share this post


Link to post

Alea de la Fundeni sint chiar necesare, curba aia este extrem de periculoasa, mai ales venind dinspre Spital catre XXL, pe un carosabil usor ud poti pierde controlul masinii; si colac peste pupaza, chiar in culme e si o trecere de pietoni :lol: :lol: :lol: ... la Primaverii se reduce viteza pentru a putea fi observat mai bine cind esti in preajama marimilor statului ... astea (banda continua) se pot lua si mai tare (50km/h), dar sa fi atent la derapajul puntii spate la aterizare ... obisnuit, le iau cu 20km/h ... cele de la Gorjului sint criminale, insa ...

Share this post


Link to post

Intr-adevar alea sunt speed-bumpuri dar, sunt sigur 80%, ca cele de pe Fundeni cum mergi spre xxl sunt defapt protectii de traversari de cabluri de la santierul de pe margine. Nu am stat sa analizez, am sa verific cu prima ocazie. Si sunt acolo de cel putin 1 an. Stiu sigur ca anu'trecut ma duceam eu destul de des la spital la fundeni si erau acolo.

In acea zone mai sunt si niste speed-bumpuri naturale din cauza asfaltului care a luat-o la plimbare in partea inferioara a curbei.

 

Sunt normale si incercati sa va obisnuiti cu ele ca sunt singura varianta de a-i mai linisti pe tzicnitzii care alearga ca nebunii. Si, oricum, in toata europa sunt d-alea asa ca o sa apara cat de curand si la noi. Si o groapa/speedbump in plus nu e mare scofala.

Share this post


Link to post

Si eu sunt de acord sa fie instalate asa ceva, doar ca sa fie facute cu cap. Cel putin alea de la Gorjului, chiar nu-si au rostul acolo. Oricum Dezrobirii e toata un speed bump, la cat e de distrusa, iar pe straduta aia de 30m cata viteza poti sa ai? Intradevar e scoala acolo, dar nu ai unde sa bagi viteza, nici sa vrei.

Alea tip banda continua se pot lua si in viteza, la cate praguri sunt lasate in Bucuresti, cum zicea si Flex, dar cel putin la noi e problema MARE la aterizare, eu am simtit de vreo cateva ori ca-mi pleaca puntea spate teleleu la niste intersectii cu sinele de tramvai.

Share this post


Link to post

Puntea spate a Matiz-ului e ca o femeie usoara ...

Share this post


Link to post

mai alea de pe fundeni sint in plus(degeaba).

daca-mi frineaza unii in fata ...frinez si eu (ca sint nevoit).

daca nu e nimeni in fata nu frinez deloc.

denivelarile(gropile) le simti mai usor daca le iei cu viteza decit daca frinezi in apropiere...etc.

Share this post


Link to post

brusli, I completely agree. Daca nu e o groapa uriasa, de sa-ti intre cu totul roata, sau pe aproape, daca o iei mai in viteza ai sanse f. mari sa strici mai putin. Eu am patit asa o data la o bordura, ca nu pricepusem inca faza si am zis sa cobor incet, incet... pana cand a facut scutul boing. Acum cobor putintel mai repede ca sa mai evit faze din astea neplacute.

Cred ca fenomenul e analog cu acvaplanarea, si uite asa o sa-i zica "gropaplanarea". :D

Share this post


Link to post
... denivelarile(gropile) le simti mai usor daca le iei cu viteza decit daca frinezi in apropiere...

Poate ca ocupantul masinii le simte mai putin, dar pt amortizoare nu-i acelasi lucru, crede-ma, e exact pe dos!

 

Speed-bumps-urile astea se mai numesc si:

"cache-vitesse" in franceza (nu-s sigur c-am scris corect) sau

"lying policeman" sau

"sleeping policeman" :)

Share this post


Link to post

...si in Australia am inteles ca exista astfel de "sicane"

Share this post


Link to post
Poate ca ocupantul masinii le simte mai putin, dar pt amortizoare nu-i acelasi lucru, crede-ma, e exact pe dos!

Nu neg ce ai spus, dar poate ne explici si noua care ar fi fenomenul ca nu reusesc sa inteleg. Sa inteleg ca daca mergem de sa ne zdruncinam ficatii amortizoarele vor fi binemersi?

Share this post


Link to post

Cam asa este ... un amortizor rezista mai mult daca este compresat lent, fara socuri, asa are si el timp sa-si faca treaba si supapele sa nu fie suprasolicitate ... la mers rapid pe denivelari socurile sint puternice, eficienta amortizoarelor e redusa, senzatia de confort o ai din cauza "zborului" din creasta in creasta; crede-ma, ca am distrus 2 seturi de amortizoare pina acum , in 25kkm, in timp ce NFS e bine-merci cu setul original ...

 

PS: si eu sint adeptul "zborului" si pe deasupra ma distreaza si derapajul puntii spate :lol: ... dar chestiile astea costa ... :roll:

Share this post


Link to post
...Nu neg ce ai spus, dar poate ne explici si noua care ar fi fenomenul ca nu reusesc sa inteleg...

Pai logica mi se pare simpla... Daca iei gropile cu 90 tu n-o sa simti mare lucru (am experimantat si eu si asa e) ... in schimb pentru roata, amortizor, etc, este un soc foarte mare, pt ca trebuie sa coboare si sa urce in/din groapa intr-un timp foarte scurt. Amortizorul ala are si el un timp de raspuns... sau crezi ca la viteza mare, roata nici nu mai coboara in groapa ci "planeaza" pina pe cealalta margine a ei?

Daca le iei mai incetisor, roata are ceva mai mult timp sa coboare in groapa, apoi sa urce, deci miscarea intregului ansamblu va fi ceva mai lina, lucru care ii va dauna mai putin... E drept ca tu vei simti ceva mai tare miscarea... da' fiecare cu prioritatile lui... eu unul tin la masina!

Share this post


Link to post

depinde de calitatea amortizoarelor..si restul pieselor de acol de la roti.

prefer sa ma simt eu si pasagerii bine decit sa se simta bine fierul :lol:

Share this post


Link to post
sau crezi ca la viteza mare, roata nici nu mai coboara in groapa ci "planeaza" pina pe cealalta margine a ei?

Pai daca crestem viteza suficient de mult asa ar trebui sa fie, nu? Cred ca am inteles principiul, multam fain de explicatie. In general merg incet in zonele cu gropi, dar cand mai apare "din senin" cate una, decat sa franez in ultimul moment, imi mai bag picioarele.

Share this post


Link to post

discutia astra i-mi aduce aminte ce un film, parca "salariul groazei" se numea sau ceva asemanator cu uniice transportau dinamita in africa, o dinamita instabila ce putea sa explodeze la un soc prea mare si solutia sa treaca peste micile dune de nisip erea sa mearga cu o anumita viteza nu prea mica, ca sa le poata "sarii" si sa nu intre masina in trepidatii...

filmul asta l-am vazut de mult de tot, dar parca asa erea faza

dar filmul erea super...

caut un link poate ca va aduceti aminte de el

Share this post


Link to post

porcarii din astea sunt puse si in Mamaia la trecerea de pietoni de la Hotel PERLA (din Satul de vacanta). Sa vedeti la vara cozi la semafor acolo... ca deabia mergi cu 10 km/h...si pun pariu ca pietonii o sa treaca.. ca masinile merg incet ... :wallbanger:

Share this post


Link to post

am fost anul trecut in grecia si nu exista prostiile astea decat pe sosele marginase unde se joaca multi copii... sunt puse doar la cererea locatarilor.

 

in rosiori deja s-a inceput scoaterea semisferelor...ghiciti de catre cine!!!azi una maine alta, iti faci un senal printre ele.

Share this post


Link to post

Suspensiile lucreaza un pic diferit la gropi fata de musuroaie. Asta pentru ca arcurile se "destind" in mod aproape natural (doar amortizat de... amortizoare), pe cand la musuroaie se comprima fortat.

Din cauza asta trecerea cu vireza peste cele doua genuri de obstacole are efecte net diferite.

La groapa cu cat mergi mai repede cu atat mai bine (desigur depinde si de dimensiunea gropii, de exemplu peste Marele Canion poti trece in mare viteza, dar ma indoiesc ca ajungi in partea cealalta). Ideea e ca roata nu prea are timp sa cada in groapa (si amortizorul o ajuta). In functie de dimesiunile gropii (inaltime si lungime) si de viteza, se poate intampla sa nici nu se simta ca treci peste gropi. Mi-aduc aminte de A1 imediat dupa 90, in zona padurilor, daca mergeai incetisor sa nu-ti rupi masina era un chin. Daca insa trageai tare, aproape ca era mai lin decat pe piatra cubica. Suspensia si rotile sunt chinuite, dar nu cine stie ce.

La musuroi e pe dos. Cu cat mergi mai repede, cu atat musuroiul se transforma intr-un zid. Arcul nu mai are timp sa se comprime (pana si amortizorul joaca un rol negativ aici) si in functie de inaltimea musuroiului, efectele pot fi foarte neplacute. Roata e cea mai chinuita.

Nota: musuroiul se poate lati si transforma in speed-bumper.

Share this post


Link to post

Spuneti ca nu va plac "mushuroaiele" care se pun pe strazi pentru micsorarea vitezei in anumite portiuni???

Nici o problema ... in Cape Town si in imprejurimi (ca nu am ajuns mai departe de 200 km) TOATE trecerile de pietoni cunt inaltate cu cca 10 cm fata de nivelul asfaltului. Banda suprainaltata are 2-3 m latime (cat este trecerea), este de culoare caramizie (sa nu spuna vre-un sofer ca nu a vazut-o) iar urcarea/coborarea se fac pe niste rampe la 45% (aproximativ, nu am stat sa le masor). Cei cu care am umblat pe acolo mi-au spus ca la peste 40 km/h dupa 50 km prin oras iti schimbi amortizoarele ... scapi doar in cazul in care ai autobuz sau camion :D ... da' nici atunci pentru prea mult timp.

Incercati sa va inchipuiti cum este sa mergi prin oras si sa urci/cobori borduri (cam asta e senzatia ... la 30 km/h) la fiecare 100-200 m. Credeti-ma ca este destul de stresant. Dar asta a dus la un numar foarte mic de accidente pe trecere (ca in afara lor e mai rau ca la noi).

Share this post


Link to post

Exact asa ceva am vazut - si simtit- in Parma, dar numai pe strazile laterale mici, nu pe bulevardele mari cu 2 sau mai multe benzi pe sens.

Am mers cu o Panda si am dat intr-o dracie din aia cu aproximativ 35 la ora (aveam vreo 55, am vazut-o am franat tare, apoi la 1 metru de ea am luat piciorul de pe frana si am accelerat ca sa ridic botul) si pasagerul din spate a dat cu capul in plafon pentru ca nu avea centura pusa... Nasol...

Share this post


Link to post

Pana la urma chestia sta cam asa: cine tine la masina (NFS, eu si altii) incetinim si le luam fin, ma refer la "tatele lu' Andreea Marin". La noi sunt puse in general la trecerile de pietoni, nu la intersectii. Si zic eu ca in 90% din cazuri au efectul scontat. Din punctul meu de vedere nu erau necesare, eu oricum sunt atent la treceri (de, scoala de moda veche :D )

Dar n-am vazut Jeep sau SUV sa incetineasca, ba din contra. E adevarat ca nici nu tresar cand trec pe ele, dar astia in general rad tot ce misca, si cu si fara bumpere. Deci efect 0%. Parerea mea. :mrgreen:

Concluzie: pietoni, cascati ochii bine inainte de a face plimbarea cea agale pe zebra...

Share this post


Link to post

Faza e ca la noi sunt si puse cam aiurea, in sensul ca sunt foarte aproape de zebra si tot ce se realizeaza este o zdranganeala aiurea.

Sa nu mai vorbesc de cele puse in Primaverii, ca sa treci usor pe langa sefi...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...