Jump to content
Sign in to follow this  
Sharpe

Specificatii Si Probleme La Abs

Recommended Posts

Daca ABS nu functioneaza atunci la franarea brusca rotile se blocheaza.

Rolul senzorului de proximitate de la fiecare roata are rolul de a informa Calculatorul de ABS ca roata s-a blocat, nu mai da impulsuri, si comanda deblocarea franei putin cate putin.

In service marele specialist nu iti arata cum functioneaza sau mesajele de pe scanner. Sunt secretosi si cu nasul pe sus.

Totusi unde vin firele de la senzori pentru a-i verifica.

Voi sapa si in manual!

Share this post


Link to post
Daca ABS nu functioneaza atunci la franarea brusca rotile se blocheaza.

Rolul senzorului de proximitate de la fiecare roata are rolul de a informa Calculatorul de ABS ca roata s-a blocat, nu mai da impulsuri, si comanda deblocarea franei putin cate putin

La aprinderea simultana a martorilor ABS si BRAKE, manualul spune ca o defectiune ABS poate duce la degradarea performantelor franarii de baza... Acum nu stiu daca dupa ce franarea inceteaza rotile raman blocate... Asta ar insemna ca presiunea in circuitul de franare ramane mare (in modulatorul ABS) nu se mai deschide un canal de circulatie al lichidului de frana... ceea ce nu prea cred...

La a doua afirmatie, nu cred ca este vorba de "putin cate putin" ci pur si simplu de frana aplicata (roata blocata) - frana deconectata (roata deblocata) - frana aplicata (roata blocata)... s.a.m.d. atat timp cat pedala de frana este apasata si roata se blocheaza..

Share this post


Link to post

@rfg in ce conditi au ineput problemele cu ABS ul ?Cumva dupa ce ai schimbat placutele?

Verifica senzori ABS de la roti sa nu ai o mufa scoasa ...sau mai rau un fir taiat .

Share this post


Link to post

Functionarea principiala a ABS-ului o cunosc fiindca am condus multi ani masini cu ABS.

Recent m-am uitat pe sub masina dar mufele si firele sunt OK. Ma intereseaza unde vin firele in masina ca sa verific senzorii fiindca sunt doua module unul in compartimentul motor si altul in interior sub volan. Daca sunt senzori de proximitate verificarea se face mai greu dar nu imposibil. Am lucrat cu senzori de proximitate dar pe 24 volti.

Edited by rfg

Share this post


Link to post

Conectorii cablajelor senzorilor sant pe fata in compartimentul motor pe linga peretele habitaclului si pe spate in zona axei sub masina.

Scoate borna la baterie apoi masoara impendanta fiecarui senzor la conector cu un multimetru.

Share this post


Link to post

ABS este controlat de modulul ("calculatorul") ABS (acela de sub volan, in interior, pe stalpul stanga), care are intr-adevar conexiuni cu ECM. Cablajele de la senzorii de la fiecare roata (care cred ca sunt senzori Hall, lucreaza cu o marime fizica numita reluctanţă) intra direct in modulul ABS...Despre modulul care zici din compartimentul motor, acela este "modulatorul" ABS, cel pe care-l suspectezi si pe care l-am inlocuit eu :( . In principiu, el e alcatuit (la Nubira) din trei pistoane si trei motorase electrice...

 

Edited by nino

Share this post


Link to post
Scoate borna la baterie apoi masoara impendanta fiecarui senzor la conector cu un multimetru.

Intrebare: firele de la senzori vin in spatele modulatorului de la motor intr-o mufa cu 6 fire colorate ( negru, roz, verde, orange, mov, negru ).

Ma intereseaza alocarea senzorilor de la fiecare roata pe culori (daca sunt la mufa asta) si pentru masurare ce valori aproximative (pe ohmetru) sunt. [-O<

Nino, cred ca acest modul cu pistonase, motorase in interior, nu se mai poate repara daca are un motoras sau valva blocata (asa mi-a spus specialistul in service). Deci se inlocuieste!

Mufele de sus de pe modulatorul de la motor sunt pentru comanda acestor electrovalve, deci trebuie sa existe o metoda de verificare a functionarii motoraselor si electrovalvelor daca se da o tensiune de comanda separat (se scot mufele) de cea de la calculator. Ar trebui sa se auda la electrovalva un pacanit si la motoras un zumzait , aproximativ...

Care este tensiunea de comanda si care e pin-out-ul mufelor? [-O<

 

PS. Daca motorasele sau electrovalvele sunt defecte, cum stie calculatorul ABS sa aprinda becul ABS - sistem defect?

Exista o lista de defectiuni ABS si cum sunt afisate (vizual si/sau coduri scanner)?

#-o

Edited by rfg

Share this post


Link to post

Din pacate la noi in Romania nimeni nu repara "modulatorul" ABS, desi in manual exista explicat cum:... Detaliile despre valorile tensiunilor ce apar pe pinii modulatorului nu am... sorry... Daca ai drum in Slatina, mergem la un service si-l montam pe cel pe care-l am depozitat pe balcon... Ai incercat sa ceri pe www.dezmembrari.ro? Totusi, nu stii ce cod/coduri de eroare sunt?

Share this post


Link to post

Coduri de eroare nu stiu pentru ca marele specialist nu spune si nici nu te lasa sa te uiti (si stau asa de bine cu vederea si auzul!)

O sa incerc sa caut pe cineva mai amabil si binevoitor, dar printre mecanici asa ceva este o raritate.

Incerc si si pe www.dezmembrari.ro !

Mai am de schimbat sabotii pe spate si tobele si ... mai vedem!

Share this post


Link to post

Cauta si verifica ce ti-am zis mai sus.Elimina intai varianta cu un senzor mort apoi cauta defectul in alta parte sau eventuale piese.

Share this post


Link to post

"Conectorii cablajelor senzorilor sant pe fata in compartimentul motor pe linga peretele habitaclului si pe spate in zona axei sub masina.

Scoate borna la baterie apoi masoara impendanta fiecarui senzor la conector cu un multimetru."

 

Firele de la senzori ajung ... unde?

a. la calculator intr-o mufa

b. la modulator

Exista o schema electrica de conexiuni numai pentru partea de ABS?

Mi-ar fi mai usor de verificat!

Bineinteles asta vreau sa elimin, pas cu pas si sa ajung la locul cu "buba".

Share this post


Link to post

Ce fel de nubira ai? 1 sau 2?

Share this post


Link to post
Firele de la senzori ajung ... unde?

a. la calculator intr-o mufa

Exista o schema electrica de conexiuni numai pentru partea de ABS?

Ai PM! Si poate iti completezi toate datele in profil...

Edited by nino

Share this post


Link to post
Ce fel de nubira ai? 1 sau 2?

Nubira 1 de 1,6 CDX din 1999 Korea.

 

Ai PM!

Scuze! fi explicit, ca nu-mi pica fisa! E Multimetru? #-o

Danke schön!

Edited by rfg

Share this post


Link to post

PM =privat mesaj

Share this post


Link to post

Merci! Eram cuplat prea mult pe problema ABS.

Share this post


Link to post

Zilele astea am reusit sa fac niste verificari.

Am facut masuratori cu ohmetrul la electroventile si motorasele de la modulatorul hidraulic. Ele sunt bune adica sub 5 ohmi dar nu scurt 0 ohmi. Apoi am testat pe fiecare cu o comanda de 12V cu rezist de sarcina si am vazut ca toate functioneaza. Atunci ce nu o merge? Poate EBCM-ul! Trebuie sa merg zilele astea la service sa pun scannerul pe ea si poate reusesc sa aflu codul de eroare.

O intrebare: se poate reseta EBCM-ul fara scanner?

Edited by rfg

Share this post


Link to post

Pai si senzorii de la roti?

Share this post


Link to post

Pt senzorii de roti trebuie sa ma duc la o rampa sau canal sau cu cricul la fiecare roata ca de umblat la mufa de la calculatorul de ABS e crima si pedeapsa. E pusa conform legi lui Murfy in cea mai nasoala pozitie. Senzorii cum se pot masura cu ohmetrul? In schema sunt cu 2 fire, e ceva magnetic. Daca scot mufa de la roata se poate masura cu ohmetrul bobina din schema 4F-5 in punctele A si B, ca de masurat la EBCM cred ca e mai greu, trebuie sa stai intr-o pozitie contorsionata. Mai astapt ca tot trebuie sa schimb tobele si ovoi urca pe rampa. Dar diverse sfaturi pot primi pentru a avea diverse variante de verificare.

Share this post


Link to post

Noutati despre ABS-ul meu!

Am fost cu masina la specialist si a pus scanner-ul.

Am avut 15 erori si dupa resetare a ramas numai una - A 078 ( circuitul electrovalvei dreapta-fata este intrerupt sau scurtcircuitat la masa ). Aceasta eroare ramane tot timpul chiar daca in timp mai apar si altele legate de ABS.

Iata si lista cu erorile gasite initial si care s-au resetat si au disparut:

A 27, 28,32, 46, 47, 48, 51, 58, 63, 65, 66, 76.

Din informatiile de pana acum, valvele sunt bune, verificate cu multimetrul .

Citind in carte despre aceasta eroare cred ca trebuie sa verific firele si conectorii pentru aceasta valva. Dar daca pe iesirea b6 din EBCM nu iese semnal? Ca valva e buna! Cum se poate verifica sau simula un semnal pe aceasta iesire dac nu e in scurt la masa?

Astept pareri, opinii, sfaturi...

Edited by rfg

Share this post


Link to post

Ce valoare aveai la valve la masurarea impendantei? in special pe cea dreapta fata.

Share this post


Link to post

La ambele valve aveam 3,5 ohmi iar la motorase aprox 1 ohm. Trebuie sa fac o verificare a firelor, dar daca si acestea sunt bune cred ca ramane iesirea din EBCM. Nu stiu cum stie EBCM-ul ca nu merge o valva ca din schema nu rezulta. La valva vin numai 2 fire de comanda fara semnal de intoarcere. Stau si tot citesc ca sa pricep cum merge si ce se mai poate verifica.

Opinii, sfaturi...

Share this post


Link to post

Stie cineva codul piesei calculator ABS model NubiraI ?

 

Pentru ABS vezi Problemele mele cu masina... Am modulatorul pe balcon... dar nu cred ca e stricat al tau...

La franare totusi functiona ABSul cand aveai respectiva eroare de check?

Share this post


Link to post

Salutare! Am si eu o intrebare legata de modul de functionare al modului ABS la Nubira 2: daca in momentul in care frana este calcata brusc pana la podea, rotile au voie sa scoata un scrasnet in urma frecarii cu astfaltul sau nu? si daca totusi se aude acel scrasnet (care in opinia mea nu ar trebui sa se auda)...care ar fi cauza?

Cu mult respect... Razvan

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...