Jump to content

rfg

Membru
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About rfg

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Nubira CDX 1,6
  • An
    1999
  1. La ambele valve aveam 3,5 ohmi iar la motorase aprox 1 ohm. Trebuie sa fac o verificare a firelor, dar daca si acestea sunt bune cred ca ramane iesirea din EBCM. Nu stiu cum stie EBCM-ul ca nu merge o valva ca din schema nu rezulta. La valva vin numai 2 fire de comanda fara semnal de intoarcere. Stau si tot citesc ca sa pricep cum merge si ce se mai poate verifica. Opinii, sfaturi...
  2. Noutati despre ABS-ul meu! Am fost cu masina la specialist si a pus scanner-ul. Am avut 15 erori si dupa resetare a ramas numai una - A 078 ( circuitul electrovalvei dreapta-fata este intrerupt sau scurtcircuitat la masa ). Aceasta eroare ramane tot timpul chiar daca in timp mai apar si altele legate de ABS. Iata si lista cu erorile gasite initial si care s-au resetat si au disparut: A 27, 28,32, 46, 47, 48, 51, 58, 63, 65, 66, 76. Din informatiile de pana acum, valvele sunt bune, verificate cu multimetrul . Citind in carte despre aceasta eroare cred ca trebuie sa verific firele si conectorii pentru aceasta valva. Dar daca pe iesirea b6 din EBCM nu iese semnal? Ca valva e buna! Cum se poate verifica sau simula un semnal pe aceasta iesire dac nu e in scurt la masa? Astept pareri, opinii, sfaturi...
  3. Pt senzorii de roti trebuie sa ma duc la o rampa sau canal sau cu cricul la fiecare roata ca de umblat la mufa de la calculatorul de ABS e crima si pedeapsa. E pusa conform legi lui Murfy in cea mai nasoala pozitie. Senzorii cum se pot masura cu ohmetrul? In schema sunt cu 2 fire, e ceva magnetic. Daca scot mufa de la roata se poate masura cu ohmetrul bobina din schema 4F-5 in punctele A si B, ca de masurat la EBCM cred ca e mai greu, trebuie sa stai intr-o pozitie contorsionata. Mai astapt ca tot trebuie sa schimb tobele si ovoi urca pe rampa. Dar diverse sfaturi pot primi pentru a avea diverse variante de verificare.
  4. Zilele astea am reusit sa fac niste verificari. Am facut masuratori cu ohmetrul la electroventile si motorasele de la modulatorul hidraulic. Ele sunt bune adica sub 5 ohmi dar nu scurt 0 ohmi. Apoi am testat pe fiecare cu o comanda de 12V cu rezist de sarcina si am vazut ca toate functioneaza. Atunci ce nu o merge? Poate EBCM-ul! Trebuie sa merg zilele astea la service sa pun scannerul pe ea si poate reusesc sa aflu codul de eroare. O intrebare: se poate reseta EBCM-ul fara scanner?
  5. Nubira 1 de 1,6 CDX din 1999 Korea. Scuze! fi explicit, ca nu-mi pica fisa! E Multimetru? Danke schön!
  6. "Conectorii cablajelor senzorilor sant pe fata in compartimentul motor pe linga peretele habitaclului si pe spate in zona axei sub masina. Scoate borna la baterie apoi masoara impendanta fiecarui senzor la conector cu un multimetru." Firele de la senzori ajung ... unde? a. la calculator intr-o mufa b. la modulator Exista o schema electrica de conexiuni numai pentru partea de ABS? Mi-ar fi mai usor de verificat! Bineinteles asta vreau sa elimin, pas cu pas si sa ajung la locul cu "buba".
  7. Coduri de eroare nu stiu pentru ca marele specialist nu spune si nici nu te lasa sa te uiti (si stau asa de bine cu vederea si auzul!) O sa incerc sa caut pe cineva mai amabil si binevoitor, dar printre mecanici asa ceva este o raritate. Incerc si si pe www.dezmembrari.ro ! Mai am de schimbat sabotii pe spate si tobele si ... mai vedem!
  8. Intrebare: firele de la senzori vin in spatele modulatorului de la motor intr-o mufa cu 6 fire colorate ( negru, roz, verde, orange, mov, negru ). Ma intereseaza alocarea senzorilor de la fiecare roata pe culori (daca sunt la mufa asta) si pentru masurare ce valori aproximative (pe ohmetru) sunt. Nino, cred ca acest modul cu pistonase, motorase in interior, nu se mai poate repara daca are un motoras sau valva blocata (asa mi-a spus specialistul in service). Deci se inlocuieste! Mufele de sus de pe modulatorul de la motor sunt pentru comanda acestor electrovalve, deci trebuie sa existe o metoda de verificare a functionarii motoraselor si electrovalvelor daca se da o tensiune de comanda separat (se scot mufele) de cea de la calculator. Ar trebui sa se auda la electrovalva un pacanit si la motoras un zumzait , aproximativ... Care este tensiunea de comanda si care e pin-out-ul mufelor? PS. Daca motorasele sau electrovalvele sunt defecte, cum stie calculatorul ABS sa aprinda becul ABS - sistem defect? Exista o lista de defectiuni ABS si cum sunt afisate (vizual si/sau coduri scanner)?
  9. Functionarea principiala a ABS-ului o cunosc fiindca am condus multi ani masini cu ABS. Recent m-am uitat pe sub masina dar mufele si firele sunt OK. Ma intereseaza unde vin firele in masina ca sa verific senzorii fiindca sunt doua module unul in compartimentul motor si altul in interior sub volan. Daca sunt senzori de proximitate verificarea se face mai greu dar nu imposibil. Am lucrat cu senzori de proximitate dar pe 24 volti.
  10. Daca ABS nu functioneaza atunci la franarea brusca rotile se blocheaza. Rolul senzorului de proximitate de la fiecare roata are rolul de a informa Calculatorul de ABS ca roata s-a blocat, nu mai da impulsuri, si comanda deblocarea franei putin cate putin. In service marele specialist nu iti arata cum functioneaza sau mesajele de pe scanner. Sunt secretosi si cu nasul pe sus. Totusi unde vin firele de la senzori pentru a-i verifica. Voi sapa si in manual!
  11. Frana functioneaza bine dar se blocheaza rotile fiindca nu merge ABS-ul! Lichid de frana exista suficient, tocmai am schimbat placutele fe fata si urmeaza sa schimb si tamburii pe spate!
  12. Salut! Nino, am testat, verificat, incercat ... si pot sa spun urmatoarele: 1. Completat cu becuri, conectat mufele, pornit motorul si dupa ce se aud niste relee sau cam asa ceva bordul se stinge complet inclusiv ABS si Brake. Stau la relanti si e OK. Cand plec de pe loc se aprinde ABS si Brake. 2. Scot mufa din dreapta de pe ABS motor (se pare ca aceasta parte ar fi cu probleme) si cand pornesc motorul ramane becul ABS aprins (cred ca asa e normal sa faca) 3. Am inceput sa verific pe la mufe la ABS motor si am masurat la mufa mare din spate. Nu cred ca e relevanta masuratoarea facuta. Nu stiu unde vin firele de la fiecare senzor de roata, aici sau la modulul (scrie ABS pe el) care se afla undeva in interior dreapta sub volan. Masina este Nubira 1 Korea 1999. Astept noi sugestii, informatii sau chiar desene daca exista.
  13. Ok! Mi-am notat pe puncte ce trebuie sa verific si voi veni cu noutati! Nu stiu daca se poate masura ceva cu aparatul de masure pe la electrovalve sau unde pot sa masor senzorii daca mai sunt buni!
  14. Pct 1-3 le voi verifica! La pct 4 ¨Conectorii celor doua electro-valve de pe modulator" cu un conector e problema cel din dreapta dar probabil electrovalva are o problema. Nu am vazut testul scanerului asa ca iau de buna sau pornesc de la ce a spus specialistul. Oricum verific zilele astea tot ce mi-ai spus sa vedem ce iese la iveala. Manualul de service il am in format electonic arhiva si treb sa-l aranjez. PS. Multumesc moderatorului ca a pus topicul unde trebuie!
 

×
×
  • Create New...