Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Motor de 1l pe Matiz?

Recommended Posts

Daca te stradui.. pui si unul de bmw.. asa de divertisment si de cultura generala..

Share this post


Link to post

Nu-i mai simplu si mai elegant sa dai Matizul de 0,8L si sa iei un Spark de 1L ?. N-o sa inteleg vreodata de ce trebuie carpita o masina cand exista cea cu motorul pe care ti-l doresti !.

Share this post


Link to post

Nu...ca-i urat :P ... Nu vi s-a intamplat niciodata D-le tolin sa aveti vreo fixatie cu ceva? Si sa iesiti pe minus doar ca sa va indepliniti vreun lucru pe care doar Dvs. l-ati inteles? Nu zic in cazul asta... desi Grimmreaper zic ca este un exemplu edificator... nu? :)

Share this post


Link to post

D-le banzay, eu am constatat inmultirea celor care tin cu orice pret sa-si puna semnatura pe ceva care nu-i creatia lor si n-au vreo legatura cu ele: ziduri, garduri, copaci, banci din parc, autoturisme de strada ... In principiu, orice modificare a unui lucru original se cheama kitch.

 

Cazul colegului Grimmreaper este aparte, el a creat altceva pornind de la o structura.

Share this post


Link to post

Domnilor va respect parerea, si munca si pasiunea d-lui grimmpeamper, dar a realizat o aratare dintr-o masinuta simpatica, dupa estetica ochiul meu.

 

Revenind la subiect, banzai te-ai interesat cumva si cat costa un motor? Nu e mai ieftin sa iei din bazar o chestie de aia cu 1.4 si sa o lipesti pe porcbagaj sau pe capota? E vorba aia.. mi-am tatuat pe capota o capota mai mare ;)

Dupa mine schimbatul de motoare se merita cand treci de la mercedes la amg sau cand ai un motor busit si iei unul ce nu stii ce e cu el de la dezmembrari.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Pe mine ma framanta de cateva zile un alt gen de transformare. Am ticozaurul care implineste in septembrie frumoasa varsta de 10 ani. Sa-l vand nici nu ma gandesc, nu am ce face cu maruntisul care echivaleaza valoarea lui de piata. Zilele trecute am intrat pe site-ul www.caranda.ro, si la una din rubrici (http://www.caranda.ro/tractiune.htm) am vazut ca vand baterii de tractiune. Si m-am gandit daca nu ar fi posibil sa convertesc ticozaurul intr-o masina electrica. Tehnic exista posibilitatea, nu imi fac niciun fel de probleme. La altceva sunt complet descoperit: ce zice legea despre asa o dihanie (fost autoturism cu motor termic, convertit la autoturism electric)? am voie sa circul cu ea? trebuie radiata, reinmatriculata? habar nu am.

Share this post


Link to post

Pai si motorul electric unde il pui ?

Share this post


Link to post

Eu l-am vazut pe Alex cu a lui barzaune verde (cand inca era cu kitul pe masina) si mi s-a parut ceva foarte finut lucrat. "In principiu, orice modificare a unui lucru original se cheama kitch." asa spuneti Dvs. si sunt deacord cand vine vorba de aplicat un sticker "M3" pe spatele unui matiz de distributie vai de capul lui. Acum ramane sa ziceti si de matizul ala cu tractiune pe spate cu motor de kawasaki sau nu mai stiu ce era.

Pur si simplu intrebam sa stiu daca in viitor o sa castig la loto 10kkk trilioane de euro, sa stiu si eu de la voi, care pareti in domeniu de fata pregatiti...Eu nu stiu cum arata un motor de matiz scos afara, nu stiu cum se prinde, nu stiu de legaturi cu ECM, cutie de viteze si tot tacamul. Si ma miram si eu ca omul, dintr-o idee ce mi-a venit asa...Fiind un forum de bun simt cu multi oameni invatati, carora le multumesc ca am "prins" si eu cate ceva, ceva, am zis sa intreb cu gandul ca poate mai aflu ceva. Dar sunt trimis sa-mi iau stickere cu V15,2 si nu mai stiu ce. Daca voiam asta, cautam pe 4tuning, unde sunt toti zalugii de copii nebuni (nu zic ca nu sunt si persoane responsabile). Oricum, multumesc ptr. raspuns Domnilor!

Share this post


Link to post

Ar fi beton sa se potriveasca (cat de cat)motorul de Spark pe Maty .Dar sa-l cumperi ieftin (de pe la tamponari),asta ca sa merite distractia :)

Share this post


Link to post

Pai pe Matiz2 (nu Spark!) s-a pu si motor de 1L ... Ori ala e perfect identic cu Matizul nostru ...

Share this post


Link to post

Matiz II are alta caroserie decat Matiz I. A spune ca-s identice din punct de vedere al prinderilor de caroserie si de cutie trebuie sa ai desenele cotate. Pentru necunoscatori, motorul de 1L are 4 cilindri in loc de 3, deci, este mai lung. Atata diferenta si te gandesti deja ca trebuie sa folosesti toata puntea fata.

 

PS1 mai repede pui un "motor' de 1150cc de Kalos/Aveo in locul unuia de 1L la Spark/Matiz. Acolo, diferenta de cilindree este data de cursa pistonului, deci schimbi doar bloc si chiulasa.

 

PS2 punand un motor de 1L pe Matiz se pierde exact avantajul masinii, consumul redus.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Aici se ved cultura si cunostintele D-lui Tolin. Asa un raspuns as fi asteptat de la inceput. Va multumesc D-le Tolin!

Share this post


Link to post
Ar fi beton sa se potriveasca (cat de cat)motorul de Spark pe Maty .Dar sa-l cumperi ieftin (de pe la tamponari),asta ca sa merite distractia :)

 

Dap, asta ar fi cea mai beton distracţie, iei unu buşit, şi apoi te chinui cu el să-l faci, să-l adaptezi. Asta în condiţiile în care dai jos un motor OK :)

 

Un fel de: "Ce ne-am mai distrat, la naiba!" :) )

Share this post


Link to post

Pai daca ar fi asa nu s-ar merita? in conditiile in care se potriveste fara prea mari batai de cap... Tragi un motor de 1L cumparat ieftin (daca s-ar gasi prin absurd), vinzi motorul tau bun sa mai recuperezi ceva $, RAR (nu cred ca e foarte mare bataie de cap tinand cont ca prinderea ar fi la fel - presupunand prin absurd si aici), si dupa urmeaza un cip tuning, toba inox, filtru k&N, etc mici chestii si ai ajuns la un 70+ Cp (motorul de 1l parca are vreo 63 cp?). Dupa care imbunatatesti tinuta de drum (jante aliaj mai late, amortizoare mai tari un pic, arcuri mai joase si mai tari <eu as fi dispus sa sacrific un oarecare confort ptr. o stabilitate mai buna> ;) , antifonat calumea prin interior si gata, pana in 3-4k investiti cu cap intr-un hobby.

Share this post


Link to post

Ar fi beton daca nu ne-am povesti visele pe forum, si am incerca sa avem un bun simt al gandirii elementar. In veci nu va omologa nimeni un motor care nu a fost pus vreodata pe masina de producator.

 

Cat de prost trebuie sa fii sa dai jos un motor nou, de un an, ca sa cumperi un motor de pe o masina distrusa de dragul a cativa cai ipotetici?

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Cu cei 3-4k investiţi în hobby şi cu banii de îi iei pe maşină, îţi cumperi una care îţi satisface cerintele respective... :)

Share this post


Link to post

Corect Em!l, dar daca omul respectiv are o fixatie fata de matiz sa zicem?(nu e cazul meu) De exemplu, Alex (grimmreaper) cu al lui Tico. Care facuse o treaba excelenta, si sunt sigur ca a investit mai mult de 3-4 mii nu? Dar era tico...dar era al lui si era diferit (a se citi genial lucrat)...pacat ca nu a mai putut continua. motorul turbo de daihatsu cuore cred ca ar fi fost ciresa de pe tort, dar ar fi fost mai Oricum el a fost un deschizator de drumuri pe la noi zic eu si cine stie daca o sa am finantele necesare pe viitor... poate vedem ce iese dintr-un buburuz rosu :)

 

"In veci nu va omologa nimeni un motor care nu a fost pus vreodata pe masina de producator."

Tommy dar motorul de opel vectra 2.0 (sau cat era) de pe cate un cielo(as da exemplul RaduERD dar s-ar putea sa gresesc)? sau mai era tot pe aici un baiat cu un 2.0 pe espero (stiu ca espero parca iesise si cu motorizare de 2.0 din fabrica dar sunt lucruri diferite)

Edited by banzay

Share this post


Link to post
Matiz II are alta caroserie decat Matiz I. A spune ca-s identice din punct de vedere al prinderilor de caroserie si de cutie trebuie sa ai desenele cotate.

Logic ca difera la partea fata si spate putin, ca altfel nu ii mai ziceau idiotii aia Matiz2, dar in contextul de fata nu discutam de buclieri si faruri si de aia m-am hazardat sa spun ca sunt identice. Nu m-am apucat sa masor cu sublerul ca n-aveam nici o treaba ... Ochiometric, lonjeroanele mi s-au parut la fel ca la al nostru in proportie de 100% si am vrut sa dau doar o idee. Crezi ca cineva ar fi dat fuga sa cumpere motor de Matiz 2 doar pe baza postului meu sau ar fi masurat cel putin inainte ? Bineinteles ca inainte ar fi scos desenele si cotele tehnice ale Matizului din sertarul dreapta, caci sunt laindemana oricui, nu ?

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post
Corect Em!l, dar daca omul respectiv are o fixatie fata de matiz sa zicem?(nu e cazul meu) [....] si cine stie daca o sa am finantele necesare pe viitor... poate vedem ce iese dintr-un buburuz rosu :)

Baftă şi spor la treabă :)

Eu nu aş face nici una din modificările care s-au vehiculat în topicul ăsta, unei maşini mici, ieftină, de oraş, făcută să fie economică! Şi în primul rând nu uneia care are ca destinaţie uzul zilnic...

Share this post


Link to post

Nici eu nu am zis ca as face asa ceva unei masini cu care se merge zi de zi (decat paote de modificat in limitele rationalului)... si Grimreaper nu cred ca mergea zi de zi cu tico-ul. Dar daca as avea bani de aruncat intr-o cutie de chibrit ca matizul, probabil mi-as lua si ceva mai mare si safe si pe asta micu' l-as pastra ptr. sufletel nu? Dar daca e de iesit pe strazi, as prefera sa fie cu ceva legal, cu un motor mic aproape de cel original, sa am ITP si ce mai e de facut... bine...si sa aiba a/c pe el...ca acum mor batut in cap de soare

Edited by banzay

Share this post


Link to post

Cautati pe site-urile poloneze ei au pus motor de Matiz pe Tico , capota bosata ptr. a face loc galeriei de admisie !

Motorul de Daihatsu al lui Alex se potrivea fara nici o modificare altele erau problemele legate de masina lui! Spun erau pt ca renuntat la proiect a vandut chitul de pe masina ! Semai potrivesc motoarele japoneze de Alto Works (Identic cu Tico dar cu doua usi ) daca nu ma insel 105 CP !

Mai bine scoti tot ce poti din motorul original care mai are rezerve !

Share this post


Link to post
Pai daca ar fi asa nu s-ar merita? in conditiile in care se potriveste fara prea mari batai de cap... Tragi un motor de 1L cumparat ieftin (daca s-ar gasi prin absurd), vinzi motorul tau bun sa mai recuperezi ceva $, RAR (nu cred ca e foarte mare bataie de cap tinand cont ca prinderea ar fi la fel - presupunand prin absurd si aici), si dupa urmeaza un cip tuning, toba inox, filtru k&N, etc mici chestii si ai ajuns la un 70+ Cp (motorul de 1l parca are vreo 63 cp?). Dupa care imbunatatesti tinuta de drum (jante aliaj mai late, amortizoare mai tari un pic, arcuri mai joase si mai tari ), antifonat calumea prin interior si gata, pana in 3-4k investiti cu cap intr-un hobby.

Tipic... Mai baieti, stiti ce as tuna eu la o masina inainte de motor, esapament, filtre etc? Adica inainte de putere mai mare? FRANELE!

Share this post


Link to post

Corect...din moment ce are putere mai mare trebuie sa ai si cu ce sa te opresti, daca nu... schimbi bara din fata (doar bara daca esti norocos) saptamanal. Bine punctat Mircea! Eu uitasem...

Share this post


Link to post
... bine...si sa aiba a/c pe el...ca acum mor batut in cap de soare

Ce-ti trebe AC, daca tot vrei sa o faci masina sport. Vrei sa mori batut in cap de AC dupa aia?

Deci ori cu AC ori fara .. tot .. aia e.. n-ai ce-i face.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...