FLEX Posted February 25, 2004 Citez aici pe zalmoxis: "Mai ce stiti de motorizarea de 1000cmc ? e rost s-o aplicam si la astea mici ale noastre o avea aceeasi cutie prindre etc or fi compatibile !?!?!" Iata datele comparative intre motoarele de 0.8l si 1l: tip: F8CV cilindree: 796cmc arhitectura: 3L, transversal putere: 51CP/5900rpm cuplu: 68.6Nm/4600rpm viteza maxima: 144km/h 0-100km/h: 17.00s cutie viteze: 5 trepte consum (urban/extraurban/mixt): 8.4/5.2/6.4l capacitate rezervor: 35l masa masinii (in ordine de mers): 776kg tip: ?? cilindree: 995cmc arhitectura: 4L, transversal putere: 63CP/5400rpm cuplu: 87.3Nm/4200rpm viteza maxima: 152km/h 0-100km/h: 12.90s cutie viteze: 5 trepte consum (urban/extraurban/mixt): 8.2/5.3/6.4l capacitate rezervor: 38l masa masinii (in ordine de mers): 825kg Datele le-am luat de pe site-ul QUATTRORUOTE si DaewooEuropa (Anglia) si se refera la Matiz II, varianta de 0.8l nu cred ca difera la mecanica de astea ale noastre. Avantajele motorului de 1l sint clare: viteza mai mare, demaraj mult imbunatatit, consum urban mai mic (cuplul se obtine mai jos); daca aflam codurile cutiilor de viteze pentru cele 2 motorizari ne putem da seama daca sint diferite si tot asa ... Aceasta modificare cred ca este suficient de scumpa ca sa nu ne batem prea mult capul cu ea (implica sigur alt computer, delcou, bobina de inductie, etc.), dar hai sa vedem ce ar insemna totusi ... Share this post Link to post
Sunman Posted February 25, 2004 UFFFF, Am citit si eu in reviste despre motorul de 1l pe Matiz si am zis, mama ce cooool Din pacate in Ro pauza, si pauza o sa fie... Anul trecut prin octombrie am vazut la Petrom Dorobanti un Daewoo Matiz 2, care avea faruri, stopuri capota modificate,exact ca in reviste. Si prima mea grija a fost sa-l trag pe ala afara din masina ca taman vroia sa plece, sa-mi spuna ce si cum: ERA PUR SI SIMPLU MATIZ2 care era euro 3 si atit. Acelasi motor alt catalizator, si pui si benzina mai scumpa daca vrei sa mergi cu ea. Ufff cind ma gindesc ma simt de parca as fi pe vremea lu ceasca cind prindeam cite un almanah auto si ma uitam ca chiorul la masini 3,4 ore De ce in Europa se poate motorul ala si la noi nu, ... nu stiu, ... poate ca suntem noi mai batuti de soarta. Masina avea numere rosii de dolj. Share this post Link to post
pui de drac Posted February 25, 2004 mda,stiam si eu de 1.0 pe matiz..sincer,nu stiu daca neaparat renteaza,banuiala mea e ca un chip tuning serios,set de tobe sport,adica goale pe dinauntru,filtru de aer sport...ar ridica 0.8-ul la performantele lui 1.0 sincer,la play-uri,cu filtrul de aer scos,banchetele,roata de rezerva si scaunul din dreapta scoase am facut suta in 15 sec,am batut la fund doua supernove de 1,4 75 cp si am pierdut la 1m diferenta cu o nova de 1,6. ce sa va zic...subiectul tuning la matiz mi se pare utopic vorbind,decat daca-i pui cauciucuri de 205/55/13 si suspensie de formula 1,dup-aioa mai vorbim.la cat de instabila e...nu mai zic nimic,flex ma cunoaste Share this post Link to post
zalmoxis Posted February 27, 2004 bey da'sa-i pui gume de Dacie merge mah!?!?! Share this post Link to post
artanis Posted March 26, 2004 totusi 1.0 l are 4 cilindrii, cred ca se merita, si aud ca are si un consum mai redus decat cel de 0.8 l Share this post Link to post
Basenji Posted March 26, 2004 Citez aici pe zalmoxis: "Mai ce stiti de motorizarea de 1000cmc ? e rost s-o aplicam si la astea mici ale noastre o avea aceeasi cutie prindre etc or fi compatibile !?!?!" Iata datele comparative intre motoarele de 0.8l si 1l: tip: F8CV cilindree: 796cmc arhitectura: 3L, transversal putere: 51CP/5900rpm cuplu: 68.6Nm/4600rpm viteza maxima: 144km/h 0-100km/h: 17.00s cutie viteze: 5 trepte consum (urban/extraurban/mixt): 8.4/5.2/6.4l capacitate rezervor: 35l masa masinii (in ordine de mers): 776kg tip: ?? cilindree: 995cmc arhitectura: 4L, transversal putere: 63CP/5400rpm cuplu: 87.3Nm/4200rpm viteza maxima: 152km/h 0-100km/h: 12.90s cutie viteze: 5 trepte consum (urban/extraurban/mixt): 8.2/5.3/6.4l capacitate rezervor: 38l masa masinii (in ordine de mers): 825kg Datele le-am luat de pe site-ul QUATTRORUOTE si DaewooEuropa (Anglia) si se refera la Matiz II, varianta de 0.8l nu cred ca difera la mecanica de astea ale noastre. Avantajele motorului de 1l sint clare: viteza mai mare, demaraj mult imbunatatit, consum urban mai mic (cuplul se obtine mai jos); daca aflam codurile cutiilor de viteze pentru cele 2 motorizari ne putem da seama daca sint diferite si tot asa ... Aceasta modificare cred ca este suficient de scumpa ca sa nu ne batem prea mult capul cu ea (implica sigur alt computer, delcou, bobina de inductie, etc.), dar hai sa vedem ce ar insemna totusi ... The same axeleration (as 1l engine) you can have after doing GT of your engine or chip tuning. Or, they are the data of my Tico. Zdrówko Share this post Link to post
artanis Posted August 2, 2004 Diferentele afara intre modelul 0.8 si 1.0 (la dotari similare) sunt in jur de 600$, eu zic ca merita. Nu stiu ce 'tuning' faci la 0.8 sa-l duci in 63CP, si sa te coste mai putin... Ideea e, cat ar costa adaptarea motorului 1.0l pe astea ale noastre Share this post Link to post
iuzar Posted August 2, 2004 ...si cred ca o alta intrebare este: de unde gasiti motor de 1l in Rromania...ca daca ti-l comanzi de la Polonezi cine stie cat te costa... Share this post Link to post
artanis Posted August 2, 2004 Pai atunci il aduci din tara unde s-au vandut ~200 000 de maty din Italia Sau cine stie, poate merge un 'upgrade', sa iei ceva si pe motorul vechi... Share this post Link to post
VIPER Posted August 2, 2004 Si incepe si dansul cu omologarea RAR, care va fi trecuta la "artizanale"... Sincer, cred ca varianta unui tuning adevarat ar fi mult mai corecta, rezultatele ar fi aceleasi cu 1L sau chiar mai bine, si ar arata si mai bine per total! Parerea mea... Share this post Link to post
artanis Posted August 2, 2004 Pai asa putem continua: rezultatele unui tuning pe motorul de 1.0L cred ca ar fi si mai surpinzatoare... Apropo, unde faci in Romania un "tuning adevarat", care sa iti aduca dif. de 12CP ? Una peste alta, un 4 cilindrii e mai potrivit in mers extraurban, mai putin zgomots si lipsit de vibratii decat cel de 3 cilindrii; chestii care nu se pot realiza cred prin 'tuning'. Aici ai un review la Matiz II 1.0 http://www.autoexpress.co.uk/?http://www.a...ry.php?id=34659 Nu stiu, daca ar fi sa reprosez ceva motorului 0.8, este cuplul mic, si imposibilitatea de a urca pantele intr-o maniera decenta... Share this post Link to post
VIPER Posted August 2, 2004 Un tuning adevarat la admisie si evacuare iti aduce minim 4-5CP! Daca faci si chiptuning, ies clar peste 12CP... Share this post Link to post
artanis Posted August 2, 2004 OK, tot nu mi-ai spus unde faci in tara un "tuning adevarat", si din cate stiu eu prin chip-tuning aduci vreo 5CP si prin admisie/evacuare zici ca inca 4-5...deci max. 10 CP . Oricum, raman la ideea ca un 4 cilindrii e un motor mult mai matur, care bineinteles poate accepta si el tuning Share this post Link to post
laurentziu83 Posted August 2, 2004 totusi 1.0 l are 4 cilindrii, cred ca se merita, si aud ca are si un consum mai redus decat cel de 0.8 l Unde naiba au mai inghesuit aia inca un cilindru? Mai are spalator de parbriz? Share this post Link to post
VIPER Posted August 3, 2004 OK, tot nu mi-ai spus unde faci in tara un "tuning adevarat" http://www.dimsport.ro/ , toti cu masini supertari ii recomanda, in defavoarea celor de la ASPAD!!! Au si dyno, asa ca o sa vezi exact ce si cat castigi in plus. Share this post Link to post
artanis Posted August 3, 2004 Bun, si e careva p-aici care si-a facut 'chip-tuning' la Matiz, sau alt engine-tuning ? E sesizabila imbuntatirea, pt. cei 400-700E ? Thanks! Share this post Link to post
sp67 Posted August 3, 2004 OK, tot nu mi-ai spus unde faci in tara un "tuning adevarat" http://www.dimsport.ro/ , toti cu masini supertari ii recomanda, in defavoarea celor de la ASPAD!!! Au si dyno, asa ca o sa vezi exact ce si cat castigi in plus. Ok, poate aflam si cat costa un chip tuning pt. Matiz si ce efecte are, ca pe site-ul lor nu prea au informatii. Share this post Link to post
alfa Posted August 9, 2004 in primul rand soryy daca postul este off-topic. Azi, 09 August am vazut in TM un MATIZ II (2) cu numere de Bucuresti. Era un Matiz alb, si mi-au sarit in ochi farurile alea ca de Lupo parca. Masinutza arata bine, nu am prea avut timp sa ma uit dupa ea, chiar trecusem pe langa. Si acuma intrebare: de unde sunt luate aceste modele? parca am mai auzit pe cineva in forum ca a vazut prin Buc un model 2. Astept reply-uri. Daca e off topic, o sa deschid un topic nou. P.S. am folosit fct search si ...nimic Share this post Link to post
sp67 Posted August 9, 2004 ... Azi, 09 August am vazut in TM un MATIZ II (2) cu numere de Bucuresti. Era un Matiz alb, si mi-au sarit in ochi farurile alea ca de Lupo parca. ...Si acuma intrebare: de unde sunt luate aceste modele? parca am mai auzit pe cineva in forum ca a vazut prin Buc un model 2. Astept reply-uri. ... Vezi discutia (si pozele) de la http://www.daewooclub.ro/viewtopic.php?t=323 Share this post Link to post
cls Posted June 30, 2005 ce motor se mai potriveste la matiz...fara matiz2..alceva ...trimite-ti si voi la claus_sandu@yahoo.com Share this post Link to post
Caucazianu' Posted June 30, 2005 (edited) Ce ai vazut tu in timisoara era matiz II care nu a ajuns pe la noi, s-au facut doar in coreea. Era unul din matizurile de la Daewoo - Centrul Zonal Bucuresti (B-XX-DWR) Matizurile II au fost importate in multe tari dar nu si la noi: am vazut in grecia, germania, italia ... La noi a aparut Chevrolet Spark (Matiz III) care deocamdata doar s-a lansat, se va vinde din luna septembrie. Edited June 30, 2005 by Caucazianu' Share this post Link to post
HID Posted August 6, 2005 Daca cineva si-ar pune mai multi ponei-putere pe matiz sau tico , ar trebui sa se gandeasca si la frane si stabilitate mai mare . Asa e sau ma insel ? Motor plus jante , anvelope si suspensii ... s-ar justifica investitia mare ? By the way ... de ce nu incearca nimeni sa isi puna pe tico , injectia si calculatorul plus cutia si altele , de pe un matiz ?Plus chiptuning si filtru , deci cam 60 cp , la 600 kg de masina . Sigur face la demaraj orice bmw 316 in 8 valve ! Ar trebui sigur modificata capota sa intre injectia . Ca la supercharger , stiti voi Share this post Link to post
banzay Posted September 1, 2008 Ca tot am dat eu peste topicul asta vechi...sa il reimprospatam un pic... Oare un motor de spark 1L nu o veni bine pe matiz? Ce modificari mai implica... Acum eu nu ma gandesc sa schimb motorul...dar asa de divertisment si de cultura generala macar... Share this post Link to post