Jump to content
Sign in to follow this  
Gica

Consum De Nubira I Si II Motorul De 1.6 DOHC si 2.0 DOHC

Recommended Posts

Un pic cam maricel mi se pare...

Daca schimbi la 2300 inseamna ca mergi subturat! N-ar fi neaparat rau (legat de consum) lucrul asta, daca mergi pe un drum drept si mergi constant.

Edited by LYM

Share this post


Link to post

@cheloo

La 2300 de ture schimb din viteza I in a II-a cand e motorul rece, sub 2500 nu schimb in oras. In schimb pana se incalzeste oleaca utilizez accelerari mai line, nu chiar loganeala ca nu am eu nervii aia :redface: . Daca ma supara vreun dobitoc mergand cu 25 km/h cand drumul e gol sau permite mai mult, masina vede si 5000 de ture in scurt, cu retrogradarea de rigoare. Si toate astea, cu sonda lambda cea veche si cu AC cam 50% din timp media urbana era de 11-11.5% in conditiile unor drumuri scurte (2-4 km). Daca accelerez mai lin pana pe la 2300 de ture si apoi ma dau nitel la ea raspunsul e mult mai vioi si placut decat daca o loganesc pe la 1800 de ture si brusc bag talpa in ea. Se duce si asa, dar parca nu prea-i surade ideea. Banuieasc ca si benzina se arde in al doilea caz mai multa decat normal. M-am dat si cu Cielo cu 16 valve si am sesizat imediat rapoartele mai lungi ale cutiei si modul de a merge, dar nu am excelat in asta ca Nubira ma incanta mai mult. Si consumul, cam tot pe acolo la Cielo in urban, asa ca loganeala e o solutie pentru cei cu masini submotorizate.

Cu respect,

Adi Iacob

Share this post


Link to post
... asa ca loganeala e o solutie pentru cei cu masini submotorizate ...

Cu respect, dar loganeala este solutie pentru motoare pe benzina de la 2L in sus. Pentru a merge la turatii joase, e nevoie de cuplu mare.

Share this post


Link to post

@tolin

Nu ma indoiesc de ceea ce spui, dar spunele-o si celor ce fac din asta un scop in viata, ia uite ba, ce consum mic am, si nici nu se aude motorul, asta e deviza lor, pe vitezometru nu se uita ca nu au de ce, aproape stau pe loc, si se mai si enerveaza, ia uite-l si pe asta cu Nubira, ce nesimtit e, imi da flesuri... mama, ce s-a dus... Nu sunt eu chiar Johnny vitezistul dar daca as avea bani cati loganisti sunt pe soselele Buzaului, Becali ar fi un amarat de cersetor dpdv financiar.

Militant pentru un trafic fluent,

Adi Iacob

Share this post


Link to post
@cheloo

La 2300 de ture schimb din viteza I in a II-a cand e motorul rece, sub 2500 nu schimb in oras. In schimb pana se incalzeste oleaca utilizez accelerari mai line, nu chiar loganeala ca nu am eu nervii aia :redface: . Daca ma supara vreun dobitoc mergand cu 25 km/h cand drumul e gol sau permite mai mult, masina vede si 5000 de ture in scurt, cu retrogradarea de rigoare. Si toate astea, cu sonda lambda cea veche si cu AC cam 50% din timp media urbana era de 11-11.5% in conditiile unor drumuri scurte (2-4 km). Daca accelerez mai lin pana pe la 2300 de ture si apoi ma dau nitel la ea raspunsul e mult mai vioi si placut decat daca o loganesc pe la 1800 de ture si brusc bag talpa in ea. Se duce si asa, dar parca nu prea-i surade ideea. Banuieasc ca si benzina se arde in al doilea caz mai multa decat normal. M-am dat si cu Cielo cu 16 valve si am sesizat imediat rapoartele mai lungi ale cutiei si modul de a merge, dar nu am excelat in asta ca Nubira ma incanta mai mult. Si consumul, cam tot pe acolo la Cielo in urban, asa ca loganeala e o solutie pentru cei cu masini submotorizate.

Cu respect,

Adi Iacob

 

OK , adica... merg subturat sau cum? :)

Tu cum mergi cu ea si cam ce consum obtii.. pe GPL?

 

Inca o chestie, la cate turatii isi intra in cuplul ei optim, pentru ca eu stiu ca pe undeva la 3300 - 3700 iar aici consumul ar trebui sa fie optim.

 

Inca ceva, daca il vede cineva pe ovijer,... sa ii spuna sa ma caute :)

Bafta la toata lumea si o duminica placuta.

Share this post


Link to post

@cheloo

Cuplul masinii este la 3200, dar peste 2000 de ture un motor de 16 valve are mai mult de 50% din cuplu, deci subturarea e sub valoarea asta. GPL nu am montat, in primavara poate, atunci voi avea o suma (necunoscuta momentan) alocata pentru imbunatatiri.

Pe cuplul ei optim o pui la extraurban, unde eu schimb pe la 3200-3700, in oras in jurul a 3000 de ture, daca ar fi sa judec dupa nr. de gropi pe kilometru din oras ar trebui sa loganesc la greu. Sonda lambda incepe corectiile de saracire a amestecului combustibil doar peste 2000 de ture, si atunci dupa un nr. de secunde mers cu o valoare a TPS constanta, adica piciorul ingheata pe o pozitie fixa pe acceleratie. Nu prea te poti bucura urban de saracirea amestecului, de asta si diferentele de consum urban/extraurban.

Daca vrei sa vorbesti cu Ovi_jer, contacteaza-l tu pe PM si expune-i problema, te asigur ca mi-a raspuns de fiecare data, si el si oricare alt membru sau moderator.

Cu respect,

Adi Iacob

Share this post


Link to post

@Adi Iacob - cuplul maxim la Nubira E3 este la 3400rpm. :P

Share this post


Link to post

Bai baieti, am facut plinul asta seara - 364km facuti exclusiv in Bucuresti, unde am prins aproape zilnic aglomeratii crunte ( 1Mai -> Baneasa -> Dr. Taberei la 8-9AM ) ... 36.76L => 10.09%

 

Ce-i drept, am mers la consum: schimbat la 2500rpm, accelerat lin, mentinut constant unde se putea + frana de motor (oricum nu avea rost sa accelerez tare, ca tot ma opream peste 10m). N-as putea spune chiar Loganeala, dar nici departe nu am fost :D

Am alimentat de la aceeasi statie, aceeasi pompa, acelasi tip de benzina - Petrom 95.

Asta e primul consum urban facut plin-plin, restul le faceam "ochiometric" si toate imi dadeau 12+ :D Consumul cred ca este corect, pt. ca atunci cand am alimentat, acul de la benzina se afla destul de aproape de linia de 1/4, de unde stiu ca intra 39-40L.

 

Dat fiind conditiile prin care am mers, ma consider ultra-multumit :D

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Si uite asa mai facui un plin.

Ca de obicei conditiile de drum au fost aceleasi, la care se adauga un drum la Bucuresti.

Deci , in 455Km 45 litri papati. Am facut 35% in oras, 65% in afara, masina nu pot sa zic ca am menajat-o , am mers si mai sprinten si mai batraneste

 

Teoretic, cred ca e cam multicel, insa probabil si datorita vremii care e mai rece.Practic, voi ce ziceti?

Share this post


Link to post

sal,

 

io am o nubira 1, dintre primele modele aparute. am luat-o de noua, din magazin. acum am ~180.000 km. pana acum aceasta masina a avut un consum mediu de:

11-12% urban (in ipoteza in care nu imi place sa merg incet si nici sa ma tarai...),

6,5 - 7,5 extraurban ( nu merg niciodata sub 90km/h in afara orasului) si

8-9 pe autostrada ( viteza de croaziera este pe undeva intre 165 si 175 km/h).

Share this post


Link to post

Consum la ultimul plin: 9.9%, ~20% facuti pe centura si mers in general ceva mai infipt.

 

Btw, am observat ceva ciudat la statia de unde alimentez: pompele au doua "moduri de operare":

1. - alimenteaza normal, iar cand fac plinul acul imi stat sus de tot.

2. - alimenteaza ff. greu (stai o groaza pana faci plinul), caz in care daca fac plinul, acul imi sta undeva aproape de 3/4.

 

WTF ?! Astia oare fura la pompa sau este este dus cu pluta indicatorul de benzina? Mentionez ca alimentez de la aceeasi statie/pompa mereu.

O sa fiu f. atent la consumul asta; daca o sa iasa mai mare ca de obicei o sa schimb statia cu siguranta.

Share this post


Link to post

Consum dupa un drum Buzau - Sibiu si vreo 12 km in oras, 5 persoane in masina, portbagajul plin, traseul Buzau-Nehoiu-Intorsura Buzaului-Prejmer-Brasov-Fagaras-Sibiu. Pana in Brasov drum aproape perfect dpdv al caii de culare, dar intens virajat, cu pante si rampe destul de pronuntate, localitati care uita sa se mai termine (uff, ce greu e s-o tii sub 60 cand e drumul gol prin localitate...).

309 km. pe jurnalier, mers de la plin la plin, benzina 50% omv carrera95, 50% petromV95, alimentat la Sibiu cu Carrera95 de la o statie Petrom :-? intrat 24,2 litri pana la al 2-lea click (la fel procedat si la Buzau). Rezulta 7,8%, urmeaza sa ma intorc inapoi cu doar 3 pasageri + soferul si bagaje cam la fel.

Criminal drumul de la Brasov la Sibiu, semafoare, treceri abrupte de la segmentele de drum modernizate la cele vechi (pentru surprize pastram o distanta de 100-150 metri dupa cate o masina sa vad cum flambeaza respectiva, sa stiu din timp cat de tare sa incetinesc sa nu fac praf salupa). Mi se pare o idee mare consumul, nu am depasit 110 km/h, am evitat pe cat posibil subturarea in conditiile incarcarii aproape de limita, nu am fortat mai mult de 3-4 depasiri cu pedala la podea, si alea duse in 4000 de ture si chiar putin peste.

Revin cu consumul si la intoarcere, intre timp am descoperit ca bateria nu mai tine curentul la frig, am gasit-o descarcata ieri descarcata. Am folosit cabluri de pornire si am rulat-o cam 15 km in afara localitatii ptr. a incarca bateria, pe care am luat-o la caldura, in camera. Daca ieri a avut cine sa ma ajute la pornire, nu stiu daca vineri voi avea acelasi noroc si nu am vrut sa risc. O sa fac procedura de idle learn inainte de plecare, pentru a nu avea probleme cu relantiul.

Sa ne auzim cu bine

Share this post


Link to post

Pe traseu romanesc si montan, cu masina incarcata n-ai sanse sa scoti mai putin. Cele mai mici consumuri eu le-am scos pe E85, pe drumurile de Brasov scoteam 7.5% sau mai mult cu o pers sau doua in masina...

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Ultimul consum, exclusiv in Bucuresti - 12.2%. Benzina Petrom 95.

Venirea frigului si aglomeratia de sarbatori incep sa-si spuna cuvantul ...

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Salut

 

Am citit cu mare atentie ce s-a mai scris referitor la consumuri si cred ca pana la urma masina mea are o problema. Am 12000 km facuti cuea si am cumparat-o in luna iunie. Daca in vara imi consuma sa zicem vreo 11% acum iarna este trist de tot. Am facut in mai multe randuri urmatoarea treaba: am asteptat pana s-a aprins becul de la benzina si am alimentat cu vreo 14 l (50 de lei). Am mers pana s-a aprins iar becul. Am repetat figura de vreo cateva ori. Concluzia a fost: 13,84 l consumati in 80 km ceea ce da un consum de 17,25% :wallbanger: Am ajuns sa muncesc pentru masina asta...salariul meu se duce pe benzina. Trebuie sa mentionez ca am mers exclusiv urban in aglomeratia zilnica din Bucuresti. E iarna, frig, sunt de aord sa consume mai mult dar nu in halul asta. Loganelul tot cu motor de 1,6 dar de 90CP a urcat si el la 12,5% dar tot e bine fata de 17. NU MAI SUPORT MASINA ASTA, abia astept sa o vand :wallbanger:

Edited by vladiopa

Share this post


Link to post

N-ai probleme cu termostatul, cum rezulta din alt topic ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Te plangi de aiurea din 3 motive:

1. consumul facut ,,a la beculet'' e total aiurea, difera enorm de mult indicatia in functie de inclinarea masinii i multi alti factori (ai totusi un rezervor destul de plat cu o capacitate de 63l in care tu plimbi mai putin de 10l)

2. E iarna, pana porneti motorul, pana dezgheti masina, pana executi patinajul artistic pana la destinatie se duce benzina.

3. In Bucuresti consumul trebuie dat la ora (ca la utilaje) nu la kilometru. Precizeaza si tu ce medie orara ai avut.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

@vladiopa

Andrei are dreptate, am incercat si eu consumul cu becul aprins si la fel, nu iesea de nici o culoare. Ba 9,7, ba aproape 15, in conditiile unui oras mic si de departe mai aerisit decat capitala. Singurul mod de a verifica consumul e plinul pana la clic, mers mai mult de 200 km, apoi alimentat de la aceeasi benzinarie, aceeasi pompa pentru a scoate din ecuatie manareala pompelor romanesti.

La cum se merge in Bucuresti nu e chiar de mirare consumul. Posibil mai e si stilul de condus, subturarea nu duce deloc la consumuri mici, ba dimpotriva. Nu mai continui ca o dau in offtopic. Consumul meu zilele astea cifrat undeva intre 10,5 si 11,5, functie de lungimea drumurilor (cu cat mai lungi cu atat mai economica deplasarea). Multumit, mi-a trecut avantul pionieresc de a o GPL-iza pe Nubirika. La ~8000 de km pe an e orz stricat pe gaste, parerea mea.

Share this post


Link to post

1. Problema termostatului am raportat-o si la service dar mi-au spus ca e ok, nu e blocat sau ceva de genul asta.

2. Consumul "la beculet" e clar unul de departe cu erori foarte mari, de aceea nu ma incred foarte mult in el insa credeam ca imi da macar o idee despre consum

3. Refacut consumul zilele trecute pe ruta Bucuresti-Viena si retur. Mers in general cu 90 km/h, pe autostrazi in Ungaria si Austria 120-130, 4 persoane + portbagajul plin. Cu placere am remarcat un consum de 6,5 (deteminat pe baza plinului si nu "la beculet"). In plus, am folosit numai Efix iar in Austria benzina BP. In RO nu mai am inceredere in alte pompe ale altor benzinarii.

Share this post


Link to post

Ultimul consum: 16.3% :shock:

De cand am luat masina si pana acum n-am mai pomenit asemenea consum nici macar pe mama gerurilor si cu o groaza de drumuri scurte!!

Alimentati cu incredere de la MOL Grivita (sub Podul Grant) ca precis nu fura la pompa :thumbl:

 

Ca fapt divers - ultimul consum inante de a alimenta la MOL a fost 10.5 in conditii aproape identice de condus.

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Dupa 150 de km facuti cu Efix95 si ceva PetromV, a rezultat ceva aberant (sigur am gresit la calcule pe undeva) 6,8% consum pe traseul Plescoi - Siriu - coada lacului Siriu si retur la Buzau. Bun, am gresit la calcule, venit la Buzau, bagat Lukoil, revenit consumul urban la 10.8-11. Urban nu consuma mai putin cu Efixul, dar merge motorul mai smooth si accelereaza mai binisor. E a doua oara cand bag Efix si e prima surpiza placuta. Scuze de offtopic-ul creat.

Share this post


Link to post
Ultimul consum: 16.3% :shock:

De cand am luat masina si pana acum n-am mai pomenit asemenea consum nici macar pe mama gerurilor si cu o groaza de drumuri scurte!!

Alimentati cu incredere de la MOL Grivita (sub Podul Grant) ca precis nu fura la pompa :thumbl:

 

Ca fapt divers - ultimul consum inante de a alimenta la MOL a fost 10.5 in conditii aproape identice de condus.

Asta iarna cand mai mult am patinat decat am mers pe zapada am scos si 17%, nu-i ceva de speriat dar o singura data atunci cand s-a blocat orasul si mersul pe strazi era nasol rau! Dupa aia a revenit la 15% apoi la 13% si acum la 11.5% :mrgreen:

Share this post


Link to post

1. - nu e iarna

2. - am facut fix acelasi traseu si cu benzina asta si cu benzina precedenta

3. - tocmai ce s-a nimerit sa schimb statia de unde alimentam

Coincidenta, nu ? :D

 

Asta iarna pe zapada aia mi-a luat 13.6, era absolut imposibil sa-mi ia 16.3 acum cand in mod normal in conditiile astea imi consuma pana in 11. Am alimentat de la Petrom si o sa revin cu urmatorul consum.

Edited by LYM

Share this post


Link to post
1. - nu e iarna

2. - am facut fix acelasi traseu si cu benzina asta si cu benzina precedenta

3. - tocmai ce s-a nimerit sa schimb statia de unde alimentam

Coincidenta, nu ? :D

 

Astfel de conicidenta am patit si eu. M-am gandit ca o consuma motorul asta dar nici chiar asa in ultimul hal. Deja ma gandeam ca masina asta nu consuma, bea bezina la propriu. Imi iesise si mie un consum aproape de 17 iar de atunci nu mai alimentez decat la Rompetrol cu Efix. Mai e buna benzina de la Mol. Or mai fi si altele bune, nu zic nu... insa Petrom ... never [-X

Edited by vladiopa

Share this post


Link to post

Salutare la toata lumea. Nu mai intrai demult pe aici insa ma pusei la punct repede cu ultimele topicuri. Vazui acele consumuri de 16,3 % si parca ma lua putin frigul. Ce sa mai, acu am zis sa vin si eu cu ultimele mele consumuri. Inainte de a incepe trebuie sa subliniez faptul ca spusele lui Adi Iacob si banuilelile mele se adeverira referitor la un mod de mers constant in afara si in jurul cuplului ei optim. Adica 120km, facuti cu 90-100-110/h cu doar 7.8% litri GPL.

Singura problema e cu nervii in oras si prin urmare si piciorul in acceleratie sta la fel. Esti nervos --> conduci nervos. Data naibii asocierea asta. Oricum, ca sa las logoreea, in ultimele 5-6 luni consumul iarna a fost e 10% iar acu primavara 9% respectiv 9.5% Drumul : 40% oras 60% afara pe DN7. In concluzie, la mine pana acu nu au aparut noutati in privinta consumului.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...