Jump to content
Sign in to follow this  
emi2009

Radare fixe si mobile

Recommended Posts

Una calda :D atorita chestiei de la Urziceni nicio masina de la politia rutiera cu radar din Galati nu mai are buton pentru instanturi iar cei care fac vor fi sanctionati dupa spusele celor din IGPR.

Mama, cum suna asta: "de azi inainte vom aplica chiar noi legea".

Share this post


Link to post

Poate ar trebui ca bosii de la rutiera sa verifice care echipamente radar mai corespund omologarilor primite si sa sanctioneze pe cei care au modificat sau au aprobat modificarea unor echipamente cumparate din bani publici. :)

Share this post


Link to post

Cateva articole de citit:

 

Un bucurestean a zdrobit in instanta Politia in cazul radarelor mobile:

http://www.urbaniulian.ro/2008/07/25/un-bu...darelor-mobile/

 

Soferii amendati de radarele mobile au la dispozitie 30 de zile sa ceara Justitiei revizuirea hotararilor in procesele pierdute:

http://www.urbaniulian.ro/2008/07/29/sofer...esele-pierdute/

 

Ghid de contestare a amenzilor de circulatie aplicate prin camerele de supraveghere rutiera:

http://www.urbaniulian.ro/2008/07/23/ghid-...eghere-rutiera/

 

Amenzile de circulatie nesemnate de politistul care opereaza radarul stationar sunt anulabile in Justitie:

http://www.urbaniulian.ro/2008/07/29/amenz...le-in-justitie/

 

sursa: softpedia, user: Arthurios

Share this post


Link to post

Am primit la serviciu astazi un mail care, cred, ne poate fi de folos tuturor.

Sper sa nu va plictisiti citindu-l. :)

 

 

Pozele radar care au mentiunea “T” nu pot fi folosite in Justitie de

politisti impotriva soferilor

 

7 Aug, 2008 Cod Rutier, Comentarii si insemnari

Recomanda acest articol Recomanda acest articol

 

Bogdan Ovidiu mi-a scris si m-a intrebat urmatoarele :

Buna ziua, Numele meu este Bogdan Ovidiu si am avut o intamplare nefericita

cu Politia Romana.

 

Pe DN1 imediat dupa Campina am fost surprins de aparatul radar cu viteza de

105km/h, intr-o zona unde era permisa o viteza de 100km/h.

 

Mentionez ca aveam detectorul in functiune, dar agentul l-a pornit cand ma

aflam foarte aproape si a fost imposibil sa franez eficient.

 

Am depus contestatie, Politia Romana a depus absolut tot ce am cerut, si in

acest fel am pierdut.(poze, omologari, atestat sofer, ordin serviciu, etc)

 

La cateva zile am citit un mail venit de la dumneavoastra in care se facea

urmatoarea mentiune:

 

Daca in partea stanga jos apare litera T inseamna ca aparatul era in

testare si nu se poate folosi in instanta.

 

Din curiozitate, azi, am mers la Campina si am observat litera T pe toate

cele 5 poze depuse la dosar.

 

In schimb n-am reusit sa dovedesc ca litera T vine de la testare. Un

politist a afirmat ca inseamna TARGET, si ca ce sustin eu este complet

neadevarat.

 

Mi-ar fi de folos daca m-ati indruma spre legea, HG, norme de aplicare ,

omologare, etc, ce ar putea dovedi acest lucru. Astfel la recurs probabil ca

as avea mai multe sanse.

 

Si in instanta am declarat ca radarul a fost pornit foarte aproape de mine

si ca masina se afla in mers, lucru mentionat si in PV.

 

Va multumesc anticipat, cu speranta ca ma veti putea lamuri,

 

 

Iata ce pot sa faca soferii in asemenea situatii :

 

In situatia in care procesul mai este pe rol, sau chiar daca depui o

plangere contraventionala si ceri ca Politia sa fie obligata sa probeze cu

pozele facute de radar in instanta de judecata, ai putea sa soliciti IPJ sa

prezinte verificarea metrologica a radarului cu care s-a facut inregistrarea

.

Mai mult ca sigur aceasta nu exista si , in acest mod ,procesul verbal de

contraventie ar putea fi anulat de judecatori. Solicitarea poti sa o faci in

baza urmatoarei norme : „Paragraful 3.2.6. din norma de metrologie NML

021-05, aprobată prin ordinul directorului general al Biroului Român de

Metrologie Legală nr. 153/2007, prevede că înregistrarea efectuată

trebuie să conţină menţiunea că a fost efectuată autotestarea

aparatului". Iar pe perioada de testare a aparatului, pozele facute nu au

valoare probanta pentru ca acest aparat inca isi calibreaza frecventele.

 

Iata textul de lege iar intreaga Norma o puteti citi atasata la acest

material :

3.2.6. Cinemometrul trebuie sa fie prevazut cu o functie de autotestare,

care sa poata pune in evidenta orice defect sau dereglare functionala, ce

pot avea influenta asupra exactitatii de masurare.

 

Aceasta functie trebuie sa fie activata automat la fiecare punere in

functiune a cinemometrului, avand si posibilitatea de a fi activata manual

de catre operator, ori de cate ori se considera necesar. In cazul depistarii

unor defecte sau dereglari functionale, acestea vor fi semnalate iar

functionarea cinemometrului va fi blocata.

 

Trebuie sa stiti de asemenea :

4% reprezinta marja de eroare a aparatului radar .Asta inseamna ca un aparat

sa fie declarat corespunzator trebuie ca viteza indicata de aparat sa difere

de cea efectiva (reala) cu cel mult 4%. Este posibil ca aparatul radar ce

te-a inregistrat sa aibe o eroare de numai 2%. In acest caz ai depasit

viteza legala cu mai mult de 50 km/h. Radarul, fiind un aparat de masura

trebuie sa fie supus verificarii metrologice. Cred ca nu ar strica sa

soliciti buletinul de verificare metrologica a respectivului radar . S-ar

putea ca in respectivul buletin de verificare sa fie trecuta eroarea

efectiva (in limita admisa) a aparatuluiradar . S-ar putea sa te ajute acest

lucru. La fel de adevarat este faptul ca in buletin sa fie mentionat doar

faptul ca radarul respectiv se incadreaza in limita admisa. In acest caz

poti apela la argumentele tale. Dupa stiinta mea, nefiind jurist de

profesie, nu poti fi pedepsit daca exista o indoiala asupra circumstantelor

in care s-a produs fapta. In acest exista aceasta indoiala. Mai clar, exista

situatii in care nu ai depasit cu mai mult de 50 km/h viteza legala, dar

aparatul a inregistrat o depasire a vitezei cu mai mult de 50 km/h.

 

Poliţiştii nu au voie să meargă cu radarul mobil oprit şi să-l

pornească atunci când dvs. sunteţi foarte aproape de el. Aparatul radar,

conform normelor metrologice, are o funcţie de autotestare care se face

automat la fiecare pornire a aparatului. Cât timp în partea stângă jos a

fotografiei apare litera „T" aparatul radar nu şi-a terminat autotestarea

şi conform normelor măsurătorile nu pot reprezenta probe pentru aplicarea

legislaţiei rutiere (mai apare şi o dungă albă care este exact peste

ultima cifră din viteza prevăzută pe mijlocul fotografiei). De asemenea,

tot conform normelor metrologice, poliţiştii nu au voie să folosească

aparatul radar scos de pe suport deoarece nu se respectă unghiul de

incidenţă şi nici nu au voie sa folosească un paravan pe care să-l

ridice la apropierea autovehiculului.

Camerele digitale amplasate pe drumuri nu sunt omologate de Biroul Român de

Metrologie Legală (BRML) şi nu pot fi folosite pentru determinarea vitezei

legale, ci doar pentru probarea unei depăşiri neregulamentare, trecerea pe

roşu la semafor şi altele de acest gen. Sistemul omologat de BRML este

principiul buclei inductive: în asfalt sunt amplasaţi doi senzori

electromagnetici la o distanţă de 5 metri unul de celălalt. La trecerea

prin dreptul primului senzor acesta imprimă autovehiculului o amprentă

magnetică unică. La trecerea prin dreptul celui de-al doilea senzor acesta

calculează viteza şi dacă este mai mare decât cea legală, trimite

comanda către camera digitală care face fotografia din spate. Camerele

care sunt prevăzute cu buclă inductivă sunt doar 6 din cele 49 amplasate

până în prezent şi ele se află pe DN1 la: Balotesti, Ciolpani, Puchenii

Mari, Barcanesti, Comarnic, Sinaia. Camerele digitale din oraşe niciuna nu

are buclă inductivă. Se observă foarte uşor care camere au şi bucle

inductive prin faptul că, pe fiecare sens, în dreptul camerelor respective

lipite de asfalt, în exteriorul asfaltului, sunt două porţiuni de beton

de circa 30cm/15cm, la circa 5m una de cealaltă, în care sunt încastraţi

senzorii.

 

 

 

Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati

trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si

reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa

iulian.urban@gmail.com

Share this post


Link to post

Target my ass ca plec maine la mare > :)

Edited by Alezz

Share this post


Link to post

Asa, ai mai spus, si ca pozezi tava sa pui pe forum poza, deci nu doar tava si .. "target my ass" =))

 

Trebuie sa stiti de asemenea :

4% reprezinta marja de eroare a aparatului radar .Asta inseamna ca un aparat

sa fie declarat corespunzator trebuie ca viteza indicata de aparat sa difere

de cea efectiva (reala) cu cel mult 4%. Este posibil ca aparatul radar ce

te-a inregistrat sa aibe o eroare de numai 2%. In acest caz ai depasit

viteza legala cu mai mult de 50 km/h.

 

N-am inteles ce vrea sa mai scoata de aici... cand prin lege ai 10% fata de viteza legala, toleranta asta e data tocmai sa acopere marja de eroare a aparatului.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Azi pe la 16:30 radar postat la baza unui deal, intre Roman si Piatra , deal pe care dimineata l-am coborat cu 120 .Multumesc pe aceasta cale posesorului de Dacie care mergea in fata mea cu 80 la ora, si pe care am ezitat sa il depasesc , deoarece incepea linia continua.Noroc de el ca am incetinit.Noroc ca radarul lua "din deal"...

Share this post


Link to post
Asa, ai mai spus, si ca pozezi tava sa pui pe forum poza, deci nu doar tava si .. "target my ass" =))

 

 

 

N-am inteles ce vrea sa mai scoata de aici... cand prin lege ai 10% fata de viteza legala, toleranta asta e data tocmai sa acopere marja de eroare a aparatului.

 

 

Vorbeste prostii. Pardon "debiteaza". Radarele sunt supuse aprobarii de model ca nu sunt etaloane. Aparatelor supuse aprobarii de model li se elibereaza buletine de verificare ce nu au pe ele decat decizia "Admis/respins" (evident si datele de identificare a aparatelor). Practic din punct de vedere legal toate sunt la fel. Mai elaborate sunt certificatele de etalonare ce se elibereaza cu masuratori in mai multe puncte impreuna cu abaterile fata de etalon in fiecare punct si cu conditiile de lucru. Certificatele de etalonare sunt mai scumpe si se elibereaza pentru etaloane sau pentru aparate ce nu au aprobare de model (nu s-a obosit nimeni sa o ceara/plateasca).

 

Plus ca abaterile din aprobarea de model pentru aparatele radar sunt de doua tipuri. Am vazut o specificatie la BRML dar spre rusinea mea am uitat-o. Era data o eroare din viteza pana la 100 km/h (sau alta viteza, iar am uitat) dupa care de la 100 in sus era alta eroare. Asta dovedeste, daca mai era nevoie, ca Urban Iulian ala e un agarici cu gura mare ce vorbeste fara sa stie despre ce vorbeste.

 

Daca cumva nu stiti, tipul a fost primul om din Romania amendat pentru spam. Exact asta face si acum, reclama nesimtita: pe mail, forumuri, ziare...

Edited by Zmeul cel rau

Share this post


Link to post
Asta dovedeste, daca mai era nevoie, ca Urban Iulian ala e un agarici cu gura mare ce vorbeste fara sa stie despre ce vorbeste.

 

Credeam ca-s singurul caruia i se pare asta.

Share this post


Link to post

Eu m-am convins demult. Mai ales ca am fost coleg de birou cu tipul de la care i se trage amenda pentru spamm. :)

Share this post


Link to post
Se pare ca au fost montate si camerele video in localitatea Sanmartin (langa Baile Felix) si urmeaza sa fie functionale cat de curand.

 

 

De miercuri 6 august camerele din localitatea Sanmartin sunt functionale. Masinile sunt luate din spate. Camerele se gasesc imediat dupa intrarea in locatitate pe ambele sensuri de mers cat si pe la mijlocul localitatii. In plus se pare ca mai exista o camera la iesirea din Baile Felix inspre Deva, in zona unei benzinarii.

Share this post


Link to post

A mai fost blitz-uit cineva in ultimul timp?

Share this post


Link to post

Eu. Acum cateva zile, intr-o dupa amiaza, (pentru cine stie)pe linia dreapta din Pielesti (pe sensul de mers spre Craiova, dinspre Slatina) se afla echipaj radar (culmea, nu erau cu "instant-on"). Am primit blitz-uri de departe (~1-1.5km inainte).

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Articol EVZ

 

Printre altele:

 

Morţii de la mica publicitate, amendaţii ideali

 

Cele mai bune ponturi de a scăpa de amendă sau puncte penalizare au fost date, sub protecţia anonimatului, de un poliţist activ, care a lucrat la Poliţia Rutieră Cluj. În invitaţia primită de la Poliţia Rutieră, proprietarul autoturismului trebuie să precizeze numele şoferului care a fost depistat conducând cu viteză mai mare decât cea legală. Dacă invitaţia a fost primită la mai bine de şase luni de la momentul săvârşirii contravenţiei, puteţi spune că nu vă aduceţi aminte exact cine a condus maşina. În această situaţie legea nu prevede nicio contravenţie, spune fostul rutier. Potrivit acestuia, au fost numeroase cazuri în care şoferii vinovaţi au scăpat de rigorile legii după ce au declarat numele unor persoane decedate, pe care le-au găsit la mica publicitate, sau şi-au trecut rude apropiate care, deşi au carnet, nu mai conduc de ani buni. :thumbl:

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

Logan albastru B-03-CJN a inceput sa isi faca patrula in mers pe Calea Bucuresti, cu alt echipaj la oprire inainte de sensul giratoriu de la Mc.

Simpatici rau, tocmai plimbam catelul pe trotuar langa ei cand au plecat in patrulare si i-am auzit urandu-si "spor la bani!"

 

Acelasi logan l-am intalnit luni dupa amiaza in Bretcu, jud. Covasna.

Share this post


Link to post

Acum doua zile am vazut la semafor langa Casa Poporului o Solenta cu nr de MAI ... alba care avea la oglinda retrovizoare ceva ce semana a radar. Nu era o veioza clasica. Era o chestie mai ingusta si dreptunghiulara.

Sa fie un nou tip de radar? :wallbanger:

Share this post


Link to post

Nu, e o camera de supraveghere a traficului. Este si o poza pe acest topic, pusa de vaxxi.

Share this post


Link to post
Nu, e o camera de supraveghere a traficului. Este si o poza pe acest topic, pusa de vaxxi.

Nu mai au stalpi sa le puna? Acum le pun pe masini? :spumelagura:

Share this post


Link to post

Nu mai cita inutil mesajul anterior.

Eu personal as vrea camere in toate intersectiile si pe toate masinile de politie. Asa se disciplineaza si soferii si politistii. A, camere FUNCTIONALE! Si pe care sa uite cineva, si sa amendeze pe toti tampitii care patrund in intersectie pe galben sau rosu sau cand aceasta e deja blocata, care nu acorda prioritate, care vin pe contrasens sau pe linia de tramvai, care fac la stanga de pe banda 1 si la dreapta de pe banda 3 si asa mai departe!

Share this post


Link to post

Saptamana trecuta am luat primul radar din "cariera" pe DN 26 Galati-Tg Bujor, am luat un Opel Corsa de la cineva la o tura si m-au agatat cu 114 km/h (limita 70 km/h), scaunul era dat pe spate si nu i-am vazut desi erau la vedere plus de asta masina avea si detector dar a inceput sa tipe cand deja era prea tarziu. Rezultatul? 6 puncte de penalizare si amenda de 375 RON.

Share this post


Link to post

Azi erau iar pe soseaua Sisesti :) Si aveau la clienti!!! Fata de sambetele trecute cand erau doar 2 pe echipaj, acum radarul si operatorul erau pana in curba si te lua frumos din spate sau din fata, iar ceva mai spre Bucuresti-Targoviste erau 3 echipaje care nu pridideau cu PV-urile. Ce m-a deranjat este nu ca au pus radar acolo, pentru ca se merge tare si foarte tare iar strada este destul de periculoasa, cu 2 curbe destul de stranse, cu banzi de circulatie care dispar in gard, canale descoperite si porti de la curti direct in sosea (chiar ma mir cum de n-a fost niciun accident grav pe-acolo in ultima vreme), ci faptul ca faceau instant on...

Share this post


Link to post

@Mircea

Unde anume mai exact e soseaua Sisesti?

 

Azi dupa ce iesi din Tartasesti sensul spre Bucuresti, oarecum vis-a-vis de lukoil exact de unde incepe padurea, radar pus in afara carosabilului inclinat cam la 35-45 de grade fata de axul drumului... intr-un fel de groapa, oricum era multmai jos decat nivelul carosabilului. Aveam 130 si am avut semnal bun pe RX (minim 3 liniute) de pe la vreo 400-500 de metrii... am fost singurul care am franat, mai erau 2 in fata pe care ii flashuiam sa se dea la o parte pe care i-a luat. :P

In acelas loc era si control trafic si nu sunt sigur daca am vazut bine dar era si ceva pe un trepied pe acolo (n-am apucat sa vad ce anume) + vreo 4 politisti.

 

Zilele trecute 3 radare in Tartasesti, unul mobil si doua fiecare dupa cate o curba, toate constant ON, sensul spre Targoviste.

Edited by Elfu

Share this post


Link to post

Cum vii dinspre 2 Cocosi, dupa a doua curba, in parcare la clinica aia unde-s tot timpul ambulante.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Se pare ca in judetul Sibiu a mai rasarit un radar laser in localitatea Apoldu de Sus.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...