Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Acte necesare la iesirea din tara cu masina

Recommended Posts

N-am mai fost plecat din tara cu masina... asa ca nu rideti de mine ca intreb.

Ce acte trebuie sa ai cu tine cind pleci din tara cu masina?

 

Stiu ca trebuie:

Pasaport,

Carnet de sofer,

Cartea verde,

Talonul masinii.

 

Ma gandesc... oare trebuie si cartea de identitate, factura de cumparare sau contractul de CASCO?

 

Sau altceva care-mi scapa mie acum?

Share this post


Link to post

Cartea de identitate - NU.

 

Contractul de CASCO - da, pentru ca ai acolo clauzele necesare si lista agentiilor din alte tari la care te poti duce in caz de ceva.

Share this post


Link to post

pasaport, permis conducere (in unele tari ai venoie de permis international - de la ACR), talonul masinii, asigurare de calatorie (carte verde) + asig casco

Share this post


Link to post

Mai ai nevoie si de asigurare de sanatate... Ca doar conduce un om masina...

Share this post


Link to post

Permis de conducere

Certirficat de imatriculare

Asigurare internationala(carte verde)

Asigurare medicala

Si contract de comodat daca masina nu este pe numele tau

Share this post


Link to post
Si contract de comodat daca masina nu este pe numele tau

Daca masina apartine unui membru al familiei care nu se afla in masina buclucasa, tot e nevoei de contract de comodat?

Share this post


Link to post
Daca masina apartine unui membru al familiei care nu se afla in masina buclucasa, tot e nevoei de contract de comodat?

Scurt/2 :) DA!

Share this post


Link to post
Cartea de identitate - NU.

 

Ba da! Nu cumva sa pleci fara sa ai cartea de identitate la tine... legea spune clar ca trebuie sa o ai la tine!

 

Asigurarea de sanatate trebuie doar in unele tari; exista o conventie intre cateva tari unde nu trebuie asigurare medicala. Unde pleci?

Share this post


Link to post
Cartea de identitate - NU.

Ba da!

Ba nu! Eu am plecat fara, linistit, si nu m-a intrebat nimeni de ea!

Nici politie, nici vames, nici granicer, nici nimeni!

Share this post


Link to post

Si eu stiu ca nu ai nevoie de cartea de identitate. Gandeste-te putin la cei care au rate. La ei cartea de identitate este la banca (in mod normal), si nu o pot primi inapoi pana nu dau toti banii. Deci nu ar putea pleca in strainatate. La leasing e altceva, pentru ca nu esti inca proprietar, dar la rate tu esti proprietarul.

Share this post


Link to post

Profitind de nestiinta potentialilor turisti, firmele de asigurari, cu complicitatea firmelor de turism, isi vad in continuare de treaba.

 

Lista celor 22 de tari

Prin acordurile incheiate, Romania se pune de acord cu tarile semnatare ca toate cheltuielile medicale pentru cetatenii celeilalte tari sa fie decontate de tara gazda. In Legea nr. 177 din 11 aprilie 2002 se stipuleaza modul in care asigurarea medicala e obligatorie: �Nu se aplica in cazul cetatenilor romani care calatoresc in tarile cu care Romania a incheiat acorduri, intelegeri, conventii sau protocoale pentru acordarea asistentei medicale pe baza de reciprocitate in domeniul sanatatii�.

 

La mai putin de trei saptamini dupa emiterea legii, Ordinul 311 emis de Ministerul de Interne si Ministerul Sanatatii si Familiei a specificat cele 22 de tari in care romanii sint scutiti de asigurare, insa nimeni nu a fost interesat sa aplice legea. Prin urmare, cetatenii romani care viziteaza Grecia, Turcia, Ungaria, Marea Britanie, Bulgaria, Moldova, Iugoslavia, Tunisia, Egipt, Ucraina, Croatia, Slovenia, Cipru, Rusia, Siria, Macedonia, Albania, Lituania, Armenia, Liban, China sau Cuba au dreptul sa primeasca asistenta medicala fara plata, nefiind obligatorie incheierea asigurarilor medicale pentru calatorii in strainatate.

Share this post


Link to post
Si eu stiu ca nu ai nevoie de cartea de identitate. Gandeste-te putin la cei care au rate. La ei cartea de identitate este la banca (in mod normal), si nu o pot primi inapoi pana nu dau toti banii. Deci nu ar putea pleca in strainatate. La leasing e altceva, pentru ca nu esti inca proprietar, dar la rate tu esti proprietarul.

 

Sunt de acord cu tine, dar uite un fragment din Ghidul călătorului român în străinătate (sursa: Ministerul Afacerilor Externe) http://www.mae.ro (Sfaturi de calatorie)

 

 

<<

III.5. Circulaţia rutieră

 

Circulaţia rutieră obligă la respectarea cu stricteţe a reglementărilor prevăzute în convenţiile internaţionale în materie, la care România este parte, precum şi a unor reguli specifice.

 

Autorităţile statelor respective atenţionează cetăţenii străini asupra obligaţiilor, prin afişarea acestora la punctele de trecere a frontierei. În general, indicatoarele rutiere se referă la viteza maximă în localităţi, în afara acestora şi pe autostrăzi, portul centurii de siguranţă. Nu uitaţi de obligativitatea achitării taxei pentru drumuri!

 

Pe autostrăzi, circulaţia este supravegheată şi dirijată permanent prin instalaţii de tip portal, cu afişaj electronic al mesajelor. Nerespectarea indicaţiilor comunicate este sever şi prompt sancţionată de către poliţie.

 

Iată câteva dintre obligaţiile cu caracter general:

 

Cum trebuie să ne pregătim autovehiculul:

 

să fie în perfectă stare de funcţionare;

să nu prezinte scurgeri de ulei sau alte lichide de la subansamblele ori instalaţiile componente;

să nu depăşească normele admisibile ale poluării chimice şi sonore ale mediului;

să fie echipat cu anvelope cu adâncimea benzii de rulare de cel puţin 3 mm;

să aibă în dotare trusa medicală de prim-ajutor şi dispozitivul reflectorizant pentru semnalizarea prezenţei în carosabil, în caz de defecţiune tehnică.

Ce trebuie să aibă în vedere conducătorul auto:

 

Să posede asupra sa, în permanenţă:

paşaportul;

permisul de conducere, aflat în termenul de valabilitate;

asigurarea auto internaţională de răspundere civilă (Cartea verde");

certificatul de înmatriculare şi ;

asigurarea medicală internaţională.

Să respecte întocmai semnalele şi dispoziţiile Poliţiei:

să poarte centura de siguranţă şi să atragă atenţia celorlalţi ocupanţi asupra necesităţii de a o folosi;

să se informeze permanent asupra limitei maxime de viteză admise şi să o respecte cu stricteţe. De exemplu:

- Ungaria: în localităţi 50 km/h; în afara localităţilor 80 km/h; pe autostradă 120 km/h;

- Austria: pe autostradă 130 km/h;

- Elveţia: pe autostradă 120 km/h.

Atenţionăm, în context, asupra severităţii sancţiunilor contravenţionale prevăzute în legislaţiile statelor menţionate, în cazul depăşirii cu mai mult de 20 km/h a limitelor stabilite!

Să se informeze permanent asupra regimului taxelor de drum şi să aplice pe parbriz, după caz (în ţări precum Austria), vigneta care atestă plata acestora;Să circule cu luminile de întâlnire (faza scurtă) aprinse pe toată durata zilei în statele în care aceasta este obligatorie (ex.: Ungaria, ţările nordice etc.);

Să pună în funcţiune luminile de avarie (intermitente), în situaţia în care ajunge o coloană auto care rulează cu viteză redusă, datorită blocării temporare a circulaţiei (de regulă, pe autostradă);

Să dea dovadă de calm în situaţia în care circulaţia rutieră este blocată şi să respecte cu stricteţe indicaţiile comunicate pe portalurile de monitorizare a traficului;

Să nu folosească pentru deplasare banda de urgenţă a autostrăzii, care este destinată exclusiv autovehiculelor Poliţiei, Salvării, altor forţe de intervenţie. Se exceptează, desigur, situaţiile de imobilizare a autovehiculelor din cauze tehnice, cazuri în care se va folosi telefonul de urgenţă amplasat în imediata apropiere a benzii de urgenţă, pentru a cere asistenţă tehnică necesară;

Să încheie, la plecare, o asigurare de călătorie.

>>

Share this post


Link to post

Bre, o căutaţi cu lumânarea umblând cu cartea de identitate la voi, pentru că ăla e cam ultimul document care atestă proprietatea maşinii. Eu am fost anu' trecut în şase ţări europene (Ungaria, Slovenia, Italia, Franţa, Germania, Austria) şi nu mi-a cerut-o nimeni. Dacă ţineţi neapărat, faceţi-vă o copie legalizată, e la fel de bună precum originalul.

Share this post


Link to post
Si eu stiu ca nu ai nevoie de cartea de identitate. Gandeste-te putin la cei care au rate. La ei cartea de identitate este la banca (in mod normal), si nu o pot primi inapoi pana nu dau toti banii. Deci nu ar putea pleca in strainatate. La leasing e altceva, pentru ca nu esti inca proprietar, dar la rate tu esti proprietarul.

 

Bey nu va mai dati cu presupusu'!!! Zi-mi si mie unu care are buletinu la banca blocat pt ca are rate...

NIMENI in afara de politie nu are dreptul sa-ti retina boletinu'!!! Iar el nu e valabil decat in INTERIORUL tarii, in afara in loc de boletin ai pasaport! NU ai nevoie de boletin in afara tarii. punct!

Share this post


Link to post
NU ai nevoie de boletin in afara tarii. punct!

 

Dar nu vorbea nimeni de buletin de identitate aici, ci de cartea de identitate a masinii :)

Share this post


Link to post

O fi inteles omu ca e nevoie de cartea de identitate, urmasa buletinului de identitate! :) Funny, isn't it? :)

Anyway, nici de CI a masinii nu ai nevoie afara!

Share this post


Link to post
Anyway, nici de CI a masinii nu ai nevoie afara!

 

Pai daca te uiti la ce am postat eu de la MAE vei vedea ca trebuie sa ai CI la tine in afara.

Share this post


Link to post
NFS si alx, daca despre mine era vorba ma refeream la cartea de identitate a masinii. La rate cartea de identitate a masinii este pastrata la banca (ca sa nu incerci sa o vinzi fara sa stie ei).

Share this post


Link to post

salut !

mi-am luat si eu matiz (in rate).

cam la 2 zile dupa ce am luat masina am fost la dealer si am luat CI (am si securizat-o, sa nu mai trec pe la RAR). deci nu cred ca sta la banca CI.

la o adica poti sa iti iei si un televizor mai suparat de vreo 200 mil., tot in rate si poti sa il vinzi linistit...so...

Share this post


Link to post

s**a shi prefectura..

la mashina garantzia e chiar mashina, la televizor de 200mil itzi trebuie garant..

tu potzi vinde mashina daca ai luat'o in rate (e a ta, nu a bancii..!!!)

daca ai luat'o in leasing, o potzi instraina numai prin predare de leasing, deoarece mashina practic e a bancii.. ;)

 

EDIT: Bine ai venit pe forum!!! te ashteptam la intalniri!

Share this post


Link to post

Off topic:Ionut daca nu duci CI la banca o se te sune cei de acolo sa o duci.Altfel iti pot cere returnarea integrala a banilor,cf nustiucarui pct din contract.

Share this post


Link to post
EDIT: Bine ai venit pe forum!!! te ashteptam la intalniri!

cand ajung prin bucuresti ... poate :(

Share this post


Link to post

Ce trebuie sa stiti cand iesiti din tara cu masina

 

Cei mai multi romani merg cu autoturismul personal in Grecia, Ungaria, Austria sau Turcia

Din ce in ce mai multi turisti merg in vacanta cu masina personala. Principalul avantaj este acela ca puteti petrece cat de mult timp vreti in orasele care va incanta. Nu va streseaza ghidul, nu depindeti de autocar, nu va enerveaza tovarasii de calatorie care vesnic intarzie. Daca plecati cu masina, va puteti aranja programul dupa cum doriti, iar daca va place o localitate nimeni nu va impiedica sa stati acolo cat va tin buzunarele. Acestea ar fi avantajele. Pe de alta parte, prima oara cand plecati cu masina in vacanta in alta tara este destul de obositor, intrucat trebuie sa fiti foarte atent la indicatoarele de drum, mai ales ca s-ar putea sa descoperiti ca trebuie sa platiti taxe de care habar n-aveati.

Feribotul, o alternativa la traversarea Bulgariei

Cea mai scumpa tara pe care din pacate trebuie sa o traversam si cand mergem in Grecia, si cand mergem in Turcia este Bulgaria. Daca pana acum catva timp o mica atentie pentru vamesi era obligatorie, de cand integrarea in UE bate la usa, spagile au disparut. Au ramas insa foarte multe taxe, iar la punctul de frontiera Giurgiu-Ruse, care este si cel mai aglomerat, trecerea granitei se poate transforma intr-un calvar. Prima taxa pe care trebuie sa o platiti este taxa locala de tranzit, impusa de Primaria Giurgiu, care este de 390.000 lei. Urmeaza plata a inca doua taxe: o taxa ecologica de 340.000 lei si taxa pentru trecerea peste podul Giurgiu-Ruse, inca 240.000 lei. La bulgari va asteapta alte taxe, caci si bugetul lor are nevoie de fonduri, nu-i asa? Taxa de drum este de 15 euro, apoi mai scoateti din portofel suma deja nesemnificativa de un euro, taxa de igienizare, care reprezinta mai exact trecerea printr-o balta cu clor. In Bulgaria trebuie sa fiti extrem de atent la limita de viteza, pentru ca sunt radare peste tot: amenda medie pentru depasirea vitezei legale este de zece euro. La intoarcere, situatia se schimba putin, dar nu in bine. Taxa de pod se plateste doar in dolari sau euro, nu in moneda nationala a Bulgariei (leva) si costa sase euro, respectiv sapte dolari. Inca o taxa de pod la romani, doar 380.000 lei, si ati scapat. In total, in jur de 50 de euro pentru un drum dus-intors. Din fericire, lucrurile nu stau asa in cazul altor tari. De exemplu, in Ungaria si Austria nu se platesc decat taxe de autostrada. La vama sau pana intrati pe autostrada este obligatoriu sa cumparati o vignieta, de regula valabila zece zile. Ea costa sapte euro in Ungaria si opt euro in Austria si se lipeste pe parbrizul masinii. Daca nu aveti vignieta in momentul in care intrati pe autostrada, riscati o amenda de 100 de euro. Taxe de autostrada mai mici au cehii si slovacii, unde veti scoate din buzunar doar trei-patru euro pe vignieta. Italienii si grecii practica alt sistem, taxa fiind aplicata pe un anumit numar de kilometri. Astfel, la greci 100 de kilometri costa cam trei euro, iar la italieni 25 de kilometri costa un euro. De asemenea, trebuie sa mai stiti cat va costa Cartea Verde a masinii: pentru o perioada de 15 zile, 60 USD pentru tarile din UE si 30 USD pentru tarile limitrofe Romaniei, iar pentru o luna de zile, 100 USD in cazul in care mergeti in tarile din UE si 40 euro in cazul statelor limitrofe Romaniei. Noi va sfatuim sa incheiati si asigurare Casco pentru strainatate: de exemplu, pentru o masina Volskwagen pe zece zile trebuie sa platiti in jur de 50 de euro. Nu uitati ca in cazul in care iesiti din tara, iar masina dvs. este cumparata in leasing pe firma aveti nevoie de o imputernicire de la firma de leasing. La fel, daca folositi masina uneia dintre rudele dvs., va va fi necesara o procura autentificata la notariat, prin care proprietarul sa-si dea acordul ca masina sa fie scoasa din tara. Nu uitati sa va platiti si asigurarea medicala, care pentru zece zile costa in jur de 260.000 de lei de persoana, si fara de care nu veti putea trece granita. De asemenea, trebuie sa aveti asupra dvs. voucherul pentru cazare si sa fiti pregatit sa-i aratati vamesului cele cateva sute de euro sau dolari necesare sederii in tara respectiva (in cazul in care nu aveti voucher pentru cazare).

 

cu masina personala, costurile vacantei sunt foarte mici

Destinatie Masina Avion Autocar Feribot

Bucuresti - Salonic (767 km) 120 euro 260 euro 120 euro -

Bucuresti - Atena (1.221 km) 194 euro 275 euro 130 euro -

Bucuresti - Budapesta (796 km) 126 euro 263 euro 80 euro -

Bucuresti - Viena (1.036 km) 166 euro 326 euro 100 euro -

Bucuresti - Istanbul (677 km) 110 euro 219 euro - 120 euro/pers.+150 euro/masina

Nota: tarifele pentru biletele de avion sunt dus-intors, calculate pentru clasa economic, week-end si includ taxele de aeroport. Tarifele pentru feribot, autocar si tren sunt dus-intors. Tarifele pt. masina sunt calculate la un drum dus-intors, la un consum mediu de opt litri/100 km si un euro/litru benzina.

Share this post


Link to post
Off topic:Ionut daca nu duci CI la banca o se te sune cei de acolo sa o duci.Altfel iti pot cere returnarea integrala a banilor,cf nustiucarui pct din contract.

 

nu e peste tot la fel, nu mai generalizati!!! eu cand am luat masina in rate in '98 prin banca agreata de daewoo (bcr), cel putin la vremea resprectiva..., mi-a dat CI si nu mi-au cerut-o niciodata DAR pe ea, pe a 3-a p[agina scrie ca masina este cumparat in rate si NU poate fi vanduta pana la terminarea perioadei de plata. Asa ca pentru a o vinde, chiar si acum dupa 3 ani de la terminarea ratelor, daca vreau sa o vand, trebuie sa anexez la CI dovada achitarii creditului altfel politia (sau rarul) nu va opera schimbarea de detinator pe ea.

 

cat despre nevoia de a avea CI la calatoria in strainatate (SCUZE PT CONFUZIE) NU ai nevoie de ea, am mers de multe ori in afara si nu am avut nevoie de CI. De ce? Pt ca CI este actul cu care demonstrezi ca tu esti proprietarul dar nu si aspecte legate de circulatia masinii, daca are voie sa circule, ce nr de inmatriculare are etc.

De CI ai nevoie numai la eliberarea altui talon sau la vanzare. In rest, se prafuie in raft.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...