Jump to content
Sign in to follow this  
yamato

Despre limitare si tehnica depasirilor ... cu 51CP

Recommended Posts

Buna ziua (dimineatza, seara...). Sunt posesor de Matiz E de la inceputul anului (prima mea masina...). Nu am timp sa scriu in toate thread-urile, asa ca voi pune aici toate problemele (observatiile):

- tremurat la relanti (destul de vizibil si enervant);

- pornire la a doua cheie (destul de des si uneori si cu motorul cald) - cred ca-s 'legate' astea 2;

- acceleratie 'moarta' - oricat as apesa pedala parca nu vrea sa fuga dupa un anumit nivel de apasare, exista vreo limitare pe aici?;

- intrare dificila in viteza a 2-a, indiferent daca 'vin' din 1 sau 3, mai ales la rece;

...cam atat, am facut numai 2700km (condus numai in ianuarie si aprilie ca fusei plecat vreo 2 luni)

Share this post


Link to post

yamato, raspunsurile la problemele tale sint prin forum, dar uite aici un mic rezumat:

-1. in discutie

-2. distanta neconforma la electrozii bujiilor sau bujii nashpa

-3. raspunsul injectiei este un pic intirziat fata de carburatie, asa ca probabil nu ti-ai adaptat stilul de mers la caracteristicile masinii; exista o limitare electronica a motorului, sesizabila la ralenti, daca apesi pedala la fund vei observa la un moment dat ca motorul se bilbiie ... aia e limitarea electronica, ea intra in tr.I la 38km/h, in tr.II la 72km/h, in tr.III la 112km/h, in tr.IV l-am dus pina la 145km/h si n-a intrat limitarea, in tr.V nici atit; asa ca atentie la depasiri sau manevre strinse facute in trepte mici de viteza!

-4. sincroanele 1>2 si 2<>3 sint punctul cel mai slab la masinutza asta; daca dupa reglarea corecta a ambreiajului si a cablurilor de comanda a cutiei de viteze tot intra greu in 2, te paste o vizita in service pentru inlocuirea sincroanelor; a mea a inceput sa faca figurine la 1500km si pina n-am schimbat sincroanele nu s-a remediat.

Share this post


Link to post

Felix, chestia cu limitarea cum zici tu e cam ciudata. Adica, de ce ar avea nevoie de limitare in primele trepte de viteza, dar in urmatoarele nu? Eu as zice ca mai degraba ar fi nevoie de limitare pentru ca la viteza mare masina devine mult mai instabila. In plus, limitarea actioneaza pe turatie si teoretic ar trebui sa intervina si in tr IV si V, dar daca zici ca ai atins 145 in tr IV, slabe sanse. Pacat ca nu ai turometru sa spui si cam ce turatie avea motorul.

Share this post


Link to post

Bogdane, pai e clar ca limitarea e pe turatie, senzatia mea e ca doar cu masina stind pe loc intervine mai devreme de 6200rpm (eu acolo cred ca e limitarea, dar n-am gasit pe nicaieri informatia asta).

Vitezele IV si V sint destul de lungi si de apropiate intre ele, asa ca nu ma mira ca n-am prins limitarea in IV la 145km/h; problema reala e in treapta III, treapta de depasire in multe situatii, deoarece cuplul maxim e la 4600rpm, demultiplicarea e destul de mica si limitarea intra un pic cam prea devreme la 110km/h.

Share this post


Link to post

Mai baietzi pentru mine e clar ca limitarea e pusa acolo pe turatzi ca sa protejeze motorul de zapacitzi ca noi care vor sa depasesca ei cu a 3 a la 110 pe ora ...Bine mai Flex da'acu'ce draq mai vrei ca la 110 trage bine si cu a V-a ...Te-a imbolnavit Brusli ce sa mai !....

Share this post


Link to post

Cred ca eram bolnav dinainte ... uite, eu consider ca depasirea este cea mai periculoasa manevra din tot ce inseamna conducerea unui automobil, asa ca fac tot posibilul ca aceasta manevra sa dureze cit mai putin, de-asta retrogradez astfel incit sa dispun de cuplu inca de la inceperea depasirii.

Share this post


Link to post

Uite am iesit din subiect (ma si mir ca cerberii nu sunt pe noi deja cred ca au d elucru)...Deci parerea mea e ca dk bagi a 3 -a pana la 90 ai suficienta forta cu a 4-a si acum mai e o treaba asigura-te si tu ca din fata nu vine nimic inainte de depasire .. :) )))

Flex ca sa fim in topic ti-ai luat mai buji le-ai pus ca de cand am citity la tine numai la scaunul din drapta tin okii..In ma-sa m-am cam saturat de vibratiile astea..SI STIU CA SE POATE SI ALTFEL!!!!!!!!!..Ce e de facut!?!?!..

Share this post


Link to post

Flex, desi cred ca bat campii la cat de off-topic sunt, iti spun ca eu am invatat sa fac depasire in felul urmator: merg pana in fundul masinii din fata si tin o distanta constanta de 2-3 metri (cam periculos, insa pe sosea nu se prea franeaza brusc), ies putin stanga sa vad daca am loc fara sa accelerez. daca nu am loc intru la loc, daca insa am loc retrogradez o treapta si ii dau talpa. Cand am ajund pe la mijlocul depasirii schmib din nou treapta, ca eja am suficient elan si nu are rost sa omor masina. Astea sunt valabile pentru mine si cred ca si pentru altii care nu merg cu mai mult de 120 si depasirile le fac pe undeva pana la 110.

Share this post


Link to post

Si eu schimb viteza in mijlocul depasirii, da fapt cind l-am luat pe celalalt, dar inainte sa ma bag inapoi "la cutie". In schimb nu vin pina la 2-3 metri in spatele lui... de obicei la depasiri vin "lansat" - pai degeaba am Need 4 Speed ?!? :) (mai sunt si exceptii, normal)

Share this post


Link to post

:)

io m'am invatzat mai nesimtzit cu reno'ul: merg intr'a cincea (pe la 2500rpm am vreo 90) shi satau la o lungime de 2-3 mashini de cel din fatza. cand vad ca cel care vine de pe contrasens mai are un pic shi trece incep sa accelerez, se apropie de 3000rpm, se amorseaza turbina shi...pleaca nenica..zici ca am mai dat drumul la un motor de tico (turbina ii da un plus de aprox 35CP)..

m'am invatzat cam ca un dizelar, shtiu, dar ma repar io cu Matizul...retrogradare neaparat..

 

numai bine!

:beerchug:

Share this post


Link to post

Eu evit de cele mai multe ori sa schimb in timpul depasirii (se mai pierd citeva secunde pretioase!) si de destule ori atac in tr.III, de-asta sint eu nemultumit ca intra limitarea cam repede in III; in rest, e o chestie extraordinara pentru protectia motorului.

 

@ yamato: dupa cum vezi, discutia a alunecat in alta parte, asa ca daca mai ai vreo problema stresanta si neezolvata (si care nu se regaseste pe forum) deschide un alt topic; pentru ce patim la masinile noastre postam aici: http://daewoo.globtel.ro/viewtopic.php?t=103 , in general dupa ce s-a rezolvat problema cu pricina, pentru a vedea incidenta ei si modurile de rezolvare.

Share this post


Link to post

Nu se prea pierd secunde daca faci treaba repede. Inainte sa intru in depasire stau cu piciorul deasupra ambreiajului. In plus, daca schimb pe la 3100-3200 ture, cand ii dau in treapta urmatoare ajunge pe undeva pe la 2700-2800, deci turatia e cuplu maxim si masina fuge si mai repede.

Share this post


Link to post

Mda! gindeste-te ca la Matiz cuplul maxim e la 4600rpm, fara nici cel mai mic palier ... si limitarea intra la 6200rpm ... strimt locul!

Share this post


Link to post

Nu mai gasesc topicul legat de depasiri si aer conditionat, asa ca o sa continui aici (stiu ca era asa ceva pe aici :? ).

Dupa cum se stie daca pornim aerul conditionat, s-a lesinat rau de tot masina, in sensul ca s-a dus naibii tot demarajul. Tot rasfoind (virtual) manualul de service am gasit urmatoarele:

Compresorul este oprit daca este accelerat brusc (pedala e apasata, variatia deschiderii clapetei este mai mare de 10% la 20 km/h si clapeta este deschisa peste 43%), daca motorul ajunge la 6600rpm, daca turatia scade sub 640rpm, la pornire cand turatia este sub 1500rpm cu acceleratia apasata si variatia deschiderii peste 5%.

Intrebarea pe care o am: a sesizat cineva asemenea comportament? Asta teoretic te-ar ajuta in depasiri, sa-ti dea zvac, dar chiar asa e? sau iar manualul nu se potriveste cu ce e in ECU? Si daca asa ar fi, cat de rau oare tre' sa accelerezi ca sa intri in conditiile lui?

Share this post


Link to post

Uite, eu am sesizat-o si chiar am folosit-o! I-as putea zice "butonul NOS"! Meregam cu AC pornit si am intrat in depasire, mi s-a parut ca se chinuie, am oprit AC-ul si zau ca s-a simtit plusul de putere!!! De atunci, in oras, asa fac de fiecare data cand am nevoie de un plus de putere.

Share this post


Link to post

Viper, cchrism zice că ceea ce faci tu manual (adică decuplarea aerului condiţionat când e nevoie de putere) ar fi implementat în ECU-ul maşinii ! adică atunci când apeşi brusc acceleraţia, ECU "simte" că e nevoie de putere şi îl decuplează automat.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...