Jump to content

Spark M300 "fura" curent si lasa bateria goala


Recommended Posts

Chevy Spark motorizare M300 de 1L daca il lasi parcat 1 saptamana-doua, goleste bateria de nu se mai aprinde nimic in bord. Bateria este noua. Am masurat cu un ampermetru pe baterie in stationare fara cheie in contact ia cam 200 miliamperi. Cand motorul e pornit incarca cu 14,5- 14,6 volti. Ce ar putea fi daca a mai avut cineva problema asta? Masina nu are alarma, doar inchiderea din fabrica care functioneaza.

Link to comment

Bateria e abia luata din fabrica,direct. Am scos radioul si nu s-a schimat consumul decat cu -15mA. Suspectez ceva legat de alternator,releu regulator sau orice are curent permanent in afara de calculator, care zic ca daca ar fi ceva cu el n-ar merge asa bine motorul. Motorul merge ceas. Acum 2 ani s-a inlocuit alternatorul (nu stiu din ce motive, e masina de firma) si s-a inlocuit cu ceva de la dezmembrari. Mai caut, orice sugestie e bine venita.

Link to comment

bateria poate avea defect de fabrica, de asta ti-am sugerat sa scoti borna. poate are autodescarcare mare, cine stie. 

dupa aia, daca bateria nu se descarca, mergi mai departe. scoti fiecare siguranta si masori cu ampermetrul cat curent trece prin fiecare. e posibil sa ai doua panouri, unul la motor si unul la bord, eu asa am la aveo. 

Link to comment

Pentru testul de consum de curent este simplu:

1. deschideti masina si saltati capota si puneti ampermetru in serie cu bateria.

2. inchideti toate usile cu exceptia capotei bineinteles, apoi blocati masina din telecomanda/ cheie.

3. Asteptati cateva minute pentru ca toate modulele masinii sa intre in stand-by.

4. Deschideti cutia de sigurante si incepeti sa scoateti pe rand sigurantele, incepand cu cele de amperaj mai mic si terminand cu cele de amperaj mai mare. Observati de fiecare data cum se modifica consumul, precum si carui modul corespunde siguranta.

Fiecare modul al masinii nu ar trebui sa consume mai mult de la cativa mA la 10-20mA.

Am notat mai sus sa incepeti cu sigurantele de amperaj mic pt ca unele sigurante de amperaj mare au mai multe module in subordine care au si ele sigurante separate, deci e mai greu de vazut vinovatul.

Daca modulul vinovat nu este identificat dupa ce ati parcurs pasii in compartimentul motor, atunci trebuie reluata investigatia la panoul de sigurante de sub bord. Aici ca sa pacaliti masina ca usa de la sofer este inchisa este necesar sa blocati yala de pe usa cu o surubelnita (acolo unde intra tija de metal de pe caroserie cand inchideti usa). 

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...