Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Pe gpl ar fi normal sa fie asa 150-160 km /h pt ca sant reglate pt un consum/putere optim dar pe benzina ar trebui sa se simta foarte putin diferenta.Adica sa isi atinga viteza maxima dar mai greu un pic.

Share this post


Link to post

deci vreau sa spun ca ...parca ar avea limitator de viteza...ajunge la 150 si asa moare, poti sa apesi la fund pedala...chiar si pe autostrada...constant...pur si simplu nu vra mai mult, indiferent gaz/benzina.

repet sa fie dela obturatorul din filtrul de aer care l-au montat cel de la gpl?, nu mai are aer suficient?

ca o observatie: debitul la gaz este putin mai mic decat normal, dat de mine ca parca consuma cam mult ( 16-17 in oras)

Share this post


Link to post

Fi mai explicit.Ce fel de obturator ti-au pus in filtrul de aer ?

Sa inteleg ca nu ai mixer? Deci unde iti intra furtunul de gaz in galerie si in ce anume?

Share this post


Link to post

deci, la intrarea in galeria de aer (din filtru de aer) este pus un fel de obturator de plastic care acopera cam jumatate din diametrul gurii de intrare a aerului.

 

in ceea ce priveste mixer, nu stiu ce si cum...

furtunul de gaz intra pe undeva pe ...langa clapeta de acceleratie, nu ma pricep f bine, cam pe unde vine aerul, banuiesc...

cica dac scot chestia aia din plastic nu mai trage...in sfarsit, nu merge...

ce parere ai, de care este?

Share this post


Link to post

@cata : Ce fel de instalatie GPL ai?

Share this post


Link to post

Probabil Cata se refera la acel obturator pe care multi instalatori de GPL il confectionau din sticle de plastic de 0,5L. Poate fi scos numai daca gasesti pe cineva care sa-ti regleze f bine instalatia.

Eu l-am avut o luna (pe Cielo-ul cel vechi),iar dupa o luna m-am dus la un nene sa mi-o regleze ca nu mai suportam,nu tragea deloc masina.Primul lucru pe care l-a facut nenea a fost sa scoata gatul de sticla,dupa care pur si simplu s-a "jucat" la shurubul de reglaj al instalatiei.

Share this post


Link to post

Pentru a functiona bine e nevoie de acel mixer pe care se pare ca nu il ai.

E vreo 500.000 lei si oamenii nu se mai deranjeaza sa il puna.Aplica aceasi metoda ca la dacie :Gaura in galerie si furtunul direct acolo si pt a reusi sa o regleze monteaza tot felul de prostii pe admisie pt ca motorul are nevoie de mai putin aer pe gpl decit pe benzina.

Atasez mai jos o foto cu mixerul(este cel mare din stanga si vine montat intre galeria de admisie inainte de clapeta si tubulatura filtrului de aer.

mixer&debitmetru.jpg

Share this post


Link to post

Ov_Jer- Noi avem mixer la Bigasurile noastre?Sa ma uit pe factura ca nu sunt sigur...

Share this post


Link to post

uite o sa ma uit sa vad ce instalatie este ca nu mai tin minte.

dar sigur am obturatorul...prima data am avut sticla cum zici tu, dupa care mi-au schimbat-o si au pus un fel de inel de plastic pe interior, care obtureaza cam jumatate din diametru...

dar am inteles ca nu merge fara...asa ca...oricum instalatia a fost cam 400 euro, acum un an si jumatate (peste o luna iese din garantie)

problema este...v-am mai zis...peste 150 nu mai merge...decat la vale..

si...unde este poza cu mixerul?!

Share this post


Link to post
Ov_Jer- Noi avem mixer la Bigasurile noastre?Sa ma uit pe factura ca nu sunt sigur...

 

Avem si noi la Bigasurile noastre. :-D Mi-am montat si eu ieri o instalatie Bigas, bineinteles tot la Majore. Pret 420 E (masina fiind cu transmisie automata are sonda lambda, asa cum a spus si Ov_Jer ) + 30 E diferenta pt. rezervorul toroidal. Pt. moment sunt foarte incantat de instalatie, practic nici nu se cunoaste ca masina are GPL : rezervorul e montat in locul rotii de rezerva, busonul de alimentare e situat sub bara din spate, fiind foarte putin vizibil , iar performantele masinii nu par sa fi fost prea mult diminuate. Partea mai putin placuta e ca masina nu s-a incadrat in normele de poluare (nici pe benzina), iar tipul de acolo mi-a recomandat sa schimb filtrul de aer si bujiile.

Share this post


Link to post

Si roata de rezerva unde sta ?

Share this post


Link to post
Pt. moment sunt foarte incantat de instalatie, practic nici nu se cunoaste ca masina are GPL : rezervorul e montat in locul rotii de rezerva, busonul de alimentare e situat sub bara din spate, fiind foarte putin vizibil .

 

la mine busonul este sub capacul de la portbagaj, langa cheder, in colt, langa luneta, practic daca portbagajul este inchis nu se observa absolut de loc (nici nu are cum) ca este pe GPL. Roata de rezerva am din aia subtire si o tin deasupra in portbagaj invelita cu o folie...ocupa putin spatiu. Chiar si cu portbagajul deschis, nu se vede decat putin teava de la gaz pana la busonul de alimentare, in rest este gol (butelia fiind sub mocheta in locul rotii de rezerva...cred ca este bigas

Share this post


Link to post

Si la mine busonul e tot acolo.Cu portbagajul inchis nici nu se observa...

Problema e ca am fost strans la buzunar si nu m-a lasat inima sa mai dau un milion in plus si pt.rezervor de-ala smecher.

Pe de alta parte poate ar fi fost si autonomia mai mica, nu?Eu am de 60 de litri.

Share this post


Link to post

ehe...e aproape la jumatate...nu incap decat 35 litri..

Share this post


Link to post

Eu roata de rezerva o tin in casa pt. perioada in care circul prin Bucuresti.

Nu o pun in masina decat atunci cand ies din oras. Am de gand sa-i confectionez si o husa, pt. a evita murdarirea celorlalte eventuale bagaje. In ceea ce priveste autonomia ,nu cred ca e o problema , deoarece numarul statiilor GPL din tara a crescut destul de mult. Oricum cu un plin poti face drumul Bucuresti - Brasov dus si intors, ceea ce nu mi se pare chiar foarte putin.

Share this post


Link to post

Cat va consuma pe GPL in oras?

Share this post


Link to post

Baiatul de acolo zicea ca mai consuma 2 litri in plus fata de consumul pe benzina. Deci eu ma astept la un consum urban de max 14 l. Oricum consumul depinde si de maniera in care conduci.

Share this post


Link to post

van den plas, eu sint foarte ghinionist cu penele de cauciuc, am facut la toate masinile de le-am avut 3-4/bucata, pina acum la Matiz am doar 2 si sper sa ma opresc aici ... dar ca si caracteristica generala TOATE PENELE DE CAUCIUC LE-AM FACUT IN ORAS, nici una afara ... din cele mai curioase cauze: holzsuruburi, splinturi de planetara, cuie, gropi, sine de tramvai, gheatza ascutita, etc. Stiu, orasul e plin de vulcanizari, dar nu toate sint non-stop si uneori un rulaj de 1km pe janta distruge definitiv un cauciuc, cu cheltuieli ulterioare in consecinta.

Share this post


Link to post
Cat va consuma pe GPL in oras?

 

La orice stil de condus vara imi ia 11 in oras.Iarna imi ia 12-13 cand e inghet afara :lol:

Extraurban se duce la 7-8.Exemplu 7 Ploiesti-Bv( mers la 130-150 max) si 8 Bv.-Sighisoara ( mers a III - a IV a la 3000-4000 de ture).

Mai depinde si de stilul de mers.Eu in oras schimb vitezele numai la 3000 de ture, nu o subturez, iar in afara rareori trec peste 3800 de ture( nu poti merge peste tot cu 150,nu?)

Baietii de la service mi-au reglat-o sa consume si mai putin, dar 4 insi in masina nu urca Transfagarasanul :lol:

V-am innebunit...

In tot cazul am observat ca pe gpl tot mai ai vreo 85 de CP.Adica rup o Solenza in demaraj...

Share this post


Link to post
Baiatul de acolo zicea ca mai consuma 2 litri in plus fata de consumul pe benzina. Deci eu ma astept la un consum urban de max 14 l. Oricum consumul depinde si de maniera in care conduci.

 

una este cat te astepti sa-ti consume, alta este cat consuma in realitate.

mie sub 16% la motorul de 1,8 nu-mi consuma nici vara cand nu stau sa o incalzesc dimineata. am fost la garantie la GPL de foarte multe ori si...am renuntat ( mai ales cand am vazut pe unul cu leganza mirat ca-i consuma 20% in oras). Oricumeu nu merg aproape deloc pe benzina, numai cand se termina gazul, pana la statia de GPL (cand ii dau talpa ca sa mai mearga injectoarele). Este reglata de comuta pe GPL la 1000 ture, deci cand porneste sare imediat pe GPL. Doar iarna cand este cu minus afara, o fortez de la comutator sa stea 2-3 minute pe benzina.

 

asa ca...asteapta si sa-i faci tu consumul...nu cat spun ei...

Share this post


Link to post
Baiatul de acolo zicea ca mai consuma 2 litri in plus fata de consumul pe benzina. Deci eu ma astept la un consum urban de max 14 l. Oricum consumul depinde si de maniera in care conduci.

 

una este cat te astepti sa-ti consume, alta este cat consuma in realitate.

mie sub 16% la motorul de 1,8 nu-mi consuma nici vara cand nu stau sa o incalzesc dimineata. am fost la garantie la GPL de foarte multe ori si...am renuntat ( mai ales cand am vazut pe unul cu leganza mirat ca-i consuma 20% in oras). Oricumeu nu merg aproape deloc pe benzina, numai cand se termina gazul, pana la statia de GPL (cand ii dau talpa ca sa mai mearga injectoarele). Este reglata de comuta pe GPL la 1000 ture, deci cand porneste sare imediat pe GPL. Doar iarna cand este cu minus afara, o fortez de la comutator sa stea 2-3 minute pe benzina.

 

asa ca...asteapta si sa-i faci tu consumul...nu cat spun ei...

 

Mai Cata dar nu se bulesc injectoarele daca faci as?Adica masina da sa porneasca pe benzina si dupa aia sare deodata pe gaz.Injectoarele se intrerup la o fractiunme de secdupa pornire...

Share this post


Link to post
La orice stil de condus vara imi ia 11 in oras.Iarna imi ia 12-13 cand e inghet afara :lol:  

.

 

 

...sincer...nu stiu cum reusesti...o fi el motorul mai mic dar...

Share this post


Link to post

saritul imediat pe gaz dupa pornire nu poate afecta eventual decat membrana de la gaz daca este foarte frig, pentru injectoare este important sa mai mergi din cand in cand pe benzina, de aceea eu astept sa se termine gazul si apoi ma duc la statie iar pe drum o forjez putin sa se duca eventuala mizerie...

am gaz de 1,5 ani asa ca...

Share this post


Link to post

Este normal ca in momentul in care se comuta pe gaz, pompa de benzina sa functioneze in continuare ? L-am intrebat pe baiatul care a montat instalatia daca in momentul in care motorul e alimentat cu gaz se taie alimentarea pompei. Raspunsul a fost ca nu , se intrerup numai injectoarele. :?

Share this post


Link to post

este normal sa fie asa...altfel nu ai mai putea sa comuti instantaneu pe benzina si sa si mearga, ar trebui sa astepti sa se amorseze pompa. Unii care vor sa protejeze pompa ii pun ei un comutator

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...