Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Am pus si eu instalatie pe a mea.

Am luat una mai ieftina StarGAS si am montat-o in Craiova.

Dupa ce am trecut de RAR mi-a reglat-o varumeo si mi-a consumat cam 7 in afara. Consumul a fost calculat pe drumul Craiova-Constanta, cu 4 oameni (pina in Pitesti am fost 5) in masina si portbagajul plin. Pe autostrada 120-150.

Eu zic ca e bine.

La intoarcere am avut probleme cu o fisa si mi-a luat mai mult. Asta este.

In oras nu i-am facut consumul inca.

Edited by master

Share this post


Link to post

Datorita noilor scumpiri la benzina..si zvonului ca pana in decembrie se ajunge la 2 euro litrul..m am hotarat sa mi bag si eu gaz :D

Cea mai buna oferta am gasit pentru Cielo fara Catalizator 310 euro cu tot cu montare :D

Este pret bun?Gasesc undeva mai ieftin? :)

Share this post


Link to post
Cea mai buna oferta am gasit pentru Cielo fara Catalizator  310 euro cu tot cu montare :D

Este pret bun?Gasesc undeva mai ieftin? :)

http://majore.ro/preturi.htm : 290E, in lei la cursul BNR din ziua montarii. Mai jos putin probabil sa gasesti, ei sunt importatori si distribuie la multe firme care monteaza instalatii GPL.

Edited by sp67

Share this post


Link to post

Oky. Mersi mult Sp67 :)

Share this post


Link to post

Mai baieti ...uite ca m-au ajuns blestemele Loganistilor... :wallbanger:

Ce sa va zic ...

la penultimul calcul, recte penultima alimentare...consum integral oras...11,...

la ultimul calcul al consumului pe gaz strict in oras... 15,...%

 

Ce sa fac??? si intreb asta cu oarece disperare ... deh... e recesiune in firma la capitolul salarii...

 

Masina e luata de la Grand Garage...vin eu cu o serie de intrebari:

- ma costa ceva sa ma duc sa mi-o regleze? (de fapt motorul merge super ok...doar ca imi consuma mult prea mult si din ce in ce mai mult...parca)

- cat m-ar costa?

- ar reusi sa ii faca ceva bun?(sa il scada un pic...2-3l nu prea mult...)

- pot sa ii fac eu ceva ?(nu imi spuneti de stilul de condus ca nu l-am schimbat... vitezele de la 2500 in sus pana la 3000 maxim)

 

 

cred ca ar trebui sa mentionez si urmatoarele...

 

masina este un Cielo Euro E standard cu AC si LPG; are aproape 5000km

Instalatia este cea din fabrica adica Lovato

gazul este de la Crimbo

in masina imi intra fix 49,900l

si inca ceva este normal ca in afara orasului sa imi consume la fel ca in oras?

ultimul drum Buc-Harsova - Buc 12%(alergata maxim 140km/h)

 

 

lateredit:

cand am sters ultima data pe la motor am gasit una din sigurantele de la filtrul de aer sarita si se creea un spatiu de 1cm. Stiu din vorbele batranilor ca mult aer inseamna si multa benzina(gaz) oare nu o avea nimic si mai mult o stric?

Acum (de vreo 40km ) are siguranta pusa si capacul inchis corect...

Edited by masterbobs

Share this post


Link to post

Capacul ala de la filtru de aer e f important zic eu. Cand am mers cu el deschis(de la o detonatie) mi-a luat 13% afara (in mod normal imi ia 10%). La GGA am reglat gazul si merge f bine. Vezi filtrul de aer in ce stare e, schimbal la minim 10.000km, un mecanic mi-a recomandat la 6 mii, este foarte important pentru mersul pe gaz. Oricum in oras sub 12 nu cred ca o sa-ti ia.

Share this post


Link to post

...asa ma gandeam si eu...

 

oare cum dreaq a sarit siguranta? ca nu am avut nici o "detonatie"(banuiesc ca se aude si in masina!?) si cred ca asa am mers cu el tot concediu...

 

Mi-am propus sa verific mai des pozitia lui macar o vreme...

Share this post


Link to post

Facut 271 km (din care 25 urban) cu patru persoane in masina cu 26.9 l GPL, deci 9.9 l%. Viteza maxima 160, medie 85. Asta dupa montarea motorasului pas cu pas in locul robinetului mecanic de debit pe care l-am avut initial, cu care scoteam 9% interurban. Consumul urban nu l-am facut, estimez cam 15% cu stil destul de alert.

Share this post


Link to post

problema ta cu consumul(consum egal urban si interurban)poate fi de la debitmetru de gaz.el poate fi reglat sa dea mai putingaz dar nu mai trage la fel.aceiasi problema am avut-o si eu.am umblat la debitmetru dar dupa 1000 de km de chin l-am pus in pozitia initiala,in schimb am schimbat fisele si bujiile.consum actual-10% extern(nici cum nu reusesc sa scot unul mai mic)

12% interior

Share this post


Link to post

Cam mare consumul mcrusu.Circula antigelul prin plaman?E fierbinte plamanul?

Share this post


Link to post

revin cu clemele mele...

in prostia mea cand am descoperit chestia cu cleme nu am vazut chiar tot ...

practic eu am inchis o clema ...

aseara cand m-am uitat mai bine sa cad din picioare nu alta... cealalta clema dispre parbriz era indoita si intrata sub capac...cand sa pipai aveam in continuare 1cm distanta intre capac si baza...

buuun...am reusit saindrept clema si sa inchid (de data asta) corect capacul nu innainte de a arunca o privire filtrului in sine ... foarte jegos(mult praf negru)

 

Acum am o alta intrebare: in cat timp se poate murdari asa de rau cu capacul deschis?

 

Am o banuiala sumbra...acum dupa ce am realizat inchiderea capacului corect s-a schimbat mersul masinii in bine...sau mai bine zis nu imi aduc aminte sa fi mers asa de bine nici o data de cand am luat-o.

Inclin sa cred ca asa am mers de la inceput( cu capacul de la filtrul de aer desfacut...)... :wallbanger:

Share this post


Link to post
Vezi filtrul de aer in ce stare e, schimbal la minim 10.000km, un mecanic mi-a recomandat la 6 mii, este foarte important pentru mersul pe gaz.

Si Majore recomanda schimbarea filtrului la 7000 km.

Share this post


Link to post

La mine dupa cateva detonatii s-au rupt clemele alea si acum am prins capacul cu suruburi. E pentru prima data cand nu se mai opreste masina la relanti pe gaz.

Filtrul ala schimba-l neaparat e cam 150 de mii. Cum admisia de gaz e diferita de cea de benzina, benzina e introdusa in cilindri prin injectoare iar gazul e introdus prin mixer pe traseul de admisie a aerului, buna functionare a admisiei de aer face ca admisia de gaz sa fie facuta cat mai corect.

Share this post


Link to post

Alea-s rateuri in admisie nu detonatii.Incercati pe cat posibil sa faceti trecerea benzina- gpl in decelerare sa frina de motor pentru a evita asta.

Share this post


Link to post

pai nu prea pot sa fac asta ...se trece automat pe gaz cand depasesc 2500rpm...din cate am observat face singura trecerea la scaderea turatiei...

ex:

treapta 1 ii dau pana pe la 2000

treapta a 2 a pana pe la 2800-3000

cand schimb a 3 a deja a trecut pe gaz

 

Nu cred ca la mine e prin mixer... ma duc sa verific

Share this post


Link to post

Incearca sa faci trecerea pe loc pentru a evita rateurile in mers(sarcina ).Dai sprit scurt sa treaca de 2500 si iei piciorul sa treaca in decelerare.

Share this post


Link to post

Montat ieri una bucata instalatie gpl BRC cu rezervor toroidal la pretul de 1610 RON.Au fost unele probleme cu semnalul de aprindere de la modulul de aprindere catre intrerupator dar sau rezolvat azi prin luarea semnalului de turatie de la ECM.

Share this post


Link to post

Bine ai venit in clubul gazarilor ! :drinkers:

Ti-au montat si releu pt. pompa de benzina, ca sa nu mai functioneze incontinuu ? Crezi ca pot sa o faca ca sa porneasca direct pe gaz ? Stiu ca nu este o procedura recomandata, dar mi se pare foarte util sa poti porni motorul si atunci cand ai probleme la sistemul de alimentare cu benzina (la pompa in special). Este foarte frustrant sa ramai imobilizat si sa trebuiasca sa tractezi masina, din cauza unei pompe defecte, stiind ca daca ai fi putut porni pe gaz ai fi ajuns foarte bine acasa sau la un service. Eu am patit-o si mi-e teama sa nu o comit din nou. :mda:

Edited by van den plas

Share this post


Link to post

Am auzit o chestie interesanta!

Astia care monteaza instalatii taie injectoarele si lasa pompa de benzina sa mearga. Se pare ca ar fi mai bine sa fie invers: adica sa se opreasca pompa de benzina si sa merga injectoare in gol.

Voi ce parere aveti? Merita facuta modificarea?

Share this post


Link to post

pompa de benzina din cate stiu eu se opreste cand presiunea pe conducta de alimentare este presiunea d elucru.

De pornit pe gaz se poate porni, eu la sfaturile lui @ovi_jer pornesc pe gaz peste zi (pornesc pe benzina numai dimineata). Am incercat si dimineata direct pe gaz si merge, chiar daca se balbaie uneori. Totul este sa ai intrerupator care permite comutarea direct pe gaz. La mine intrerupatorul are 3 pozitii Benzina-Benzina/gaz dupa 2500 rpm/gaz.

Dimineata pornesc pe benzina (o dau de seara pa benzina cu 5-10 minute inainte sa ajung in parcare), apoi merg cu ea pe benzina pana se incalzeste motorul, comut in pozitia intermediara si dupa ce a trecut ea pe gaz, dau butonul in pozitia gaz si pornesc toata ziua numai pe gaz.

Share this post


Link to post

buna dimineata...

agonie si extaz...asa pot caracteriza cele 2 saptamani ce au trecut...

pe scurt dupa ce am pus la loc capacul la filtrul de aer mi-am revenit cu consumul...

de 2 plinuri(lpg) am constant 10% in oras... sper sa ma tina asa...

Edited by masterbobs

Share this post


Link to post

Felicitari.

 

Cu privire la pornirea direct pe gaz:

Cum am scris pe aici, am ramas in pana de benzina in drum. De obicei merg cativa chilometri sa se incalzeasca apa, daca nu , pe GPL merge balbait pana se incalzeste.

Ca sa ajung la benzinarie am dar butonul care trece pe gpl/benzina jos si in spate are un reglaj. Am rotit cu surubelnitza de el jumate de tura si masina a pornit direct de GPL ceea ce m-a ajutat sa ajung la benzinarie doar pe GPL.

Share this post


Link to post

Eu am optat pentru o instalatie clasica cu reglaje statice mecanice si intrerupator in 3 trepte.Am aceleasi trepte ca si mircea si cu optiunea de trecere pe gaz la 2000 rot/min dar in decelerare.Se poate monta relativ usor un releu pe pompa de benzina dar nu recomand asa ceva.Ramane rampa si injectoarele goale si atunci apar probleme la injectoare.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...