Jump to content
Sign in to follow this  
valy

Ulei - Motor

Recommended Posts

Eu am continuat azi traditia cu Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3 (varianta noua a vechiului mag 10w40 gtx3),ca de obicei,multumit de el,liniste si la rece si la cald.

Mi-a consumat 1 litru la 9k km.

Share this post


Link to post

Stiu ca sunt in afara topicului. Dar mai nou pe vestitele noastre autostrazi A au mai aparut si gropi... Ce frumos face un autoturism cu 200 km/h cand ia in bot un gropan made in Romania A1 sau 2. In rest... Castrol softec TXT 5w30 la al meu Matizel. Nu a halit nici macar 1 ml in 3000 km. Si toarce ca u pisicutz la caldura. O sa incerc si un magnatec tot 5w30 SJ cand il voi schimba. Asta la motor... la cutie e mai greu sa pun ce scrie cartea... voi scrie in topicul respectiv.

Sa auzim de bine... indiferent de vitezele folosite curent cu masinile noastre. Si mii de scuze.

Share this post


Link to post
Stiu ca sunt in afara topicului. Dar mai nou pe vestitele noastre autostrazi A au mai aparut si gropi... Ce frumos face un autoturism cu 200 km/h cand ia in bot un gropan made in Romania A1 sau 2. In rest... Castrol softec TXT 5w30 la al meu Matizel. Nu a halit nici macar 1 ml in 3000 km. Si toarce ca u pisicutz la caldura. O sa incerc si un magnatec tot 5w30 SJ cand il voi schimba. Asta la motor... la cutie e mai greu sa pun ce scrie cartea... voi scrie in topicul respectiv.

Sa auzim de bine... indiferent de vitezele folosite curent cu masinile noastre. Si mii de scuze.

Nu crezi ca ar trebui sa spunem realitati si nu "vise" ?

Matiz la 200 km/h si toarce ca un pisic =)) ?

Eu cu Cielo la 120-130 km/h nu se mai aude muzica...

Si nu a mancat nici un ml la 3000 km ... :-?

Share this post


Link to post

Am citit mai sus despre uleiul Liqui Molly. Am folosit acest tip de ulei pentru o scurta perioada de timp... Curgea de la semering... si am fost placut surprins de calitatile lui. Cum pe bidon scria "facut in Germania"... no comment... Un alt ulei pe care l-am folosit la nubira a fost Finke 10w40 LPG. Am folosit acest ulei datorita consumului enorm de ulei intre schimburi... 3 litri la 10000km... Ulei ieftin, cu specificatie pt GPL iar calitatea? nu batai la tacheti... iar ce m-a surprins... faptul ca se indeparteaza greu de pe maini si de pe componentele motorului... poate aveti alte pareri...

Share this post


Link to post

Gabidana... daca tu vezi in postul meu de mai sus ceva din care sa rezulte ca eu am mers sau merg cu matizul cu 200 km/h... citeste mai bine si ai sa vezi ca era o referire la un topic precedent fara a mai cita topicul respectiv ca sa nu incarc forumul aiurea. Cat despre faptul ca nu se mai aude muzica la 130 km/h in altau cielo... mai schimba tobele, pune caucioace mai silentioase si mai bune, refa izolatia dintre habitaclu si compartimentul motor, mai schimba cate o bujie... curata-i si injectoarele, si baga ulei conform recomandarilor producatorului... si citeste mai atent prin acest forum inainte de a face referire la careva... si tot in forum sunt sigur ca vei gasi rezolvarea problemelor tale... asta daca ai rabdare sa citesti.

Share this post


Link to post
Baga OMV Bixxol 5W40(e sintetic).

Cu toate astea, pe BIXXOL Premium 5W40, in limbile romana si italiana scrie, ca e semisintetic.

Pt clarificare, am trimis un e-mail la OMV Romania si nici pana azi nu am primit raspunsul privind dilema dintre ce spune indicativul si ce spune eticheta.

Share this post


Link to post

Vezi daca vii rar si citesti pe sarite? E sintetic nu full sintetic. Eticheta e gresita.

Eh, probabil mailul tau a ajuns in junk ;)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Intrebari

1. Care e postul sarit la citire si care m-ar fi clarificat ?

2. Care e diferenta dintre un ulei sintetic si unul full sintetic ?

 

Comentarii

1. Greseala din eticheta cred ca ar fi o explicatie pt Romania nu si pt Italia. In plus, ar tine doar pt anumite loturi.

2. Nu, mailul meu a ajuns la UN JUNK.

Share this post


Link to post

1. Pai poti cauta si singurele ca esti baiat mare :)

2. Sunt clasificate functie de diferite standarde API, ACEA, desi multi fac doar diferentierea intre semi-sintetic si sintetic caruia ii spun full sintetic, la SAE 0w-30, 5w-40, 0w-60, etc. Am explicat cateva diferente functie de diferite criterii ACEA (pot fi si C2-04 si C3-04, la fel API SL sau SM/CF, etc).

Deci sunt anumite standarde care nu sunt trecute in aceeasi categorie desi e un ulei sintetic, chiar daca denumirea pare cam confuza. Daewoo 5w-30 de asemenea e numit sintetic, dar in realitate e semi sintetic.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
1. Pai poti cauta si singurele ca esti baiat mare

Aha, acum inteleg cat de usor era de gasit. :)

2. Sunt clasificate functie de diferite standarde API, ACEA, desi multi fac doar diferentierea intre semi-sintetic si sintetic caruia ii spun full sintetic, la SAE 0w-30, 5w-40, 0w-60, etc. Am explicat cateva diferente functie de diferite criterii ACEA (pot fi si C2-04 si C3-04, la fel API SL sau SM/CF, etc).

Deci sunt anumite standarde care nu sunt trecute in aceeasi categorie desi e un ulei sintetic, chiar daca denumirea pare cam confuza. Daewoo 5w-30 de asemenea e numit sintetic, dar in realitate e semi sintetic.

OK, deci practic cumparatorul amator nu se poate ghida prea precis dupa indicativul xWx, in stabilirea tipului de ulei cumparat. Din cate inteleg faptul ca am un ulei 5W40 nu e o garantie ca e sintetic in sens full. Iar daca incerc o aplicatie ar insemna ca OMV BIXXOL Premium 5W40 nu e la fel de sintetic precum Mobil Synt S 5W40 sau Castrol Magnatec 5W40 ?

Intreb deoarece pana azi, pt mine era simplu - unde scria 0 sau 5Wx, era sintetic.

Edited by Engine

Share this post


Link to post
Eu am continuat azi traditia cu Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3 (varianta noua a vechiului mag 10w40 gtx3),ca de obicei,multumit de el,liniste si la rece si la cald.

Mi-a consumat 1 litru la 9k km.

Mie cam 750ml la 10.000.Pana la urma am ajuns la concluzia ca asta e consumul de ulei real al masinii la stilul meu de mers indiferent de marca de ulei.

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca ai renuntat la ideea cu 60-ul? :)

 

750 ml la 10k km cred ca e o valoare normala,mai ales la conditiile noastre de trafic...

Share this post


Link to post

L-am avut cam o saptamana si vro 400km dupa care am schimbat din nou(greseala mea ca nu m-am documentat cat trebuie) dar fugea ca nebuna cu 60 in motor,acum pot spune ca a revenit la normal cu 5W-40 :mrgreen:

Share this post


Link to post

Acum fac si eu cum ai facut tu in urma cu citeva (zeci) de posturi ... zi-ne si noua de ce ai renuntat asa de usor la uleiul ala. Parca nu-mi vine a crede doar ca pentru ca-ti fugea masina prea bine > :)

Share this post


Link to post

Am achizitionat acum o saptamana ulei Total Quartz 9000 5W40, adus de cineva de afara. Stiind ca uleiul Daewoo e Total de fapt, sper sa continui sa merg la fel de impacat ca e cel putin la fel de calitativ cum este 5W30 Daewoo. Nu stiu de ce nu si-a facut treaba la Salex, dar la mine s-au consumat doar 150-200 grame de ulei Daewoo 5W30 la 7000 de km si 11 luni de serviciu.

In alta ordine de idei azi am venit de la Viziru de Braila in dreapta, a condus sotia. Vizeze de 90-100 kmh doar cu viteza a 4-a. Odata ca masina ei de scoala avea doar 4 viteze, si al doilea motiv ca am lasat-o sa curete oleaca supapele de calamina. Eu nu as fi putut, reflexul era ca pe la 90 sa dau a 5-a. Si s-a cunoscut. Am dat o tura prin oras acum seara si nu am sesizat ca merg cu 50 la ora cu a 2-a :o pana nu am vrut sa retrogradez la o trecere. Ca sa nu mai zic ca e o idee mai responsiva la pedala de acceleratie, fara mofturi. Dupa 500 de km in oras parca nu mai merge cum ar trebui, o iesire in extraurban pica foarte bine motorului.

Scuze de offtopic.

Edited by Adi_Iacob

Share this post


Link to post
...fugea ca nebuna cu 60 in motor...

 

Pune-i pentru cutie de viteze, iese direct Ferrari.

Share this post


Link to post

I-am mai sugerat citiva lucrul asta si s-a suparat pe noi :(

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Se poate sugera si la modul serios nu numai la misto... ;)

Share this post


Link to post

Ti s-au dat multe explicatii pertinente, cu interpretari de specificatii tehnice, comportamente si posibile urmari, etc. Cu toate astea nu ai tinut cont de ele ... si atunci vine intrebarea : de ce sa mai ceri parerea altora daca oricum nu ai incredere in sfatul lor ? Iar exagerarile pe care tu le-ai luat drept misto au fost facute tocmai pentru a-ti comunica intr-un fel "cit mai exagerat" ca nu procedai bine. Timpenii legate de masina am facut si eu gramada inainte de a utiliza frecvent forumul, insa in momentul asta daca exista o parere majoritara aici, crede-ma, tind sa ii dau mai mare crezare decit unui mecanic sictirit si cu o pregatire indoielnica. Toti pierdem ore in sir pe forumul asta din pasiune pentru masini si motoare, deci nu pentru mistouri butonam zi de zi. Asta nu inseamna ca nu trebuie sa existe o atmosfera destinsa ;)

Share this post


Link to post

Domnilor, mie a inceput sa-mi faca cu ochiul uleiul Esso (Ultron 5W40).

Azi am discutat cu un posesor de Nubira 2, primul proprietar al masinii (cca 150.000 km), care cu exceptia primului schimb de ulei, a mers doar cu Esso 5W40. I-am auzit motorul pornit la rece (capota ridicata), in relanti (capota ridicata) si in demaraj. Rotund, silentios fara tacanituri. Mi-a jurat ca nu-i papa ulei decat in parametrii normali iar in privinta segmentarii sau schimbarii vreunei componente lubrifiate a motorului, nici vorba.

Despre uleiul Esso, mai auzisem o relatare similara in cazul unui posesor de Cielo cu cca 120.000 km, care nu schimbase nici axa cu came, nici compensatori, segmenti etc.

Acum, avand in vedere ca 4 litri de Esso Ultron 5W40 e sub sau in jurul la 100 RON, iar uleiul are specificatiile GM pe el, personal l-as considera o alternativa pret/calitate mai favorabila altor marci.

Despre Esso se stie ca e brand a ExxonMobil Corporation, fiind de fapt frate cu brandurile Mobil si Exxon. Deci un producator serios, in jur de 100 RON 4 litri, cu specificatii GM. Poate ca cei care sunt in preajma urmatorului schimb de ulei, vor lua in calcul si alternativa aceasta. Eu inca n-o pot incerca deoarece mai am un bidon de 4 litri de OMV.

 

http://www4.esso.com/Romania-English/Lubes...ltron_5W-40.asp

Edited by Engine

Share this post


Link to post

Cat de bine ii face unui motor trecerea de la un producator de ulei la altul (fie el 5w40), in conditiile in care, habar n-am ce ulei am avut in masina pana acu 10k km(in prezent am 40k), am pus omv, acu a ajuns bixol (scump cu spume) si voi trece pe mol sau esso, al carui pret nu stiu cat timp va ramane scazut. Provizii pentru ţ ani?

Edited by andy

Share this post


Link to post

Solutia ar fi intr-un motor flush si evitarea produselor care nu s-au comportat corespunzator in motorul tau.

A nu se intelege ca pledez pt un produs necunoscut mie inca sub aspectul utilizarii dar ca unul care mai dau din cand in cand prin magazinele de consumabile auto, preturile la Esso au fost intotdeauna accesibile.

Eu inclin sa cred ca Esso e de fapt un Mobil lipsit de marketingul celui din urma, consacrat in competitii etc. Majoritatea firmelor recurg la aceeasi Marie cu alta palarie. Ceea ce nu poate fi decat in avantajul cumparatorului sensibil la pret.

Edited by Engine

Share this post


Link to post

De la omv la mol poti trece fara probleme fara sa fi nevoit sa foloseste solutii de spalare-curatare.

Share this post


Link to post
Eu inclin sa cred ca Esso e de fapt un Mobil lipsit de marketingul celui din urma, consacrat in competitii etc. Majoritatea firmelor recurg la aceeasi Marie cu alta palarie.

Daca e cum spui tu, sa fie ea a naibii de Marie cu palaria ei cu tot. M-am uitat si eu de citeva ori la Esso si ajunge la jumatate fata de Mobil 1. O fi cu adevarat bine, o fi rau ??? Faza e ca de acum majoritatea masinilor noastre sint destul de batrinele, parca nu m-ar lasa inima sa ma apuc de experimente ...

Share this post


Link to post

La trecerea de la 5w 30 pe 5w 40, e nevoie sa folosesc flush-motor ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...