Jump to content
Sign in to follow this  
valy

Ulei - Motor

Recommended Posts

Daca uleiul arata bine pe joja si nu-i creste nivelul de la sine stai linistit.

Share this post


Link to post

Nu am remarcat. Mai astept si alte pareri. Merci!

 

Nedumerirea mea este ca inainte de schimb nu am vazut deloc spuma alba. Era chiar f. curat busonul. Si uleiul era vascos si deschis la culoare desi avea vreo 8500 - 9000 km rulati si 10 luni vechime.

Share this post


Link to post

Asta e in functie de calitatile uleiului(mai mult sau mai putin original, mai mult sau mai putin bun, detergenti, etc).

Nu e obligatoriu sa scoata fum alb daca se arde garnitura de chiuloasa. Urmareste uleiul din mie in mie de km si vezi sa nu ii creasca nivelul de la sine sau sa nu apara spuma aia si pe joja. Daca se intampla treburile astea tre sa te pregatesti de garnitura de chiuloasa noua, daca nu, stai linistit.

Share this post


Link to post
Problema sau nu? Am schimbat uleiul la masina din semnatura. Am pus Mobil Super

S 10 W 40. Ce am constatat dupa vreo 300 km? Pe buson am gasit asta seara o spuma alba. De la ce sa fie? E uleiul de vina sau altceva? Am schimbat si filtrul de ulei (no name) dar nu cred sa fie de la el.

 

In cazult tau foloseste cu incredere 5W40. OMV cum a recomandat cineva mai sus sau MOL Dynamic 5w40.

 

Nedumerirea mea este ca inainte de schimb nu am vazut deloc spuma alba. Era chiar f. curat busonul. Si uleiul era vascos si deschis la culoare desi avea vreo 8500 - 9000 km rulati si 10 luni vechime.

 

Foarte important, avand in vedere regimul tau de exploatare, schimba uleiul la 5000 Km sau 6 luni.

Edited by bella

Share this post


Link to post

Pt Salex in mod special dar si pentru ceilalti colegi de pe forum..Pentru leganza mea proaspat segmentata ce ulei sa pun? Din cate am citit am ajuns la urmatoarele concluzii:

1.nu ma calicesc la pret cand e vorba de ulei

2.iau numai sintetic(exclus semisintetic)

3.nu stiu de ce exista si sintetic, dar nu bag in ea sub nici o forma ulei daewoo

4. acelasi lucru si pentru castrol deoarece nu mai stii ce e contrafacut si ce e original in privinta lui, asa ca mai bine evit

5 m-am orientat spre un 5w-40, sintetic

6.Ce ulei imi recomanzi, de preferat din UE

-daca nu ma insel, omv e semisintetic asa ca pica din start

Mersi anticipat

 

Am uitat sa adaug faptul ca m-am orientat oarecum spre mobil 1 SuperSyn 0w40 sau 5w40.

Astept un raspuns tinand cont de faptul ca este un motor proaspat segmentat si ca vreau ce e mai bun pentru el.

Multumesc

Share this post


Link to post

Baga OMV Bixxol 5W40(e sintetic).

Share this post


Link to post

Din punctul meu de vedere, ca si batrin posesor de Leganza, toate punctele pe care le-ai notat, de la 1 la 6 sint foarte OK si bine de urmat de toti. De mentionat ca, in ultima vreme, toate uleiurile Mobil 1 la care m-am uitat sint facute in Turcia. Totusi, eu voi merge in continuare numai pe 5W-40 de la Mobil sau Castrol, pe principiul ca o firma serioasa, chiar daca produce intr-o locatie mai dubioasa, isi va pastra cit de cit standardele de calitate. Am folosit un timp si am fost foarte multumit de Liqui Molly sintetic (asta era facut numai in Germania), insa se gaseste greu in Bucuresti, luam de obicei cind treceam prin Sibiu sau alte orase din zona. Nu am incercat OMV si nici MOL, desi multi dintre colegii de forum sint multumiti de ele si le recomanda.

 

Ca si comentariu pe marginea discutiilor legate de Daewoo 5W-30: Ieri am fost la magazinul de pe Crizantemelor iar flacaii de acolo au recomandat acest ulei cu precizarea ca ar trebui schimbat la maxim 5000 km ... pentru ca se pare ca nu rezista f. bine in timp atunci cind e folosit la motoare maricele.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Am mai spus, si cielo 16V in perfecta stare manca daewoo 5w-30 pe paine la un mers mai barbatesc.

L-am aruncat la 6 mii. Cu OMV nu manca dar a devenit o idee mai zgomotos motorul.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Multumesc mult pentru sfaturi. Mai mult ca sigur voi merge pe mobil 5w40 si va voi comunica parerea mea dupa ce parcurg cateva mii de km.

Share this post


Link to post

Dupa cum am promis,revin cu ceva info despre Castrol Softec TXT 5w-40 la al meu Cielo,1996,sohc,250.000 km.Dupa 3.000 km parcursi cu el,a luat 300 ml,drumul fiind urmatorul:Braila-Iasi si retur,in localitate(plus Braila-Galati de "n" ori),Braila-Bucuresti-Rm. Valcea-Voineasa-Obarsia Lotrului-Sibiu-Alba-Iulia-Sovata-Cheia-Braila.Am trecut prin Bucuresti,centura Bucurestiului pe vreo 30 km in vitezele 1+2,plus urcus pe pante,asa ca trag concluzia:uleiul e beton,tinand cont si de rulajul motorului.Nu cred ca as putea sa-i cer mai mult,fara a fi segmentat niciodata.La kilometrii astia parcursi cu Valvoline semisintetic sau Elf semisintetic consumul a fost cel putin dublu.Ah,sa nu uit,eu am ceva scapari,mai vechi oricum,pe la simeringul ax came si capacul baii de ulei,de cand am luat-o avea aceste bube,dar le rezolv eu.Scaparile de ulei n-au fost mai mari cu sinteticul fata de 10w-40.Traiasca sinteticul!

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

O intrebare mai am Salex. Care este diferenta intre mobil si mobil 1?

Pe site (http://www.uleidemotor.com/uleidemotor_produs.php?cat_id=22&prod_id=28) am gasit:

 

'Ulei Mobil 1 5W40 cu Technologie Supersyn, formulat pentru motoarele diesel moderene cit si cele pe benzina care opereaza in conditii extreme cum ar fi tractari sau nevoile offroad la echipamente de heavy duty. De asemenea este recomandat si pentru autoturismele de folosinta normala. Depaseste standarele diesel CI-4 Plus. Compatibil Pumpe Duse, 505.01, 506.01, 507.01.

Nu confundati cu Mobil SyntS 5W40 care NU ESTE Mobil 1.

Reduce depozitele si are stabilitate excelenta in coditii extrem de calde sau reci, rezistenta la oxidare deosebita. INTERVAL DE SCHIMB 25,000 KM'

 

 

scuze ca am pus tot dar sunt oarecum in ceata deoarece nu stiu care este diferenta intre ele si mai mult, daca cumva mobil 1 e varf de gama la mobil, nu ar fi mai bun mobil 1 0w40 decat 5w40 pt mine?

Multumesc inca o data

Edited by 26mad

Share this post


Link to post

Diferenta, daca nu confund eu, consta in faptul ca tehnologia Supersyn inseamna ca uleiul are un comportament mai bun in conditii extreme. Aveau astia o reclama cum se purta pe vremuri la Tele7ABC, cu un nene care incingea o plita cu o lampa de benzina iar deasupra plitei punea un smac (aditiv de ulei) care, pe masura ce plita se incingea, adera si mai bine la ea. Cam asta parca era si reclama la Supersyn, deci uleiurile respective se recomanda la motoare forjate ca lumea.

 

Nu cred ca e cazul sa folosesti un 0W-40, 0W este pentru motoare care se folosesc in zone extrem de reci si care au nevoie de o protectie serioasa la pornire.

Share this post


Link to post
Pt Salex in mod special dar si pentru ceilalti colegi de pe forum..Pentru leganza mea proaspat segmentata ce ulei sa pun?

 

Avand in vedere ca e proaspet segmentata recomand ca uleiul pe care il pui sa il schimbi la 1000-2000. La fel si lichidul de racire. Este imposibil ca in cazul procesului de segmentare sa nu fi ajuns gunoaie pe canalele de ulei si apa, ulei in canalul de apa sau invers. Eu am folosit in prima instanta apa chioara in sistemul de racire schimbata de vre-o 5 ori in 1000 km pana a ramas curata iar ca ulei am luat ceva mai ieftin, in cazul meu daewoo 10w40 pe care l-am schimbat cu castrol 5w40 dupa 200 km.

Share this post


Link to post
. INTERVAL DE SCHIMB 25,000 KM'

In germania o tot dadeau aia de la BMW ca domne, am facut revizia acum, nu va mai uitati la masina 25 mii km ca deh, consumabile LongLife.

Dar la praful de la noi si tinand cont de faptul ca majoritatea distantelor pe care le parcurgem sunt de 5-10 km, caz in care abia daca se incinge bine motorul si deci miniuzura provocata de frecare e frecventa eu unul NU am de gand sa tin nici un ulei oricat de bun ar fi el mai mult de 7-9 mii km.

 

La ei e simplu ( la nemti ) , toate semafoarele le prinzi pe verde si deci nu ai nevoie de variatii mari de turatie ( acesta fiind de fapt mana care omoara motorul ) iar distantele parcurse in mod regulat sunt peste 30 km. La ei se obisnuieste sa locuiesti in "pipera" ( care arata mult peste pipera noastra ) si sa muncesti in oras astfel naveta zilnica are 100 km lejer dar acesti km facuti in conditii excelente de turatie constanta si practic contine doar 2 porniri/opriri.

 

In concluzie : In Romania din cauza distantelor scurte parcurse, a pornirilor dese, a mediului EXTAprafuit, a variiatiilor de turatie mari ( din cauza multiplelor stopuri ) nu tineti uleiul ( oricat de bun ar fi el ) mai mult de 10 mii km.

 

Inainte sa plec in Germania schimbasem filtrul de aer cu 2mii km si cand am fost la revizie ca sa plec cu masina pregatita m-am ingrozit cand am vazut ce era pe el. L-am schimbat si am facut 5 mii km pana in Germania si inapoi si sincer abia daca vezi o urma de praf pe el desii am mers prin ploaie si tot felul de conditii. Dupa ce am ajuns in .Ro, dupa inca 1000 km e negru acum.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Stai linistit ca sunt multe uleiuri care merg foarte bine si in romania 15-20 de mii de km daca ii faci preponderent extraurban, reiese de altfel si din ce spui :D

Share this post


Link to post

La mine se simte cand ma apropii de 10.000. Parca e mai zgomotos motorul, mai "dur" in functionare. Din cate am observat la masina mea pe la 7-8000 e maximul care pot sa tin uleiul.

Share this post


Link to post

Asa e si la mine...conditiile de trefic din RO si "calitatea" indoielnica a uleiurilor cam lasa de dorit...

Share this post


Link to post

Am consultat manualul leganza si acolo este recomandat pentru motoarele DOCH 5W30 API SJ.

Singurul ulei Mobil care se incadreaza specificatiilor API SJ este Mobil Synt S Special 5W-40(full sintetic).

Intrebare: specificatiile SL si SM inseamna un ulei cu calitati superioare celui cu specificatii SJ?

: sa pun mobil1 5w40 cu specificatii sl sau mobil synt s special 5w30?

PS:sambata la prima ora ma duc sa cumpar ulei. As fi recunoscator de ce primesc un raspuns pana atunci. Multumesc.Un weekend placut tuturor

Share this post


Link to post

API SJ e un standard de calitate mai vechi(1996) care a fost inlocuit de SL si mai nou SM.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Am urcat in seara asta intr-o leganza cu 130kkm la bord. Se merge cu ea numai cu 200km/h. Schimba uleiul la maxim 7000km. Foloseste mobil1. Motorul merge impecabil, ca nou. Nu imi venea sa cred. Este un exemplu elocvent asupra importantei calitatii uleiului folosit. Asa cum am mai spus pentru leganza mea voi folosi mobil1 (0w40). Ramane de vazut unde gasesc un pret bun :)

Share this post


Link to post

Este foarte posibil, de fapt foarte probabil, ca atunci cind se incalzeste putin afara sa iti pape ulei, daca mergi pe 0W-40. Alt inconvenient nu cred ca vei avea dat fiind faptul ca 40 este numarul care se refera la comportamentul uleiului la temperaturi ridicate (adica la temperatura la care functioneaza in cea mai mare parte a timpului - deci aceleasi performante pe care ti le asigura si 5W-40 la temperaturi ridicate).

 

In rest, o sa poti sa mergi cu masina ta si in Alaska sau Siberia, pornirea la rece nu va mai fi foarte daunatoare ;)

 

Ca si standard de calitate, SM am vazut pe Mobil, Valvoline, parca Esso si un ulei mai anonim Selenia. Foarte posibil sa aiba si Castrol, OMV ceva asemanator, dar eu nu m-am fost interesat

Share this post


Link to post
Am urcat in seara asta intr-o leganza cu 130kkm la bord. Se merge cu ea numai cu 200km/h. Schimba uleiul la maxim 7000km. Foloseste mobil1. Motorul merge impecabil, ca nou. Nu imi venea sa cred. Este un exemplu elocvent asupra importantei calitatii uleiului folosit. Asa cum am mai spus pentru leganza mea voi folosi mobil1 (0w40). Ramane de vazut unde gasesc un pret bun :)

 

Mare curaj ai avut, si multi tampiti pe soselele tarii!!! Ca moare el infasurat pe copac... nu prea ma intereseaza, dar ca mai ia si pe altii cu el (vinovati sau nu....), da! Poate sa puna el ce ulei are chef, oricum nu are mari sanse (la drumurile din Romania) sa prinda pensia. Pacat de masina... de nebun, nu!

Edited by Mircea
Mai usor cu epitetele, ok?

Share this post


Link to post

Iti dau dreptate in ceea ce priveste viteza, insa iti aduc aminte ca este vorba de o leganza, iar eu unul pe autostrada merg cu 160(am 4000 ture si nu vreau sa o turez mai mult) si are o tinuta de drum impecabila te asigur. La 200, intr-adevar e periculos, insa nu putem merge cu 120 :)

Share this post


Link to post

Nu sint genul care sa intre in polemici aiurea in tramvai, mai ales ca topicul asta are alt subiect. Totusi, sint perfect de acord cu faptul ca in Ro. doar descreieratii merg cu 200. Si aici nu apreciez capacitatea Leganzei de a atinge 200, am sarit si eu lejer de viteza asta fara mari eforturi. Insa ... vreti sa va povestesc de cite ori la 150km/h mi-a iesit in fata pe A1 TURMA de oi ??? (asta inainte de a se pune gardurile). Sa mai fac liste de carute, biciclisti, tractoare, etc nesemnalizare corespunzator ?! Inca o data, masina poate, insa nu prea ai unde sa iti pui in valoare ce poate masina !

 

Leganza e stabila, asta daca amortizoarele sint OK si bucsele nu au jocuri. Ca si constatare, stiu ca a mea e un pic diferita, insa eu am 4000 RPM la 140km/h ...

 

Revenind la topic, astazi am vazut ulei Liqui Molly, 5W-40 , SM la Al Padrino (Stefan cel Mare) si Augsburg (Militari). M-am uitat intentionat si pe bidon scrie ca e fabricat in Germania. Eu spre asta o sa ma orienteaz in viitor, atit cit o sa-l mai gasesc.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...