Jump to content
Sign in to follow this  
hepea

Vibreaza Volanul

Recommended Posts

Am intrebat pe toate forumurile, intreb si aici, poate am mai mult noroc. :)

 

Am o Fiesta 2004, tdci. Imi vibreaza volanul incepand de la 90-100 km/h, se intensifica pe la 120 si cam dispare pe la 130 si revine in forta pe la 140.

Am echilibrat rotile, am pus altele, le-am re-echilibrat si pe alea, nu are nici un joc in pivoti/bielete/etc. Are caseta de directie un pic umezita dar nici un joc nici acolo.

Ce altceva poate fi? Prezoane, gaura de centrare (desi ambele seturi sunt conforme), geometria?

 

Share this post


Link to post

Doua cauze mai putin cunoscute sint:

-fuzete ovalizate sau strimbe

-rugina sau mizerie pe suprafetele care vin in contact (adica interior janta - suprafata de metal dintre prezoane)

Share this post


Link to post

Pot fi si pneuri ovale

Share this post


Link to post

Raspuns care mi s-a dat mie, pentru tremurat botul masinii la 70-80, care dispare cand calc ambreiajul = verificare arbori de transmisie (planetari), in special articulatiile de la iesirea din cutie (articulatiile tripode)(zice ca se simte la mana cand au jocul mare, adica sunt duse). Jantele roluit, echilibrat... Cam pe aici zicea si cartea. N-am verificat, trebuia mers la Service, gasit acolo cineva care poate da diagnosticul fara a demonta masina... am zis ca oricum nu mai bag bani in ea...

Edited by tomis

Share this post


Link to post

La mine nu are treaba cu ambreiajul. Nici mizerie pe interior nu au, au fost curatate.

 

Unde/cum pot verifica fuzete ovalizate sau strimbe? Voi verifica si pneurile sa nu fie ovale.

 

Share this post


Link to post

O persoana cu Skoda s-a dus la servisul Skoda si i-au masurat abaterea la fuzeta conform manual service.

 

Deci banuiesc ca trebuie sa mergi la un service care are manualul de service al masinii tale. Si daca faci asta sa-ti verifice si articulatia fata, rulmentii si amortizoarele.

 

Dar prima data anuleaza toate cauzele banale (gen anvelope ovale, echilibrare roti, etc)

 

Am cumparat anvelope noi, jenti noi, le-am montat, au echilibrat rotiile si dupe 50-100 km a inceput sa vibreze volanul. Concluzia: nu toata lumea se pricepe sa echilibreze roti. Unii sint mai buni decit altii.

Edited by hitman

Share this post


Link to post

In cazul pneurilor ovale, daca sunt foarte ovale se simte si la mana. O ridici pe cric, il invarti si tii mana pe el sa zicem deasupra incat sa se frece de pneu... la mine ajunsesera atat de rau incat le simteam la mana forma de ou pe care o luasera. Iar in cazul asta echilibrarea nu mai ajuta la nimic, insa trebuie sa fie cinstit mecanicul si sa nu-ti ia banii pe echilibrare sau schimbat piese fara sa iti spuna ca problema e de la pneuri. Eu am avut noroc ca am dat peste unul cinstit cand mersesem sa verific fuzetele, dupa ce le reechilibrasem degeaba. Daca voia sa ma tepuiasca ma tepuia, habar n-aveam ca pneurile se pot ovaliza.

 

Si ajunsesera in halul asta datorita unei franari violente (~120-0), masina fara ABS... initial am spus ca s-au dezechilibrat, apoi ca a cedat ceva gen fuzeta datorita franei aleia violente..

Share this post


Link to post

Se fac ovale de la gropile patriei. Asta din experienta personala. Am 2 si le-am pus pe spate. Se simt sub 50km/h, zici ca merg cu caruta :D

Share this post


Link to post

Am reverificat rotile. Sunt echilibrate, cauciucurile nu sunt ovale. Nu sunt perfecte dar sunt departe de a fi ovale. Am facut si o verificare rudimentara a fuzetei ridicand masina de bot, bagata in viteza si uitat la roti :) Nici o neregularitate vizibila.

Share this post


Link to post

O problema asemanatoare am si eu, cred ca este de la amortizoare uzate.

Share this post


Link to post

Am mai echilibrat o data, la altii, si surpriza. Nu mai tremura volanul. De fapt are un tremurici dar e mic si putin sesizabil. Deci din roti era pana la urma.

 

Ca si o concluzie, aveti grija pe unde echilibrati.

Share this post


Link to post

la matiz dupa toate chinurile cu echilibrat de roti aveam un pivot bascula dus, dupa ce am schimbat merge linie. asta din cazuza mecanicilor foarte priceputi .

Share this post


Link to post

Situatie similara cu care ma confrunt si eu la Ford. Nu am constatat pic de joc la directie, planetare in stare foarte buna inclusiv rulmentul si patul planetarei lungi, bucse in toate mintile si pivoti capete de bara la fel, discuri ovalizate nu, rulmenti roata la zi fara pic de joc, telescoape cu cele aferente (arc, suport, rulment) is ok, etrierii (astia urmeaza a fi reconditionati dar asta e alta poveste) nu clampane, suporti motor testati si in regula, rotile de iarna echilibrate in doua rinduri in service diferite ... De moment e un mister ce se manifesta mai degraba in regim de autostrada si nu-si mofifica comportamentul indeferent ca vorbim de accelerare ori dezcelerare, treaba e ca fenomenul e prezent si desigur negativ ca-mi buleste toata directia de nu o doctoresc la timp. Acuma, ori mi-a scapat mie ceva in timpul verificarilor, ori ... o sa invat ceva nou ca tablele astea is pline de surprize. Curiozitatea primeaza, ce anume mi-a scapat, la cere din cele examinate nu am fost suficient de atent ... Da'nu ma dau batut, mama lor de tragace!

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Jantele sunt bune?

Share this post


Link to post

La Captiva imi vibra volanul pe autostrada la accelerari / frane de motor peste 120 km/h.

Indreptat jantele (nimic vizibil cu ochiul liber, dar pe aparat aveau un joc infim) + echilibrare si totul a revenit la normal.

 

Bonus si la Tucson am patit o data pe autostrada ceva similar, dar dupa un 150 la ora scurt si-a revenit, probabil mizerie pe interiorul jantei/jantelor).

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Rotile au fost echilibrate la inceputul iernii inainte de a fi montate pe masina (doar la echilibrat duc rotile ca de montat le montez eu cind imi permite timpul, ocazie cu care ma ocup nitel si de frine in a le curata, regresa etc. asta la fiecare schimb de roti/anvelope iarna-vara). Cind am sesizat problema le-am reechilibrat de data asta intr-u alt sevice unde baetii au zis ca nu au sesizat nimic la roti, ba is in stare chiar foarte buna cu toate astea, am schimbat rotile intre punti fata cu spate dupa care am si pus-o de un test, problema persista. Intre butuc si disc, disc si janta nu-s impuritati ce ar putea favoriza o "bataie" a rotii, is curatate si gresate de mina mea, ba chiar de doua ori luiind in calcul o gafa de incepator gen din neatentie sa fi ajuns vreo mizerie pe suprafetele de contact, dar nu, toate-s la locul lor dupa cum trenuie sa fie.

Share this post


Link to post

Bun, cu echilibratul e clar. Dar de testat serios janta in sine, s-a comis ? Ce au scris si colegii mai sus, s-a verificat ca nu exista niciun fel de deformare la jante ?

Share this post


Link to post

Jantele in sine nu, nu au fost verificate separat. Nu retin sa le fi busit in vre-o groapa ceva, borduri sub nici o forma. Voi pune garnitura rotilor de vara cind o sa permita timpul cu temperaturi ceva mai ridicate ca pe polei si timp din asta uricios nu ma incumet a o alerga in regim de autostrada cu roti de vara, ca de luat elan o sa-si ia cumva - cumva da' de nu ma insel o sa trebuiasca sa si opresc si de se poate nu "in ceva" ca nu-mi arde de intreptat table si alte cele. Mai ieri era un polei de abia te puteai tine pe picioare pe ulita. Acuma, daca cu rotile de vara dispare hidosenia ... stiu una si buna, de nu, mai investighez, o iau de la capat. Avind in vedere ca rotile de pe puntea fata au fost inlocuite cu cele de pe puntea spate, ar fi trebuiet sa-si vina in fire, minimum sa se amelioreze. Pur si simplu nu am gasit nimic in neregula in urma verificarilor, directie intacta, suspensie ok, nu topaie, nu trage in vre-o parte asa aiurea, tinuta de drum e ... O mai mingai, poate - poate graieste. Cert e ca nu primeste nici o piesa pina ce nu graieste ce-o doare!

Share this post


Link to post

Jante chele puse pe masina de echilibrat si comparator ...

 

Share this post


Link to post

In prima faza ca de fiecare data de-altfel tin sa ma asigur 100% unde-i buba. Dupa un test de verificare cu rotile de vara (roti complete janta/anvelopa) se va concretiza cu da ori ba de rotile de iarna is cu probleme. Ce-i drept au si jantele astea o virsta si ma indoiesc ca ar fi perfecte insa probabil nu suficient de proaste incit sa se manifeste astfel si sa necesite rectificare, ruluire, reconditionare. Nu ca n-ar fi benefic un astfel de tratament, da' parca nu m-as apuca de ele sa ma aflu in treaba doar. Nu stiu, tot ce e posibil, deocamdata caut acul in carul cu fin. O sa rasfoiesc nitel net-ul pe tema jantelor ca sincer habar n-am de parametri setati de producatori ca o marja de "bataie" trebuie sa existe altfel ar fi chiar culmea de-ar atinge perfectul! Acuma, nici prin cap nu-mi trece a ma lua la trinta, a intra in ring cu cei ce intr-adevar stiu ce-i aia o janta (ma refer la cei in domeniu, ce au vazut si minuit multe jante la viata lor) da" piticul din mine imi sopteste sa pun si eu ceasul comparator pe jante, macar asa din joaca sa vada si ochiul meu pe viu de Ana are mere ori pere (de parca ar conta de Ana are mere ori pere, da' ma rog ...). Pina una alta, pina ce sa-mi dau ucenicia in halat de jentar fortind nota in ideia de a ma mai destepta nitel, am nevoie de date concrete si de ce nu, un profesionist ce sa-mi arate luminita de la capatul tunelului, cu alte cuvinte, ce, cum, unde se masoara, etc.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...