andreib Posted September 3, 2012 (edited) Se da un Renault kangoo in stare tehnice excelenta care intr-o zi incepe sa mearga prost, in 3 pistoane MIL aprins. La diagnoza multiple misfire pe cilindrul 1 si eroare de amestec sarac. Verificate fisele ok (doar fisa de la cilindrul 1 serios afumata). La verificarea bujiilor (bosch, luate din magazin de piese auto) se constata ca bujia de la cilindrul 1 este cam praf: intreaga parte ceramica cu electrodul de + are un joc de aprox 2 mm in carcasa bujiei. Daca mai mergea cat de putin cu masina electrodul de + care este si rupt undeva in interiorul bujiei putea sa cada oricuand in cilindru. Bujiile aveau aprox 15.000km (schimbate de mine cu manuta mea). Pozele cred ca sunt edificatoare. Edited September 4, 2012 by andreib Share this post Link to post
Salex Posted September 3, 2012 O experienta identica am avut (tot cu Bosch) in urma cu vreo 4-5 anisori. Sint sigur ca am povestit despre asta pe topicul dedicat. M-am ferit o buna bucata de vreme de Bosch insa acum tot asa ceva folosesc. Nu sint sigur ca a fost (in cazul meu, dar nici in cazul tau) vorba de facaturi, mai degraba de o calitate slaba. Suspectez fabrica din Turcia ca nefiind tocmai o referinta in materie de calitate ... Share this post Link to post
andreib Posted September 3, 2012 (edited) Pe ele scrie Germany... Oricum ar fi eu bosch nu mai folosesc de acum la nici o masina. Edited September 3, 2012 by andreib Share this post Link to post
Dj_Dark Posted September 4, 2012 Eu personal am folosit numai ngk la toate masinile (inclusiv ale prietenilor) si nu am avut probleme. Nu stiu de ce va incapatanati la bosch, mai ales ca s-au mai auzit de probleme, unde e madkat sa tipe cat il tin rarunchii de cat de proaste sunt . Share this post Link to post
korydon Posted September 4, 2012 Cele GM pentru Matiz sunt tot Bosch ( super 4, parca) dar nepotrivite pentru motorul asta ( testate de mine ). NGK-urile sunt foarte bune, insa vad ca si Champioanele pe care le am acum isi fac treaba destul de bine. Share this post Link to post
madkat Posted September 4, 2012 (edited) Hop si Madkat. mi-e lene sa povestesc iar experientele neplacute cu Bosch. Dar chiar "mechanical failure" nu am vazut... Probabil mai prost decat Bosch poate fi doar Bosch contrafacut. Renourile merg foarte bine cu Eyquem si Champion. Mai bine decat cu NGK. Ca sa nu mai zic - a gasi NGK originale e destul de greu. De niste ani buni, eu, cel putin nu am mai gasit De-asta am preferat, ultima oara, sa pun la Cielo bujii Champion. Si "paradoxal" mergea mai bine decat cu ngk made in japan )"> GM intr-o perioada tot cu Champion venea. Pe Cielo am avut originale marca asta, si la fel si la doua matizuri am gasit tot asa. Edited September 4, 2012 by madkat Share this post Link to post
Geo_ZGA Posted September 4, 2012 Si al meu Cielo a venit tot cu Champion din fabrica, mergea ok. Pe la 15.000 km am pus NGK Iridium "made in Japan" si a fost o mica schimbare in bine, adica motorul merge mai rotund, urca ceva mai usor in ture si porneste mai rapid. Eu am gasit NGK-uri la "un particular", ultimul set l-am luat prin martie si m-a costat 170 lei. Vechiul set m-a tinut cam 4 ani jumate, mergeau inca bine dar electrodul era foarte mancat. Share this post Link to post
madkat Posted September 4, 2012 primele champioane de pe cielo m-au tinut 40k km. Si le-am schimbat din bun-simt. Share this post Link to post
Geo_ZGA Posted September 4, 2012 Eu le-am dat jos pt ca aveam "o pasarica" pe creier si am vrut ceva mai bun, nu ca nu ar fi fost bune. Inca le am acasa, de rezerva, si se prezinta foarte bine. NGK-urile m-au tinut cam 70.000 km. Share this post Link to post
ches Posted September 4, 2012 In cazul in care va intrebati pe unde sunt facute Bosch-urile "made in germany" http://curezone.com/forums/am.asp?i=1063782 Eu la Nubira am mers pe NGK si Brisk. Mai bine scrie "made in czech republic" si sunt de acolo decat sa scrie made in germany si sa fie facute intr-o fabrica ca cea de mai sus. Fac pariu ca fabrica si de-ae cu 4 terminale Share this post Link to post
nluncasu Posted September 4, 2012 Cehia,Cehia,dar,in cazul Brisk,e vorba de o fabrica de mare traditie,anume PAL.Cei mai in varsta,erau fericiti cand puteau pune bujii PAL la masina. Share this post Link to post
Dj_Dark Posted September 4, 2012 Inca mai am setul cu 4 electrozi bosch pe uneva pe casa aruncat, bujii tinute maxim cateva sute de km si date jos din cauza ca mergea prea bine motorul. Share this post Link to post
andreib Posted September 4, 2012 Am trimis mail la Bosch Europe si maine imi trimit firma de curierat sa preia minunea de bujie sa o analizeze. Va tin la curent. Bujia se comporta cam ca aceasta (in plus mai are si electrodul de + rupt pe undeva prin interior): Share this post Link to post