Jump to content
Sign in to follow this  
calinjack

Importanta Anvelopelor La Franare

Recommended Posts

daca la franare,frana se produce prin actionarea sabotilor asupra discului de frana, care incetineste astfel actiunea motrica,atunci ce efect are anvelopa in aceasta situatie in afara faptului ca o anvelopa cu aderenta buna merge sanie si opreste mai repede ca una proasta sau uzata?

Share this post


Link to post

Asa cum pneul transmite accelerarea, identic transmite si decelerarea. Chiar si in cazul blocarii rotii, tot pneul incetineste vehiculul prin frecarea cu solul. Cu toate ca pneurile sunt dispretuite de catre majoritatea utilizatorilor, ele reprezinta cea mai importanta componenta a vehiculului, mai importanta decat motorul, mp3-ul si subwooffer-ul. Datorita pneurilor inaintezi, pastrezi directia si sensul dorit, dar mai ales opresti inainte de un obstacol, daca poti.

Share this post


Link to post

realizez ca la blocarea rotilor pneul e cel care are contact cu asfaltul si preia momentul,forta...,dar la franare ,discul de frana si sabotii preiau forta de franare .ex:masina merge liber scoasa din viteza.pneul si forta aerodinamica si masa masinii si forta gravitationala invinge puterea de inaintare.in momentul franarii sabotii actioneaza asupra discurilor.deci cineva in plus faca de celelalalte forte.deci o forta decisiva se impune.nu inteleg rolul pneului,decat daca roata se blocheaza.caci daca pneul e vital la fanare atunci si la deplasarea masinii scoasa din viteza pe o panta ,pneul ar trebui sa incetineasca masina.

@hitman.nu mai posta linkuri englezesti ca aici vorovim in romana.

Edited by calinjack

Share this post


Link to post
dar la franare ,discul de frana si sabotii preiau forta de franare .ex:masina merge liber scoasa din viteza.pneul si forta aerodinamica si masa masinii si forta gravitationala invinge puterea de inaintare.in momentul franarii sabotii actioneaza asupra discurilor.deci cineva in plus faca de celelalalte forte.deci o forta decisiva se impune.nu inteleg rolul pneului...

Franeaza una data cu masina in aer si atunci vei intelege rolul pneului !

Share this post


Link to post

:masina merge liber scoasa din viteza.

 

Ia baga matale a 2a la 50km/h, ridica ambreiaju si calca frana > :)

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

@hitman.nu mai posta linkuri englezesti ca aici vorovim in romana.

 

Uite pentru tine, poate iti este mai usor asa. Click

Share this post


Link to post

Parerea mea este ca la o masina anvelopele sunt cea mai importanta componenta alaturi de frane si directie.

Tolin a explicat foarte bine importanta anvelopelor in primul sau post de pe acest topic.

Personal ma pot zgarci la orice altceva, dar nu la anvelope.

Pot sa bag un ulei mai ieftin in motor, pot sa pun niste filtre OEM, dar nu ma joc cu elementele ce tin de siguranta mea si a pasagerilor.

 

Poti sa ai mama franelor si sa fii cel mai al dracu sofer, daca anvelopele sunt varza ai pus-o. :)

 

P.S. Mai tineti minte anvelopele Montana de pe dacie? =))

Share this post


Link to post

Se face ordine si in domeniul acesta, in sfarsit:

 

"De la 1 noiembrie 2012 anvelopele care vor fi la vânzare vor trebui să fie etichetate, pe clase energetice, de la "A" la "G", la fel ca şi la aparatele electrocasnice.

 

Prevederea este cuprinsă în Regulamentul (CE) nr. 1222/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 25 noiembrie 2009 privind etichetarea anvelopelor în ceea ce priveşte eficienţa consumului de combustibil şi alţi parametri esenţiali."

 

Sursa: http://www.gandul.in...snicele-8952281

 

 

Sa vedem cine isi mai cumpara pneuri cotate cu D pana la G ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Experienta de pana acum spune ca o anvelopa cu cat e mai eco cu atat e mai putin aderenta... nu stiu cat de mult m-ar influenta afisarea clasei energetice in alegerea pneului, sau in ce sens.

Si dupa mine pneul are o importanta vitala asupra comportamentului si sigurantei unei masini... nu chiar pe locul 1, ci pe 2, dupa sofer.

 

@catalinjack

Placuta (leagata solidar de masina) franeaza discul, discul franeaza butucul, butucul franeaza janta, janta franeaza pneul... si pneul se freaca pe asfalt chiar si daca se invarte sau patineaza.

De la disc pana la pneu, putem considera ca sunt legate solidar. Pe intregul lant doua elemente care mai raman desolidarizate si care transmit forte prin frecare, placuta-disc si pneu-asfalt. Ansamblul placuta-disc e supradimensionat, poate genera forte mai mari decat poate duce cealalta veriga - pneu-asfalt.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Another ECO bullshit.

Exact cum zice si @mr - cele cu eco in denumire sunt cele mai slabe ca si performante...

 

Si intre a fi eco (ma repet, stiu) si a fi in siguranta pe sosea, ce alegeti voi? Eu unul stiu ce aleg.

Share this post


Link to post

Sa vedem cine isi mai cumpara pneuri cotate cu D pana la G ?

 

 

Si bineinteles ca firmele mari se vor zbate sa obtina a+ chiar daca anvelopele costa dublu/triplu fata de unele "no name" dar ok.

Share this post


Link to post

Se face ordine si in domeniul acesta, in sfarsit:

 

"De la 1 noiembrie 2012 anvelopele care vor fi la vânzare vor trebui să fie etichetate, pe clase energetice, de la "A" la "G", la fel ca şi la aparatele electrocasnice.

 

Prevederea este cuprinsă în Regulamentul (CE) nr. 1222/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 25 noiembrie 2009 privind etichetarea anvelopelor în ceea ce priveşte eficienţa consumului de combustibil şi alţi parametri esenţiali."

 

Sursa: http://www.gandul.in...snicele-8952281

 

 

Sa vedem cine isi mai cumpara pneuri cotate cu D pana la G ?

 

Numai ca reglementarea nu este obligatorie.

Share this post


Link to post

Experienta de pana acum spune ca o anvelopa cu cat e mai eco cu atat e mai putin aderenta...

 

Va prezint doua probleme:

 

1. coeficientul de aderenta vs timp

Toata lumea cunoaste anvelopele Continental Eco Contact de pe Matiz. Eu am anvelope fabricate in 2004 si am circulat cu ele peste 42000 km. Inca nu au ajuns la semnul de uzura si cred ca mai tin minim 5000km.

In ultimul an, desi nu mi-am schimbat stilul de conducere, am observat urmatoarele:

- la demaraj apare mai usor scartaitul de roti;

- la frana apare derapajul.

Fenomenele sunt mai vizibile pe asfalt umed, astfel ca trebuie sa fiu din ce in ce mai atent.

 

Deci, odata ce cauciucul a imbatrinit, el devine mai casant si scade coeficientul de aderenta (frecare).

Cam acelasi lucru se intampla si la rolele de cauciuc care trag foile de hartie de la imprimanta, rola presoare de la casetofon, care daca au imbatrinit nu mai trag bine hartia sau banda si "agata".

 

O anvelopa Eco, ca sa tina un numar de km mai mare e facuta din cauciuc mai dur, deci are aderenta mai mica.

 

2. coeficientul de aderenta vs uzura

La cursele de Formula 1, dupa cateva ture de circuit se schimba anvelopele. Presupunem un cauciuc pentru asfalt uscat, deci fara striatii (santuri). Cred ca la suprafata cauciucul este mai moale si are coeficientul de aderenta mai mare. Pe masura ce se uzeaza, cauciucul este mai tare si scade coeficientul de aderenta.

Share this post


Link to post

La punctul 2 e discutabila chestia. Un pneu uzat (uzat, nu batran) poate fi mai aderent decat unul nou. Pe masura ce se duce profilul si se apropie de "slick" aderenta pe uscat creste chiar si la pneurile de strada, cu conditia sa nu fie imbatranite sau sa fi fost torturate (de ex incinse peste limita la care apar schimbari ireversibile).

Pe de alta parte pe ud nu se mai aplica, e probabil exact invers.

Share this post


Link to post

Conform Autobild un pneu expira dupa 8 ani, deci vrei nu vrei trebuie sa il arunci daca nu vrei sa ai surprize deoarece cauciucul este imbatranit (o teorie asemanatoare se aplica si pentru curele de accesorii/ distributie). La cauciucuri practica spune ca e recomandat sa le schimbi la 5 ani. Am rulat si cu cauciucuri de iarna mai batrane de 5 ani pe Nubira si Aveo, dar pe spate. Aveau carne minim 5mm. Nu m-am simtit niciodata nesiguranta, e drept ca nu am mers mai tare de 130km/h cu ele (pe asfalt uscat).

 

Apropo de Montana, dupa 5 ani scartaiau in draci si masina subvira groaznic. :D

 

Cum spuneau si colegii anvelopa este foarte importanta la franare, dar si la directie si aderenta la plecarea de pe loc. In functie de cum si pe unde circula fiecare si bineinteles de buget fiecare ar trebui sa isi aleaga anvelopa. Spre exp la sora-mea pe Lacetti am pus niste resapate de iarna pt ca ea merge iarna 99% din timp in oras si in afara rar depaseste 100km/h. In nici un caz nu merita sa ii iau ultimul racnet de Continental sau Nokian. Singurul lucru care m-a suparat la resapate este zgomotul mare la rulare. Pe de alta parte, la Epica am ales anvelope Nokian stiind ca este o masina mare si ca voi merge mai mult in afara localitatii, la viteze mari.

 

Numai bine!

Share this post


Link to post

E mult si 5 ani, pararea mea ca 3 ani maxim 4 e buna o anvelopa, asa din ce am vazut pe anvelopele ce le-am rulat eu sau apropiati de ai mei.

Proaste continentalurile de iarna, la fel ca good year, iar nokian cam fabrica prin rusia, si ceva nu-mi place la treaba asta, nici prin teste nu au rupt de altfel.

Dintre anvelopele de iarna cu care am fost, mie mi-au placut doua marci: vredestein (fara drept de apel rules, toamna asta am luat un set de snowtrack 3 si unul de wintrack xtreme si am fost mai mult decat incantat) si dunlop.

 

 

daca la franare,frana se produce prin actionarea sabotilor asupra discului de frana, care incetineste astfel actiunea motrica,atunci ce efect are anvelopa in aceasta situatie in afara faptului ca o anvelopa cu aderenta buna merge sanie si opreste mai repede ca una proasta sau uzata?

Oare nimeni nu a sesizat cvasi-lipsa de logica a omului asta care a deschis topicul? :)

Share this post


Link to post

Nu stiu pe ce criteriu a fost facut acest top. Cand eu am luat, in 2008, UG7 R15, a fost pentru ca asta am gasit cand mi-a crapat buza.

Insa in 2009 deja am ales dupa ADAC:

 

Top 10 anvelope de iarna 2009

175/65/14

1. Vredestein Snowtrac 3

2. Continental WinterContact TS800

3. Goodyear UltraGrip 7+

4. Dunlop SP Winter Response

5. Michelin Alpin A3

6. Fulda Kristall Montero 2

7. Bridgestone Blizzak LM20

8. Pirelli Winter 190 Snowcontrol

9. Semperit Master-Grip

10. Hankook Icebear W440

 

185/60/14

1. Bridgestone Blizzak LM 20

2. Michelin Alpin A3

3. Continental WinterContact TS 800

4. Pirelli W190 Snowcontrol

5. Fulda Kristall Montero 2

6. Goodyear Vector 5+

7. Goodyear Ultra Grip 7

8. Vredestein Snowtrack 2

9. Uniroyal MS plus 5

10. Hankook Centum H720

 

195/65/15

1. Goodyear UltraGrip 7+

2. Continental WinterContact TS830

3. Pirelli Winter 190 Snowcontrol

4. Dunlop SP Winter Sport 3D

5. Michelin Alpin A3

6. Goodyear Vector 4 Season

7. Sava Eskimo S3

8. Vredestein Snowtrac 3

9. Uniroyal MS plus 66

10. Nokian WR G2

 

Top 10 anvelope de iarna second hand

Puteti compara rezultatele ADAC cu rezultatele oferite de Tire Rack, in urma compilarii a mii de voturi din partea utilizatorilor. Tineti insa minte ca unele dintre anvelopele din topul de mai jos nu se mai fabrica sau sunt deja inlocuite de modele mai noi, de aceea le veti putea gasi mai degraba in magazinele second-hand.

1. Dunlop SP Winter Sport 3D

2. Dunlop SP Winter Sport M3

3. Bridgestone Blizzak LM-25

4. Michelin Pilot Alpin PA2

5. Continental ContiWinter Contact TS810

6. Pirelli Winter 240 SnowSport

7. Bridgestone Blizzak LM-22

8. Dunlop SP Winter Sport M3 DSST

9. Pirelli Winter 210 SnowSport

10. Sava Eskimo S3

Referinte:

Tirerack.com, ADAC.de

 

surse:

http://www.drive-tes...-si-second.html#

http://www.pneumatik...op10-iarna.html

 

Revin, tot de la ADAC, cu topul pe 2011

 

top anvelope iarna 2011-2012 ADAC

 

 

Dupa cum ne-au invatat cei de la ADAC Germania si pentru iarna anului 2011-2012 au realizat un top anvelope iarna, astfel cele mai bune si cotate anvelope de iarna sunt dupa cum urmeaza:

prima dimensiune de anvelope testata este 175/65 R 14

locul 1 anvelope de iarna, este ocupat de Continental ContiWinterContact TS800

locul 2 pentru anvelopele de iarna revine producatorului Michelin cu pneul de iarna Alpin A4

locul 3 este ocupat de Dunlop SP Winter Response

locul 4 Goodyear UltraGrip 8

locul 5 Semperit Master-Grip

locul 6 Esa-Tecar Super Grip 7

locul 7 Vredestein Snowtrac 3

locul 8 Uniroyal MS plus 6

locul 9 Maloya Davos

locul 10 Firestone Winterhawk 2 Evo

locul 11 Sava eskimo S3+

locul 12 Pirelli Winter 190 Snowcontrol Serie 3

locul 13 Ceat Formula Winter

locul 14 Falken Eurowinter HS439

 

A doua dimensiune testata este 195/65 R15 T, aici lucrurile se schimba putin dar nu foarte mult.

locul 1 pentru dimensiunea R15 anvelopa de iarna este ocupat de acelasi producator cu pneul de iarna Continental ContiWinter TS830

locul 2 este ocupat de catre Goodyear UltraGrip 8

locul 3 revine lui Semperit Speed-Grip 2

locul 4 Dunlop SP Winter Sport 4D

locul 5 Michelin Alpin A4

locul 6 Pirelli Winter 190 Snowcontrol Serie 3

locul 7 Nokian WR D3

locul 8 Vredestein Snowtrac 3

locul 9 Fulda Kristall Montero 3

locul 10 Barum Polaris 3

locul 11 Kleber Krisalp HP2

locul 12 Kumho I´ZEN KW23

locul 13 Bridgestone Blizzak LM-32

locul 14 GT Radial Champiro WinterPro

locul 15 Falken Eurowinter HS439

locul 16 Trayal Arctica

 

surse:

http://www.pneumatik...-2012-adac.html

http://www.stildevia...arna-2011-2012/

 

Am citit si eu primul post, credeam ca nu vad bine... si eu chiar nu ma pricep la astea...

Edited by Coni

Share this post


Link to post

... nokian cam fabrica prin rusia, si ceva nu-mi place la treaba asta, nici prin teste nu au rupt de altfel.

Dintre anvelopele de iarna cu care am fost, mie mi-au placut doua marci: vredestein (fara drept de apel rules, toamna asta am luat un set de snowtrack 3 si unul de wintrack xtreme si am fost mai mult decat incantat) si dunlop.

 

Cam asta am remarcat si eu... Pe SantaFe am avut Vredestein 4 Extreme si-am fost rege. Pe Volvo am Nokian WR G2 (rusesti). Nu m-au facut de ras, dar parca tot mai sigur ma simteam cu alelalte. Nefiind folosite pe aceeasi masina, nu indraznesc sa dau un verdict categoric, dar cand va fi sa-mi aleg urmatoarele cauciucuri de iarna, primul ochi la Vredestein il voi baga.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...