Jump to content
Sign in to follow this  
abarth_mcm

Fiat 1800B

Recommended Posts

Fiind un topic despre masini in general (nu numai daewoo), am zis ca pot prezenta si cealalta masina a mea, una mai speciala fata de banalul cielo:

Fiat 1800B

 

Cateva caracterictici:

an:1967

motor: 1797cmc, 6 pistoane in linie

putere: 97 C.P., carburator dublu-corp WEBBER sau SOLEX (au fost ambele variante), consum : 9% in afara orasului, 15% urban

rulaj: 235.000km

motor o singura data reparat, atunci cand avea 200.000km

masina s-a importat oficial la noi in tara in 1967, comercializata prin IDMS de catre FIAT.

 

Alte caracteristici:

-servo frana, discuri fata-spate. Frane foarte eficiente pt o masina din anii '60, incomparabila la acest capitol cu alte masini care erau atunci pe piata. Din 1967 pana in prezent nu s-a umblat deloc la frane...foarte fiablila la acest capitol.Doar au fost schimbate de 2-3 ori placutele.In rest nimic. Are in instalatie pana si lichidul original (eventual s-a mai completat cand s-au schimbat placutele), pe care il voi schimba ca na..are peste 40 de ani...

-tractiune spate

-ambreiaj hidraulic.

-schimbator la volan

-6 locuri, cu bancheta fata, tapiseria din vinilin + covorase din plus - asa a iesit din fabrica masina, nu e nimic improvizat.

-radio pe lampi cu automata a posturilor.

-nu are arcuri pe fata. Are doar amortizoare si bari de torsiune. Inaltimea masinii pe fata e reglabila din barile de torsiune !

-total exemplare fabricate: 150.000 buc, intre 1959 si 1968, toate facute in Italia cu piese 100% Ricambi Originali. Spaniolii au facut si ei o versiune de Fiat 1800, dar cu un motor mai mic de numai 1500cmc. (SEAT 1500L)

 

In acest moment masina se afla in plin proces de reconditionare. Masina era in stare f buna, insa dupa mine era necesar o reconditionare pt ca vopseaua nu arata bine...(cu exceptia motorului unde nu e nevoie sa se umble)

In acest moment, masina este dezechipata, preparata pt vopsit.

 

Va prezint cateva poze cu masina, poze de acum un an, dinainte sa incep restaurarea. Sper sa iasa mult mai bine decat arata inainte.

Pe masina, aproape toate ornamentele le voi pune NOI ! Pana una alta, poze mai vechi:

p1020570s.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

p1020567b.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

p1020595w.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Foarte tare! Si in poze arata deja destul de bine.

De ce il vopsesti? Are vopsea sarita pe undeva? Are rugina?

Cum de a fost pastrat pana acum? Care-i "povestea" lui?

Share this post


Link to post

Ms.

Da, vopseaua era matuita in unele locuri si se umflase in zona parbrizului fata. Plus ca in unele locuri mai fusese retusata si se cunostea..

Rugina a avut doar in zona parbrizului...l-am dat jos..sudat in puncte de un meserias zona afectata si as iesit foarte bine. In rest nu a avut rugina, lucru care m-a impresionat.

Nu doar il vopsesc..antifonat podeaua..pe dedesubt spalat si antifonat...etc..la motor sapalt si vopsit..Toata tinichigeria e facuta, trebuie doar sa o vopsesc. Intre timp, am investit banii in piese noi.

 

Masina a stat din 1967 pana in prezent cam 99% din timp doar in garaj.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Superba masina!

asteptam poze mai detaliate.

 

E bine ca pastrarea aceluiasi lichid de frana atata timp in instalatie nu a daunat - se poate spune ca ai avut noroc!

Share this post


Link to post

Fericitule,e superba.

Cat despre lichidul de frana 40 de ani WAW.bigeyes.gif

Share this post


Link to post

Da, pai tot ce s-a schimbat legat de lichid a fost atunci cand au fost inlocuite placutele. Deci da..e original in mare parte.

Din nefericire, ambreiajul nu a a fost atat de fiabil precum franele. Au fost schimbate vreo 2 pompe + garnituri de multe ori. Pompa e micuta si cedeaza cam repede. (pt ca motorul e masiv si greoi)

Share this post


Link to post

F faina! Asteptam cat mai multe poze si detalii in legatura cu restaurarea :thumbl:

Share this post


Link to post

Mi-am permis sa-ti pun pozele in topic, sper sa nu te superi.

Superba masina, si mie-mi pare rau dupa prima mea masina, un moskvitch 1500 din '80, de mult imi doresc sa gasesc una in stare buna sa o aranjez si sa o tin doar de loisir...

Share this post


Link to post

Nu ma supar deloc ca ati pus pozele cum trebuie

 

legat de restaurare..cam mult spus..ideea e ca totusi am facut multe chestii la masina...atat la mecanica cat si la tinichigerie.

-am inlocuit toata partea din fata: bascule..pivoti.bucse...tot..tot.

-am inlocuit distributia, demontate toate accesoriile pe la motor pt a vopsi pe acolo si pt a curata in prealabil.

-pe dedesubt masina a fost spalata, apoi antifonata si apoi vopsita in alb

-cu podeaua la fel s-a procedat.

 

@mircea - nu e niciodata prea tarziu sa cumperi o masina veche. Mosch 1500 inca poti gasi destul de usor si la preturi foarte bune. Eu zic ca un Mosh 1500 il iei cu 2000RON cu vopsea originala si evident pana in 100.000km. Nu e o masina care se cauta si are un pret mic..ideea e sa o gasesti :) Eu am mai vazut, insa nu m-au pasionat.

Singurele Mosh care imi plac sunt cele 403 din anii '60..care sunt de fapt niste Opel-uri. Mosch e de fapt Opel, dar deja incepand cu modelul 403, rusii si-au bagat nasul in totalitate si nu au mai pastrat mai nimic nemtesc in tehnologia lor...plus ca trecusera deja 20 de ani de la WW2.

Eu as recomanda ceva mai fiabil: Fiat sau Opel. Dupa mine acestea doua marci ar fi in top pt masinile clasice din anii 60 si inceputul anilor 70. (nu ma refer aici la marci mai deosebite)

Sau cauta ceva mai la indemna romanului, Renault, mai putin fiabil ca Fiat-urile sau Opel-urile, dar unde se mai potrivesc piese de dacie si sapi usor cu piesele :)

 

Sunt multe marci vechi care ma pasioneaza(opel rekord 1700,1900, vw broscuta, etc), insa raman fidel FIAT-urilor pt ca stiu cam stiu ce in ele si am orice piesa pt aceste masini.(noua sau sh)...

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

Nu, cu moskvitch-ul ar fi ceva de suflet. Stiu problemele masinilor astea, am avut una din 97 pana in 2001, insa daca e sa-mi fac o masina de suflet, un moskvitch 1500 din 78-82 mi-as face. Modelul de care vorbesc este cel cu schimbator in podea, tetiere, radio, buton de avarie, ambreiaj hidraulic, motor de 1500 cc de 85CP copiat de rusi dupa motorul de BMW de 1600 cmc, cutie in 4 trepte, frana pe disc cu 4 pistonase pe fata si tamburi pe spate... L-as face alb, cum l-am avut pe primul si nu l-as tine decat sa ma plimb cu el la sosea duminica :)

Nu prea am vazut niciunul in stare buna, principala lor problema fiind rugina in pedalier, pasaje spate si lonjeroanele spate, in zona de prindere a arcurilor pe foi.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Corect. Motorul de M 1500 e copiat dupa BMW. Eu zic ca ai sanse de gasit. Daca aflu de vreunul, iti voi spune cu siguranta. Te inteleg cand spui ca e ceva personal.

Chiar in buzau stiu unul alb, revopsit totusi, in stare buna, km cred ca sub 50.000-70.000...si 70.000 cred ca e mult.. Masina exista cu siguranta. Sa ma interesez daca se vinde cumva.

Mai stiam unul tot in buzau, km avea probabil maxim 10.000-20.000. Masina era practic noua, vopsea originala, dat tinuta afara in strada ...avea rugina doar de suprafata acolo unde vopseaua se mai matuise..unde se mai indoise tabla stand in strada...lucruri minore oricum..etc.. Nu stiu daca mai exista masina...ca nu am mai trecut in zona in care era.

 

Au fost si Mosch 1500 in stare buna...dovada e cele doua pe care le stiu eu. Ambele necesitau doar o cosmetizare, avand f putini km.. Sa vad insa daca nu cumva au fost si ele rematizate pt un bon de logan... Cand o sa ma duc pe acasa o sa dau o fuga sa ma uit..sau iti dau adresele daca treci vreodata prin bz.

Important e sa ai unde sa il tii...un garaj...o curte macar...

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Daca-ai stii de cate ori am trecut pe la Remat prin poarta cand erau cozile uitandu-ma dupa vreunul bun. Din pacate daca stau afara ruginesc rau, chiar daca nu pare, crede-ma, cel pe care l-am avut era fabricat in 80, eu l-am luat in 97 si statea din 94 si am schimbat pedalier, pasaje spate, parti din aripile fata etc. Iar cand ai pus sudura pe ele, greu le mai tii in frau. Am garaj unde sa-l tin, mi-l doresc doar aranjat frumos si scos o data pe saptamana pe vreme frumoasa la plimbare.

Share this post


Link to post

Inca cateva poze. Nu stiu de ce, nu am putut sa le pun direct aici:

p1020566f.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

p1020565t.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

p1020585d.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

p1020588j.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

p1020587j.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

p1020597y.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

 

Nu, nu sunt membru. Voi intentiona sa obtin certificat istoric dupa ce termin masina de facut. Masina va fi doar de plimbari ..gen duminica.

 

O sa ma interesez de cele doua Moshvich-uri din BZ, sa vad daca mai exista vreunul din ele.

iti dau dreptate: o data ce ai pus aparatul de sudura pe o masina, e nasol..

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Da click pe "Embed this image" pe ImageShack si copiaza de acolo linkul pentru forum pe care il inserezi in post. Sau faci pozele mai mici si le inserezi direct.

Share this post


Link to post

Foarte faina masina, bordul este grozav :) cum te descurci cu gasitul pieselor ? se mai fabrica sau le faci pe comanda ?

Share this post


Link to post

Vreau sa va spun ca,intre 1975 si 1978,am fost proprietarul unui Fiat 1500L(fabricat in Germania de o filiala Fiat),care era un Fiat 1500(in 4 cilindri,72 CP)cu caroserie de Fiat 1800.A fost o masina serioasa,de care am fost foarte multumit.Culmea este ca era tot alba.Ma bucur sa aflu,ca mai exista astfel de masini in functiune.

Edited by nluncasu

Share this post


Link to post

Vreau sa va spun ca,intre 1975 si 1978,am fost proprietarul unui Fiat 1500L(fabricat in Germania de o filiala Fiat),care era un Fiat 1500(in 4 cilindri,72 CP)cu caroserie de Fiat 1800.A fost o masina serioasa,de care am fost foarte multumit.Culmea este ca era tot alba.Ma bucur sa aflu,ca mai exista astfel de masini in functiune.

 

Ma bucur ca uite mai intalnesc chiar si fosti propietari de Fiat.

Intr-adevar...Fiat-ul 1500 s-a facut si prin alte tari...si prin germania ansamblat...si prin Spania a fost facut sub numele de Seat...au existat si Steyr Fiat 1500..

In Romania nu s-au importat oficial, mai toate fiind aduse din Germania in anii'70.

Fiat-ul 1500 a fost considerat o varianta mai ieftina decat 1800, un low cost al Fiat-ului 1800, o masina cu un consum mai mic, dar a avut succes mai mare, fiind fabricat in mai multe exemplare..unele fiind chiar si taxiuri.

 

Mai aveti cumva piese de Fiat? ramase prin debara de 30 de ani? :)

Share this post


Link to post

La vremea respectiva,aveam destule,dar le-am dat odata cu masina,pe care am vandut-o in vara lui 1978,pentru ca urma sa plec cu serviciul in Finlanda.Doar ce-i pusesem carburator Solex nou,cu treapta a doua comandata vacuumatic,in locul celui original care era un Weber cu treapta a doua comandata mecanic.Mergea perfect si consuma putin.A fost prima mea masina si mi-aduc aminte cu drag de ea.Ulterior,la intoarcere,am luat in 1980 o Skoda 120L,cu care am facut,in 10 ani,pana in 1990,500.000 km.Si asta,a fost foarte buna,mai ales c-am luat-o noua,dar Fiatul era foarte confortabil,spatios si stabil in mers.Nu m-am asteptat sa mai am ocazia de a vorbi despre treaba asta.

Edited by nluncasu

Share this post


Link to post

Uite ca mai pioti intalni oameni pasionati.

 

Si eu am tot carburator Solex acum, luat de pe un Fiat 1500C. Carburatorul a fost aproape nou, tot cu comanda vacumatica. Din nefericire nu am putut pastra comanda vacumatica si am pus comanda mecanica pt treapta a doua. Imi pare rau ca am facut asta, dar alta solutie nu aveam: la 1800 nu aveam loc sa pun acel carburator...la 1500 e loc mai mult..la 1800 e spatiul stramt si fix acel avans nu incapea. Merge foarte bine cu acest carburaor si pot zice ca i-am nimerit treapta a doua cand s-o deschida mecanic.

Totusi, carburatorul Solex pt Fiat 1500 mi se pare cam mic fata de cel original de Fiat 1800. Cu Webber-ul pentru 1800 si 2300 era mult mai nervoasa masina. Dar e ok si asa, consumul e mic, masina merge f asa, asa ca sunt multumit.

 

Intr-adevar, fata de ce masini existau la vremea respectiva, caroseria de pe Fiat-ul 1800 (indiferent de motorizare: 1500, 1800, 2100 sau 2300cmc), ofera o stabilitate la drum, o siguranta (ca doar mergi cu un tanc) si totodata un confort foarte mare.

Cielo nici nu se compara de ex cu confortul avut la Fiat-ul 1800. E diferenta mare. Ce e de remarcat la Fiat-urile 1800 este ca pica ff greu bucsile, pivotii, etc...au am vazut masini cu 300-400 de mii de km la care nu se schimbase niciun pivot macar.

Totusi, masina desi e masiva, e usurica, Fiat-ul 1800 pleaca f repede de pe loc gratie motorului mare (1800cmc - 6 pistoane). In viata de zi de zi e greu de mers oricum cu asemena automobil, volanul se misca greu (nu are servo, desi au fost unele care au avut), iar nici raza maxima de viraj nu e la fel de mare ca la masinile moderne.

 

Cu alte cuvinte e o masina de mers sambata si duminica, sau de plecat in un concediu al drum intins pe distante mari.

de folosi zi de zi e cam exclus, e totusi o masina veche, cu consum mare urban, si e pacat de ea sa o uzez in trafic aglomerat

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Niciunul dintre dezavantajele mentionate nu exista acum 35 de ani,cand aveam peste 5000 lei salariu,iar benzina costa 2,5 lei,parca.Cat am avut-o consuma sub 7 afara si 8 in oras,la Constanta,unde era circulatia destul de aerisita.Nici eu nu tin minte sa fi avut probleme de directie sau suspensie.Am avut inclinatie spre masini mari.Astfel,intre 1992 si 2010 am avut un Ford Granada diesel,cu 5 viteze,care a fost o adevarata masina,cu care am circulat mult, si in Europa.As mai fi avut-o si acum,dar,idiotii astia au marit impozitele foarte mult si am dus-o la Remat,in stare tehnica perfecta,vara trecuta.La asta a contribuit din plin si nevasta care a sustinut sus si tare ca nu mai am varsta necesara pentru a intretine o astfel de masina.Ce stiu,ele?Mi-au dat lacrimile,pe drumul spre Remat.Acum,am un Chevrolet Aveo,in care simt toate denivelarile drumului.

Share this post


Link to post

Din pacate, cam asa merg lucrurile acum.

 

Si e cam necesar sa ai si un plastic in fata blocului. Nu e vorba sa fii in ton cu lumea, e vorba ca e encesar sa ai o masina cat de cat mai moderna. O masina veche..e o masina veche...e depasita si trebuie sa reunoastem asta.. Totusi, comfortul de la 1800 sau si de la Granada de care ai mentionat e greu sa fie egalat de un plastic low cost...

 

 

Pacat ca e f greu acum ca un om de rand s aaiba o masina peste 2000cmc...din cauza impozitului aberant ...la care se mai adauga si asigurarea mare daca vrei sa si mergi cu masina...de aceea ai si dat la Remat Ford-ul din nefericire.. De aceea ma bucur ca fiat-ul are doar 1800cmc, ca altfel...f greu sa mi-l fi putut perimite.

Share this post


Link to post

Pai stai nitel, la productie 1967 nu poti s-o inscrii in Retromobil ? stiu ca au statut special la impozit.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...