Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

Comparatie Golf V 2.0 FSI vs 2.0 TDI. 150CP vs 140 CP. Consum mediu 8.0 vs 5.7 l/100km. Diesel-ul mai scump cu 1,500 EURO la aceleasi dotari.

1. Dizalul e fix lafel de daga daga ca un 1.9 tdi de 90cp din anii 90

2. Condus dizalul de 140cp, am consumat 5.7% la mersul mortului. Consumurile nu sunt chiar reale, probabil la ambele.

3. Baga un calcul, pe rationamentul lui Mircea/al meu si demonstreaza in cat timp se amortizeaza cei 1500eur

 

Recunoasteti ca va place daga daga, a inceput sa va placa rontaitul ca afacere nu mai e :P .

 

Andrei, ia compara tu BMW x5 benzinar de 2500 cmc cu BMW x5 diesel de 3000 cmc, si vezi care este mai avantajat in cazul achizitiei? Hint: au acelasi pret de achizitie!

I believe i would rather die decat sa-mi iau X5 :) ) .

Deci recunoaste: calculele facute sunt corecte si nu mai e o afacere in momentul de fata :P .

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Ma bucur ca producatorii au inceput sa puna turbo pe motoare mai mici. Vag cu 1.4 TSI, ford cu 1.6T, Fiat la fel cu motare turbo pe benzina. Deci avantajul diesel se reduce incet spre 0.

Share this post


Link to post

Oare o fi bine sa ma bag in discutia asta?

Opinia mea este bazata pe analiza urmatorilor parametrii: confort, placere de conducere, rezistenta, performante, preturi, valoare revanzare intre Skoda Octavia 2 1,9TDI si 1,6FSI. La acel moment nu era disponibil 1,4 TSI, nu este disponibil nici acuma.

Putere: aproximativ aceeasi 102/105 CP

Performante: aproximativ aceeasi acceleratie si viteza maxima

preturi: 1000 EUR in plus pt diesel

valoare revanzare: 1000 EUR in plus pt diesel la acelasi rulaj

placere de a conduce: dieselul este mai placut datorita cuplului mai mare la turatii joase, urca mai bine la deal.

Consum: mediu afara benzina consuma 1,5l in plus fata de diesel, in oras cam tot 1,5-2l in plus

Probleme diesel: revizii scumpe, zgomot mai mare, se incalzeste mai greu.

Concluzia: la bani daca tragi linie iesi aproximativ la fel, deci poti sa-ti iei ce-ti place mai tare. Mie mi-a placut dieselul.

Daca ar fi fost disponibil 1,4 tsi la un test si mergea cam ca TDI sunt convins ca il luam.

Oare cum ar merge 1.4 tsi cu GPL????

Edited by dizzzy

Share this post


Link to post
... dieselul este mai placut datorita cuplului mai mare la turatii joase, urca mai bine la deal ...

Dieselul este placut pentru cei care nu vor sa schimbe treapta la deal si se tarasc cu 1500 rpm facand coada in urma lor. Cu orice benzinar ai cuplu suficient sa urci orice panta fara sa blochezi pe altii.

Share this post


Link to post

Tolin, te asigur ca in urma mea nu sta nimeni, adica nu ma tarasc, fie ca merg cu Loganul benzinar de 90CP (hmm, 86 de fapt) fie cu Skodilacul TDI de 105CP. Nici nu urc cu 1500rpm cu vreuna din ele. Dieselul este placut pe o masina grea, se completeaza bine cu cutia mai lunga.

Aveti totusi idee daca turbo si gpl sunt compatibile?

Edited by dizzzy

Share this post


Link to post

A pune GPL pe turbo e acelasi lucru cu a introduce comunismul in Elvetia.

Se poate, dar e pacat.

Share this post


Link to post

Adica e pacat... sa pui- dar pentru cei care vor sa faca economie- ce i-ar impiedica?

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post
A pune GPL pe turbo e acelasi lucru cu a introduce comunismul in Elvetia.

Se poate, dar e pacat.

A se vedea topicul Caterinca cu ditamai Porsche Cayenne cu GPL. De risul curcilor =))

Share this post


Link to post

Asa oftica-te ca Porsche-ul ala e ecologic :P

Share this post


Link to post
Daca ar fi fost disponibil 1,4 tsi la un test si mergea cam ca TDI sunt convins ca il luam.

Oare cum ar merge 1.4 tsi cu GPL????

După părerea mea (le-am condus pe ambele) merge infinit mai bine. Comparativ cu orice diesel.

Totuşi e păcat de minunea aia de motor, să îl treci pe GePeLeu. Combinaţie bună ar fi cu un DSG :D

Adica e pacat... sa pui- dar pentru cei care vor sa faca economie- ce i-ar impiedica?

Pfff, mai ales în condiţiile actuale, despre ce economie este vorba? Parcă eşti "pe economie" după ce amortizezi investiţia, iar asta se face al dracu' de greu în condiţiile unui rulaj normal. Şi dacă faci atât de mulţi km încât să renteze, cea mai simplă treabă e să cumperi diesel, de la început :)

Share this post


Link to post

In cazul meu nu e rentabil- 18k km/an. Nici gpl nici diesel. Dar a fost o vreme cand era rentabil GPL-ul- dar atunci era cam la jumate din pretul benzinei. Acum mai are o sfortare si-l ajunge. Si asta in conditiile in care barilul s-a ieftinit mult. Nu e treaba mea- singura grija la gaz o am cand se termina butelia la aragaz si nu am rezerva plina.

Share this post


Link to post

La nr. ăsta de km/an, nu e. Eu spuneam că, în cazul în care faci suficient de mulţi km/an, încât să renteze montarea unei instalaţii GPL, parcă cea mai comodă variantă e să cumperi direct diesel, care la fel, la nr. ăla de km e avantajos.

Acum vreo 3 ani, cumpăram gpl cu 1.17 sau 1.23. Eh, ce vremuri...

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Iar motorina era la juma' de pret fata de benzina...

Share this post


Link to post
Adica e pacat... sa pui- dar pentru cei care vor sa faca economie- ce i-ar impiedica?

Aia care vor sa faca economie isi cumpara Tico, nu Cayenne, da-o in aia masii. > :)

Share this post


Link to post

@Lucian, păi când eram eu mic, atunci chiar că se numea afacere. Era aproape moca, motorina de la pompă. Cea cumpărată "din alte surse" nu mai vorbesc...

Share this post


Link to post

Naşul sora-mii lua motorina de la locomotivele ce opreau la statia de langa casa lui. Acum are golf 4 nu cred ca mai are tupeu sa bage motoren de tren. La jetta veche mergea.

Share this post


Link to post

Eh, ăsta poate fi considerat un + în favoarea dieselui. În cei ~12k km de când am maşina de f. multe ori am făcut plinul din alte părţi decât din benzinărie. Până acum n-au picat nici injectoare, nici pompe, aşa cum "ar fi trebuit" (conform unora, că doar e Reno). Nu am luat diesel pentru că îmi place, ci pentru că asta am găsit şi considerat a fi cea mai bună alegere, de banii pe care îi aveam. La fel, nu alimentez ieftin de zgârcit (că oricum consumă puţin) ci pt. că maşina merge la fel, fie că alimentez de la pompă fie "de altundeva", iar chestiile astea, combinate cu faptul că am ocazia, mă fac să procedez similar şi pe viitor.

Plinul ăsta (60l la mine) se traduce prin 70-100lei, depinde cât de "ţigan" sunt la negociere. Ce-i drept, pun în motorină şi aditiv (1000l trataţi cu mai puţin de 100lei), de fiecare dată.

Practic, la un motor de 1.9, 130cp, un plin făcut cu 100 lei (luând în considerare consumul mediu de 6.5%) e destul de bine.

Din cunoştinţele mele, nu prea mai găseşti motorină "proastă" pe nicăieri. Pare-mi-se cea "de jos" e E3.

Share this post


Link to post

Nu mai baga aditiv ca zapacesti injectoarele, motorina aia e buna asa cum e.

Vezi ca daca merge prea bine cu motorina de non-peco inseamna ca au bagat benzina in ea :) ) ala e alt "aditiv".

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Afirmaţia că merge la fel, pot spune că nu e subiectivă, asta întrucât de vreo câteva ori parametrii motorului au fost "monitorizaţi" pe scanner (tot ca experiment, şi pentru că am avut ocazia), unde rezultatele (excelente de altfel) au fost aceleaşi indiferent că aveam motorină de staţie (Efix) sau de ..."staţie ambulantă". Obişnuiesc să merg până se aprinde becul de la nivel motorină, în bord, apoi să fac plinul.

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Se poate baga fara probleme GPL pe motoare turbo. Unii le baga pe masini noi... Saab de ex, care nu e tocmai masina "populara".

Si NU e pacat... daca e bine facut, nu exista nici un fel de pierdere de performante fata de benzina. GPL-ul are cifra octanica mai mare, deci rezista mai bine la detonatii, deci se poate mari boost-ul turbinei si se compenseaza entalpia mai scazuta a GPL-ului...

 

 

Calculele astea nu sunt la fel in toate tarile, asa ca generalizarile sunt pacatoase. In Belgia la pompa dieselul e inca mai scump decat benzina, in Germania e invers. In Romania diferentele de taxe sunt minuscule, aici pot aparea usor diferente de cateva sute de E. La un Bravo, diferenta de taxe intre 1.4 benzina turbo si 1.9 multijet ambele la 150CP e de aproape 350E/an (taxa de drum + asigurarea). Daca faci sub 10.000km/ an, nu amortizezi NICIODATA diferenta de pret. Si sunt ai naibii de multi unii care cumpara diesel ca sa mearga cu el la servici in oras, 10km/zi, fara sa-si faca nici un calcul inainte. Cumpara ce le baga pe gat dealerul sau anturajul, sau un marketing idiot de genul 60-100km/h in treapta a IV-a sau 3.9l/100km. De fapt nici guvernantii nu-s mai inteligenti, din moment ce considera ca singurul lucru care poate fi taxat e CO2-ul... inventeaza bonusuri ecologice pentru emisia de CO2 insa la NOx sau particule nu se uita. Sunt curios daca are vre-o legatura cu lobby-ul constructorilor de masini...

Share this post


Link to post
benzina 3.13 ron deci in 15000km 3.474.3+700=4174.3

motorina 3.53 ron in 15.000km 3018.15+900=3918.15

diferenta la 15000km e 256 RON.

Deci, scuzati greseala (mai uitasem ca intervalul e de 15 nu 10 k, gresisem la calcul, am corectat!): 222.656km. Halal afacere! Daca mai consideram diferenta de pret de lista de 1300eur e 289.453 km. BETON!

Recalculam:

Benzina 2.83 deci in 15.000*7.4%*2.83 +700=3841.3

motorina 3.32 deci in 15.000*5.7%*3.32 +900=3.738.6

Diferenta 102.7.

Diferenta de 1300 eur se amortizeaza in 731.012km... Aaaa, mai comentam?

 

Daewooclub top tip: daca intentionati sa luati o masina si sa o tineti minim 3 generatii in familie luati diesel pt economie :mrgreen:

Edited by andreib

Share this post


Link to post

=)) =)) =))

Timp in care schimbi tspe egr-uri, vreo 2 pompe de injectie, vreo 4-5 randuri de bujii incandescente, vreo 5-6 randuri de injectoare...mai continui? =))

 

 

Eu am sa-mi iau diesel cand am sa-mi permit luxul asta, momentan ma multumesc cu benzinare. Asta e.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...